LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'verzekering' CV Ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
majouaou

'verzekering' CV Ketel

Ongelezen bericht door majouaou »

kijk uit voor de zogehtene CV-Ketel verzekeringen. Had een paar jaar geleden op een aanbod van een instalatie-bedrijf ingegaan (CV-Services te Eindhoven) om tegen € 90,- per jaar de CV ketel te repareren bij storing. Toen ik een storing kreeg, heeft het een week geduurd voordat de storing is verholpen. Bovendien stuurde dit bedrijf een onkundige monteur die absoluut niet wist hoe CV in elkaar steekt. Veel 'arbeidsuren' in rekening gebracht omdat de storing zogenaamd niet te maken heeft met de CV zelf (kabel die CV met termostaat bleek kapot te zijn). Het bedrijf had onndaks mijn verzoek geen offerte uitgebracht. Kortom zo'n verzekering was in feite een vrij brief voor het bedrijf om te doen wat ze wil, tegen het tarief die ze wil,
Ik heb de verzekring onmiddelijk opgezegd. Het stomme van mij is dat dit bedrijf niet eens een contract had opgestuurd.

Kijk dus uit, lees de kleine lettertjes als die er zijn, vraag altijd een offerte aan, en als je een nieuwe CV hebt dan hoef je de eerste 6 a 7 jaar echt niets te verzekeren.

royco

Re: 'verzekering' CV Ketel

Ongelezen bericht door royco »

denk je nu werkelijk te kunnen oordelen over een monteur die niet weet hoe eeen cv in elkaar steekt? En nee er is geen enkel OHcontract die deze storing dekt.

En de eerste 6 á 7 jaar niets doen? U moet zich eens aan uw hoofd voelen...........U bent echt niet goed wijs. Kon wel een grap zijn...

monteurtje

Ongelezen bericht door monteurtje »

zeker geen contract op afsluiten,print,pomp,ventilator kost niks en het voordeel is is dat als je een keer met de feestdagen een probleem hebt dat je geen storings monteur over de vloer krijgt.
En wat Royco zegt is waar er zijn bijna geen abbonementen die dit probleem dekken.Alleen had dit door de monteur eerder op gemerkt moeten worden.

chat

Ongelezen bericht door chat »

Nah Royco, vele uren zoeken naar een defecte thermostaatkabel zegt wel iets over een cv monteur dacht ik.

Maar ja als je trouw elk jaar 90 euro gaat betalen voor een verzekering zonder dat je een polis getekend of gezien hebt.
Ik wil zo ook wel een polis afsluiten. :lol:

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

denk je nu werkelijk te kunnen oordelen over een monteur die niet weet hoe eeen cv in elkaar steekt? En nee er is geen enkel OHcontract die deze storing dekt.

En de eerste 6 á 7 jaar niets doen? U moet zich eens aan uw hoofd voelen...........U bent echt niet goed wijs. Kon wel een grap zijn...
Was het een monteur van jouw bedrijf royco, omdat je zo onbeschoft reageert?

royco

Ongelezen bericht door royco »

nee hoor kan me alleen boos maken over het feit dat iemand die er echt geen verstand van heeft gaat oordelen over iets. met name die monteur en over7 jaar niets aan een ketel doen.

Stel voor; een Nefit Ecomline met een thermostaat kabel die 6 x aan elkaar geknoopt is met allerlei diameters kabels. Dit kan klachten veroorzaken waar een goede servicemonteur een tijdje naar aant zoeken is.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Ik denk dat het grote probleem bij majouaou het woord verzekering is.
Het was misschien beter geweest als CV-Services dit geen verzekering had genoemd maar een onderhouds/service contract.

Doet natuurlijk niets af aan de (on)deskundigheid van de monteur.

majouaou

Ongelezen bericht door majouaou »

Ik heb de consumenten alleen willen waarschuwen. Of het een verzekering is of een onderhouds 'service' maakt niet uit.

Het bedrijft belooft dat een storing te verhelpen, maar als er iets gebeurt, moet de consument toch alles betalen. Dat lijtk redelijk, maar dat is het niet. Omdat in een normale situatie de monteur eerst een offerte uitbrengt en de consument kan op zijn gemak even nagaan of hetgeeen wat er staat redelijk is. Met zo'n verzekering of abonement, ben je echter gebonden aan de willekeug van de monteur. Niet ík of u als consument zijn 'verzekerd', maar de monteur die op deze manier zijn inkomsten ongestoord veilig stelt. Dat is wat bij is overkomen en dat is de praktijk.

Dus kijk goed uit: ook als je een abonement hebt (je krijgt er slecht 5 minuten wat stof halen van de CV terug), vraag altijd vantevoren als er een storing is, wat het gaat kost. Bij mij stond echt iemand die er 2 uur heeft overgedaan om 35 clips aan de muur te spijkeren voor een kabel en toen hij deze aan de CV moest aansluiten, niet uitkwam. Ik moest hem de handleidingen geven en weet ik veel wat. Pas toen hij een collega heeft geroepen (inmiddel half uur verder) heeft deze collega de kabel geregeld. Dat is de handelswijze van het bedrijf CV-Services in Eindhoven. Toen ik om een offerte vroeg, was dat volgens het bedrijf niet nodig 'omdat het mee zou vallen'. Niet dus.

Ik heb niet alleen dit abonement opgezegd (ik ben verder zuinig met mijn aparaten), maar ook veel andere abonement en verzekeringen opgezegd, aangepast (minimale verzekring) of overgestapt. Slecht honderden Euro's per jaar. Weinigen onder ons bessefen dat onodig een kapitaal aan verzerkeingen en abonemementen. Dat is mijn mening.

Gesloten