ik kreeg geen kans bij een rechtsbijstand verzekering, het bedrag was te laag. Het was ook niet mijn bedoeling om gelijk hoog van de toren te blazen.
Het gaat hierom.. wij hebben een huurhuis. Mijn man trok per ongeluk een radiator los en de slangen waren gescheurd. Uiteraard moeten we reparatie zelf betalen. Geen probleem.
De installateur stuurt iemand langs, half uurtje kijken, een probeerseltje en voorrijd kosten.. probleem niet opgelost. Men schakelt een zusterbedrijf in. De andere dag komt er weer iemand, wederom voorrijdkosten en 180 min. arbeid. Mooi niet....!
Hooguit anderhalf uur, alles bij elkaar misschien 2 uur bezig geweest
Mijn probleem is de twee maal voorrijdkosten en mijns inziens te veel tijd gedeclareerd.
Vraag: mag men in zo'n geval 2 x voorrijdkosten berekenen? En.. is het verstandig een eigen rekening te fabriceren en het bedrag wat daaruit komt te betalen, en een reactie af te wachten?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voorijd kosten
Re: voorijd kosten
Ik heb een soortgelijke ervaring
Bij mij was vorige maand een monteur voor een HR-ketel geweest en had als rijtijd, een half uur. (van de zaak naar mij)
Van de week moest er weer een monteur komen en die schreef een uur op aan voorrijkosten.Ik vroeg hem hoe dit kan verschillen.
Zegt ie: ja moest van een andere klant afkomen en heb daar een uur voor nodig gehad.
Ik vroeg nog aan hem: Moet dit niet standaard vanaf de zaak geteld worden?
"nee, was het antwoord".
Dus als hij toevallig van Limburg af moet komen, worden de kosten wel erg hoog.
Ik vind dit niet normaal.
John
Bij mij was vorige maand een monteur voor een HR-ketel geweest en had als rijtijd, een half uur. (van de zaak naar mij)
Van de week moest er weer een monteur komen en die schreef een uur op aan voorrijkosten.Ik vroeg hem hoe dit kan verschillen.
Zegt ie: ja moest van een andere klant afkomen en heb daar een uur voor nodig gehad.
Ik vroeg nog aan hem: Moet dit niet standaard vanaf de zaak geteld worden?
"nee, was het antwoord".
Dus als hij toevallig van Limburg af moet komen, worden de kosten wel erg hoog.
Ik vind dit niet normaal.
John
Re: voorijd kosten
Ten eerste het is voor rij kosten maar dan aan elkaar geschreven.
Heeft u een werkbon getekend waarop vermeld staat:
voorrijkosten c.q. reistijd ?
aantal gewerkte uren ?
Zo ja?........ dan lijkt me duidelijk dat u akkoord bent gegaan en dient te betalen.
Niet getekend?...... dan altijd schriftelijk reclameren!
Afgezien van wel of niet getekend lijkt me het eerste bezoek overbodig, er is niets gedaan, of opgelost.
een eigen rekening fabriceren zou ik in ieder geval afraden, altijd reclameren waarom u het niet eens bent met de factuur, niet zelf iets gaan doen of verrekenen daarmee strijkt u iedereen tegen de haren in.
Gewoon zeggen waar het op staat en wat in uw ogen redelijk is om in rekening gebracht te worden.
Komt u er niet uit?, dan rest u niets anders dan de geschillencomissie, mits de installateur lid is van Uneto-Vni, anders wordt het de rechter.
succes.
Succes.
Heeft u een werkbon getekend waarop vermeld staat:
voorrijkosten c.q. reistijd ?
aantal gewerkte uren ?
Zo ja?........ dan lijkt me duidelijk dat u akkoord bent gegaan en dient te betalen.
Niet getekend?...... dan altijd schriftelijk reclameren!
Afgezien van wel of niet getekend lijkt me het eerste bezoek overbodig, er is niets gedaan, of opgelost.
een eigen rekening fabriceren zou ik in ieder geval afraden, altijd reclameren waarom u het niet eens bent met de factuur, niet zelf iets gaan doen of verrekenen daarmee strijkt u iedereen tegen de haren in.
Gewoon zeggen waar het op staat en wat in uw ogen redelijk is om in rekening gebracht te worden.
Komt u er niet uit?, dan rest u niets anders dan de geschillencomissie, mits de installateur lid is van Uneto-Vni, anders wordt het de rechter.
succes.
Succes.