Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
In het verre verleden heb ik een onderhouds abonnement voor mijn CV afgesloten bij een regionale /lokale gaswacht service.
Deze is lang geleden inmiddels overgenomen / gekocht door Eneco.
Tot zover geen problemen ook het onderhoud ging en gaat redelijk goed.
Nou is het zo dat Eneco , middels automatische incasso , maandelijks het bedrag voor het abonnement inhoudt.Het is begrijpelijk dat dit bedrag jaarlijks iets wordt verhoogd.
Maar dit jaar 2022 is het tarief met 231,9 % (dit is geen grap) verhoogd.Hiervan heb ik geen vooraf gaande email of brief gekregen.Ik neem geen gas en licht af van Eneco.
Anders gezegd , het is automatische incasso , dus we innen het gewoon denkt Eneco.
Mag dit zomaar ??
Deze is lang geleden inmiddels overgenomen / gekocht door Eneco.
Tot zover geen problemen ook het onderhoud ging en gaat redelijk goed.
Nou is het zo dat Eneco , middels automatische incasso , maandelijks het bedrag voor het abonnement inhoudt.Het is begrijpelijk dat dit bedrag jaarlijks iets wordt verhoogd.
Maar dit jaar 2022 is het tarief met 231,9 % (dit is geen grap) verhoogd.Hiervan heb ik geen vooraf gaande email of brief gekregen.Ik neem geen gas en licht af van Eneco.
Anders gezegd , het is automatische incasso , dus we innen het gewoon denkt Eneco.
Mag dit zomaar ??
-
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Bij een prijsverhoging moet je tijdig geinformeerd worden, zodat je kan opzeggen als je dat wilt.
Kijk eens in je spam of daar de aankondiging in zit. En: gewoon opzeggen, volgende maand ben je ervan af (tenzij het een zakelijk contract is dat per jaar gaat).
Kijk eens in je spam of daar de aankondiging in zit. En: gewoon opzeggen, volgende maand ben je ervan af (tenzij het een zakelijk contract is dat per jaar gaat).
thecure
vindt dit leuk
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Ik lees vaak, ik heb een prijsverhoging maar hier geen bericht over gehad.
Toch zijn deze bedrijven hier erg alert op.
Controleer zoals hierboven al gezegd of het in de spam is terecht gekomen en controleer of uw mail adres bij het bedrijf nog wel klopt.
Toch zijn deze bedrijven hier erg alert op.
Controleer zoals hierboven al gezegd of het in de spam is terecht gekomen en controleer of uw mail adres bij het bedrijf nog wel klopt.
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Nou , Eneco stuurde mij wel emails , om een afspraak te maken voor mijn ketel onderhoud.Dus mijn email adres hebben ze zo wie zo.Ze hebben ook mijn mobiel nummer.
Ik heb ook nog wel meerdere malen een brief gekregen om een onderhouds afspraak te maken.
Voor het laatste onderhoud , heb ik gebeld en de afspraak gemaakt.Dat ging heel vlot , geen lange wacht tijd en ook snel iemand aan de lijn.
Op de afgesproken dag en tijd was er inderdaad een monteur.De goede man was reeds zo`n 8 minuten bezig , toen ik een sms op mijn mobiel kreeg , dat de monteur was geweest , maar mij niet thuis had aangetroffen.
Of ik een nieuwe afspraak wilde maken.Het was rond 16.40 u.
De volgende dag of nog 1 dag later had ik een email , dat de montuer mij niet thuis had getroffen en een vriendelijk verzoek , om een andere afspraak te maken.
Heb ik dus niet gedaan , maar vreemd is het wel.
Even on topic , al een paar jaar krijg ik geen melding van Eneco over mijn nieuwe tarief.Ik zie het pas , wanneer het is afgeschreven en verhoogd.Maar meer dan 200% vind ik wel rijkelijk veel.
Misschien krijg ik wel een super of voorkeurs behandeling ?Ik zal het eens vragen.
Afhankelijk van je abonnement komen ze nu 1x in de 2 jaar langs voor onderhooud.Lekker 2 jaar betalen voor ...
Ik heb ook nog wel meerdere malen een brief gekregen om een onderhouds afspraak te maken.
Voor het laatste onderhoud , heb ik gebeld en de afspraak gemaakt.Dat ging heel vlot , geen lange wacht tijd en ook snel iemand aan de lijn.
Op de afgesproken dag en tijd was er inderdaad een monteur.De goede man was reeds zo`n 8 minuten bezig , toen ik een sms op mijn mobiel kreeg , dat de monteur was geweest , maar mij niet thuis had aangetroffen.
Of ik een nieuwe afspraak wilde maken.Het was rond 16.40 u.
De volgende dag of nog 1 dag later had ik een email , dat de montuer mij niet thuis had getroffen en een vriendelijk verzoek , om een andere afspraak te maken.
Heb ik dus niet gedaan , maar vreemd is het wel.
Even on topic , al een paar jaar krijg ik geen melding van Eneco over mijn nieuwe tarief.Ik zie het pas , wanneer het is afgeschreven en verhoogd.Maar meer dan 200% vind ik wel rijkelijk veel.
Misschien krijg ik wel een super of voorkeurs behandeling ?Ik zal het eens vragen.
Afhankelijk van je abonnement komen ze nu 1x in de 2 jaar langs voor onderhooud.Lekker 2 jaar betalen voor ...
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
En is het abonnement wel hetzelfde gebleven?
Ik weet natuurlijk niet wat u voor dat abonnement betaalt en wat daar allemaal inzit, maar persoonlijk bel ik om het jaar of zo een bedrijf voor een onderhoudsbeurtje van die cv ketel.
Ik weet natuurlijk niet wat u voor dat abonnement betaalt en wat daar allemaal inzit, maar persoonlijk bel ik om het jaar of zo een bedrijf voor een onderhoudsbeurtje van die cv ketel.
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Bij dit soort service abonnementen zijn de kosten vaak afhankelijk van de leeftijd van een ketel. Dat is op zich ook logisch, aangezien er de eerste jaren minder onderhoud nodig is. Bij het aangaan van een serviceplan wordt dan aangegeven dat na X jaar de kosten omhoog gaan. De nieuwe kosten worden dan ook als het goed is al gespecificeerd. Maar uiteraard moet dit allemaal wel aangegeven zijn toen het contract werd aangegaan.
-
- Berichten: 1461
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Het abonnementstarief is niet alleen voor de schoonmaakbeurt maar ook voor service als er problemen zijn met de cv; dat is bij het tarief inbegrepen. Maar je betaalt de beurt èn de noodservice, ook als er nooit een probleem is tussendoor.12Click schreef: ↑11 feb 2022 14:23Nou , Eneco stuurde mij wel emails , om een afspraak te maken voor mijn ketel onderhoud.Dus mijn email adres hebben ze zo wie zo.Ze hebben ook mijn mobiel nummer.
Ik heb ook nog wel meerdere malen een brief gekregen om een onderhouds afspraak te maken.
Voor het laatste onderhoud , heb ik gebeld en de afspraak gemaakt.Dat ging heel vlot , geen lange wacht tijd en ook snel iemand aan de lijn.
Op de afgesproken dag en tijd was er inderdaad een monteur.De goede man was reeds zo`n 8 minuten bezig , toen ik een sms op mijn mobiel kreeg , dat de monteur was geweest , maar mij niet thuis had aangetroffen.
Of ik een nieuwe afspraak wilde maken.Het was rond 16.40 u.
De volgende dag of nog 1 dag later had ik een email , dat de montuer mij niet thuis had getroffen en een vriendelijk verzoek , om een andere afspraak te maken.
Heb ik dus niet gedaan , maar vreemd is het wel.
Even on topic , al een paar jaar krijg ik geen melding van Eneco over mijn nieuwe tarief.Ik zie het pas , wanneer het is afgeschreven en verhoogd.Maar meer dan 200% vind ik wel rijkelijk veel.
Misschien krijg ik wel een super of voorkeurs behandeling ?Ik zal het eens vragen.
Afhankelijk van je abonnement komen ze nu 1x in de 2 jaar langs voor onderhooud.Lekker 2 jaar betalen voor ...
Re: Vraag over CV ketel abonnement van Eneco
Voor zo ver ik het weet , zijn er geen kosten voor de jaarlijkse onderhouds beurt.Ook geen voorrij kosten.
Wel betaal ik de verbruikte onderdelen of materialen.Daar krijg ik ook geen factuur van , het wordt automatisch afgeschreven.
De afgelopen 8 jaar heb ik geen storing aan mijn ketel hoeven melden.Ook geen storing gehad.
De ketel werkt prima en is nu over de 20 jaar oud.
Wel zijn in de eerste 2 jaar , veel belangrijke onderdelen vernieuwd , behalve de brander unit.
Maar goed , ik kan per maand opzeggen , dus ik kijk nu rond of er een lokale onderhouds dienst is , die ik kan bellen 1x per jaar.
Iedereen bedankt voor de antwoorden
Wel betaal ik de verbruikte onderdelen of materialen.Daar krijg ik ook geen factuur van , het wordt automatisch afgeschreven.
De afgelopen 8 jaar heb ik geen storing aan mijn ketel hoeven melden.Ook geen storing gehad.
De ketel werkt prima en is nu over de 20 jaar oud.
Wel zijn in de eerste 2 jaar , veel belangrijke onderdelen vernieuwd , behalve de brander unit.
Maar goed , ik kan per maand opzeggen , dus ik kijk nu rond of er een lokale onderhouds dienst is , die ik kan bellen 1x per jaar.
Iedereen bedankt voor de antwoorden