Waar zoeken jullie een aannemer voor renovatie?
Waar zoeken jullie een aannemer voor renovatie?
Ik ben benieuwd hoe jullie meestal een betrouwbaar bouw- of renovatiebedrijf vinden.
Zoeken jullie via:
• Google (bijv. “aannemer gezocht”)
• Platforms
• Aanbevelingen van vrienden/familie
• Facebook groepen of forums
• Of misschien iets anders?
Wat werkt volgens jullie het beste? En waar moet je echt op letten bij het kiezen van een aannemer?
Zoeken jullie via:
• Platforms
Wat werkt volgens jullie het beste? En waar moet je echt op letten bij het kiezen van een aannemer?
Re: Waar zoeken jullie een aannemer voor renovatie?
Ik zoek altijd liefst een plaatselijk bedrijf. Die moeten het hebben van mond op mondreclame en je kunt daarbij vaak makkelijk referenties checken.
Een aannemer die je in je eigen stad veel ziet is een goed begin. Ik zou niet weten waarom je op Google of Facebook zou beginnen met zoeken. Iedere stad of dorp heeft zelf meerdere aannemers.
-
Mister Twister
Ik zou kijken of er in de buurt recent een renovatie of verbouwing is geweest. En dan aan de bewoners vragen naar hun ervaringen.
Ik ben met het eerst goed en gedetailleerd opschrijven wat ik wil dat er gebeurd. Klinkt heel simpel en logisch, maar als je goed in beeld hebt wat je wilt, ben je ook een goede gesprekspartner. Daarna ga ik op zoek naar lokale aannemers en vraag hun of ze een offerte willen uitbrengen en ik zeg er bij dat ik minimaal 2 bedrijven ga uitnodigen. Bij mij thuis lopen we alles langs en ik zorg dat alles van mijn lijstje besproken wordt. Daarnaast vraag ik een offerte waarin duidelijk staat wat ze doen voor het aangeboden bedrag.
Wat me opvalt in deze dat lokale bedrijven deze werkwijze zonder problemen accepteren. Voor een keukenrenovatie ben ik wel in zee gegaan met een landelijk werkend bedrijf. Toen die mijn lijst met punten zag, was deze heel blij. U weet wat u wilt en dat scheelt ons achteraf heel veel gezeur en ellende.
Wat me opvalt in deze dat lokale bedrijven deze werkwijze zonder problemen accepteren. Voor een keukenrenovatie ben ik wel in zee gegaan met een landelijk werkend bedrijf. Toen die mijn lijst met punten zag, was deze heel blij. U weet wat u wilt en dat scheelt ons achteraf heel veel gezeur en ellende.
bupaul
vindt dit leuk
Van alle genoemde opties blijft voor mij alleen de derde (Aanbevelingen van vrienden/familie) over. Optie 1, 2 en 4 zijn per definitie onbetrouwbaar. Blijft alleen 5 over en dat wordt hier al vaker genoemd. Zoek eens naar een lokale aannemer.Marti1991 schreef: ↑03 apr 2026 06:15Ik ben benieuwd hoe jullie meestal een betrouwbaar bouw- of renovatiebedrijf vinden.
Zoeken jullie via:
• Platforms
vrienden en zo,die vraag ik naar ervaringen
marnix
vindt dit leuk
Er zijn aannemers die vooral in de buurt werken, en die vooral ver weg werken. Uit je eigen dorp of buurt en langer dan, zeg, 10 jaar actief geeft een aardig beeld. Review websites zijn mooi, maar aannemers met minder goede bedoelingen kunnen zo hun manieren hebben om die naar hun hand te zetten.
Bouw garant is ook een mooi keurmerk zeker voor wat grotere klussen; mocht een aannemer failliet gaan dan zou een ander het af moeten maken.
Bouw garant is ook een mooi keurmerk zeker voor wat grotere klussen; mocht een aannemer failliet gaan dan zou een ander het af moeten maken.
En kleine maar goede aannemers krijgen dan minder werk omdat daar nooit veel reviews van te vinden zijn.
Ik check reviews en doe goed mijn eigen onderzoek!
Ik bedoel "reviews zijn mooi" juist ironisch. Ik ben een paar jaar geleden met de best gereviewde aannemer van de regio in zee gegaan, maar de 60+ positieve reviews, gemiddeld een 9, top pro, lid van techniek Nederland: het heeft niet voorkomen dat ik en andere klanten tienduizenden euro's lichter met een half kapot huis achter bleven. Inmiddels een lokale wat kleinere aannemer met goede staat van dienst, en dat gaat 100x soepeler. Positieve reviews zijn bij elkaar te liegen, negatieve reviews af te wenden met intimidatie of juridische dreiging. Review-websites lijken laks in onderzoek bij anonieme meldingen. Mond-op-mond weet je toch veel beter wat je eraan hebt.