LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft ook een vervelende ervaring met DITOP Dakkapellen?
-
Wie heeft ook een vervelende ervaring met DITOP Dakkapellen?
Wij zijn erin getuimeld door de heer [persoonsnaam verwijderd door Moderator] eigenaar van Ditop dakkapellen te Almere. Sinds 24-10-2017 failliet verklaard en met de horizon vertrokken. Daarom zijn wij op zoek naar meer gedupeerden.
In augustus hebben wij een aanbetaling gedaan van 3000,- euro voor het plaatsen van een dakkapel op onze woning. Offerte, verhaal, communicatie en het eigen gevoel na wikken en wegen was goed bij het bedrijf. Echter na de aanbetaling begon meteen het gedonder. Contact krijgen ging ineens zeer moeizaam. Daarvoor werd ik meerdere malen per dag met een gezellige klets gebeld om de order te scoren. De ene leugen (achteraf) naar de andere werd ons daarna voorgeschoteld. Na vele contact pogingen en lang zeuren (en allang het vertrouwen kwijt te zijn), kregen we eindelijk een datum. Maar er kwam niemand opdagen, toen ontdekte we dat de heer [persoonsnaam verwijderd door Moderator](nadat zijn huis was verkocht) zijn faillissement had aangevraagd. Ook kwamen we er toen pas achter dat er niet eens een vergunning bij de gemeente was aangevraagd. En op dat moment ga je pas inzien hoever en hoelang je voor het lapje bent gehouden.
Na wat rondbellen zijn we er achter gekomen dat we niet de enige zijn die zijn geld van hem tegoed hebben.
Graag vernemen we meer ervaringen van het bedrijf Ditop uit Almere.
In augustus hebben wij een aanbetaling gedaan van 3000,- euro voor het plaatsen van een dakkapel op onze woning. Offerte, verhaal, communicatie en het eigen gevoel na wikken en wegen was goed bij het bedrijf. Echter na de aanbetaling begon meteen het gedonder. Contact krijgen ging ineens zeer moeizaam. Daarvoor werd ik meerdere malen per dag met een gezellige klets gebeld om de order te scoren. De ene leugen (achteraf) naar de andere werd ons daarna voorgeschoteld. Na vele contact pogingen en lang zeuren (en allang het vertrouwen kwijt te zijn), kregen we eindelijk een datum. Maar er kwam niemand opdagen, toen ontdekte we dat de heer [persoonsnaam verwijderd door Moderator](nadat zijn huis was verkocht) zijn faillissement had aangevraagd. Ook kwamen we er toen pas achter dat er niet eens een vergunning bij de gemeente was aangevraagd. En op dat moment ga je pas inzien hoever en hoelang je voor het lapje bent gehouden.
Na wat rondbellen zijn we er achter gekomen dat we niet de enige zijn die zijn geld van hem tegoed hebben.
Graag vernemen we meer ervaringen van het bedrijf Ditop uit Almere.
Laatst gewijzigd door marthijn.van-de-laar op 04 nov 2017 11:29, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Wie heeft ook een vervelende ervaring met DITOP Dakkapellen?
Heeft u bewijzen voor oplichting? Anders valt ook uw verhaal onder laster en smaad.
U heeft een dakkapel besteld bij een bedrijf die op randje van omvallen staat. Dat is geen misdrijf, en zeker geen oplichting. Dat het bedrijf nog probeert te redden wat er te redden is, is ook begrijpelijk.
Tenzij u kunt aangeven dat het voorop gezet spel is geweest om u bewust geld afhandig te maken en failliet te gaan, heef u recht van spreken. Dat deze meneer zijn huis al heeft moeten verkopen laat mij vermoeden dat het 'gewoon' om een faillisement gaat.
U heeft een dakkapel besteld bij een bedrijf die op randje van omvallen staat. Dat is geen misdrijf, en zeker geen oplichting. Dat het bedrijf nog probeert te redden wat er te redden is, is ook begrijpelijk.
Tenzij u kunt aangeven dat het voorop gezet spel is geweest om u bewust geld afhandig te maken en failliet te gaan, heef u recht van spreken. Dat deze meneer zijn huis al heeft moeten verkopen laat mij vermoeden dat het 'gewoon' om een faillisement gaat.
-
Wellicht heb je een punt als het gaat om harde bewijzen en ligt het voor nu genuanceerder. Ik zal vanmiddag even bellen of aangifte in deze van toepassing is. Echter voel ik me wel degelijk opgelicht als ik me bedenkt hoeveel leugens hij vanaf het begin af aan heeft verteld. Bijvoorbeeld aanpassingen van de architect op verzoek van de gemeente, ontvangen toestemming voor het plaatsen van de dakkapel. Dit terwijl er nooit een vergunning is aangevraagd of überhaupt contact is geweest met de gemeente.NeoDutchio schreef:Heeft u bewijzen voor oplichting? Anders valt ook uw verhaal onder laster en smaad.
Bovendien heb ik een kredietcheck laten uitvoeren in september, wat aangaf dat het bedrijf gezond was. En geen van ons beide weet waarom het huis is verkocht, de koop was gesloten voor aanvraag van faillissement.
-
En nu na het faillisement mag u zich gaan melden bij de curator en die kan inzien of er laakbare redenen zijn geweest.
Ook wij zijn er ingetrapt Marthijn, en velen met ons. Heb al meerdere gedupeerde gesproken.
Dag Mathijn, wij zijn helaas ook in de mooie verhalen getrapt. Het leek inderdaad solide en betrouwbaar.
Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Het geheel heeft een bijsmaak van opgezet plan. Wij hebben op 2 oktober een aanbetaling gedaan voor een levering van twee dakkapellen op 2 november. Zeker nu het huis van de verkopende partij deze week overgedragen is en direct daarna het faillissement is uitgesproken ruikt niet fris.
Na contact met de makelaar blijkt dat de makelaar een hotlijn heeft om alle gedupeerden te woord te staan. Ook hieruit denk ik te mogen opmaken dat vele naar meneer op zoek zijn en het niet pluis is. Failliet gaan is een trieste zaak echter lijkt het hier op een bewuste aktie om vele mensen te duperen uit eigen gewin.
Ik laat het hier niet bij zitten en zoek steun bij gedupeerden om de krachten te bundelen. Indien het inderdaad dome pech is dan is het zo. Echter alleen al het gegeven dat meneer niet de moeite neemt om zijn gedupeerden te contacteren en of bereikbaar te zijn voor zijn gewaardeerde klanten is schrijnend.
Dit heeft vervolg.
Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Het geheel heeft een bijsmaak van opgezet plan. Wij hebben op 2 oktober een aanbetaling gedaan voor een levering van twee dakkapellen op 2 november. Zeker nu het huis van de verkopende partij deze week overgedragen is en direct daarna het faillissement is uitgesproken ruikt niet fris.
Na contact met de makelaar blijkt dat de makelaar een hotlijn heeft om alle gedupeerden te woord te staan. Ook hieruit denk ik te mogen opmaken dat vele naar meneer op zoek zijn en het niet pluis is. Failliet gaan is een trieste zaak echter lijkt het hier op een bewuste aktie om vele mensen te duperen uit eigen gewin.
Ik laat het hier niet bij zitten en zoek steun bij gedupeerden om de krachten te bundelen. Indien het inderdaad dome pech is dan is het zo. Echter alleen al het gegeven dat meneer niet de moeite neemt om zijn gedupeerden te contacteren en of bereikbaar te zijn voor zijn gewaardeerde klanten is schrijnend.
Dit heeft vervolg.
-
Wil je er misschien iets meer over delen? Heb je bijvoorbeeld aangifte gedaan?Daan2Be schreef:Ook wij zijn er ingetrapt Marthijn, en velen met ons. Heb al meerdere gedupeerde gesproken.
nee nog geen aangifte gedaan, gaan we nog wel doen. Maar de politie doet er eigenlijk niks mee. Maar als wij verdere stappen willen ondernemen tegen [naam verwijderd], is het wel verstandig.
Maar [naam verwijderd] werkt niet alleen, en gaat binnenkort gewoon weer naar de kamer van koophandel en schrijft zich in onder een andere naam. Zo gemakkelijk gaat dat voor hun.
Maar [naam verwijderd] werkt niet alleen, en gaat binnenkort gewoon weer naar de kamer van koophandel en schrijft zich in onder een andere naam. Zo gemakkelijk gaat dat voor hun.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd
Pardon? Wellicht kunt u verder zoeken bij de Staten-Generaal?marthijn.van-de-laar schreef:...Daarom zijn wij op zoek naar meer gedeputeerde...
-
Wat is jou verhaal dan? En hoe kom je aan deze informatie? Is [naam verwijderd] in het verleden ook een boefje geweest? Ik heb alleen wat gehoord van de makelaar en door wie faillissement is aangevraagd van curator..Daan2Be schreef:nee nog geen aangifte gedaan, gaan we nog wel doen. Maar de politie doet er eigenlijk niks mee. Maar als wij verdere stappen willen ondernemen tegen [naam verwijderd], is het wel verstandig.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dank voor je bericht. Herkening, maar evenzeer schrijnend. Hoe zou je er een vervolg aan willen geven?Schur301 schreef:Dag Mathijn, wij zijn helaas ook in de mooie verhalen getrapt. Het leek inderdaad solide en betrouwbaar.
Dit heeft vervolg.
Een aanbetaling op 2 oktober. In die periode was ik het vertrouwen volkomen kwijt. Ik kreeg zeer moeizaam contact. En de man met wie ik de deal gesloten had, heb ik na aanbetaling nooit meer kunnen spreken. Ik weet zn naam ook niet.. Hij zou prive problemen hebben en daarom beperkt beschikbaar zijn.
Is je echt slechts een levertijd van een maand gegeven? Want dat doet mij nog meer vermoeden dat ze naar een faillissements datum hebben toegewerkt.. Heel toevallig hebben wij ook 2 november als plaatsings datum per mail ontvangen!
-
Zelfde verhaal, alleen onder een andere naam: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... oplichters
Laatst gewijzigd door marthijn.van-de-laar op 04 nov 2017 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
[Ongefundeerde passage verwijderd ] Ik zie dat NHdakkapellen ook op 25-10 failliet is verklaard...
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd
-
Ook hier is/was hij mede eigenaar van: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... oplichters
En deze:
http://www.amweb.nl/archief/nieuws/2009 ... d-10128256
Maar ook hier aan verwant:
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/kompas- ... cht-zitten
En er is zelfs een radar topic over: viewtopic.php?f=16&t=139643
En deze:
http://www.amweb.nl/archief/nieuws/2009 ... d-10128256
Maar ook hier aan verwant:
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/kompas- ... cht-zitten
En er is zelfs een radar topic over: viewtopic.php?f=16&t=139643
Maar failliet is failliet, niks tegen te beginnen. Zeer vervelend, dat geef ik gelijk toe. Laat het niet je leven gaan beheersen, want daar lijkt het nu wel op. "Let it rot"
Ook wij zijn erin geluisd, in oktober aanbetaling gedaan van €4400 voor 2 kozijnen. Het zou in november geplaatst worden. Afgelopen week probeerde ik iedere dag contact op te nemen met ze om te kijken hoe ver ze zijn. Nadat ik vandaag ook geen gehoor kreeg ben in even gaan googelen en ben achter gekomen dat het bedrijf failliet is. Ik laat het zeker niet hierbij.
edit: Ik lees dat het bedrijf op 25-10-2017 failliet is verklaard. Wij hebben op 19 september de opdracht gegeven. Zij zouden in die week omgevingsvergunning aanvragen bij de gemeente. Ik heb de gemeente aan de lijn gehad en zij beweren dat er helemaal geen vergunning is aangevraagd op mijn adres. Dus zij wisten dondergoed dat ze failliet gingen. Maar zij bleven maar opdrachten binnen halen en aanbetalingen vragen.
edit: Ik lees dat het bedrijf op 25-10-2017 failliet is verklaard. Wij hebben op 19 september de opdracht gegeven. Zij zouden in die week omgevingsvergunning aanvragen bij de gemeente. Ik heb de gemeente aan de lijn gehad en zij beweren dat er helemaal geen vergunning is aangevraagd op mijn adres. Dus zij wisten dondergoed dat ze failliet gingen. Maar zij bleven maar opdrachten binnen halen en aanbetalingen vragen.
-
Pfff geheel herkenbaar verhaal, precies dezelfde streken en leugens. Ook hebben ze bij ons van alles verzonnen omtrent de vergunning. Zou in augustus al zijn moeten aangevraagd..Shahramnl schreef:Ik lees dat het bedrijf op 25-10-2017 failliet is verklaard. Wij hebben op 19 september de opdracht gegeven. Zij zouden in die week omgevingsvergunning aanvragen bij de gemeente. Ik heb de gemeente aan de lijn gehad en zij beweren dat er helemaal geen vergunning is aangevraagd op mijn adres. Dus zij wisten dondergoed dat ze failliet gingen. Maar zij bleven maar opdrachten binnen halen en aanbetalingen vragen.
Hoe kan iemand snachts nog slapen, onvoorstelbaar!
Anyway, als alle gedupeerden aangifte willen doen, dan moet er wel een lichtje gaan branden. Eveneens kan het een idee zijn om een melding te maken bij het programma Opgelicht.
-
Hoi Mathijn, jammer genoeg wij zijn ook door deze [ongefundeerde passage verwijderd] . wij zijn helaas ook in de mooie verhalen getrapt!Ik weet het nog steeds niet hoe hij aan mijn gegevens was gekomen, Ik was eigenlijk met andere bedrijf bezig geweest voor een offerte, niet met zijn bedrijf!!! Hij is 16-10-2017 bij ons langs geweest voor een offerte ! een dag later heeft gebeld dat een plek vrij is voor eerste week november wordt geplaatst !! Ik heb factuur van [naam verwijderd] voor 50% van 7000 euro aanbetaling van 3500 euro heb ontvangen en betaald. twee dagen voor hij failliet werd verklaard. Dus deze meneer [naam verwijderd] heeft ons wetens geld laten betalen voor dienst die hij zeker niet kon en wilde leveren. [ongefundeerde passage verwijderd] Wij zijn bij politie geweest kan geen aangifte doen
Laatst gewijzigd door Radar op 11 nov 2017 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd, namen verwijderd
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd, namen verwijderd