Op 17 oktober 2017 waren we blij met de gedachte dat we hier vanaf waren, maar in tegendeel. Bij de oplevering zijn enkele punten genoteerd en een aantal ook door de bouwkundige van Vereniging Eigen Huis. Sommige punten hoefde niet genoteerd te worden zei de uitvoerder want er loopt iemand van ons achter me aan die de problemen direct oplost.
Dat wetende zijn die punten dus niet genoteerd. Echter nu 6 maanden later, 5% regeling laten blokkeren, rechtsbijstand in te hebben geschakeld wil de aannemer die punten niet oplossen. Hierop hebben wij Woningborg ingeschakeld.

Nu komt de clou van ons verhaal; de aannemers betalen woningborg, hoe onafhankelijk kan je Woningborg inschakelen als bemiddelaar. Zij wijzen de punten van beschadigde trapdelen en voordeur af maar willen wel bemiddelen in keimwerkpunten en een voeg in de badkamer.
Wij kunnen wij nu nog doen. Men geeft aan dat het rapport van Vereniging Eigen Huis geen enkele waarde heeft behalve een schaduwrapport, maar Woningborg gebruikt dit rapport niet. De problemen nu staat niet op het Proces-verbaal van Oplevering dus juridisch kunnen we niets.
Wij kopen niet iedere 4 a 5 jaar een nieuwe woning, wij hebben het gevoel dat je beter beschermt bent via het Consumentenkooprecht als je een TV koopt van 2500 euro dan een huis van 250.000 euro.
Wie heeft er tips, wellicht trucs of misschien beter, wil Tros Radar hier aandacht aanbesteden.