LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn deze voorrij kosten redelijk?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
janw.oostendorp

Zijn deze voorrij kosten redelijk?

Ongelezen bericht door janw.oostendorp »

De situatie.
Zondagochtend hadden mijn vriendin en ikzelf ons buiten gesloten.
Ik had eerst de woningbouw gebeld, die leek niks te doen.
Daarom heb ik zelf een schilder gebeld, die kwam er aan.
~10 minuten later kwam er alsnog een schilder via de woningbouw.
Ik heb daarom gelijk de eigen schilder afgebeld. In de telefoon geschiedenis zie ik dat dat 12 minuten later was. Diewas al onderweg en zei dat er uiteraard voorrijkosten waren. Lijkt me normaal.

Dinsdag viel de factuur op de mat. 54,54 euro inclusief BTW.
Dit lijkt mij redelijk veel. Ik heb de schilder gebeld dat ik dat hoog vind, hij vind het een normaal bedrag.

Mijn argumenten:
- Ik heb binnen 12 minuten afgebeld dus de schilder afgebeld dus die is een halfuurtje kwijt geweest.
- Er stonden geen kosten op de website, ik kon van te voren het bedrag niet weten.
- Als ik de afstand bereken heeft hij ongeveer 20km gereden, dus de bezinekosten zullen ook wel meevallen.

De schilder zijn argumenten:
- Dat is de prijs en die zullen vergelijkbaar zijn met anderen in de regio(Kampen), eerder aan de lage kant.
- Hij wil zijn monteur gewoon een uur betalen.
- Het was een 200% uur.

TLDR
Is 54,45 euro aan voorrijkosten redelijk of ben ik hier te gierig?
Bijlagen
belgeschiedenis.png
belgeschiedenis.png (124.97 KiB) 3375 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
factuur.jpg
factuur.jpg (65.52 KiB) 1897 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

newmikey

Re: Zijn deze voorrij kosten redelijk?

Ongelezen bericht door newmikey »

Lijkt mij alleszins redelijk voor een zondagochtend.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

- Het was een 200% uur.
Zelfs voor een 100% uur is dat nog wel redelijk.
dus de bezinekosten zullen ook wel meevallen.
Hier verschilt de particulier van de ondernemer, auto (KM) kosten zijn meer dan alleen de benzine.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

even off-topic.. waarom bel je een schilder als je je eigen buitensluit? wat gaat hij doen dan? je deur open kwasten?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

De bestelde schilder was dus al onderweg en voor Jan met de korte achternaam :evil: + op een zondag!
Ik vind € 45 nog aan de lage kant zelfs! Er zijn op dit forum wel veel hogere facturen voorbij gekomen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

janw.oostendorp schreef:De situatie.
Zondagochtend hadden mijn vriendin en ikzelf ons buiten gesloten.
Ik had eerst de woningbouw gebeld, die leek niks te doen.
Daarom heb ik zelf een schilder gebeld, die kwam er aan.
~10 minuten later kwam er alsnog een schilder via de woningbouw.
Ik heb daarom gelijk de eigen schilder afgebeld. In de telefoon geschiedenis zie ik dat dat 12 minuten later was. Diewas al onderweg en zei dat er uiteraard voorrijkosten waren. Lijkt me normaal.

Dinsdag viel de factuur op de mat. 54,54 euro inclusief BTW.
Dit lijkt mij redelijk veel. Ik heb de schilder gebeld dat ik dat hoog vind, hij vind het een normaal bedrag.

Mijn argumenten:
- Ik heb binnen 12 minuten afgebeld dus de schilder afgebeld dus die is een halfuurtje kwijt geweest.
- Er stonden geen kosten op de website, ik kon van te voren het bedrag niet weten.
- Als ik de afstand bereken heeft hij ongeveer 20km gereden, dus de bezinekosten zullen ook wel meevallen.

De schilder zijn argumenten:
- Dat is de prijs en die zullen vergelijkbaar zijn met anderen in de regio(Kampen), eerder aan de lage kant.
- Hij wil zijn monteur gewoon een uur betalen.
- Het was een 200% uur.

TLDR
Is 54,45 euro aan voorrijkosten redelijk of ben ik hier te gierig?
Ik vind het redelijk, al met al, dus inclusief communicatie, het rijden, en de administratie, en het tijdens die tijd (uurtje totaal schat ik) niet kunnen werken voor een andere klant, is 54,45 euro wel netjes, zeker voor een 200% uur wat dit was.

Vraag je werkgever maar eens wat jij 1 vol uur kost, inclusief gebruik van IT systemen, werkplek inclusief verwarming etc etc.

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

kokka schreef:even off-topic.. waarom bel je een schilder als je je eigen buitensluit? wat gaat hij doen dan? je deur open kwasten?
Haha ik was dus niet de enige die zich dat afvroeg terwijl iedereen dit compleet normaal lijkt te vinden.
Tevens lijkt het me ook best redelijk.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gok dat die schilder tevens sleutelsmid is. Een vaker voorkomende combinatie.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Moneyman schreef:Ik gok dat die schilder tevens sleutelsmid is. Een vaker voorkomende combinatie.
Wat te denken, dat er een schilder(s) bedrijf bezig was om in het pand te schilderen, en van de bewoners een sleutel hebben gekregen?

Moneyman

Behoorlijk vergezocht, bovendien zou TS dat dan logischerwijs ook vermeld hebben.

Ik zie bovendien op de factuur "glasherstel", wellicht heeft TS een ruit verbroken om binnen te komen en moest die hersteld worden. Ook schilder en glaszetter gaat vaak samen.

stefanhouterman

Moneyman schreef:Behoorlijk vergezocht, bovendien zou TS dat dan logischerwijs ook vermeld hebben.

Ik zie bovendien op de factuur "glasherstel", wellicht heeft TS een ruit verbroken om binnen te komen en moest die hersteld worden. Ook schilder en glaszetter gaat vaak samen.
Waarom vergezocht?
TS hoef toch niet alles vermelden.

Dat schilder en glaszetter vaak samengaan is een illusie, wat echt niet zo vaak gebeurd.

Elzenlander

Ongelezen bericht door Elzenlander »

janw.oostendorp schreef: Is 54,45 euro aan voorrijkosten redelijk of ben ik hier te gierig?
Dat het voor een zondag een normaal bedrag is en dat u hier te gierig bent (uw eigen woorden) is u inmiddels wel duidelijk geworden.

Maar stel dat iemand zegt dat het een tientje te hoog zou zijn. Zou u dan een aangetekende brief versturen en een heel circus op touw zetten om te proberen dat tientje van de rekening af te halen? Contact hebt u er al over gehad, dus 'in overleg' is inmiddels zo ongeveer een gepasseerd station.

Mijn advies is het verder te laten rusten. Het bedrag is redelijk, en al zou het iets te hoog zijn, voor een paar euro is het niet de moeite waard er drukte over te maken. Maar dat is mijn mening.

Moneyman

stefanhouterman schreef:
Moneyman schreef:Behoorlijk vergezocht, bovendien zou TS dat dan logischerwijs ook vermeld hebben.

Waarom vergezocht?

Dat schilder en glaszetter vaak samengaan is een illusie, wat echt niet zo vaak gebeurd.
Vergezocht, omdat een dergelijk detail zéker in het verhaal van TS terug zou komen, kijkend naar hoe de OP is.

Ik heb uit de aard van mijn werk heel wat met het openmaken van sloten te maken, en kan je uit eigen jarenlange ervaring dat de combinaties van schilders, glaszetters en sleutelsmid zeer veel voorkomt.

stefanhouterman

Moneyman schreef:
stefanhouterman schreef:

Waarom vergezocht?

Vergezocht, omdat een dergelijk detail zéker in het verhaal van TS terug zou komen, kijkend naar hoe de OP is.

Ik heb uit de aard van mijn werk heel wat met het openmaken van sloten te maken, en kan je uit eigen jarenlange ervaring dat de combinaties van schilders, glaszetters en sleutelsmid zeer veel voorkomt.
Weet niet wat je werk is, dus dat is niet relevant, wat TS heeft vermeld.
Hectische gewoon een aanname,wat TS niet heeft vermeld.

moederslink

Hectisch of " het is " ? :wink:
TS heeft een schilder gebeld en op de factuur staat glasherstel met als ref: buitensluiting.
Combinatie schilder -cq glaszetter is praktisch altijd doodnormaal.

moederslink

stefanhouterman schreef:
Moneyman schreef:Ik gok dat die schilder tevens sleutelsmid is. Een vaker voorkomende combinatie.
Wat te denken, dat er een schilder(s) bedrijf bezig was om in het pand te schilderen, en van de bewoners een sleutel hebben gekregen?
Dit kan niet want TS had de schilder vanuit een website opgezocht ( uit de OP) , anders had hij hem wel op zn mobiel kunnen bellen, toch?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij consignatie is er in het algemeen dat als je wordt opgeroepen, je voor een minimale duur moet worden uitbetaald, bijvoorbeeld voor minimaal een uur. Dan kom je met zondagstoeslag niet zo gek uit.

janw.oostendorp

Ongelezen bericht door janw.oostendorp »

De reacties zijn eenduidig. Ik ga de rekening gewoon betalen.

Waarom een schilder?
Ik wou een raam ingooien/er uit halen en gelijk fixen.

Bedankt voor de reacties

moederslink

Nou mooi en fijn dat je even terugkoppelt. Leg een reservesleutel voortaan onder een bloempot haha :wink:

FriendlyGiant

Ongelezen bericht door FriendlyGiant »

Want een potentiele inbreker zou nooit onder de bloempot naast de deur kijken. Ik heb een reserve sleutel aan mijn fietssleutel, een in mijn portemonnee en mijn moeder die vrij dichtbij woont heeft een derde. Om een paar veiligere suggesties op te noemen.

(ik zeg niet dat je mijn moeder een sleutel moet geven maar een bekende die je er in vertrouwt is altijd een goede optie.)

Gesloten