aanbiedingen
aanbiedingen
In het artikel van Radar over waarom in Duitsland artikelen goedkoper zijn dan in Nederland stelt een retaildeskundige de heer Molenaar dat Nederlanders houden van aanbiedingen. Ik vroeg me af waarop dat gebaseerd is, aangezien veel mensen die ik spreek helemaal niet blij zijn met die aanbiedingen. Neem bijvoorbeeld de aanbieding "koop 2 produkten en je krijgt er 2 gratis bij". Vaak is dat veel te veel voor iemand die alleen woont. Ook bijv. Kruidvat ben je verplicht 2 artikelen te kopen omdat 2 net zo duur is als 1, terwijl ik wil er maar 1. Moet ik dan voor ieder artikel mensen zoeken die mee willen doen met mij? Fruit in de aanbieding, wat moet ik met zoveel fruit.
Liever goedkope produkten zonder aanbiedingen, dan dure produkten met aanbiedingen, lijkt mij.
Denken meer mensen hier zo over?
Liever goedkope produkten zonder aanbiedingen, dan dure produkten met aanbiedingen, lijkt mij.
Denken meer mensen hier zo over?
Re: aanbiedingen
Het is gewoon bewezen dat Nederlands heel erg vaak aanbiedingen kopen. Er zijn velen die geen vast merk shampoo hebben, maar gewoon hetgeen kopen wat op dat moment in de aanbieding is. Om maar een voorbeeld te kiezen.
-
Er hoeft maar een aanbieding op Facebook voorbij te komen en de gemiddelde Nederlander duikt er op en “vergeet” even te kijken wie de verkoper is. Zo blij zijn “wij” met aanbiedingen.
Als u veel dezelfde mensen om u heen hebt staan is het niet zo vreemd dat ze eenzelfde mening hebben.
Als ik een echte actie zie, dan sla ik meteen groot in. Mochten het producten zijn met een korte houdbaarheid, dan pas ik dat af aan het verbruik.
Toevallig nu een partij merk cola in mijn kofferbak liggen. 65 cent per liter, dus ingeslagen tot de houdbaarheidsdatum.
Als u veel dezelfde mensen om u heen hebt staan is het niet zo vreemd dat ze eenzelfde mening hebben.
Als ik een echte actie zie, dan sla ik meteen groot in. Mochten het producten zijn met een korte houdbaarheid, dan pas ik dat af aan het verbruik.
Toevallig nu een partij merk cola in mijn kofferbak liggen. 65 cent per liter, dus ingeslagen tot de houdbaarheidsdatum.
Als fruit 1+1 in de aanbieding is, geef ik er eentje (degene die gratis is natuurlijk ) aan de buren.
Veel supermarktproducten blijven gewoon lang goed, net als KV producten als shampoo- douche-tandpasta en schoonmaakspul. Ik heb zo mijn vaste merken, ook bij het KV.
Dus ik heb geen problemen met die aanbiedingen, maak er graag gebruik van.
Veel supermarktproducten blijven gewoon lang goed, net als KV producten als shampoo- douche-tandpasta en schoonmaakspul. Ik heb zo mijn vaste merken, ook bij het KV.
Dus ik heb geen problemen met die aanbiedingen, maak er graag gebruik van.
Aygulf
vindt dit leuk
Wat bedoel je met merk cola? De enige echte?Toevallig nu een partij merk cola in mijn kofferbak liggen. 65 cent per liter,
Er zijn maar 2 a-merken tegenwoordig, Pepsi en Coca-Cola. Al het andere is huismerk, c-merk of niche.
Hoe representatief is de groep die jij spreekt?
Dan ben je nog steeds nergens toe verplicht.
Sluit het een het ander dan uit?
Refresco, is Lidl, Aldi en alle huismerken van de andere grutters 0,65 Euro per 1,5 Liter Lidl Duitsland. Vorige maand nog 0,10 euro duurder geworden.
Dropshippers geven in Nederland wel altijd 50% korting. Maar alleen vandaag.
Dropshippers geven in Nederland wel altijd 50% korting. Maar alleen vandaag.
Retaildeskundigen doen uiteraard onderzoek op iets grotere schaal dan even de mensen om je heen te vragen. Dat laatste zorgt niet alleen voor een veel te kleine groep, maar is hoogstwaarschijnlijk ook een behoorlijk homogene groep die niet representatief is voor de hele bevolking.
En een simpele sanity check: als het niet zou kloppen zouden er vanzelf minder aanbiedingen komen en meer vaste lage prijzen. Uiteindelijk zijn winkeliers zo opportunistisch als de pest.
En een simpele sanity check: als het niet zou kloppen zouden er vanzelf minder aanbiedingen komen en meer vaste lage prijzen. Uiteindelijk zijn winkeliers zo opportunistisch als de pest.
Laatst gewijzigd door rwolters op 08 jul 2024 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorfje
vindt dit leuk
-
Ik ben eerlijk gezegd meer van de huismerken. Dan betaal je net zoveel/weinig/zelfs minder dan die aanbiedingen, en ik kan exact de hoeveelheid kopen die ik wil, bij de winkel die de beste/lekkerste heeft.
Paar weken terug de Aviko krieltjes gekocht, 1+1, was voor die twee net zoveel kwijt als 2 x exact hetzelfde van het huismerk. Maar geen idee hoe snel ik die Aviko's op moest zien te krijgen, want: de datum. Dat gebeurt dus niet meer.
-
Het is Coca Cola, 2 liter flessen.
5 minuutjes over de grens, was er toch in de buurt voor werk. Kon ik meteen de 55 lege flessen inleveren die ik nog had liggen van eerdere acties.
En dat Nederlanders gek zijn van acties was wel te merken. Volle karren reden naar buiten met cola.
-
O, er zijn zelfs twee grote facebookgroepen 'boodschappen doen in Duitsland'. De ene na de andere hysterica dat het daar zo goedkoop is, en allemaal laten ze zien wat ze in de kofferbak hebben - flessen cola en sigaretten. Veel meer is het niet. O ja, de benzine is ook bijna gratis natuurlijk. Ben na tientallen exact dezelfde berichten van tientallen van die figuren maar met die twee groepen gestopt. De boodschap was helder en duidelijk.
Als ik kon zou ik ook gewoon in Duitsland boodschappen doen. Zou voor mij makkelijk uit kunnen.
2 vliegen in 1 klap. Dagje weg en een stuk goedkoper uit voor de benodigdheden van de week.
2 vliegen in 1 klap. Dagje weg en een stuk goedkoper uit voor de benodigdheden van de week.
-
Bijna alles is veel goedkoper in Dld niet alleen frisdrank en tabak.witte angora schreef: ↑08 jul 2024 19:38O, er zijn zelfs twee grote facebookgroepen 'boodschappen doen in Duitsland'. De ene na de andere hysterica dat het daar zo goedkoop is, en allemaal laten ze zien wat ze in de kofferbak hebben - flessen cola en sigaretten. Veel meer is het niet. O ja, de benzine is ook bijna gratis natuurlijk. Ben na tientallen exact dezelfde berichten van tientallen van die figuren maar met die twee groepen gestopt. De boodschap was helder en duidelijk.
Ik kom regelmatig in zowel Nederlandse als duitse supermarkten. Ik verbaas me altijd dat de Nederlandse supermarkten langs de grens nog klanten hebben. Ze zijn gewoon veel te duur in vergelijking met Duitse supermarkten.
Basisboodschappen alleen in Duitsland duurder
Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van de Consumentenbond, begin juli 2024 gepubliceerd. Voor dit onderzoek zijn de prijzen van 200 producten uit 8 Europese landen (Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Spanje en Oostenrijk) met elkaar vergeleken. Als het gaat om basisboodschappen als koffie, thee, pasta en rijst, ben je alleen in Duitsland duurder uit dan in Nederland. In België zijn deze basisboodschappen zelfs 18 procent goedkoper.
A-merken in Nederland veruit het duurst
Qua A-merken ben je al helemaal voordeliger uit op vakantie. Deze zijn in Duitsland en Frankrijk juist 29 procent goedkoper dan in Nederland. Ontbijten, lunchen of avondeten met producten uit de supermarkt, het kan dus voordeliger zijn dan buiten de deur eten en drinken.
Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van de Consumentenbond, begin juli 2024 gepubliceerd. Voor dit onderzoek zijn de prijzen van 200 producten uit 8 Europese landen (Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Italië, Spanje en Oostenrijk) met elkaar vergeleken. Als het gaat om basisboodschappen als koffie, thee, pasta en rijst, ben je alleen in Duitsland duurder uit dan in Nederland. In België zijn deze basisboodschappen zelfs 18 procent goedkoper.
A-merken in Nederland veruit het duurst
Qua A-merken ben je al helemaal voordeliger uit op vakantie. Deze zijn in Duitsland en Frankrijk juist 29 procent goedkoper dan in Nederland. Ontbijten, lunchen of avondeten met producten uit de supermarkt, het kan dus voordeliger zijn dan buiten de deur eten en drinken.
Met de basis boodschappen bedoelt men dus de huismerken, als ik het goed lees. Als het puur om dingen die iedereen koopt gaat, dan heb ik geen probleem, ik koop nooit koffie, thee, pasta of rijst.
Ik vergelijk het liefst bier, whisky, vlees, groente en benzine. Daar verbruik ik het meeste van.
Ik vergelijk het liefst bier, whisky, vlees, groente en benzine. Daar verbruik ik het meeste van.
Koffie heeft sinds de tweede Wereldoorlog al een extra belasting heffing in Duitsland.
Ook melk, groente en brood is er duurder.
Vooral kaas, sterke drank, fris, bier, vlees, sigaretten, benzine en electronica zijn goedkoper in D.
Ook melk, groente en brood is er duurder.
Vooral kaas, sterke drank, fris, bier, vlees, sigaretten, benzine en electronica zijn goedkoper in D.
Ah, ideaal land dus, dat Duitsland. Kan een hoop besparen, zolang ik stop met groente eten.
-
Een ideaal land wil ik het niet noemen maar ik woon er al 20 jaarzeer prettig