LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Actie Hans Anders brillen
Actie Hans Anders brillen
Via de post kregen wij een aanbieding Van Hans Anders die luide.
Een gewone bril en zonnenbril inclusief glazen op sterkte voor € 150,00
Voor extra dunne glazen kwam er € 25,00 per glas bij.
Dat is op zich een mooie aanbieding
Aan gezien mijn vrouw aan een nieuwe bril toe is, zijn we gaan kijken.
En dat is nog niet zo makkelijk, omdat ze in de kinderbrillen valt gezien de stand van de ogen.
Wij naar Hans Anders in IJmuiden.
Gelukkig konden we wat vinden.
Bij het opgeven van de sterkte van de glazen, kwam er al een kink in de kabel.
Eèn glas van mijn vrouw is -12,5.
De verkoopster in de winkel kon niet vertellen of dat wel met de zonnen bril mogenlijk was.
Dit is raar, omdat er in de folder geen maximale sterkte word aangegeven
De dame in het filiaal moest hier even het hoofdkantoor voor bellen.
Onze monden vielen dan ook open toen wij kregen te horen dat ze aanboden om een gewone bril voor € 150,00 en een zonnenbril op sterkte zou dan € 200,00 kosten.
Dat zou ons dan € 350,00 gaan kosten, dat is € 200,00 meer dan er in de folder word aangeboden.
Dit is toch je klanten in de maling nemen, en ze iets veel duurder aan te smeren.
Mag dit zo maar ?
Een gewone bril en zonnenbril inclusief glazen op sterkte voor € 150,00
Voor extra dunne glazen kwam er € 25,00 per glas bij.
Dat is op zich een mooie aanbieding
Aan gezien mijn vrouw aan een nieuwe bril toe is, zijn we gaan kijken.
En dat is nog niet zo makkelijk, omdat ze in de kinderbrillen valt gezien de stand van de ogen.
Wij naar Hans Anders in IJmuiden.
Gelukkig konden we wat vinden.
Bij het opgeven van de sterkte van de glazen, kwam er al een kink in de kabel.
Eèn glas van mijn vrouw is -12,5.
De verkoopster in de winkel kon niet vertellen of dat wel met de zonnen bril mogenlijk was.
Dit is raar, omdat er in de folder geen maximale sterkte word aangegeven
De dame in het filiaal moest hier even het hoofdkantoor voor bellen.
Onze monden vielen dan ook open toen wij kregen te horen dat ze aanboden om een gewone bril voor € 150,00 en een zonnenbril op sterkte zou dan € 200,00 kosten.
Dat zou ons dan € 350,00 gaan kosten, dat is € 200,00 meer dan er in de folder word aangeboden.
Dit is toch je klanten in de maling nemen, en ze iets veel duurder aan te smeren.
Mag dit zo maar ?
Re: Actie Hans Anders brillen
-12,5 is dan ook wel een behoorlijke sterkte (en dan druk ik me zachtjes uit), ik vind het logisch dat dat meer kost. Ze hadden echter wel in de advertentie moeten melden dat het tot een bepaalde sterkte kan voor genoemde prijs.
Volgens mij moeten ze gewoon leveren voor de prijs in de advertentie (kijk eens goed of ze in de advertentie niet verwijzen naar de voorwaarden want dan kunnen ze er misschien onderuit).
Volgens mij moeten ze gewoon leveren voor de prijs in de advertentie (kijk eens goed of ze in de advertentie niet verwijzen naar de voorwaarden want dan kunnen ze er misschien onderuit).
Re: Actie Hans Anders brillen
Dat is inderdaad veel, daarom waren wij blij met deze aanbieding, omdat het ons altijd handen vol geld kost.-12,5 is dan ook wel een behoorlijke sterkte (en dan druk ik me zachtjes uit), ik vind het logisch dat dat meer kost.
En als ze dit te duur vinden, hadden ze dan niet in hun advertentie moeten zetten, dat het tot een bepaalde sterkte geld
En dat doen ze dus niet. Ze willen het wel leveren voor € 200,00 meer.Volgens mij moeten ze gewoon leveren voor de prijs in de advertentie .
Er staan geen voorwaarde in de brief.(kijk eens goed of ze in de advertentie niet verwijzen naar de voorwaarden want dan kunnen ze er misschien onderuit)
Alleen dat het geld tot 10 mei.
Ik vind het een zeer teleurstellende actie van Hans Anders. Als men dit klantvriendelijk noemt, dan hoop ik dat de andere winkels hier geen voorbeeld aan nemen.
Ik zou me rot schamen
Re: Actie Hans Anders brillen
Bij ons in de zaak is de duurste bril 295 euro.
Met al de reclame op deze manier ????????
de klant duizel het voor de ogen.
Gewoon dit kost de bril totaal dit is uw vergoeding.
Dat moet de klant betalen.
Met al de reclame op deze manier ????????
de klant duizel het voor de ogen.
Gewoon dit kost de bril totaal dit is uw vergoeding.
Dat moet de klant betalen.
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51
Re: Actie Hans Anders brillen
Dat is typisch HA. Ik ben een paar keer naar aanleiding van zo'n aanbieding naar de winkel gegaan maar daar blijkt dan idd dat ik met mijn hoge sterkte er buiten val.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Actie Hans Anders brillen
wanneer het nergens in de voorwaarden staat aangegeven, dan moeten ze ook de hoge sterktes voor die prijs leveren. Anders is het bedrog........
Re: Actie Hans Anders brillen
Sterktes boven de 10 dioptrieën (zowel + als -) vallen onder de Regeling Hulpmiddelen, waarvoor vanuit de basisverzekering een volledige vergoeding wordt gegeven!
Wel -voor de zekerheid- even vantevoren bij je verzekeraar informeren
Wel -voor de zekerheid- even vantevoren bij je verzekeraar informeren
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51
Re: Actie Hans Anders brillen
Mirna, logisch dat de goedkoopste bril in jouw zaak maar 295 euro kost, zo goed van kwaliteit zijn de brillen van HA niet. Ik heb er zelf weleens gekocht en nooit meer. Ik koop nu uitsluitend brillen bij de echte opiticien, duurder, dat wel maar ook beter van jwaliteit. Ik heb met mijn vriend alleen maar problemen meegemaakt bij HA en toen mijn pootje een keer per ongeluk af brak kreeg ik gratis een compleet nieuwe bril (bij de opticien dus, geen HA) dat is dan ook weer het voordeel van een wat duurdere bril en jarenlang in dezelfde winkel komen.
Bij HA zijn ze de brillen van mijn vriend steeds kwijt als er wat gemaakt moet worden. Ze staan voor je neus in de computer te zoeken, je geeft 10 keer je naam/geboortedatum/adres en ze blijven maar vragen. En adviseren kunnen ze ook niet. Mijn vriend heeft nog een hogere sterkte dan ik heb en ze adviseren allerlei monturen en dan blijkt naderhand dat het met dat montuur niet kan, oke jammer bestellen we een andere kom je na een paar weken daar is het glas weer gebroken want blijkt het montuur toch niet geschikt te zijn. Dat heb ik nu al een aantal keer meegemaakt.
En klantvriendelijk zijn ze ook niet als je het mij vraagt.
Bij HA zijn ze de brillen van mijn vriend steeds kwijt als er wat gemaakt moet worden. Ze staan voor je neus in de computer te zoeken, je geeft 10 keer je naam/geboortedatum/adres en ze blijven maar vragen. En adviseren kunnen ze ook niet. Mijn vriend heeft nog een hogere sterkte dan ik heb en ze adviseren allerlei monturen en dan blijkt naderhand dat het met dat montuur niet kan, oke jammer bestellen we een andere kom je na een paar weken daar is het glas weer gebroken want blijkt het montuur toch niet geschikt te zijn. Dat heb ik nu al een aantal keer meegemaakt.
En klantvriendelijk zijn ze ook niet als je het mij vraagt.