sonja1977 schreef: Het was bij mijzelf en de stickers kwamen rechtstreeks uit de kassa. En ja; als ik principieel had willen zijn, had ik ze niet moeten aannemen
.
Ik vroeg het me gewoon even af, omdat zoals ik al stelde een waarneming soms niet juist kan zijn en uit uw eerste verhaal kon ik niet opmaken dat het bij uzelf gebeurde. Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat een klant achter mij in een overvolle appie roeptoeterde dat ik veel te veel voetbalplaatjes kreeg voor het bedrag dat ik moest afrekenen.
Die klant stond vervolgens aardig voor joker want het aantal klopte namelijk wel met de kassabon. Ik had per toeval nogal veel actie-artikelen waarbij extra plaatjes te verkrijgen waren. Klant in kwestie kreeg vervolgens aardig commentaar van alle andere mensen toen de kassière bevestigde dat het wel klopte.
sonja1977 schreef: Maar beste mensen, ik snap nog steeds niet goed waarom mijn bijdrage een beschuldiging zou zijn die ik niet kan onderbouwen, ...
Misschien kan ik het proberen uit te leggen. In de gedragsregels van dit forum staat dat belastende beweringen altijd onderbouwd moeten worden.
In uw eerste post in dit topic schrijft u zoiets als "van mensen die weer mensen kennen die bij de appie werken heb ik gehoord dat...". Het dat in kwestie gaat vervolgens over het niet op juiste wijze verkrijgen van de poppen door specifieke mensen. Veel lezers (en ook ik) zullen dat interpreteren als "via, via, via heb ik gehoord dat.." Dat wordt door velen weer opgevat als borrelpraat of theekransjespraat of gewoon een roddel.
Vergelijk het eens met de term 'hearsay'. U zult het ongetwijfeld wel eens gehoord hebben in amerikaanse films en series. Het is niet zomaar verzonnen door de tekstschrijvers, maar het bestaat. Hearsay, het 'via via' horen zonder dat men er zelf bij was of feiten kan weten, is doorgaans niet toegelaten als bewijs in een rechtszaak.
Misschien dat dit enigszins iets uitlegt, dit veranderd mijn mening echter niet. Zoals ik al eerder schreef, lijkt mij uw verhaal wel aannemelijk. Zelf heb ik ook een aantal voorbeelden gegeven die op zijn minst opmerkelijk zijn met dergelijke acties.