LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

SJZ schreef:
@SJZ Vergeet niet dat we het over € 1,- hebben.
Dat is echt verwaarloosbaar.
De discussie was of je iets dat € 1 kost "GRATIS" mag noemen. Nevermind zei dat je die poppen "gratis" kreeg.

Maar dan heb ik een mooi voorstel voor u: u mag mijn huis kopen. Ik bied mijn huis nu gratis aan. En dat gratis moet u mij 259.000 keer betalen. Mooi voorstel toch? 259.000 keer gratis is nog steeds gratis.

Sorry, sorry, sorry, dat ik GRATIS heb geschreven, je moest eeeeeeeen euro betalen, dat vind ik toch heel vervelend. :mrgreen:
Ik koop geen huis, maar volgend jaar mag jij een beroep op mij doen, dan betaal ik de ene euro, dan is het ook voor jouw gratis.
Ik krijg steeds meer gelijk, dat dit een zeurforum geworden is. :twisted: :twisted:
newmikey schreef:
Even voor de goede orde: er moest met een volle kaart nog wel één héle euro betaald worden per poppetje, nou ja zeg! SCHANDE!!! :twisted: :lol:


PS
Voor alle, welke door mijn gratis opmerking nu verward zijn, mijn excuses. :wink:

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vraag me af hoe het komt dat Albert Hein niet besluit dat er meer poppen worden besteld wegens daverend succes. Dan zit er alleen wat vertraging in.

Swedish chef translator
http://www.cs.utexas.edu/~jbc/home/chef.html

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

alfatrion schreef:Ik vraag me af hoe het komt dat Albert Hein niet besluit dat er meer poppen worden besteld wegens daverend succes. Dan zit er alleen wat vertraging in.

Swedish chef translator
http://www.cs.utexas.edu/~jbc/home/chef.html
Newmikey heeft het waarom op BLZ 1 al beschreven.

newmikey schreef: Ja, hoe bestaat het toch dat een concern als AH niet wil blijven zitten met honderdduizenden poppen als een actie niet aanslaat of gewoon afgelopen is. Poppen die dan in de 35% voordeelbak moeten waar de filiaalhouders geld op verliezen? Zo doet iedere winkelier dat, óók de kleintjes: liever om verlegen dan mee verlegen.

Wat de Zweedse translator er mee te doen heeft, is mij onduidelijk. :lol:

KPortengen
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:02

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door KPortengen »

Weer een goed voorbeeld van het totaal falende belijd bij Ahold!
De flexibiliteit van een stuk gehard staal daar in Zaandam.

Nu roept iedereen dat er op de kaartjes OP=OP staat!
Kijk eens goed naar de achterkant. Het kaartje is zo groot door alle voorwaarde die erop staan. Op = Op staat er alleen maar op om dit soort faalacties in te dekken. Nou ik denk Albert zich omdaait in zijn graf als hij dit mee krijgt!

Ik voel me echt niet meer geroepen de AH in te gaan omdat de kleine Miss Piggy wil.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mysty schreef:Waarom meteen iets benoemen als "stampij", terwijl ik het eigenlijk als een teleurstelling ervoer voor het kind.
Misschien was de reactie van VP wat fel geformuleerd maar ik kan haar standpunt wel begrijpen.

Ja het was misschien een teleurstelling voor u en het kind maar nu kunt u 2 totaal verschillende dingen doen. De teleurstelling van het kind voeden door er ook zelf mee bezig te blijven of het kind leren dat dit soort dingen gebeuren en uitleggen hoe het werkt.

Later in het leven maakt dit een enorm verschil. In het eerste geval zal het kind zelf ook dergelijke topics gaan schrijven op fora als deze (of welke media het dan ook mogen geven). Krijgt waarschijnlijk dan ook een bak kritiek te verwerken of in het tweede geval maakt het kind zich er niet druk om en gaat over tot belangrijker zaken. Leeft toch wel een stukje prettiger.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door alfatrion »

nevermind schreef:
alfatrion schreef:Ik vraag me af hoe het komt dat Albert Hein niet besluit dat er meer poppen worden besteld wegens daverend succes. Dan zit er alleen wat vertraging in.
Newmikey heeft het waarom op BLZ 1 al beschreven.
Dat verhaal verklaart alleen waarom ze nu op zijn, niet waarom AH niet meer poppen bij besteld. Deze zijn kennelijk erg in trek dus een tweede groep vind ook zijn wel naar de klant.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door newmikey »

Ouwe aap schreef: En bij de C1000 heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt, die voetbalplaatjes kreeg ik zelfs extra cadeau in de laatste week, want ze hadden zoveel over en ze gaven het liever weg als dat het in de vuilnisbak ging. En dat ging ook zo met de vorige acties. Daar kan AH een puntje aan zuigen.
Das nou precies wat AH probeert te vermijden. Je schrijft het notabene zelf op, ben je nou echt stekeblind of...?

Als je iets weggeeft zonder dat er omzet tegenover staat ben je toch fout bezig als bedrijf? Hoe ingewikkeld is dat?

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door berend12 »

Onbegrijpelijk, morgen gaan ze gewoon weer naar de A.H. :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

Ouwe aap schreef:
Feit is dat AH klanten trekt en geld uit mensen hun zak klopt met pure misleiding. Kom dan niet aan kakken met tere kinderzieltjes !
De klanten van AH hebben voor het geld wat uit hun zakken is getrokken, levensmiddelen gekregen.
Ik kan in geen reclame lezen, dat mensen verplicht zijn, om bij AH te kopen. :wink:
Dat de voetbalplaatjes geen succes bij C100 waren, en je deze gratis kreeg, voor deze de vuilnisbak ingaan, heeft niets met deze actie te doen.
Dus jou redenatie is dan, dat AH in feite te veel poppetjes moet bestellen, dat jij als de actie voorbij is, deze gratis kan krijgen.
Er is al vaker geschreven, als mensen het woord gratis horen, slaan zij op tilt. :wink:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door berend12 »

Tot nevermind hetzelfde overkomt bij een andere winkel :) en daar iets misloopt waar zijn kinderen zich op verheugd hebben.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:Tot nevermind hetzelfde overkomt bij een andere winkel :) en daar iets misloopt waar zijn kinderen zich op verheugd hebben.
Denk je nu zelf, dat zoiets in deze trend mij niet overkomt, of overkomen is?
Dan zoek maar op een zeurtopic van mij, dat zou je niet vinden. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef: Denk je nu zelf, dat zoiets in deze trend mij niet overkomt, of overkomen is?
Dan zoek maar op een zeurtopic van mij, dat zou je niet vinden. :wink:

Dat overkomt zo vele mensen, maak niet zo'n probleem van dingen die je gratis of bijna gratis krijgt.

Mensen denken dat ze rechten kunnen eisen vanwege een actie.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door berend12 »

Blijf het merkwaardig vinden voor een bedrijf dat zoveel ervaring heeft met dergelijke lokkertjes. Bovendien gingen ze ervan uit dat deze promotie het succes van de voetbalplaatjes zou overtreffen.
Zelf doe ik zelden mee aan dergelijke dingen omdat je bijna altijd te duur uit bent omdat je dingen gaat kopen die je niet nodig hebt of niet van plan was om te kopen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:Blijf het merkwaardig vinden voor een bedrijf dat zoveel ervaring heeft met dergelijke lokkertjes. Bovendien gingen ze ervan uit dat deze promotie het succes van de voetbalplaatjes zou overtreffen.
Zelf doe ik zelden mee aan dergelijke dingen omdat je bijna altijd te duur uit bent omdat je dingen gaat kopen die je niet nodig hebt of niet van plan was om te kopen.
Heel goed opgemerkt, dit is de opzet van een actie, maar vele, zoals jij, merken het pas op, als het te laat is. :lol:
Heb gezocht na de volgende actie van AH, maar kon niets vinden, anders had ik de volgende actie hier al aangekondigd. :wink:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door berend12 »

AH verwacht veel van de actie. 'Na de Hamsterweken komt er een compleet nieuw thema. Dit thema zal het succes van de voetbalplaatjes van de afgelopen jaren zeker overtreffen'. Distrifood

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door newmikey »

berend12 schreef:Zelf doe ik zelden mee aan dergelijke dingen omdat je bijna altijd te duur uit bent omdat je dingen gaat kopen die je niet nodig hebt of niet van plan was om te kopen.
??? Hoezo dan? Volgens mij zit er dan een draadje bij je los.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

newmikey schreef:
berend12 schreef:Zelf doe ik zelden mee aan dergelijke dingen omdat je bijna altijd te duur uit bent omdat je dingen gaat kopen die je niet nodig hebt of niet van plan was om te kopen.
??? Hoezo dan? Volgens mij zit er dan een draadje bij je los.
Beetje overdreven gereageerd newmikey, wat berend12 eigenlijk wil zeggen, is dat je misschien wat extra's inslaat omdat je er een zegeltje bij krijgt, of nét een ander merk wasmiddel dan normaal meeneemt (omdat je er een zegeltje bijkrijgt)

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door newmikey »

Fleurtjuh666 schreef: Beetje overdreven gereageerd newmikey, wat berend12 eigenlijk wil zeggen, is dat je misschien wat extra's inslaat omdat je er een zegeltje bij krijgt, of nét een ander merk wasmiddel dan normaal meeneemt (omdat je er een zegeltje bijkrijgt)
Nee, dat is precies wat ik bedoelde: als je wat extra's inslaat omdat je er een zegeltje bij krijgt, of nét een ander merk wasmiddel dan normaal meeneemt (omdat je er een zegeltje bijkrijgt), zit er een draadje bij je los.

Het is het recht van ieder bedrijf om dit soort acties uit te voeren, het is de dure plicht van iedere consument ze op (gebrek aan-)waarde te schatten.

Ik vind de poppetjes héél leuk, laten we eerlijk blijven, maar heb er géén suikerklontje méér door aangeschaft. Dat mensen zich daartoe laten verleiden vind ik raar èn dom.

witte angora
Berichten: 31968
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind de poppetjes héél leuk, laten we eerlijk blijven, maar heb er géén suikerklontje méér door aangeschaft. Dat mensen zich daartoe laten verleiden vind ik raar èn dom.
Je mag het raar en dom vinden, maar het werkt blijkbaar wel, gezien alle commotie, en het feit op zich al dat dit soort acties gehouden wordt.

En nee, ik heb geen stuiver méér besteed bij de AH, als ik boodschappen doe haal ik wat ik nodig heb, mijn lijstjes worden niet bepaald door dit soort acties. (De twee halen één betalen actie van AH was daarentegen weer een ander verhaal, ook al heb ik geen dingen gekocht die ik normaal ook niet gebruik. :wink: )

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Actie MUPPET Poppen Albert Hein

Ongelezen bericht door ciske »

En nee, ik heb geen stuiver méér besteed bij de AH, als ik boodschappen doe haal ik wat ik nodig heb, mijn lijstjes worden niet bepaald door dit soort acties
jij niet nee, maar ik begrijp ook dat zoals Berend 12 al zei dat je gauw meer kooopt al zou het niet voor eigen kids zijn...dan toch misschien nog wel voor neefjes , buurkids en om dan zoals Newmikey zegt dat er dan een draadje los zit?? onzin.

Gesloten