LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] actie rijgedrag onzin

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door pluisje »

in de telegraaf staat,de prijzige campange tegen asociaal weggedrag
"I LOVE verkeersregels"van minister karla peijs is volgens deskundigen geldverspilling en zelf gevaarlijk..

nou ik ga dus nooit met een sticker op mijn auto rond rijden.en snap ook niet waarom dat dan niet beter overlegt wordt,voor er zoveel geld in gestoken word.


pluisje

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door bot321 »

Hieruit blijkt gewoon dat er bij de overheid
zoveel geld binnen komt dat ze van gekkigheid
niet weten wat ze er mee moeten doen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door karr-2 »

De actie zou overbodig zijn als iedereen in Nederland zich aan de verkeersregels houdt. Helaas zijn er nog teveel mensen op deze wereld die dat dus niet doen en denken dat ze koning op de weg zijn.

De manier waarop de actie gedaan wordt kun je over praten, maar de noodzaak staat vast.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door bot321 »

Als iedereen zich aan de regels houd hebben we
ook geen flitspalen en politie nodig.
Het gaat om de actie met die stickers etc.die is
volgens de deskundige niet nodig en geld verspilling.
Ben ik het volkomen mee eens want dacht je nou
echt Karr-2 dat dat zou helpen.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door pluisje »

in de telegraaf staat dat die sticker tot nog meer ongeneogen gaat leiden in het verkeer omdat iedereen wil weten wat er op staat zo gaan ze nog dichter achter je rijden :roll:
het gedrag van mensen die zich vervelend gedragen in het verkeer heeft te maken met heel andere dingen,maar ik zou zeggen lees het zelf even staat in de krant van vandaag. :wink:

pluisje

n b dan zou voor alles wel een sticker kunnen gaan gebruiken je ziet namelijk overal geweld...

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door karr-2 »

Flitspalen en politie hebben we altijd nodig, juist om de snelheidsduivels en wegmisbruikers te pakken.

Ik zeg ook niet dat ik de stickeractie geweldig vind, maar er moet iets gebeuren om mensen er voortdurend op te wijzen dat je je aan de regels moet houden, dat de weg niet alleen voor jou is etc.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door topery »

Als de campagne zo prijzig is, hadden ze wel iets originelers kunnen verzinnen.
Dat I LOVE gedoe vind ik nou echt Nederland op z'n truttigst.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door NAK »

Waarom krijgt de automobilist altijd de schuld :?: :?: :?: :?:

Wanneer wordt er eens aandacht besteed aan de fietsers en bromfietsers.
Een paar voorbeelden:
Met drie of vier naast elkaar rijden.
Telefoneren tijdens het fietsen
Met bromfietsen door winkelpromenades scheuren
Met bromfietsen het liefst midden op de rijbaan rijden

En zo zullen er ongetwijfeld nog meer te bedenken zijn.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door woman4life »

geen licht op hebben
geen hand uitsteken
geen voorang geven
tegen het verkeer in
nooit aan de kant gaan

ach zijn er een paar...

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Even ter aanvulling dat we inderdaad in een omgekeerde wereld leven.

Fietsers op het trottoir en voetgangers op de fietspad.

Zijn er fietspaden met een voetpad ernaast moet moeders met de kinderwagen en pa met zijn winkelwagentje op het fietspad gaan lopen.
Zelfs hele clubjes met mensen die op het rijwielpad lekkerder lopen dan op het trottoir.

Hieraan storen???? Heeft volgens mij geen zin meer.
De regels worden vanzelf wel aangepast ze gaan wat dat betreft gewoon met de fout mee.

In sommige gemeentes mogen fietsers als ze rechtsaf slaan door roodlicht rijden. Dit is nou met de fout meegaan

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door NAK »

In sommige gemeentes mogen fietsers als ze rechtsaf slaan door roodlicht rijden
.
Totdat de fietser per ongeluk aangereden wordt......... :oops:
En wie heeft het dan gedaan :?: :?: :?: :?: :?:
Juist de automobilist. :twisted: :twisted: :twisted:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door topery »

Alle bovenstaand genoemde "regels aan de laars lappende burgers" zijn m.i. van toepassing op de campagne.

Ik weet echt niet zeker of Peijs met I love verkeersregels alleen de automobilist bedoelt.....

Leetje
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mar 2005 11:03

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door Leetje »

Ik vind de insteek I Love nou eens keer wat positiever, als alleen maar je mag niet.................... en je moet..................

Bovendien blijft het feit dat ik in het verkeer nog veel te veel mensen tegenkom (vnl. automobilisten) die nog steeds niet kunnen rijden. Die ze van mij gewoon het rijbewijs mogen afnemen. Overbodig is de campagne wat mij betreft zeker niet.

- afsnijden (bij 120 km/uur)
- bellen of kaartlezen (ook bij 120 km/uur)
- bumperkleven
- links blijven rijden (verboden, maar toch blijven doen)
- 70 rijden op de snelweg. die verwacht je niet (vooral niet als er voor je iemand niet op zit te letten), dus moet snel uitwijken naar een andere baan, waar soms al een ander auto rijdt. Nog leuker voor vrachtwagens met 20 ton lading aan boord.

Maar het ergst vind ik de chauffeurs die denken dat ze de "king of the road" zijn. Alles en iedereen moet rekening houden met hun. Terwijl je in het verkeer toch vooral rekening met elkaar moet houden. Maar dat lijkt tegenwoordig in de gehele maatschappij wel lastig. Niemand houdt rekening met elkaar, het is ikke, ikk, ikke en de rest kan stikke. En wel zeuren over een ander.

Een beetje positieve insteek, dat is waar ik van hou!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door Jonjo »

Laat Peijs eerst maar even in haar eigen directe omgeving kijken. Als ik me niet vergis en dat doe ik niet, is er een onderzoek lopende naar een hoge pias van justitie die in een dikke mercedes{ van de zaak} zich, om het zachtjes uittedrukken niet geheel volgens de NORMEN EN WAARDEN regels, die zo kenmerkend zien voor dit kabinet, gehouden heeft. Ja Justitie heeft het druk de laatste maanden.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door topery »

Mijn dierenarts heeft volgens mij nog steeds de beste slogun op haar achterruit:

NIET KLEVEN, DEZE DIERENARTS KAN CASTREREN ! :lol: :lol: :lol:

kattekop
Berichten: 32
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:28

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door kattekop »

Citaat uit een plaatselijke krant, maar ietsje ingekort:

Als kind spaarden we al stickers, er waren steden- en landen-stickers,
en voor de brievenbussen kwam ooit de ja/nee nee/nee enz. sticker.

Nú heeft minister Peijs de sticker "ontdekt"...

Voor enkele miljoenen(!!!) belasting-euro's heeft ze een campagne bedacht, die van de Nederlanders weer "fatsoenlijke" verkeers-deelnemers moet maken.
Deskundigen op dat terrein geven haar intussen weinig hoop...
Onderdeel van de actie, 250.000 stickers, bedoeld voor de auto-bumpers; dat doet dus al bijna niemand meer, want dat is niet meer "in" en maakt de auto lelijk.., maar dán die teksten :lol:

I love 50 km. : vraag het maar aan de agent van de flits-auto hoeveel "liefhebbers" daarvoor bestaan... :wink:

I love verkeersregels : dat ziet u elke dag wel in de praktijk, voor zover mensen die regels überhaupt nog kennen... :roll:

I love stoppen voor rood : maar als het op groen staat, blijf ik écht niet wachten op rood.., omdat ik daar zo "graag" voor stop.. :wink:

I love richting-aangeven : die is mede bedoeld fietsers, die dat absoluut niet meer nodig vinden en dit ergert veel automobilisten, die anders allang die kruising hadden kunnen oprijden...

I love afstand houden...: :lol: :lol: Plak dié achter op de bumper en u heeft gegarandeerd hoog risico...!!! Veel automobilisten zien slecht en áls ze die sticker kunnen zien, zitten ze dus al bijna op je... (N.B.: vroeger stond op zo'n sticker: "als u dit kunt lezen bent u te dichtbij..!! Dat is tenminste duidelijke taal...!!)

I love voorrang geven : :?: Neeeee..., voorrang HEB je of heb je NIET...; dat hoef je niet te "luvven"...

Laatst waarschuwde deze zelfde minister voor "door de auto vliegende voorwerpen, die je hoofd kunnen raken"...

Mij lijkt eerder dat dát bij deze minister is gebeurd... :roll: :roll:

Succes en rij voorzichtig...!! :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik hoop dat ze zich ook nog eens gaan richten op fietsers. En dan vooral op de jongeren die met z'n zessen naast elkaar rijden en gewoon ook zo blijven rijden als jij met je brommertje van de andere kant komt. En op de ouderen, die denken dat als ze hun hand uitsteken ze dan direkt ook kunnen afslaan en dus niet hoeven op te letten of er nog iemand achter hun rijdt, die misschien wel net wil gaan inhalen.

OpperDeskundige
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door OpperDeskundige »

Dit is allemaal onzin.
Zolang de samenleving verhard blijft, zullen deze dingen altijd blijven gebeuren. En daar helpt zo'n zielig plakkertje niet tegen.
één van haar ambtenaren zal hier wel maanden over hebben gepeinsd en dit hebben gefluisterd naar Carla, waarnaar zij het klakkeloos invoerd...
En niet kijkt of het effect heeft, en wat nu werkelijk helpt om dit soort klevers te waarschuwen.
Ik heb er maar één actie voor: Direct! een boete van minimaal Euro 200,-, + een aantekening en bij 2 aantekeningen rijbewijs kwijt.
Moet je eens kijken hoe weinig ongelukken er nog gebeuren vanwege bumperkleven...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb er maar één actie voor: Direct! een boete van minimaal Euro 200,-, + een aantekening en bij 2 aantekeningen rijbewijs kwijt.
Voor welke overtreding???????????

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: actie rijgedrag onzin

Ongelezen bericht door Brynnar »

Voor welke overtreding??????????
Voor het plakken van een I LOVE KARLA PEIJS - sticker op je auto :wink:
Brynnar

Gesloten