LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advertentie Gemeentegids Nederland

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Richard S
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2006 10:12

Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door Richard S »

Ook ik ben telefonisch benaderd om een advertentie te kopen en omdat ik al 11 jaar kleine zelfstandig ondernemer ben wil ik dat dus niet als niet gaat om een gratis vermeldig dus heb ik duidelijk te kennen gegeven dat ik géén interesse had. De verkoper begreep het en vroeg of ik daarom even de fax wilde getekend retourneren om alles schriftelijk te bevestigen. (ik dacht dat het ging om een schriftelijke afmelding). S'avond thuis aangekomen op kantoor tekende ik, zonder te kijken, de fax en verstuurde deze. Na 10 minuten las ik de fax en zag ik dat ik had getekend voor een advertentie op www.gemeentegidsnederland.nl voor een advertentie van 100,= excl. per maand voor 36 maanden.
Ik heb direct het telefoonnummer van het bedrijf gebeld en kreeg toen de welbekende surinaamse vrouw aan de lijn ide van niets af wist en geen idee waar ik het over had. Ze gooide met de naam Van Bree en Bouterse.
Onderaan de retourfax stond dat je kon annuleren binnen 8 dagen en alleen schriftelijk. Ik heb toen per direct 2 faxen gestuurd ter annulering en de dag erna 1 brief verzonden per post om te annuleren en 1 aangetekende brief.
Hopenlijk kan ik op deze manier onder de advertentie uit en maak ik geen stomme fouten meer dor ongeziens faxen te tekenen en retour te sturen.

Mijn advies: kijk goed uit voor je retourfaxen tekent en acceptgiro's verstuur. Ik vind deze mensen zware criminelen en baal er van dat de overheid hier geen korte metten mee maakt, het kost ze inderdaad meer moeite dan snelheidsovertredingen uitschrijven.

Alle gedupeerden; u bent nogmaals gewaarschuwd.

Mochten er mensen zijn die eenzelfde ervaring hebben meegemaakt dan hoor ik dat graag.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

De verkoper begreep het en vroeg of ik daarom even de fax wilde getekend retourneren om alles schriftelijk te bevestigen. (ik dacht dat het ging om een schriftelijke afmelding).
Het is sowieso dom om je voor iets af te melden waarvoor je je nooit hebt aangemeld.
Ze gooide met de naam Van Bree en Bouterse.
Die laatste kennen we nog wel als legerleider (of moet ik zeggen: negerleider?) :lol:

ikbenik

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door ikbenik »

Een tijdje terug was ik ook benaderd voor een gratis advertentie in een nieuwe regiokrant.
Die man begon mij allerlei vragen te stellen over mijn bedrijf.
Ik gaf aan hem door dat hij op mijn webpagina moest gaan kijken, want daar staat alle informatie over mijn bedrijf.

Ik had weinig tijd en ik gaf hem aan dat hij mij een e-mailtje moest sturen met wat nu precies de bedoeling was en dat ik dan hem een reactie zou geven.
Dat telefoontje kreeg ik half maart en tot op de dag van vandaag moet dat e-mailtje van hem nog komen.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door ehltech »

dat is die firma info site uit groningen,slimme manier om geld af te troggellen en mensen trappen erin...helaas...daarom gaan ze door met deze praktijken.

Eric van der Post
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:11

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door Eric van der Post »

Zoals richard S. hier helemaal bovenaan beschrijft ben ik er op dezelfde manier in getuint, bij mij stuurde ze ook een fax en die moest ik even paraferen en terugsturen, maar omdat de fax onduidelijk bij mij over was gekomen heb ik hem niet goed gelezen, de man aan de andere kant van de lijn zei dat verschillende keren dat het echt ging om een uitschrijving dus daar ging ik mee accoord totdat ik vandaag een rekening van 4300 euro binnen kreeg met een betalingstermijn van 14 dagen, ik als klein zelfstandig ondernemer is dat een hele strop, dus ik aan de gemeentegids bellen, naar 45 minuten telefoneren hoef ik gelukkig nog maar 720 euro te betalen maar alsnog veel geld voor iets waar je zo goe als niks voor terug krijgt. dus in het vervolg beter en nog beter opletten, dus mede ondernemers pas goed met dit soort fratsen, het is een hele dure leer school,

M.v..g. E.P.

Toolboy

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik zou geen cent betalen dit is oplichting!!!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door gerland »

Ik zou geen cent betalen dit is oplichting!!!
Nou nou oplichting...

Eerder misleiding, maar bewijs het maar..... (je hebt immers je handtekening onder een overeenkomst gezet)

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door ilseb »

Ik wordt al jaar in jaar uit benaderd door deze organisatie. Ze doen alsof je er al jaren instaat en de domste ondermener ter wereld bent als je het niet wilt. En inderdaad moet je een vergroot glas hebben om te kunnen lezen dat je eigenlijk accoord geeft voor advertentioes en dan nog wel voor drie jaar lanG!!!!!

Ik ben er gelukkig niet ingetrapt ( heb vroeger voor een uitgever van bladen waarin advertentie's stonden gewerkt( ( niet deze hoor :P ) dus ben ik altijd op mijn hoede, maar het zijn echt oplichters.

In het begin dat ze belde en als ik zei dat ik geen intresse hadden lieten ze me niet eens uitspreken en gooiden ze de haak erop, en inderdaad de laatste twee jaar beginnen ze met die zogenaamde geen intresse faxen.

Geen geweten... :(

MikyB
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2006 11:30

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door MikyB »

Vanmorgen benaderd door Gemeentegids Nederland. Niet de eerste keer dat dit voorkomt dus had al een vermoeden wat voor vlees ik in de kuip had. Die man vroeg of hij de fax kon sturen welke ik alleen maar even hoefde te tekenen. Na 2 seconden belde hij met een smoes terug. Dat zijn fax raar deed en of ik hem zeker ontvangen had. Ja ik sta echt bij die fax te wachten! Of ik toch maar even wilde kijken. Op het moment dat ik die fax eruit haal zie ik aan de lay-out precies waar het over gaat (die gasten hebben geen inspiratie!) dus ik zeg dat ik me niet met dit soort zaken inlaat. En waar hij het vandaan haalt te beweren dat ik hiervoor opdracht heb gegeven. Hij beweerde namelijk een brief van ons te hebben waarin we aangeven dat we dat op prijs stellen??! Of ik toch maar wilde tekenen omdat er hierna echt geen automatische verlening zou plaatsvinden. Tijdens het telefoneren zie ik die regels eronder en heb hem 'vriendelijk' bedankt! Het is voor mij onbegrijpelijk dat deze bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan! Dit zijn pas boeven! Maargoed, je moet zelf continu alert blijven, helaas maar waar...

AMK
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2006 11:02

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door AMK »

Nou ik ben ook benadert door gemeentegidsnederland.nl, deze deed zich voor als de gemeentegids in opdracht van de gemeente waar ik woon.
De verkoop truc die ze gebruiken is op vrijdgmiddag even bellen, nou ik doe al jaren mee met de werkelijke gids in mijn gemeente, dus mondeling was ik akkoord.

Even een fax ter bevestiging, de fax van de verkoper had wat problemen, de fax was slecht leesbaar gaf hij al aan, of ik direct even terug wilde faxen, normaal trap je daar echt niet in, maar eind vd week, druk in de weer....

Uiteraard kom je er later achter (ik gelukkig een uur later al). proberen te bellen goh een engelstalige dame die van niets wist, direct 2 annulerings faxen verzonden. Ik ben even op onderzoek gegaan, het adres waarop het bedrijf bij de Kvk geregistreerd staat in Musselkanaal, blijkt een adres te zijn waar 10 jaar geleden de woningen zijn gesloopt. Het is nu een kaal stuk land. Wist een buurman uit de straat aldaar me te vertellen.

Ik heb vervolgens een aangetekende brief naar het postadres gestuurd, melding gemaakt bij de politie en de kvk.
Het is niet 100% zeker te zeggen of ze wel of niet malafide te noemen zijn, ze wekken echter zeker niet de indruk zuiver bezig te zijn!

Maandag daarop werd ik gebeld door een medewerker, geschrokken van de mijn faxen/ brief, hij zag geen kwaad in hun handels wijze. Maar hij zou binnen het team de mensen erop aanspreken.
Mijn opdracht en vermelding zou verwijdert worden.

Bij controle vanochtend blijken we er nog steeds in te staan, ik heb hen nu gesommeert om onze gegevens direct van de site te verwijderen. Dat kan helaas niet, de medewerker die erover gaat is met vakantie, oke dan spreken we een datum af, dat ging helaas ook niet hij was echt een heel aantal weken op vakantie, hij kon niet aangeven wanneer deze man terug zou zijn...

Al met al zeer dubieus, maakt op mij geen goede indruk, ik zit er bovenop. Wij gaan als bedrijf van deze site af, ook de gratis vermelding, hier beroepen ze zich namelijk volgend jaar zo weer op. (u deed vorig jaar ook mee).


Wil je meer weten van deze club, doe maar eens een beetje achtergornd onderzoek naar het moederbedrijf de vestigingsplaats en het bedrijfsadres, dan kom je heel veel vage bedrijfjes en bijbehorende vraagtekens tegen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is niet 100% zeker te zeggen of ze wel of niet malafide te noemen zijn, ze wekken echter zeker niet de indruk zuiver bezig te zijn!
Dit hoef ik maar met een half oog te lezen, om te begrijpen dat ze weldegelijk malafide zijn.

Ze genereren juist hun inkomsten uit het soort ''overeenkomsten'' zoals hierboven beschreven. Helaas weten ze heel goed dat er voor een dergelijk contract sprake moet zijn van een wilsovereenkomst, en dat trachten ze dan te bereiken door een ondertekende opdrachtbon in handen te krijgen.

Jammer dat de KVK hieraan meewerkt.

totosan
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2008 03:06

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door totosan »

Na eerst benaderd te zijn door telefoongids.com (was ik bijna ingetuind)
vervolgens door bedrijvengids.eu,heb deze mensen duidelijk gemaakt
niets met hun te maken wil hebben ,
gisteren ervaring met gemeentegids.?dit binnen een maand !
(betekend overigens mijn bedrijf geen extra vermeldingen behoefd)
ondergetekende gaat er steeds makkelijker mee om ,
natuurlijk wil ik een fax ondertekenen !
ik kan slechter zijn dan deze slechterikken,
Overal bleek ik een jaar gratis vermelding te hebben ,met uitzondering van KPN waar ik wel een overeenkomst mee heb ,deze gratis vermeldingen heb ik tot heden nog niet kunnen vinden,
mede ondernemers wees op uw hoede ,lees alles twee keer,wanneer u wordt benaderd door een u niet bekende relatie, kap het gesprek gelijk af !,veel succes !!

xs2rick
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:18

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door xs2rick »

Ook ik ben nu 2 avonden achter elkaar telefonisch benaderd door gemeentegids.biz.

Ze geven in het gesprek aan dat het wordt opgenomen. Dan zeggen ze dat ze dat ze een jaar eerder ook gebeld hebben en dat ik geen gebruik heb gemaakt van de actie om mijn website te vermelden. Of ik dit nu wel van plan ben... of dat ik gebruik wil maken van de normale vermelding. Je bent geneigd te zeggen dan maar de normale vermelding, alleen wordt hiervan niet van te voren gezegd wat de kosten zijn, en zou ik ervan uitgaan dat het kosteloos is. Ik heb het idee dat dit een mondelinge overeenkost zou zijn, aangezien het gesprek zou zijn opgenomen.

Ik heb de website (gemeentegids.biz) eens bezocht, en stelt erg weinig voor.

Pas dus op om accoord te gaan met 'dan maar de normale vermelding', want dan volgt de rekening!

MVG Rick

janneman12
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 12:17

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door janneman12 »

wij hebben een rekening ontvangen en heb hierover bijna een uur aan de telefoon gehangen,ik noem het agressieve telefonische verkoop, waardoor je denkt in een gemeentegids te komen[gratis] de normale vermelding wordt er op een gegeven moment gevraagd! er wordt over de vermelding niet over een prijs gesproken[heb het bandje 3 maal afgeluisterd]tis een vis net waar je inglipt, zonder dat je er bij stilstaat. de gegevens bekomen ze van de KvK[kopen ze] zeggen ze, maar de gegevens op de rekening en op hun site komen niet overeen met mijn geldige KvK opgave??ik heb dus verteld dat ik deze rekening NIET betaal en wacht het rustig af. :evil: ik heb het hier over de gemeentegids.biz, dus kijk uit voor deze slangenkuil.

mrako
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:55

Re: Advertentie Gemeentegids Nederland

Ongelezen bericht door mrako »

Ik heb vandaag ook en brief gekregen van gemeentegids.biz dat ik 600 euro moet betalen voor een waardeloze reclame op hun waardeloze website.
Ik had die man terug gebeld en zei dat ik die wou annuleren maar volgens die man kon dat niet (na een hele discussie).

belde daarna trug 10x en geen 1 keer had die man opgenomen

ik heb onderzoek gedaan zelfs naar Steunpunt Acquisitiefraude gebeld
die "gemeentegids.biz" valt onder categorie fraude
4.De website/internetgids bevat nauwelijks gegevens van andere bedrijven en is niet of nauwelijks te vinden via zoekmachines
En ik probeer ook nog eens aangifte te doen bij SAF

Gesloten