LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Ik wist dat AH interne bonus-aanbiedingen heeft.

Peiling eindigde op 14 apr 2005 11:58

Ja
2
25%
Nee
6
75%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Chico88 »

Ik heb 2 tegoedbonnen uit de AllerHande voor 1,50 korting (per stuk) op Conimex Afhaalmenu's, geldig t/m 28 maart. Gister had ik er wel zin in, dus naar de AH. Bij de kassa bleek echter dat de bon niet verwerkt kon worden omdat het kant-en-klaar gerecht in de bonus was. Maar het was niet in de bonus! Het stond niet op internet, niet in het boekje, en niet op het schap. Na 10 minuten bakkeleien aan de kassa en infobalie bleek dat ik de korting niet kreeg, omdat het gerecht "in de bonus" was, en de bon niet geldig is i.c.m. andere acties. De infobalie-mevrouw wilde de bon dan ook niet accepteren. Witheet en zonder Conimex-gerecht naar huis gegaan, en de klantenservice van AH gebeld. Deze vertelde dat het gerecht inderdaad voor 0,50 in de "interne bonus" was. Interne bonus zijn bonus-aanbiedingen die niet gecommuniceerd worden. Hier heb ik werkelijk nog nóóit van gehoord. Ook hier werd ik afgewimpeld met de opmerking dat ik hem na de 21e kon kopen met bon, want dan was hij uit de interne bonus.
Dit is toch een idiote situatie? Een korting van 1,50 wordt niet gegeven, omdat er een andere actie loopt van 0,50, waar echter NIETS over gecommuniceerd wordt. En dan geven ze wel een kortingsbon uit die voor deze periode geldig hoort te zijn. Slechte actie van AH, slechte service in de winkel (geef nou gewoon die korting), en slechte service van de klantenlijn (geen strobreedte willen toegeven). Dit is toch niet de fout van de consument, zoals het hier werd voorgedaan, die goedwillend de beloofde korting wil verzilveren? En waarom heeft AH bonus-aanbiedingen die niet gecommuniceerd worden? (Overigens pas de eerste keer dat ik dit merk; bonus op iets wat ik van tevoren niet wist.)

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door karr-1 »

Interne bonus? Hier heb ik nog nooit van gehoord moet ik zeggen. Ik kom zelden of nooit bij de AH, maar nooit problemen mee gehad.

Lijkt me inderdaad wel een raar verhaal om korting te geven, maar toch niet te geven vanwege een wazige interne bonus.

Iemand die verstand heeft van interne AH zaken misschien?

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Albert Heijn: ze maken het er niet goedkoper op, wel ingewikkelder. Voor de klant dan.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

elke week zijn er bonusaanbiedingen die niet in de folder staan of op internet, dat zijn er heel veel en dat is al jaren zo,er staat wel een bonusbordje voor het vak, dat is dan een interne aanbieding,m.a.w. die worden niet via de folder of internet vermeld,maar staan dus alleen in de winkel vermeld.

P.S. de kaartjes zijn het zelfde.

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Chico88 »

Er stond dus juist NIETS in de winkel vermeld. Toch ook opvallend dat ik dan nooit iets heb gekocht dat 'toevallig' in de bonus was, zoals u beweert. Zelfs de dame van de klantenservice wist mij te melden dat m.b.t. "interne bonus-aanbiedingen" géén communicatie plaatsvindt, hoewel u beweert dat dit wel zo is.
Ik zou zeggen; kom langs en kijk naar het schap, dan ziet u het met eigen ogen. :roll:

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

koop het deze week (kan tot 28 maart) is nu niet meer in de binus, probleem opgelost

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Chico88 »

Zoals ik eerder vermeld heb; de interne aanbieding blijkt tot 21 maart te gelden, dit voorval heeft dan ook gisteren plaatsgevonden. Het is deze week dus WEL in de bonus. Daarbij is de rij bij de kassa minstens 10 minuten opgehouden, en kreeg ik na een kwartier bakkelijen nog mijn gelijk niet.
Ik weet dat het ene filiaal hier makkelijker in is dan het andere, maar dat is niet mijn schuld... Ook de vakkenvuller die de winkel in gestuurd werd om het te controleren, kon het bordje niet vinden. Het was er namelijk niet.

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door karr-1 »

En dat is precies waar ik me enorm aan kan ergeren. Van die mensen die bij een kassa komen en dan een kwartier gaan lopen zeuren over niks... Daar is een servicebalie voor, sta mijn tijd niet te verspillen bij die kassa met je gezever en gezuig.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

U had volgens mij gewoon het produkt moeten kunnen krijgen voor de kortingsbon. Er staat op niet in combinatie met andere aanbiedingen, maar u wilde het niet in combinatie met de interne bonus, maar alleen de bon. Toch? Niet icm staat mijns inziens voor: kortingen zijn niet bij elkaar op te tellen. Als je je bonuskaart niet afgeeft, maakt die interne bonus toch ook niks meer uit? Ik zou het bij een ander filiaal op deze manier proberen.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

@ Karr-1: Pardon? Is het mijn schuld bedoel je? Ten eerste; ik kom met 2 artikelen en 2 bonnen bij de kassa. De kassiere scant de spullen, en komt tot de ontdekking dat de kortingsbon niet geaccepteerd wordt. Ziet op haar scherm dat ie in de bonus is, terwijl ik de aanbiedingen heb doorgekeken en weet dat dit niet zo is. Dus dat zeg ik. Wordt er iemand opgeroepen die het in de winkel moet gaan checken; nee, kan niets ontdekken over bonus. Maar die cassiere kan het niet uit het systeem krijgen, en roept er nog iemand bij. Blijkt dat ze het niet kan verwerken omdat het nu eenmaal zo in de kassa staat. Dit is dus geen gezeur van mijn kant, waardoor deze rij werd opgehouden!
Vervolgens bén ik ook naar de servicebalie gegaan, waar me duidelijk werd gemaakt dat het een interne aanbieding was en dat ik dus niet de 2x1,50 korting kon krijgen, maar slechts 2x 0,50. Dit is dus wel 2 euro verschil (ofwel 33% korting ipv 11%!). Bovendien reageerde zij ook geirriteerd, terwijl ik me van geen kwaad bewust was.

Ik vind het vreemd dat zíj besluiten een kortingsbon uit te geven die voor deze periode geldig is, en vervolgens het artikel in een "interne actie" (waar de klant niets van kán weten) te gooien waardoor deze bon niet kan worden geïnd.

Ik ben het niet eens met je reactie, Karr-1; ik deed niets verkeerd, en wilde alleen van hun aanbieding gebruik maken.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Aanvulling op mijn reactie hierboven; ik heb wel 10 x gevraagd of het niet bij de servicebalie afgehandeld kon worden, maar dat kon niet, omdat het product al was aangeslagen en er niet meer afgehaald kon worden. Misschien te snel geoordeeld, KARR-1???

Marilyn81

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Marilyn81 »

Tja..... en daarom ga ik ook niet naar de AH. Stelletje *$!!x*

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Dat het er niet af te halen valt is onzin. Laat ik iets kopen en blijk dat ik niet genoeg geld bij me hebt, wat dan? Moet ik wachten tot het geld gestort word en iemand het mij wil komen brengen?

Ik kan 2 conclusies eraan verbinden:
1. u heeft niet gevraagd het artikel eraf te halen
2. u bent "omver" gepraat door de cassiere en besloot het artikel voor de prijs te kopen die aangeslagen werd.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Het kon er wel afgehaald worden, maar dan kreeg ik het product niet mee. Een correctie was niet mogelijk (zodat alsnog 1,50 eraf werd gehaald voor de bon). Behalve de kassiere zijn ook een winkelbediende en een service-balie-medewerkster erbij gehaald, maar die meldden dat het niet kon omdat die andere aanbieding nu eenmaal in de computer stond. Ik heb er ook om gevraagd de kwestie bij de servicebalie af te handelen, maar dit kon niet omdat het product al was aangeslagen. Er werd dus nogal moeilijk gedaan. Zodoende is de rij bij de kassa ca. 10 minuten opgehouden, hoewel ik het elders wilde afhandelen.
De cassiere heeft mij niet omgepraat. Ik heb het artikel níet gekocht, nadat ook bij de servicebalie bleek dat ik de bon niet in kon leveren. Ik weet niet of het beleid is, of gebrek aan kennis van het kassa-systeem, maar het was niet mogelijk om dat gerecht i.c.m. de bon aan te schaffen.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Het personeel kan er ook niets aan doen dat de computer iets niet verwerkt. En iets handmatig verrekenen is waarschijnlijk te ingewikkeld en/of mogen ze niet.
Hoe lullig het ook is en ik volkomen met je mee voel.

Een volgende keer kan je het misschien beter afrekenen en bij de balie terugbrengen. Ik moet zeggen dat ik bij een Albert Heijn kom waar de mensen altijd zeer bereidwillig zijn om je te helpen en als de prijs niet juist is en ik de volle mep moet betalen mogen ze het terugnemen.

(Ik zal morgen toch eens kijken bij die maaltijden.)

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo ,aan allen hier boven 0800-0305 dit is het nummer van A-H wat je kunt bellen in Zaandam,daar kun je voor al je op of aanmerkingen /klachten terecht.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb vandaag eens gekeken en er staan ook bij de albert heijn in Haarlem helemaal geen aanbiedingsbordjes voor deze maaltijden.

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Chico88 »

Dat is juist de reden dat ik dit meldt. Volgens de klantenservice is er over deze aanbiedingen ook geen communicatie. En daarom ook vond ik het niet eerlijk dat die bon niet geldig was omdat een andere niet-gecommuniceerde actie liep.

Gast

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Gast »

C1000... geen fratsen, dat scheelt.

Chico88
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:52

Re: AH "interne bonus"-aanbiedingen?

Ongelezen bericht door Chico88 »

Ik laat even weten hoe het is afgelopen. Ik heb onderstaande mail ontvangen van de klantenservice:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Het spijt ons te vernemen dat de Conimex
aanbieding voor verwarring heeft gezorgd. Wij bieden u hiervoor onze verontschuldigingen aan. Deze aanbieding is helaas niet geldig in combinatie met een Bonusaanbieding. Uw bevinding en opmerking hebben wij door middel van een interne rapportage onder de aandacht gebracht van de verantwoordelijke manager.

Er wordt dus met geen woord gerept over de "interne" aanbiedingen. Inmiddels heb ik de bon wel in kunnen leveren, maar ik denk niet dat ik hier nog iets van ga horen...

Gesloten