LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktie LCD televisie Kruidvat

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Verluste

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door Verluste »

@ ik77: lees eerst het topic door voor je nutteloos gaat bijdragen aan dit topic. :oops:

@ diquydiq: dit is helemaal waar. Elk bedrijf doet dit. Het is aan ons om dit soort nepperij te ontmaskeren.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

kv heeft een blikmaden opengetrokken om 'hun gelijk' door te drukken!!!

Dit is de standaardwerkwijze van dit soort van 'gentlemen'.
as usual in dit soort topics worden mensen die niet met de massa meerennen meteen beschuldigd van het feit dat ze medewerkers zijn van zo'n organisatie.. Het is niet eens origineel meer..
Blijkbaar niet echt het topic gelezen, want dan had je geweten, dat ik absoluut geen voorstander ben van dit soort acties... Maar de mensen die zo zeuren vind ik eigenlijk nog erger !!

In het OTTO-topic werd ook meteen iedereen die zei dat een rechtzaak kansloos was afgeserveerd als medewerker.. Blijkbaar de makkelijkste manier om niet inhoudelijk te hoeven discussieren... En wat heeft de rechtzaak uiteindelijk opgeleveren ????
Oh ja, ben ik nu ook medewerker van otto ??? :roll:
lees eerst het topic door voor je nutteloos gaat bijdragen aan dit topic.
@Verluste, ik heb jou helaas nog niet op een inhoudelijk argument mogen betrappen... Kijk eerst eens in de spiegel :roll:
Het is aan ons om dit soort nepperij te ontmaskeren
Dan ben je daar wel heel slecht in :?
Het komt inderdaad wel eens voor.. maar die zijn vaak snel te vinden en overduidelijk...

diquydiq

Ongelezen bericht door diquydiq »

@'Angel Eyes', pardon @'angel1978'; een ieder in dit kikkerlandje weet dat politici en justitie niet - te allen tijde - de belangen van de samenleving wensen te respecteren: hun recht van onrecht wordt gerechtvaardigd door de monopolie op het uitoefenen van geweld en onrecht jegens de maatschappij - denk, bijvoorbeeld, aan een affaire als 'Enschede', 'Srebrenica ', etc..

Niemand claimt dat jij of één van jouw 'vrienden' ordinaire werknemers bij kruidvat zijn - daarvoor zijn de belangen te groot - een organisatie als kv laat dit soort van klusjes graag over aan 'professionals'... Ik moet eerlijk bekennen dat jij het bepaald niet slecht vanaf weet te brengen! Indien jij niet al te prijzig bent; zal ik ooit zeer zeker van jouw 'diensten' gebruik willen maken... :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het Kruidvat krijg zo in ieder geval wel bekendheid.
http://www.expatica.com/nl/articles/new ... ctory.html
http://sports.aol.com/story/_a/big-win- ... 4709990027
http://www.turkishdailynews.com.tr/apde ... 0f1db4e469

Hierover zouden ook klachten in gediend kunnen bij de consuwijzer. De consumentenaurotiet treed soms op als er veel klachten zijn en de klacht terecht is. Een goed voorbeeld hierbij is de boete voor UPC van ruim drie ton.

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

De mensen die absoluut zeker weten het Kruidvat niets fout heeft gedaan kunnen ook mee helpen want zij hebben dan niets te verliezen En dat geld dubbel voor ondernemers die vinden dat dergelijke zaken geen computer onderdelen zouden moeten verkopen. :mrgreen:

a146

Ongelezen bericht door a146 »

Ben ik effe een paar dagen weg geweest kom ik weer kijen en zie ik dat er nog steeds niks veranderd is. :lol:
Ik pak nog wel wat chips erbij om het topic en beetje te volgen. :lol:

Oja ik heb ook gereageerd op een topic van Ziggo, ben ik dan nu ook een medewerker van Ziggo :?: :twisted:

Kruidvat lacht zich krom want ze krijgen genoeg reclame en al die mensen die nu beweren er niet meer te komen zullen morgen als eerste weer voor de deur staan. :wink:

Dennis--SP

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Doordat onze internetsite maandagavond 9 juni jl. door extreme overbelasting slechts beperkt toegankelijk was en de voorraad te beperkt, hebben veel klanten geen kans gehad gebruik te maken van onze EK-actie. Hiervoor bieden wij onze excuses aan. Kruidvat wil deze klanten nu in de gelegenheid stellen om alsnog voordelig een LCD TV te bestellen. Met een zo aantrekkelijk mogelijk aanbod willen we de actie voor iedereen bereikbaar maken. Vanaf 30 juni tot en met 5 juli a.s. kunnen klanten kiezen uit een 22” en een 26” LCD TV. De TV wordt aangeboden tegen de inkoopprijs. De 22” LCD TV kan worden besteld voor 199,99 euro (incl. BTW, nog te vermeerderen met de verwijderingsbijdrage van 8 euro en de transportkosten t.w.v. 11.97 euro) en de 26” LCD TV voor 311,78 euro (incl. BTW, nog te vermeerderen met de verwijderingsbijdrage van 8 euro en transportkosten t.w.v. 11.97 euro). Vanaf maandag 30 juni a.s. kunnen klanten via www.kruidvat.nl de LCD TV’s bestellen.

Kruidvat
Ik heb de LCD TV (26 inch) voor 99 euro. De prijs die hierboven staat is ie (voor mij) NIET waard/interessant om te kopen...

alfatrion

Het aanbod van Kruidvat bestaat uit een 22 inch of 26 inch LCD scherm de hoogste kwaliteit (A++ Grade), aldus TECO (onbekende fabrikant in Nederland). Je moet de helft vooraf betalen en de andere helft op het moment dat zij hem binnen hebben. Vreemd genoeg heeft de 22 inch een hogere resolutie dan de 26 incl.

alfatrion

Kruidvat flikt het opnieuw. Wil ik net het aanbod aanvaarden geven ze aan dat het product is uitverkocht. Nergens stond een voorwaarden als op=op.

falcon

Ongelezen bericht door falcon »

Kruidvat flikt het opnieuw. Wil ik net het aanbod aanvaarden geven ze aan dat het product is uitverkocht. Nergens stond een voorwaarden als op=op.
Inderdaad, ik dacht eveneens: ik bestel hem zaterdagmiddag wel. Maar op 5 juli om 17:30 staat er plotseling de melding: "dit artikel is uitverkocht" (en er staat letterlijk: Vanaf 29 juni tot en met 5 juli a.s.). Hoe kan iets nou uitverkocht zijn als het nog besteld moet worden? Iedereen moet immers eerst bestellen, waarom is er anders 8 tot 10 weken levertijd??? Wordt weer mailen met de klantenservice... Wat een vreemde organisatie is dat toch, die kruidvat...

alfatrion

Ik heb ze gemaild dat ik hier geen genoegen mee nam en dat ik hun aanbod op type X aanvaarde. Ik heb daarbij aangegeven dat ik in deze situatie onder deze voorwaarden dit niet had hoeven te verwachten aangezien er geen op=op voorwaarde bij stond of een vergelijkbare voorwaarden waar je uit kon opmaken dat het aanbod beperkt was. Ik heb dit allemaal in plaatjes vast gelegd, incl. de tijd waarop ik het aanbod heb aanvaard. En heb meteen een klacht neergelegd bij de consuwijzer die ik het zelfde heb verteld.

Als je dit niet hebt gedaan: hou de site in de gaten misschien verlengen ze het aanbod wel tot maandag. Misschien ook niet.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 06 jul 2008 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

falcon

ik heb eveneens gemaild en gesteld dat ik maandag alsnog de gegevens toegestuurd wil krijgen om van de actie gebruik te kunnen maken. Ze hadden dat er inderdaad bij moeten vermelden om te doen wat ze gedaan hebben. Maar nergens was dat te lezen. Wordt vervolgd...

alfatrion

Heb je ook aangegeven welk type je wilde bestellen?

Mag ik je adviseren om de volgende keer te schrijven dat je het aanbod X aanvaard. Sta je net iets sterker.

Juridisch werkt het zo: de tegenpartij doet een aanbod en jij aanvaard dat. Daarnaast kan de tegenpartij een aanbod kan normaal herroepen voor dat het is aanvaard, behalve als het onherroepbaar is. Van dat laatste is m.i. spraken omdat het aanbod een bepekte tijd gold.

P.S. Met de addon ScreenGrap! op firefox kun je hele pagina's als plaatjes opslaan. Handig!

Wetsartikels: Aanbod en aanvaarding, Herroeping, Mondelijke aanvaarding, Te laat en toch ook weer niet, Storing, Afwijkende aanvaarding

falcon

dank voor je reactie, zo te zien heb je er wel kaas van gegeten. Hou me hier op de hoogte als je meer van onze "vrienden" van het KV hoort. Zal ik ook doen! Ik heb overigens duidelijk aangegeven dat ik geïnteresseerd ben in de 26" versie. Ik heb daar donderdag zelfs nog een vraag over naar de klantenservice gestuurd, welk type het exact was. Vrijdag kreeg ik te horen dat het inderdaad om de TL2696RV ging.
En zaterdag om 1730 was er ineens geen optie meer om te bestellen...

falcon

Heb jij al iets van ze gehoord, alfatrion? Hier blijft het verdacht stil. Toen ik vorige week de vraag stelde welk model het om ging had ik wél binnen 2 dagen antwoord maar nu zwijgt men...

alfatrion

Ik heb mijn reactie zaterdag 5 juli 2008 18:27 verzonden.
Ik wilde vandaag de 26 inch LCD TV bestellen die u voor 311 euro aanbied op de onderstaande pagina. Helaas krijg ik de melding dat het artikel is uitverkocht. Ik neem hier geen genoegen mee, aangezien het aanbod geld tot en met 5 juli (vandaag dus) en nergens de voorwaarde op=op staat of een vergelijkbare voorwaarde is opgenomen. Ik geef bij deze aan dat dit aanbod door mij is aanvaard. En verzoek u mijn aanvaardig als nog te verwerken.
Vandaag heb ik een reactie gehad dat ik nog t/m zondag kon bestellen. Ik heb met iDeal betaalt. De informatie die ze hierover geven klopt niet je kunt ook met iDeal betalen als je bij de postbank of fortis zit. Heb je een email adres?

Pikant detail is dat de algemene voorwaarden niet geldig zijn. Dat wil zeggen achteraf in zijn geheel vernietigd kunnen worden omdat ze niet aan hun informatie plicht hebben voldaan.
Artikel 6:234 lid 1 sub c BW schreef:De gebruiker heeft aan de wederpartij de in artikel 233 onder bbedoelde mogelijkheid geboden, indien hij (...) hetzij, indien de overeenkomst langs elektronische weg tot stand komt, de algemene voorwaarden voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de wederpartij langs elektronische weg ter beschikking heeft gesteld op een zodanige wijze dat deze door hem kunnen worden opgeslagen en voor hem toegankelijk zijn ten behoeve van latere kennisneming of, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt waar van de voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen, alsmede dat zij op verzoek langs elektronische weg of op andere wijze zullen worden toegezonden.

falcon

ik heb dezelfde email gekregen en ben ook voornemens te bestellen. Heb je nog specifieke info waarvoor je m'n mail adres nodig hebt of wilde je de bestel-link sturen?
Is het in ons voordeel dat de alg voorwaarden niet geldig zijn? In ieder gval niet nadelig waarschijnlijk, anders had jij vast niet besteld. Mag je overigens meer dan 1 bestellen (niet dat ik dat wil maar gewoon benieuwd)?
Dank voor je reactie en het lijkt wel netjes dat ze dit nu zo oplossen. Ik vind nergens een 26" lcd voor vergelijkbare prijs...

alfatrion

Als koper kun je nu kiezen tussen het regelend recht of de algemene voorwaarden. De verkoper wil deze keuze doorgaans niet geven aan de koper. Het is dus een voordeel.

Onredelijk bezwarende bedingen zijn altijd te vernietigen, maar op deze wijze kun je dus ook alle redelijke bezwarende en niet-bzwarende bedingen vernietigen.

Ik heb een extra argument want ik heb in mijn mail al aangegeven het aanbod te accepteren. En na dat het aanbod geaccepteerd is mag je geen voorwaarden meer toevoegen. :) Ik niet hoe dat uitwerkt in een rechtzaal, maar ik vermoed dat ze op de eerste pagina al de AV hadden moeten vermelden.

Als je met een NVM makelaar opstap gaat, geen prijs afspreekt en dan toch geen huis koopt wil je dat overgens niet. Dan is het gunstiger om de algemene voorwaarden te accepteren, ook al heb je de mogelijkheid om er onderuit te komen. (Om even met een voorbeeld te komen)
http://blog.iusmentis.com/2008/06/13/ge ... -verkoper/

Er zijn geen voorwaarden wat beterft het aantal opgenomen, dus ja je mag er meer bestellen.

Nee ik heb je e-mail adres toch niet nodig. ;)
Dank voor je reactie en het lijkt wel netjes dat ze dit nu zo oplossen.
Ze moeten wel. Anders was ik naar de geschillencommissie gestapt en hadden ze het als nog gemoeten. Bij het ontbreken daaraan had ik mijn rechsbijstand verzekering aangesproken. Dan waren ze overstag gegaan bij de eerste brief.

alfatrion

Ik heb van ene "Paula de Boer" <[email protected]> een mail ontvangen om het resterende bedrag te betalen. De informatie die ze heeft is juist, maar het rekening nummer wijkt af van het rekening nummer waar ik het eerste deel aan heb uitbetaald. Er kan dus spraken zijn van oplichting. Het ontbreken van een link naar de site van Kruidvat met daarop uitleg is daar ook een aanwijzing toe. Ik heb het kruidvat om opheldering gevraagd en tot dat zij verklaren dat dit in orde is betaal ik niet.

alfatrion

Ik heb gemaild met het kruidvat en het lijkt allemaal toch in orde te zijn. Wel erg slordig van de winkel om op deze manier te opereren.

falcon

Ik heb inderdaad dezelfde mail ontvangen en mijn eerste reactie was ook: wat is dit voor louche praktijk. Maar alle spec's die erin stonden waren wel van dien aard dat ik dacht: dit is hetzelfde bedrijf. Als je naar kowin punt nl gaat dan zie je daar ook hetzelfde adres als in eerder mails van de kruidvat.

Maar het blijft raar dat een bedrijf deze primitieve werkwijze hanteert... Anyway, nu maar hopen dat ze dat ding snel bezorgen, dan kunnen we nog net een stukje OS kijken :)

Gesloten