LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] albert heijn en prijzenoorlog

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
baartim
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 okt 2005 20:18

albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door baartim »

verwijderd door auteur
Laatst gewijzigd door baartim op 18 okt 2007 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Talloze producten welke in prijs waren verlaagd zijn inmiddels weer in prijs verhoogd.(zoals senseo-pads).Zo permanent zijn de verlagingen nu ook weer niet...(voorbeeld; binnen enkele weken Senseo van 1,79euro naar 1,69en 1,59euro,wat binnen enkele weken weer weer 1,79euro is geworden.(wordt je dan opgelicht of niet?).

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Kom op, ergens moeten de grootgrutters ook nog wel eens wat kunnen verdienen!!
Als je de prijzen van wie dan ook niet zinnig acht, ga dan shoppen bij een andere prijsvechter.
Minder service, een kleiner assortiment, minder kwaliteit... wat let je...??
Ik ben geen fan van Albert Heyn, maar zij hebben toch wel bereikt dat zij beseffen dat men door een steeds weerkerende prijsverhoging van de boodschappen men niet ongebreideld maar een aanslag op de portemonnee van de consument kunnen doen...!!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste zonnetje2,je begrijpt mijn berichtje waarschijnlijk niet.
Wat ik bedoel is dat men met veel bombarie prijzen verlaagt,ze dan stilzwijgend weer verhoogt om daarna de zelfde prijzen met een hoop geschreeuw weer te verlagen,en weer onder het mom "blijvend in prijs verlaagd".Als blijvend bij AH een paar weken is dan vraag ik me af wat andere termen bij AH betekenen.Dat AH een ruim assortiment heeft en goede service geeft staat buiten kijf,maar men moet wel eerlijk blijven ten opzichte van de klanten en ze niet misleiden.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

AH is niet de enige hoor, Super de Boer had Lays chips verlaagd van 77 naar 75 cent. Ik stond werkelijk te schateren voor het schap.


De slimme consument laat de supermarkten lekker in hun sop gaarkoken en koopt de belangrijkste producten mooi bij de Aldi.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door eeliane »

Het is echt ongelooflijk, soms vraag ik me af of wij dat wel moeten nemen, dat we als debielen worden behandeld door zo'n appie Hein super de boer, konmar (waardeloze service ook nog).

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Nee Eeliane je wordt niet als debiel behandeld, je bent alleen debiel als erin trapt. Je hebt volkomen gelijk met die supermarkten die je noemt, maar de keus waar je gaat ligt toch bij je zelf. En dat sommige prijsverlagingen bijv maar 2 cent zijn? Tel dat bedrag eens over eenpaar honderd artikelen, maal duizenden stuks, maal het aantal filialen, dan loopt dat betreft omzet toch aardig in de papieren. Klopt voor ons is het maar 2 cent maar zo'n Appie Heijn kost dat tduizenden euro's aan omzet. Je kunt als je op de kleintjes wil letten inderdaad beter aan een Aldi gaan.

Chris0745
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 nov 2005 21:22

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Chris0745 »

Bij de kruideniers zijn de prijzen wederom verlaagd.
( Zeggen ze, NEE ze zijn nog niet op het oude niveau ! !)
Voor dat de Euro er was ( is dat nou lang geleden?)
waren er prijzen onder de twee GULDEN.
Zie je NU nog wel prijzen onder de EURO ???

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door tienepien »

uhm, ja

(of koop je nooit spaghetti, afwasmiddel, kaas, groente enz. enz. )

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door caruso »

wat zeuren jullie nou over twee cent, dat was in het GULDEN-tijdperk bijna 5 cent. En daar hoorde je niemand over!
En dat AH eerst prijzen verlaagd, dan weer verhoogd, en ze dan weer verlaagd: onzin!
Werk er zelf dus ik weet waar ik over praat, en wat doet de concurrentie?Als makke schapen lopen ze achter ONS aan!
lekker puh!

Brynnar
Berichten: 92
Lid geworden op: 20 mei 2005 10:05
Contacteer:

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Brynnar »

Werk er zelf dus ik weet waar ik over praat, en wat doet de concurrentie?Als makke schapen lopen ze achter ONS aan!
Met de volgende gevolgen:
1) Door de verlagingen moeten de winkels weer posten gaan zoeken om te bezuinigen. Het moet natuurlijk uit de breedte of uit de lengte komen. Uit eigen ervaring weet ik dat dit ten koste gaat van a) kwaliteitsbeheersing (o.a. koelketen), hogere druk op personeel en winkelmanagement (meer doen met minder uren), hierdoor lagere servicegraad.
2) Anderen lopen als makke schapen achter AH aan: AH bljft dus gewoon een van de duurste winkels van NL.

Ben ex-winkelmanager, dus ik weet waar ik over praat. Dit is ook de reden dat ik EX-manager ben.

Brynnar

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door tienepien »

wat zeuren jullie nou over twee cent, dat was in het GULDEN-tijdperk bijna 5 cent. En daar hoorde je niemand over!
dit is wel een puntje jah.... winkeliers moeten twee keer zoveel korting geven om de klant hetzelfde "kortingsgevoel" als bij de gulden te geven.

Dit verschil werkt ook door in veilingprijzen: vroeger werden dingen met stappen van 1 cent geveild, nu in de eurotijd ook. Een fractie eerder of later drukken scheelt dus 2 keer zoveel in inkoop.

De bedragen rekenen veel mensen wel om, maar verschillen worden eigenlijk nooit omgerekend...

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door jbroeders »

Er wordt in onze AH gesneden in kosten, we verliezen onze MAS. Steeds minder uren om te vullen en te werken, steeds goedkopere jongens die de plek van kwalitatieve mensen innemen, een winkel die er slecht uitziet. U wilt het goedkoper, jammergenoeg blijft er dan van AH niets meer over en kunt u beter naar de Aldi stappen (die gaan ook coca cola en marsen verkopen namelijk). Ik vindt het zeer jammer hoe het met AH gaat, alleen maar omdat ht allemaal goedkoper moet van de mensen...

angel84
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:33

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door angel84 »

Keep the housemerk alive!

angel84
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2005 16:33

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door angel84 »

is everybody appie....

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door themaster »

en prijzenoorlog of niet de prijzen zijn nog dubbel zo duur als dat het voor de euro was.

als ik hier kijk waar AH zijn pand heeft vergroot en verbouwd voor weet ik hoeveel miljoen euro incl nieuwe kassa´s, winkelkarren etc zeg ik dat er zat verdiend wordt nog aan de consument.

wat denk je bv van bier denk je dat ah 4,95 betaald voor een kratje van bavaria er lossen er daar per dag 5 volle trailers alleen bier jij en ik kunnen alleen maar dromen van zo´n prijs dus winst maken ze echt wel

wij moeten alleen geloven dat alles duurder is door de euro

de
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 sep 2005 08:34

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door de »

Ik kocht vandaag de tupperware bakvorm bij appie voor 8 euro. Hij was afgeprijsd, bij Tupperware betaal je € 44,95 voor dezelfde vorm.

Rian
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 apr 2005 21:24

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door Rian »

:evil:

Ik vind dat jullie zuren oke steeds 2 cent maar total in 2 jaar wel 14 cent en trouwes HEEL VEEL ARTIKELEN worden gewoon gewoon verkocht ZONDER DAT ZE WINST MAKEN. Vooral Bonus aanbiedingen. Trouwens AH is voor ide service en kwaliteit en prijzen toch een hele goede winkel

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door hoffie »

Trouwens AH is voor ide service en kwaliteit en prijzen toch een hele goede winkel
Yep en nog steeds de duurste :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ennehhhhhh leg mij eens uit wat voor service ik daar krijg :?
Volgens mij moet ik nog altijd zelf de artikelen in mijn wagentje doen, op de lopende band zetten, afrekenen weer in mijn karretje doen, in mijn tassen doen en ophoepelen............

Of nou jij het service dat ze er een aantal verschillende merken hebben staan, waarbij de winstmarge bepalend is hoe diep je moet bukken om een artikel te pakken??????????????? :?

herootje
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 nov 2005 19:02

Re: albert heijn en prijzenoorlog

Ongelezen bericht door herootje »

Dat AH de duurste supermarkt zou zijn klopt dus niet. Super de Boer van het Laurus concern is duurder. Regelmatig worden er kassabonnen vergeleken en dan komt telkens Super de Boer als duurste uit de prijsvergelijking.

Gesloten