LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 32045
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja die bedoel ik... Hier plakken de kindertjes helaas geen euro's op tegels... :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

sephora30 schreef:Bij Ah zijn de prijzen het afgelopen jaar inderdaad enorm gestegen. Van heel veel producten. Eerst met 30 ct verhogen en dan met 5ct verlagen, naaiers :evil:

Helaas is het de enige super hier in t durp :?
Dat is de reden waarom veel mensen AH helemaal zat zijn. In veel streken is AH monopolist. Je woont dan bijvoorbeeld precies tussen 2 AH-filialen in. Dan heb je echt wat te kiezen. Welke zal ik vandaag nemen?

http://www.distrifood.nl/Formules/Algem ... IS135981W/

Ik boycot AH al jaren (niet dat ze daar wakker van liggen) en dat bevalt uitstekend.

witte angora
Berichten: 32045
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Eh.. ja. Ik ben eens voor de stad Utrecht wezen kijken welke supermarkten er zijn. Daar is een handige site voor. Bijna alleen appie, zeker in de binnenstad en het gebied er om heen. Alleen in de buitenwijken vindt je nog wat anders. Wat boodschappen betreft ben je daar, als die info klopt, helemaal overgeleverd aan die Zaankanters.

Het is gewoon een reden om NIET voor die stad als woonplaats te kiezen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja ik ga juist naar appie,sorry,maar jumbo hier vies! Echt...
Dan bas...lidl,hoogvliet,nou dan vind ik zelf toch appie het prettigst hier dan!!
Lidl koop,ik soms dingen!!!

Weten jullie of de wat was het ook alweer deka? Bij bas hoort? Zag nl grote wagen lossen bij de bas!!
Emte enz hebben wij allemaal hier niet..

witte angora
Berichten: 32045
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is Deka een zelfstandig bedrijf, maar maken ze gebruik van dezelfde inkoopcombinatie als Bas en zo. Ze hebben vaak dezelfde, of kort na elkaar dezelfde, acties.

En ik snap je punt met Appie, maar ik wil graag kunnen kiezen, snap je.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door dhc »

Deka en Dirk/Bas zitten samen in een inkoopcombinatie: Koopconsult.
Niet zo vreemd dus dat je een vrachtwagen van Dirk/Bas bij de Deka goederen ziet lossen.
Let voor de grap ook eens op de weekfolders, aanbiedingen zijn identiek.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

dhc schreef:Deka en Dirk/Bas zitten samen in een inkoopcombinatie: Koopconsult.
Niet zo vreemd dus dat je een vrachtwagen van Dirk/Bas bij de Deka goederen ziet lossen.
Let voor de grap ook eens op de weekfolders, aanbiedingen zijn identiek.

Aha,ja vroeg het me af?
Deka folders krijg ik nooit maat in de folder app zal ik eens kijken voor de grap :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb het wat dat betreft dan zo slecht nog niet: in een straal van 1 km zijn hier AH, Jumbo, Hoogvliet, Aldi, en PLUS, maar al heb je alles in de buurt, degene die je ook wilt hebben zit er dan net niet: de Lidl. Deka ken ik alleen van TV reclame, die zit volgens mij niet in deze contreien. PLUS is de enige op loopafstand (voor mij dan) en die heeft dezelfde of duurdere prijzen dan Appie. Bij Aldi koop ik wel eens diepvriesvlees, wat best te eten is. Stond vanmorgen een advertentie in de Telegraaf: Lidl Nederland en Lidl Duitsland: jammer dat we niet allemaal aan de grens wonen, zowel voor voedsel als voor tanken, scheelt een flinke slok op een borrel, als je die drinkt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef: Stond vanmorgen een advertentie in de Telegraaf: Lidl Nederland en Lidl Duitsland: jammer dat we niet allemaal aan de grens wonen, zowel voor voedsel als voor tanken, scheelt een flinke slok op een borrel, als je die drinkt.
Dat scheelt inderdaad heel veel, enne die borrel is ook stukken goedkoper als hier in NL.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door plumber »

Wat noem jij een slok tenormin.???
Heb die advertentie ook gezien en het scheelt zeker een fles jajem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
tenormin schreef: Stond vanmorgen een advertentie in de Telegraaf: Lidl Nederland en Lidl Duitsland: jammer dat we niet allemaal aan de grens wonen, zowel voor voedsel als voor tanken, scheelt een flinke slok op een borrel, als je die drinkt.
Dat scheelt inderdaad heel veel, enne die borrel is ook stukken goedkoper als hier in NL.
Daarentegen heb je in Duitsland weer geen wettelijk minimumloon en geen AOW. Oftewel: je moet niet gaan cherry-picken maar het geheel vergelijken en dan vallen de verschillen reuze mee.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef: Daarentegen heb je in Duitsland weer geen wettelijk minimumloon en geen AOW. Oftewel: je moet niet gaan cherry-picken maar het geheel vergelijken en dan vallen de verschillen reuze mee.
Ligt er puur aan in welke sector je werkt in Duitsland, maar voor mensen die in NL wonen die vlak bij de grens wonen is het daar goedkoop om dat boodschappen te doen, zo idem dito voor tabak/sigaretten moet je in België zijn, nog goedkoper dan in Duitsland.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jumbo volgt Albert Heijn in prijzenoorlog
Supermarktketen Jumbo lijkt ook mee te gaan in de nieuwe prijzenoorlog die Albert Heijn maandag begon.

Jumbo laat donderdag weten vrijdagochtend te beginnen met een reclamecampagne om consumenten er op te wijzen dat de supermarkt de laagste vaste prijs biedt, 'ook als andere supermarkten hun vaste prijzen verlagen'.

Maandag verlaagde Albert Heijn de prijzen van duizend artikelen van A-merken permanent. Jumbo stelt dat een vast team van prijsmeters dagelijks prijzen bij supermarkten controleert. Klanten die een product elders vinden dat blijvend goedkoper is, krijgen dat product gratis mee, waarna de prijs aan wordt gepast.

In 2003 vond ook een prijzenoorlog plaats tussen supermarkten. Die kostte de supermarkten toen veel geld. Door die prijzenoorlog kregen ze ook nog eens een slechte naam, omdat de prijzen later weer omhoog gingen

bron: http://www.nu.nl/geldzaken/3574273/jumb ... orlog.html

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
GJvdZ schreef: Daarentegen heb je in Duitsland weer geen wettelijk minimumloon en geen AOW. Oftewel: je moet niet gaan cherry-picken maar het geheel vergelijken en dan vallen de verschillen reuze mee.
Ligt er puur aan in welke sector je werkt in Duitsland, maar voor mensen die in NL wonen die vlak bij de grens wonen is het daar goedkoop om dat boodschappen te doen, zo idem dito voor tabak/sigaretten moet je in België zijn, nog goedkoper dan in Duitsland.
En toch vind je in de grensstreken in de nederlandse lidl en aldi ook drommen duitse klanten met volle karren die het blijkbaar de moeite waard vinden om hun boodschappen juist in Nederland te doen. Je zal dan dus wel heel erg goed moeten kijken bij welke produkten het de moeite waard is en komt dan wellicht met zo weinig terug dat het de reis ( benzine ) niet eens waard is geweest.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Angel de Duitse mensen halen vooral in Nederland : kaas, zachte broodjes, koffie, pijnstillers zoals paracetamol enzo.
Die dingen zijn hier in NL weer goedkoper, zachte broodjes verkopen ze niet in Duitsland.
En ook heel veel dingen voor in de frituurpan verkopen ze niet in Duitsland.

Maar ieder mens heeft een bepaalde nieuwsgierigheid in zich zitten om te kijken wat je in
een ander land kan kopen en lekker is.
Als dat bevalt dan blijf je dat halen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:Angel de Duitse mensen halen vooral in Nederland : kaas, zachte broodjes, koffie, pijnstillers zoals paracetamol enzo.
Die dingen zijn hier in NL weer goedkoper, zachte broodjes verkopen ze niet in Duitsland.
En ook heel veel dingen voor in de frituurpan verkopen ze niet in Duitsland.

Maar ieder mens heeft een bepaalde nieuwsgierigheid in zich zitten om te kijken wat je in
een ander land kan kopen en lekker is.
Als dat bevalt dan blijf je dat halen.
Ik zie ze wekelijks voorbij komen, dus ik weet wat er in de karren ligt.
Dat is echter niet alleen de dingen die je noemt..
Zeker niet alleen pijnstillers ( vrij lastig daar een kar vol van te krijgen ).
De inhoud van een boodschappenkar van een duitse familie verschilt niet van een nederlandse. Blijkbaar loont het.

stofzuigertje

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Koperpoets wat ik maar eens in de 10 jaren koop met 50% korting maar de rest is duurder geworden en laat ik die nu veel vaker nodig hebben.....

Juist door deze Actie zullen alle winkels meer vergeleken worden dus het zou het eens omzet kunnen kosten als op TV door Kassa of Radar een vergelijk word gemaakt of het goedkoper is geworden.....

De AH huismerken dalen niet en hoewel Euroshopper meestal goedkoper is dan Aldi of Lidl, ik kan me geen Euroshopper product herinneren dat ooit in de bovenste helft van test kwam, ik heb het dus niet eens over de vele Duitse winnaars...!

heuvel4
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:46

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door heuvel4 »

Ook wij hebben stellig de indruk dat per saldo de prijzen bij Albert Heijn nu hoger zijn dan een paar weken geleden.
"Albert Heijn verlaagt de prijzen" : ECHT NIET !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door ciske »

Gisteren bij appie geweest, vind het echt niet duur. Hoezo niet verlagen?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Albert Heijn verlaagt prijzen, is dit waar?

Ongelezen bericht door tenormin »

ciske schreef:Gisteren bij appie geweest, vind het echt niet duur. Hoezo niet verlagen?
Appie heeft "tig" artikelen. Ligt er maar aan wat jij niet duur vind. Geen idee of je er op gelet heb dat er de laatste maanden prijsverhogingen waren, met 5,10 en 20 cent of meer; ze zijn wel degelijk verhoogd en nu 1000 artikelen wat lager in prijs. Is maar net welk artikel jij nodig hebt.

Gesloten