LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webshop heeft product niet voorradig
Re: Webshop heeft product niet voorradig
De Waarheid en reden van deze:
90% van alle in webshops aangeboden goederen komen rechtstreeks van importeur.
De nog wel in voorraad zijnde en de retour die wel bij webwinkel binnen komt staan er nog wel elders.
Gezien de prijs van €250 met de volgende winkel zou het om een retour kunnen gaan zonder doos of verpakking, want de rest is €400 of meer.
Er zijn naast importeurs ook handelaren in retour goederen, die verkopen ze ook en aantal is beperkt.
Die aanbiedingen zijn vaak verdacht voordelig en omdat de meeste webshops niet eens een magazijn hebben.......
Als iemand verdacht onder de marktwaarde zit zoals deze dus meer als 10% goedkoper is altijd voorzichtig zijn en reken op dit soort dingen.
Het kan ook van matige niet goedkope webshop een klanten lokker zijn en zo proberen ze de normale voor normale prijzen te verkopen.
Helaas is dit niet bewijsbaar maar ik heb sterke vermoedens als ex eigenaar webshop.
Als je voor dit product naar Media Markt of BCC was gegaan hadden ze de laagste prijs garantie niet gegeven omdat dit vermoedelijk onder de inkoopprijs was.
Naast retour goederen worden ook vaak geruilde aangeboden, dan leveren ze wegens tekort monteurs binnen 1 maand na aanschaf nieuwe en als ze tijd genoeg hebben controleren, herstellen en doorverkopen als nieuwe.
Die zitten er dus ook vaak tussen, niets mis mee, maar sporen van 1e koper of de afdruk in schroeven achterkant als een monteur een niet juiste maat kruiskop gebruikte.
Het komt dus voor, zoek een andere uit of je krijgt je geld terug.
En hoewel de naam ontbreekt zou het wel eens een webshop kunnen zijn die bij mijn bekend is, van de 14 namen die dit vaker doen.
90% van alle in webshops aangeboden goederen komen rechtstreeks van importeur.
De nog wel in voorraad zijnde en de retour die wel bij webwinkel binnen komt staan er nog wel elders.
Gezien de prijs van €250 met de volgende winkel zou het om een retour kunnen gaan zonder doos of verpakking, want de rest is €400 of meer.
Er zijn naast importeurs ook handelaren in retour goederen, die verkopen ze ook en aantal is beperkt.
Die aanbiedingen zijn vaak verdacht voordelig en omdat de meeste webshops niet eens een magazijn hebben.......
Als iemand verdacht onder de marktwaarde zit zoals deze dus meer als 10% goedkoper is altijd voorzichtig zijn en reken op dit soort dingen.
Het kan ook van matige niet goedkope webshop een klanten lokker zijn en zo proberen ze de normale voor normale prijzen te verkopen.
Helaas is dit niet bewijsbaar maar ik heb sterke vermoedens als ex eigenaar webshop.
Als je voor dit product naar Media Markt of BCC was gegaan hadden ze de laagste prijs garantie niet gegeven omdat dit vermoedelijk onder de inkoopprijs was.
Naast retour goederen worden ook vaak geruilde aangeboden, dan leveren ze wegens tekort monteurs binnen 1 maand na aanschaf nieuwe en als ze tijd genoeg hebben controleren, herstellen en doorverkopen als nieuwe.
Die zitten er dus ook vaak tussen, niets mis mee, maar sporen van 1e koper of de afdruk in schroeven achterkant als een monteur een niet juiste maat kruiskop gebruikte.
Het komt dus voor, zoek een andere uit of je krijgt je geld terug.
En hoewel de naam ontbreekt zou het wel eens een webshop kunnen zijn die bij mijn bekend is, van de 14 namen die dit vaker doen.
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Dat voelt aan alsof deze webshop een aanbieding heeft gedaan met de gedachte dat als je eenmaal betaald je daarna wel voor een duurder product zou gaan (meer winst voor hen).RJA schreef:Ik heb met deze adviezen contact gehad met de webshop en uiteindelijk hebben zij alsnog het product besteld bij de fabrikant en vervolgens zal het bij mij afgeleverd worden.
Re: Webshop heeft product niet voorradig
met qandere woorden, ze kiezen toch maar voor de eieren, ook zij weten wel dat ze gewoon moeten leveren, overeenkomst is tot stand gekomen, klaar...
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Onzin! Dat is een winkel helemaal niet verplicht. Wie beslist er dan wat de verwachte vraag is en waarop is die beslissing dan gebaseerd.?alfatrion schreef:Bij een op=op actie is de winkelier wel verplicht om het beschikbare aanbod af te stemmen op de te verwachte vraag.
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Dat is geen onzin, dat is heersend recht. Je mag van een professional verwachten dat hij redelijkerwijs kan inschatten hoe een product voor een bepaalde prijs zal verkopen. Het blijft natuurlijk een inschatting, dus geen garantie, maar slechts enkele producten in het schap leggen als lokkerje mag niet.Boesta schreef:Onzin! Dat is een winkel helemaal niet verplicht. Wie beslist er dan wat de verwachte vraag is en waarop is die beslissing dan gebaseerd.?alfatrion schreef:Bij een op=op actie is de winkelier wel verplicht om het beschikbare aanbod af te stemmen op de te verwachte vraag.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Mag misschien niet maar gebeurd natuurlijk wel denk maar aan de laptops bij de discount supermarkten. Er wordt volop mee geadverteerdven per filiasl maar 2 of 3 geleverd (en die worden meestal door het personeel al voor hunzelf of kennisen tetug gelegd. 5 minuten na opening zijn ze dan al uitverkocht. Ik weet niet hoe het in NL zit maar in Dld zijn ze vwrplicht om een asnbieding minimasl 1 dag te kunnen leveren maar niemand houd zich daaraan
Re: Webshop heeft product niet voorradig
In Nederland is er een open norm. Je zit snel bij de oneerlijke handelspraktijken. Als een actie een week duurt en als 5 minuten na de opening op dag één alles al is uitverkocht dan ben je misleidend bezig. De klant heeft dan recht op een vergoeding van de schade.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Ja maar is er ooit een "schadevergoeding" uitgekeerd? Recht hebben is 1 maar hem ook krijgen!
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Een schadevergoeding in de vorm van dekkingskoop bedoel je?
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Ik denk meer aan het tripje naar de winkel.
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Dan is Aldi ongeveer iedere week in "overtreding". Vooral de laatste weken , met (elektrisch) gereedschap. De acties gaan op Za in, als je niet voor 11:00 geweest bent ben je te laat.Als een actie een week duurt en als 5 minuten na de opening op dag één alles al is uitverkocht dan ben je misleidend bezig. De klant heeft dan recht op een vergoeding van de schade.
Ben ik ook heel benieuwd naar.Ja maar is er ooit een "schadevergoeding" uitgekeerd? Recht hebben is 1 maar hem ook krijgen!
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Ik denk dat deze wet zowel consumenten beschermt tegen ondernemers die door middel van lokkertjes consumenten aan hen willen binden. Immers, er is dan al betaald voor het lokkertje wat vervolgens niet geleverd kan worden. Het geld is in handen van de ondernemer die dan natuurlijk alleen een duurder alternatief heeft.Moneyman schreef:Hoe moeilijk is het om gewoon niets te verkopen wat je niet hebt? Dan heb je netgens last van. Om dat nou achterlijke bureaucratie te noemen...GJvdZ schreef:We hebben dus helemaal geen EU nodig om om te komen in achterlijke bureaucratie die het ondernemers ongelofelijk moeilijk maken. Die kunnen we zelf net zo goed verzinnen.
Daarmee worden ook de goede ondernemers beschermd tegen deze oneerlijke handelspraktijken.
Je moet gewoon niet aanbieden wat je niet waar kunt maken.
Re: Webshop heeft product niet voorradig
Exact dat. En inderdaad zijn met name de grote discounters zeer frequent in overtreding. Ze zullen er zelden of nooit voor gedagvaard worden, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.