LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC, sony vaio laptop VGN-FW21M blijkt tweedehands!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
y-r-4

BCC, sony vaio laptop VGN-FW21M blijkt tweedehands!

Ongelezen bericht door y-r-4 »

met de verkoper, zijn we overeen gekomen een showmodel van Sony Vaio VGN-FW21M aan te schaffen.

Na vele modellen gezien te hebben, leek mij dit ook wel een geschikt product. Volgens de verkoper was het up-coming merk met veel mogelijkheden en daarom een aanrader voor mij, omdat ik nog student ben. Na overleg met mij ouders zijn we tot de beslissing gekomen om dit product te kopen. Toen vertelde de verkoper dat ze het niet meer op voorraadt hadden, maar dat we wel de showmodel mee konden krijgen, alleen hadden ze geen doos erbij.
toen vroeg ik me af of dit product niet beschadigd was, waarop de verkoper antwoordde met : “alleen een paar krasjes, door winkel schade”. Dus daarom was ik niet bereidt de volle pond ervoor te betalen. De prijs was 820 euro, voorheen 940 euro, alleen was dit in de aanbieding. Omdat de laptop een aantal goed zichtbare krassen had, wilden wij niet 820 euro betalen voor een beschadigde laptop. Uiteindelijk zijn tot een bedrag van 700 euro gekomen. Tot zo ver geen klachten. We kregen zelfs korting op een Sony VAIO notebook sleeve, omdat we de laptop niet in een doos kregen.

aangekomen thuis, wil ik mijn laptop registreren, maar helaas t werkte op een of ander manier niet. gevolgens Sony Vaio diensten gebeld, blijkt dit product al 3x in reparatie te zijn geweest en de garantie van 2 jaar bij sony al 23 januari 2008 in zijn gegaan lopend tot 23 januari 2010.

terug gegaan met de vraag of het eerder van een klant mogelijk geweest zou kunnen zijn geweest konden ze mijn geen bevestiging terug geven.
en ze konden mij ook niet de gegevens terug halen wat er allemaal met de laptop gebeurd is. terwijl ik als eigenaar wel recht erop heb om het te weten.

maar ze hadden wel een deal voor me met 3 keuzes:
1.we geven de laptop terug en krijgen we ons geld terug
2.we mogen de laptop houden en krijgen 150 euro terug
3.andere laptop uitkiezen met 150 euro korting.

onzin als de ondernemer zelf ook wist dat t al 3x gerepareerd was zou hij de prijs nog lager gooien, dan die 700 door de winkelschade!

m.v.g.
y-r-4

aankoop datum :17-12-2009

Miss Tascha
Contacteer:

Re: BCC, sony vaio laptop VGN-FW21M blijkt tweedehands!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Inderdaad wel heel erg raar... Zelfs voor een showmodel!

Welke optie heb je uiteindelijk genomen?

y-r-4

Ongelezen bericht door y-r-4 »

geen optie, ben benieuwd of dit soort dergelijke acties vaker uitgevoerd word.
heb de vaio nog steeds in mijn bezit, liefst wil de filiaal manager de laptop terug.
maar ik vind dat ze het eerst moeten uitzoeken voordat ze het oplossen.

want wie weet zijn er meerde producten gerepareerd en gewoon door verkocht.. toch?

jor

Ongelezen bericht door jor »

gevolgens Sony Vaio diensten gebeld, blijkt dit product al 3x in reparatie te zijn geweest en de garantie van 2 jaar bij sony al 23 januari 2008 in zijn gegaan lopend tot 23 januari 2010.
Ik nam maar vlug mijn geld retour. Begrijp wel dat je wilt weten wat er nu precies is gebeurd maar daar kom je waarschijnlijk toch niet achter.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Heb het ook wel eens gehad en heb mijn geld gewoon teruggehad.
Is niet netjes wat ze doen, maar terug met dat ding en geld terugvragen.
Misschien niets meer kopen daar. Zou er niet zo veel vertrouwen meer in hebben.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als 3x defect mogen ze deze ruilen voor nieuwe......
Dus als je een show model koopt loop je dit soort risico's en getuigen die geen familie zijn moeten bevestigen of dit een gebruikte of show model was.
Verder zijn 2 jaar oude show modellen zeer zeldzaam....

Voor minder zijn er betere nieuw in doos te koop dus BCC verkoopt blijkbaar zonder medeweten van hoofdkantoor 2e hands goederen?

Vooral omdat je een Win 7 laptop met 4 Gb geheugen en 17"en 320 GB harde schijf en nog veel meer leuks van ander merk daar nieuw kunt kopen voor minder dan €600,- ....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies;

Zoek online een betere laptop bij www.bcc.nl en vraag of ze deze hebben en ruil deze dan pas om.....
Als je bij het hoofdkantoor zou gaan klagen verwacht ik dat ze daar niet blij mee zouden zijn en ik vermoed dat een personeelslid niet blij is met deze verkoop....

Gesloten