LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] C&A misleidende reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ome-joop
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2012 16:27

C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door ome-joop »

C&A adverteert, ook ín de winkel, met 2e artikel halve prijs.
Dat is een opsteker! Op het bordje staat 'op alle artikelen'.

Totdat je bij de kassa komt. dan blijkt het alleen voor kinderartikelen te zijn.
Het aanspreken van de filiaalmanager haalde niets uit; de volle mep moest betaald worden. :evil:
SCHANDE!

Misleidende reclame
Het moet verboden worden, op straffe van kosteloos meegeven van artikelen aan degene die het opmerkt!


Afbeelding
#C&A #C+A #CENA

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door henk51 »

Advertentie van de webiste
2e artikel halve prijs: op de totale kindercollectie
Dit weekend volop kinderkeuze bij de C&A!
Nu op de totale kindercollectie 2de artikel voor de halve prijs.
Deze actie is geldig van 13 september 2012 t/m 17 september 2012 en niet in combinatie met andere acties.
Laat me raden de foto is gemaakt op de kinder afdeling gezien de kleding op de achtergrond.
Stonden die borden ook op de heren en dames afdeling zo ja heb je daar ook foto's van?En wat stond er eventueel op de voorruit bij de hoofdingang voor advertentie.


gr Henk

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door Brainless »

Dat bord staat alleen op de afdeling kinderkleding!

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door klaas1978 »

ome-joop schreef:Het aanspreken van de filiaalmanager haalde niets uit; de volle mep moest betaald worden. :evil:
Alleen als je met de spullen de winkel uit had willen lopen neem ik aan. Gewoon afzien van de aankoop was toch ook een optie geweest neem ik aan of dwong de filiaalmanager je om die spullen te kopen?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door manondoris »

ach ja het is weer weekend :shock:

ome-joop
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2012 16:27

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door ome-joop »

Misschien dat alle commentaar voor een ander topic bedoeld is maar ik kwam de roltrap op en zag de getoonde posters overal. Daarbij staat er toch écht OP ALLE ARTIKELEN. In de etalage stond ook 2e artikel halve prijs op alle artikelen. Ik heb niks in de krant gelezen of op een website of zo, gewoon een poster of 25 in de winkel.

Waarom er zo vreemd gereageerd wordt ontgaat mij geheel.
Maar als u het normaal vindt om zand in de ogen gestrooit te krijgen, be my guest!
Ik vind dat dit soort uitingen niet kunnen en misleidend zijn.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door tenormin »

Toch wel geinig, een zichzelf tegensprekende ome-joop, met als extra bewijs inderdaad de kinderkleding ook nog plaatsend. En nog een toevallig iets: 15.27 als forumlid ingeschreven. Denk dat ome-joop een saaie zatermiddag probeert op te leuken, voor zichzelf dan. Misschien was het leuk geweest voor je kleinkinderen, ome-joop.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door tenormin »

ome-joop schreef:Misschien dat alle commentaar voor een ander topic bedoeld is maar ik kwam de roltrap op en zag de getoonde posters overal. Daarbij staat er toch écht OP ALLE ARTIKELEN. In de etalage stond ook 2e artikel halve prijs op alle artikelen. Ik heb niks in de krant gelezen of op een website of zo, gewoon een poster of 25 in de winkel.

Waarom er zo vreemd gereageerd wordt ontgaat mij geheel.
Maar als u het normaal vindt om zand in de ogen gestrooit te krijgen, be my guest!
Ik vind dat dit soort uitingen niet kunnen en misleidend zijn.
Omdat er heel duidelijk op de site vermeld staat dat het alleen om kinderkleding gaat. Heb zelf juist nog ff extra goed gekeken om geen fout te schrijven.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ome joop schreef:C&A adverteert, ook ín de winkel, met 2e artikel halve prijs.
waar heeft u de advertentie nog meer gezien dan ?

ome-joop
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2012 16:27

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door ome-joop »

Leo The Emperor schreef:
ome joop schreef:C&A adverteert, ook ín de winkel, met 2e artikel halve prijs.
waar heeft u de advertentie nog meer gezien dan ?
In de etalage had ik het ook zien hangen. Ik heb deze uiting verder nergens gezien, dus niet op de website, in de krant, in de radiobode of langs de lijn op een reklamebord van de plaatselijke voetbalclub!

Kan iemand mij misschien vertellen wat ALLE ARTIKELEN betekent?
Zijn dat alleen alle rode artikelen? Alleen alle kinder artikelen? Alleen alle broeken? Alleen alle sokken?
Of toch maar gewoon alles wat er verkocht wordt?!

Maar ik begrijp nu dat de die-hards hier op dit forum niet naar de boodschap in het geheel kijken maar per lettergreep gaan kijken of er commentaar op te geven is. De andere mogelijkheid is dat de mensen die hier de boel uit het verband rukken snelle reclamejongens zijn die niet begrijpen dat zand in de ogen strooien van normale burgers niet toegestaan is. Ik wist niet dat het zo erg gesteld was in Nederland.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door Brainless »

Misleidende reclame
Het moet verboden worden, op straffe van kosteloos meegeven van artikelen aan degene die het opmerkt!
U weet ook dat u geen foto's mag maken (en mag filmen) in de winkel?
Op straffe van levenslange winkelverbod indien dit wordt opgemerkt!!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ome-joop schreef:C&A adverteert, ook ín de winkel, met 2e artikel halve prijs.
Dat is een opsteker! Op het bordje staat 'op alle artikelen'.

Totdat je bij de kassa komt. dan blijkt het alleen voor kinderartikelen te zijn.
Het aanspreken van de filiaalmanager haalde niets uit; de volle mep moest betaald worden. :evil:
SCHANDE!

Misleidende reclame
Het moet verboden worden, op straffe van kosteloos meegeven van artikelen aan degene die het opmerkt!
Als u het zo misleidend vindt, dient u een klacht in bij de reclamecodecommissie in plaats van hier te lopen roeptoeteren.

Voor de meesten is het overigens duidelijk genoeg als het alleen bij de kinderkleding staat, geldt het natuurlijk alleen daarvoor zo moeilijk is het niet. Maargoed u wil er een extra slaatje uit slaan ? Dan vind ik het laatste een prima voorstel op straffe van 2x de prijs betalen voor het artikele voor degenen die er zo faliekant naast zitten.

ome-joop
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2012 16:27

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door ome-joop »

Emmy75 schreef:Voor de meesten is het overigens duidelijk genoeg als het alleen bij de kinderkleding staat, geldt het natuurlijk alleen daarvoor zo moeilijk is het niet. Maar goed u wil er een extra slaatje uit slaan ? Dan vind ik het laatste een prima voorstel op straffe van 2x de prijs betalen voor het artikelen voor degenen die er zo faliekant naast zitten.
Wat is er zo moeilijk aan 'OP ALLE ARTIKELEN'???? Waar staat het dat alleen de kinderartikelen betreft????? Ik heb juist de kleine lettertjes doorgenomen maar helaas; er staat alleen dat het niet in combinatie met andere acties is én het geldt alleen voor het het laagst geprijsde artikel.

Maar goed, zoals ik al eerder schreef; de diehards op dit forum maken zich drukker over lettergrepen die iemand hier schrijft als over de acties die de graaiers/volksverlakkers van deze wereld aan ons voorhouden, als een wortel voor een hongerig paard!

Ik vond een prima jas daar en heb die afgerekend. Maar hou mij dan niet een wortel voor met '2e artikel met 50% korting' graag! Ik wil nergens een slaatje uit slaan, C & A wel. Zij beloven je 50% korting op het tweede artikel en geven het niet omdat er onduidelijke redenen zijn dat het alleen van toepassing is voor kinderkleding, rode sokken, onderbroeken met maat 60-90-60 of zo. Afgelopen woensdag kocht mijn vrouw nog een tweede artikel met 50% korting. Dat las ik eerder vandaag op de kassabon met dezelfde actie. Waarom is dat ineens anders? Kost het te veel geld of kom ik nu aan uw bonus/winstuitkering?

En voor de muggenzifters; de foto is in bijzijn -en met goedkeuring- van de filiaalhouder van de plaatselijke C & A gemaakt. De filiaalhouder vroeg mij om -alsjeblieft- het hoofdkantoor aan te schrijven omdat hij de campagne zelf ook ietwat vreemd/misleidend vond... Ik was niet de eerste die hierover begon bij hem zeg maar...

Maar als u het héél normaal vind dat er op deze manier reclame gemaakt wordt; be my guest maar blijf hier a.u.b. weg en geef geen commentaar op mijn schrijven...Mijn dank hiervoor. Wat natuurlijk ook kan: Laat jezelf een oor aannaaien door de grootwinkelbedrijven en heb er vrede mee.

Ik heb/doe dat niet en daarom deel ik graag mijn ervaring met u allen en hoop dat dit gaaigedrag ééns eindig is. Denkt u hier anders over; ga de confrontatie met mij aan maar wél graag gefundeerd. Ik stop met reacties op dit onderwerp tenzij u mij beledigd of beschuldigd van weet-ik-veel-wat.

May the force be with you

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door boef530 »

Je komt inderdaad op de gedachte dat alle artikelen in de winkel voor de actie in aanmerking komen. Ik moet ome Joop daar toch gelijk in geven, niet iedereen checkt even de website tijdens een dagje winkelen. De posters zijn op zijn minst onvolledig qua informatie.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door klaas1978 »

boef530 schreef:Je komt inderdaad op de gedachte dat alle artikelen in de winkel voor de actie in aanmerking komen. Ik moet ome Joop daar toch gelijk in geven, niet iedereen checkt even de website tijdens een dagje winkelen. De posters zijn op zijn minst onvolledig qua informatie.
Mijn analyse is dat de reacties in dit topic er niet zozeer mee te maken hebben dat ome Joop ongelijk zou hebben maar dat de stampij die hij er over maakt niet in verhouding staat tot het probleem.

Als ome Joop het probleem wat bondiger en minder emotioneel geformuleerd zou hebben had hij waarschijnlijk meer instemmende reacties gekregen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door olaf79 »

Het is simpel. Een reclame uiting is een handelsuiting en zodra beide partijen die accepteren is er sprake van een koop. Als jij in je winkel een bord zet met 2e artikel halve prijs, geldt voor alle artikelen dan blijkt daaruit niet zonder meer dat het alleen voor artikelen op de kinderafdeling gaat. In dit geval kwam er dus een koop tot stand op het moment dat TS de artikelen wilde afrekenen. CenA is dus verplicht het 2e (goedkoopste) artikel gratis te geven.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als die borden alleen op de kinderafdeling hingen zeg ik logisch, maar als ze ook ergens anders hingen dan vind ik dat ts wel een punt heeft.

Er had gewoon op de borden moeten staan dat het alleen geldig was op kinderkleding, wel zo duidelijk :idea:

witte angora
Berichten: 31169
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de C&A in het eerstvolgende dorp hangt die poster gewoon in de etalage. Als je vervolgens door de deur heenloopt, krijg je links eerst de herenafdeling, rechts de damesafdeling, en pas na een meter of 20/25 de kinderafdeling. En ondertussen kwam je die posters links en rechts ook weer tegen.

Ik was nog in de verleiding twee stropdassen te kopen, maar ze waren niet echt naar mijn zin, dus toch maar niet gedaan. Ik heb dus geen idee hoe het nu wel of niet zit. Wat ik wel zeer zeker weet, als ik de volle mep had moeten betalen, had ik ze mooi laten liggen.

Hoe dan ook, ik zou geen enkele aanleiding kunnen bedenken om te concluderen dat het alleen om kinderkleding zou gaan. Integendeel.

Ivan Brulski
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:26

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door Ivan Brulski »

En dus wordt Ome-Joop lekker beledigd ! Zo wordt dus omgegaan met nieuwe leden !

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: C&A misleidende reclame

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ome-joop schreef:Wat is er zo moeilijk aan 'OP ALLE ARTIKELEN'???? Waar staat het dat alleen de kinderartikelen betreft?????
Deze redenatie volgend zou het ook gelden voor de kassasystemen, kleerhaken en rest van de winkelinventaris. U kunt aan uw theewater aanvoelen dat dit geen onderdeel uitmaakt van het aanbod.

Als u zo'n bord bij een groot warenhuis op 1 verdieping bij 1 afdeling zien hangen, denkt u dan ook dat het voor het hele warenhuis geldt ? Als C&A een dergelijke actie heeft waarbij dit voor alle artikelen in de hele winkel geldt, hangen de schreeuwerige borden ook overal in de hele winkel. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen??
ome-joop schreef: Maar goed, zoals ik al eerder schreef; de diehards op dit forum maken zich drukker over lettergrepen die iemand hier schrijft als over de acties die de graaiers/volksverlakkers van deze wereld aan ons voorhouden, als een wortel voor een hongerig paard!
.. Kost het te veel geld of kom ik nu aan uw bonus/winstuitkering?
Jahoor daar is tie weer. Men krijgt de zin weer eens niet en het ligt meteen weer aan de graaiers. Dit argument wordt er ook altijd maar weer aan de haren bijgesleept terwijl het geen biet met het probleem te maken heeft.

Jahoor ik ben van de brenninkmeijertjes en omdat dit niet genoeg oplevert werk ik ook nog bij Essent, Nuon, Oxxio, Arke, Neckermann, Ryanair, KPN, Ziggo, Telfort, Vodafone, Gamma, Praxis, Albert Heijn, Jumbo en nog zo'n 50 anderen.
ome-joop schreef: En voor de muggenzifters; de foto is in bijzijn -en met goedkeuring- van de filiaalhouder van de plaatselijke C & A gemaakt. De filiaalhouder vroeg mij om -alsjeblieft- het hoofdkantoor aan te schrijven omdat hij de campagne zelf ook ietwat vreemd/misleidend vond... Ik was niet de eerste die hierover begon bij hem zeg maar...
Als de filiaalhouder daar zoveel last van heeft, waarom hangt ie er niet zelf een bordje bij waarop staat dat het alleen voor de kinderkleding geldt ? Zo moeilijk is dat ook weer niet. Bovendien was er overlegd dat u contact op zou nemen met het hoofdkantoor. Wat is daar dan uit gekomen ? De filiaalhouder is er misschien wel helemaal niet blij mee dat u de foto op deze wijze op het forum heeft geplempt. C'est le ton qui fait la musique, oftewel zoals klaas al treffend schreef er wordt meer gereageerd op de wijze waarop u in de OP een pot loopt te roeptoeteren en blaaskaken.

Als u dit op een andere wijze had gebracht waren er ook andere reactie gekomen, want geloof het of niet ik kan de vergissing best begrijpen.
ome-joop schreef: Maar als u het héél normaal vind dat er op deze manier reclame gemaakt wordt; be my guest maar blijf hier a.u.b. weg en geef geen commentaar op mijn schrijven...
Mag ik even zelf weten. Volgens mij staat er in de grondwet niet dat bepaalde personen uitgesloten zijn van de vrijheid van meningsuiting. Het staat u toch vrij het 2de artikel daar te laten en aan te geven dat u het niet wil als u de volle mep ervoor moet betalen.

Dien zoals ik eerder aangaf een klacht in bij de reclame code commissie en zie wat daar uit komt.

Gesloten