LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] celebrations

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
prammy
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2006 21:07

celebrations

Ongelezen bericht door prammy »

erg misleidend voor islamitische mensen.
waarom?
omdat in de reclame waar ali b een doos celebrations mee brengt niet halal is ( gelatine van dieren die niet ritueel geslachtzijn)
maar wel zo op tv te koop worden gebracht. :!:

Queenie18
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2006 19:24

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Queenie18 »

ach hou op.... er wordt bij geen enkele reclame vermeld wat er wel en niet inzit. Die Ali B verdiend ook alleen maar zn geld

prammy
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2006 21:07

Re: celebrations

Ongelezen bericht door prammy »

ik heb het ook niet over ali b maar het produkt celebrations.
ik vind het misleidend. :?
je ziet "moslims" een snoepje pakken dat eigenlijk "onrein" is.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: celebrations

Ongelezen bericht door magel725 »

Misschien wordt het tijd om een hobby te zoeken, i.p.v. op dit soort onzin te letten. :?

Laatst was er een reclame op tv van een blokje kaas dat kon praten. Misleidend, want kaas kan niet praten. :!:

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: celebrations

Ongelezen bericht door gjvisser »

Wie zegt dat die mensen islamitisch zijn? Misschien zijn ze wel bekeerd tot christen. Weet jij het? Daarnaast weet een echte moslim precies wat hij wel en wat hij niet mag eten.

Ik zou me er in ieder geval niet druk over maken....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Bovendien wonen we hier in Nederland en niet in een moslim land. Gewoon aanpassen dus, als je het snoepje niet wilt dan neem je het gewoon niet, maar sleep niet overal het geloof bij svp.

Queenie18
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2006 19:24

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Queenie18 »

daar ben ik het helemaal mee eens dilbert

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Martin1976 »

helemaal mee eens, als je zo begint te denken is het einde helemaal zoek!

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Jonjo »

En mochten ze toch zo'n snoepje nemen, onrein? Wat te denken om een dag onder de douche te gaan staan?

snerpo
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2005 19:11

Re: celebrations

Ongelezen bericht door snerpo »

Dilbert,
Ik ben het niet vaak met je eens, maar nu ga ik met je mee

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: celebrations

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Dilbert

Dat ben ik, als Christen, met je eens. Welk geloof dan ook, het moet niet continu overal bij worden gesleept. Het geeft alleen maar een slechte indruk bij mensen die anders/niet geloven.

@ Jonjo

Of gewoon het snoepje afspoelen :wink:

miek1
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:43

Re: celebrations

Ongelezen bericht door miek1 »

Natuurlijk weet een moslim wat hij wel en niet mag eten (spreek uit ervaring). Dat is natuurlijk onzin, dat dat misleidend zou zijn.
In zoverre ben ik het met de topicstarter niet eens.

Wat mij echter tegen de borst stuit is de reactie van sommigen. Dat je maar onder de douche moet gaan staan ivm onrein. Tuurlijk hoef je geloof niet overal bij te halen,maar ik geef toch ook niet af op christenen met hun (bij)geloof. Iedereen moet geloven wat hij of zij zelf wil.

Gelatine is inderdaad onrein omdat het gemaakt is van botten van dieren (dus ook van varkens). Varkens zijn in de Islam onreine beesten. Ook als ze onder de douche hebben gestaan :lol:

Een beetje begrip en respect in elkaars reacties zou prettig zijn.

snerpo
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 mar 2005 19:11

Re: celebrations

Ongelezen bericht door snerpo »

Gelatine is inderdaad onrein omdat het gemaakt is van botten van dieren (dus ook van varkens). Varkens zijn in de Islam onreine beesten.
Een beetje respect naar de dierenwereld zou jou anders ook niet misstaan

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Shareena »

Sorry hoor, de meeste islamieten die ik ken die eten gewoon chocolade! Ik heb nog nooit halal chocolade gezien! Verder ben ik het helemaal met Dilbert eens!

Het lijkt net of ik steeds meer in de omgekeerde wereld ga leven : de Nederlanders moeten zich aanpassen aan de islamitische wereld! Wij mogen niet zulke reclames maken omdat het niet Halal is en nog meer van dat soort ongein!!!!

Ik vind Ali een voorbeeld voor de Marokkaanse mensen in Nederland!

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: celebrations

Ongelezen bericht door blaat »

Deze hele topic vind ik best sneu.. om van een lekker chocolaatje uit te komen bij vieze varkens..
Of je islamitisch, cristen of what ever bent... of je eet het en geniet ervan of je eet het niet... dat lijkt me vrij simpel..Maar aub niet gaan beginnen over dat het onrein is omdat er gelatine inzit... Echt belachelijk hoor...

kreeft
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2006 21:11

Re: celebrations

Ongelezen bericht door kreeft »

wat is WEL storend aan Celebrations vind is dit: Ik vind het een behoorlijk discriminerende spot. de Mars Celebrations reclame op tv met Ali B. Hij wordt door zijn moeder, nadat het laatste snoepje van het schaaltje is gepakt, met een vies en misprijzend gezicht uitgemaakt voor "Hollander". Moet dit eens andersom gebeuren in een landelijke reclame en wij Nederlanders met een vies gezicht met opgetrokken neus: Marokkaan! zeggen. dan breken er rellen uit!! ik heb 'm in elk geval bij de reclame code commissie gemeld. hij stoort me namelijk ENORM. zijn er meer mensen die dit ook vinden? ik ben benieuwd

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: celebrations

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee vind ik niet, ik vond hem wel goed gevonden. Wij zeggen inderdaad altijd "Marokaan" of "Buitenlander" en als je dat zegt krijg je rellen en vinden we dat er overdreven wordt.

Dat zij dan "Hollander" zeggen vind ik goed gevonden, maar dat is mijn keuze.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: celebrations

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat nou? Een onrein chocolaatje? Een op hol geslagen wup?

Het moet niet gekker worden in ons land.

Ik heb niets tegen allochtonen hoor, integendeel. We zijn allemaal mensen. Maar vind je dit niet een beetje zielig worden, Prammy?


Ik eet iets omdat ik het lekker vind. Wanneer ik varkensvlees wil eten, maak ik dat zelf uit.

Wim Heitinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2006 18:09

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Wim Heitinga »


dddaniel
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2005 17:49

Re: celebrations

Ongelezen bericht door dddaniel »


Gesloten