LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combikorting Nederlandse Energie Maatschappij niet verstrekt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Wonninnk

Combikorting Nederlandse Energie Maatschappij niet verstrekt

Ongelezen bericht door Wonninnk »

Onlangs ben ik overgestapt van de NEM naar Energiedirect. Energiedirect neemt het contract over wanneer het contract afloopt bij de oude leverancier (in dit geval dus de NEM). Zij informeren naar de contractdatum bij de oude leverancier. Aangezien de NEM een opzegtermijn heeft van 30 dagen, heb ik op 24 januari bij Energiedirect aangegeven dat ik naar hun wilde overstappen, zodat zij precies op tijd dat bij de NEM aan kunnen geven dat zij het contract over willen nemen. (mijn contract bij de NEM zou 2 maart eindigen).

Nu had ik bij de NEM de regeling dat als ik een jaar lang energie bij hun af zou nemen ik een combikorting van €111,- zou krijgen.
Vorige week kreeg ik de eindafrekening van de NEM en daar was de combikorting niet afgeschreven, omdat mijn contract 20 februari over is genomen door Energiedirect i.p.v. de einddatum 2 maart. In de voorwaarden van de NEM staat dat je minimaal 1 jaar bij hun gas en energie moet afnemen om de combikorting te krijgen.

Ik heb hierover Energiedirect gebeld en gevraagd waarom zij te vroeg het contract over hebben genomen. Zij geven aan dat zij van de NEM de informatie hebben doorgekregen dat mijn contract al stilzwijgend verlengd was en af zou lopen op 20 februari 2012. (Een contractverlenging dus van 11 maand en 20 dagen?? :? )
Ik heb hierover de NEM gebeld en in eerste instantie vertelde de medewerkster van de NEM mij dat Enexis, de netbeheerder, deze informatie zou verstrekken aan de nieuwe leverancier. Enexis gaf aan hier niet over te gaan.
Na weer contact opgenomen te hebben met de NEM gaf een andere medewerker ook aan dat dit inderdaad niet de taak is van Enexis. Vervolgens vertelde deze mederwerker van de NEM mij dat ik verder geen bewijs aan kan leveren dat zij de verkeerde einddatum hebben doorgegeven aan de nieuwe leverancier en dat de fout dus net zo goed bij Energiedirect kan liggen. Verder wilde ze er niet op in gaan en er was ook niets meer aan te doen. De combikorting kan ik naar fluiten, omdat mijn contract dus 10 dagen te vroeg is overgenomen.

Al met al vind ik dit zaakje erg stinken en komt het de NEM wel erg goed uit dat het contract dus 10 dagen te vroeg is overgenomen :evil: .

Wat kan ik hier eventueel nog aan doen??

MAXIEM

Re: Combikorting Nederlandse Energie Maatschappij niet verstrekt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Je moet niet bij de NEM zijn, maar bij jouw nieuwe leverancier. Die heeft immers fout gehandeld.

Maxiem.

energie:direct
Contacteer:

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste Wonninnk

Ik las uw bericht en vond het erg vervelend dat u de korting bent misgelopen van uw vorige energieleverancier. Helaas kan energiedirect.nl hier niets aan doen.

Het is natuurlijk wel een vervelend begin van uw nieuwe contractperiode bij energiedirect.nl. Daarom heb ik u een kleinigheidje toegestuurd. Met dit presentje bespaart u op uw energie verbruik en uiteindelijk op uw energienota. Zo verdient u samen met de lage tarieven van energiedirect.nl de korting toch nog beetje terug.

Met vriendelijke groeten,

Jochem van energiedirect.nl

Wonninnk

Ongelezen bericht door Wonninnk »

energie:direct schreef:Beste Wonninnk

Ik las uw bericht en vond het erg vervelend dat u de korting bent misgelopen van uw vorige energieleverancier. Helaas kan energiedirect.nl hier niets aan doen.
Beste Jochem,

bedankt voor je cadeau alleen is dit geen pleister op de wond voor de misgelopen combikorting.

Je geeft aan dat energiedirect er niets aan kan doen dat het contract 10 dagen te vroeg is overgenomen. Ik krijg nu echter van de NEM een schrijven dat mijn nieuwe leverancier de juiste datum had kunnen verifiëren in het CCP systeem.

Klopt dit en zo ja, waarom is dat dan fout gegaan?

Alvast bedankt voor je reactie.

m.v.g.

Wonnink

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je krijgt dus een kadootje maar die €111,00 combi-korting niet ?

energie:direct
Contacteer:

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste Wonninnk,

Energiedirect.nl heeft inderdaad de einddatum van uw contract opgevraagd in het CCP. Vanuit het CCP kregen we terug dat de einddatum van uw contract op 2-3-2012 lag. Het lijkt erop dat er reeds een stilzwijgende contractverlenging was doorgevoerd.

In onze overeenkomst staat dat we bij een startdatum ver in de toekomst de levering binnen een maand starten. Ik raad u aan om met deze gegevens contact op te nemen met uw vorige energieleverancier.

Mocht u verder nog vragen, opmerkingen of mocht u er verder nog advies willen omtrent uw probleem dan nodig ik u uit dit te doen via [email protected]. Ik help u graag verder.

Met vriendelijke groeten,

Jochem van energiedirect.nl

Gesloten