LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Courlux/Stella lady

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
monique196758
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2012 18:12

Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door monique196758 »

Heb even een nieuw topic aangemaakt,kon de vorige over dit artikel niet vinden..
Ben dus niet de enige die ze geld proberen af te troggelen..hier ons mailverkeer tussen Alektum (incassobureau die Stella heeft ingeschakeld)!!!
Lees dit van onder naar boven..:
-----------------------------------------------------------------------------
mijn reactie naar hun:

Ik vind het triest maar dan ook diep triest dat een bedrijf op deze manier mensen probeert te imponeren met deze lage acties!!
Terwijl ze heus dat pakket wel hebben retour/binnengekregen!

Maar goed.. hun nee tegen mijn ja en andersom..belachelijke situatie dit!
Als ik hier nu een zaak van maak?...laat het wel voorkomen..mij gaat het om een principekwestie!
Zal eerst het één en ander van ze kenbaar maken,zodat niemand nog in hun grappen trapt!

Heb het pakket jammergenoeg niet AANGETEKEND teruggestuurd..
dus hier heb ik geen poot om op te staan!
Iedereen probeert zn hoofd boven water te houden in deze recessie..maar moet dit over de rug van andere mensen?
Weet zeker dat ik niet de ENIGE ben die ZE zo beetnemen!

Zal dit schrijven overleggen .......
--------------------------------------------------------------------------------

Geachte mevrouw ...................(mijn naam)

De opdrachtgever heeft twee herinneringen d.d 25.11.2011 en 19.12.2011 gestuurd, indien een daarvan uw inziens langs elkaar heeft gelopen,

had u na de twee aanmaning een verweer kenbaar kunnen maken.

Na de tweede herinnering is uw dossier overgedragen aan Alektum Incasso BV.

Bijgaand zend ik u de Algemene Voorwaarden van de opdrachtgever waarin wel degelijk vermeld staat dat men een

lidmaatschap aangaat!

Wij zullen het lidmaatschap voor u annuleren.
Zoals vermeld kan de opdrachtgever helaas geen enkele pakket retour bevestigen.

Gezien uw situatie hebben wij uit coulance de buitengerechtelijke kosten € 44,03 voor u verlaagd naar onze minimale administratiekosten € 25,00.

Ervan uitgaande dat de vordering ad € 62,09 binnen 10 werkdagen is voldaan aan Alektum Incasso BV te Amsterdam, Stichting Derden Gelden,

Indien u in gebreke blijft, zullen wij het incassotraject voortzetten met de originele buitengerechtelijke kosten € 44,03

Hoogachtend:
--------------------------------------------------------------------------------------
Ik ga niets betalen voor iets wat ik niet in mn bezit heb!
Nogmaals..
De eerste herinnering van mijn onbestelde product kon dacht ik naar mijn inziens langs elkaar gelopen zijn..vandaar geen reactie van MIJN kant..
Maar bij de tweede heb ik meteen gerageerd via deze mail..na eerst telefonisch contact te hebben gehad!

Het klopt idd dat ik de bestelling(proefverpakking) via internet gedaan heb...en iid na een aantal weken pas betaald heb..maar dit heeft niets maar dan ook niets met de ONGEVRAAGDE zending van hun kant te maken!...Die ik diezelfde dag nog geroutineerd heb overigens!
De eerste levering is immers afgedaan,betaald en afgerond??

En daarbij.....:Lidmaatschap????..welk lidmaatschap???....op de site waar ik dat proefpakket had besteld,stond niets van een verplicht lidmaatschap!

Met vriendelijke groet
...............naam
--------------------------------------------------------------------------------------
Geachte ...(mijn naam)

Naar aanleiding van uw mailbericht willen wij als volgt reageren.

Volgens onze opdrachtgever Courlux Int./Stella Lady is er een bestelling geplaatst via het internet.

Wanneer er via internet een bestelling wordt geplaatst dient tweemaal een akkoord te worden gegeven.

Eenmaal een akkoord voor de algemene voorwaarden van de opdrachtgever, zijnde bijdrage in de verzend/administratie

kosten en een vervolgpakket tot werderhoren? En eenmaal dient men te verklaren ouder te zijn dan 18 jaar.


Na deze bestelling heeft onze opdrachtgever een orderbevestiging naar het opgegeven adres gestuurd.

Pas na deze orderbevestiging is het intropakket, in dit geval damesscheermesjes, naar uw adres gestuurd.

Dit pakket is ruim na vier maanden betaald, zonder de herinneringskosten!

Conform voorwaarden is er zoals vermeld een vervolgpakket naar hetzelfde adres gestuurd.

Ondanks diverse herinneringen heeft de opdrachtgever helaas geen pakket retour ontvangen tevens

is er geen reactie bekend gemaakt inzake genoemd pakket. Het lidmaatschap is nog steeds actief!

Ons inziens heeft u ruimschoots de tijd gehad uw verweer in deze kenbaar te maken.

De opdrachtgever is nimmer op de hoogte gebracht inzake een geretourneerde pakket, dit had u kunnen weten

uit de twee herinneringen die naar u zijn gestuurd.

Wij verzoeken u daarom de vordering aan ons te voldoen, wellicht in termijnbetaling.
Hoogachtend,
-------------------------------------------------------------------------------------
Goedemiddag,

Na het telefonisch gesprek enkele minuten geleden, de mail erachteraan.
Heb maanden geleden eens bij STELLA scheermesjes geprobeerd,daarna kreeg ik ongevraagd een HELE doos opgestuurd met incl een acceptgiro!
Meteen heb ik deze retour verzonden omdat ik daar niet om gevraagd heb!

Na weken kreeg ik een herinnering....met extra kosten...hier heb ik niks meegedaan,dacht dat het ''langs elkkaar'' heenliep!
Tot vandaag...krijg ik wéér een acceptgiro met nog eens extra kosten erbovenop..
Dus zou vragen om jullie mensen van Stella en of teruggestuurde artikelen goed te controleren voor ze jullie (incasso)en zo'n acceptgiro ertegenaangooien...

Hoop dat t probleem zich inmiddels heeft opgelost
Met vriendelijke groeten:naam

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Jolijn »


monique196758
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2012 18:12

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door monique196758 »

Bedankt voor je reactie Jolijn..
Ik zie nu dat er meer mensen de dupe zijn geworden door deze misselijkmakende acties!
Het is of ik mn eigen mail/probleem lees..onvoorstelbaar!
Dus aan iedereen die in zo'n soortgelijke situatie zit:..
Laat het maar voorkomen..print alles wat je vind uit over dit bedrijf ,en neem dit mee als bewijs naar de rechtbank..alle beetjes kunnen helpen bij deze..
Maar betaal geen cent!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je de algemene voorwaarden gelezen voordat je je bestelling hebt verstuurd?

Als je een pakket retour stuurd via het postkantoor krijg je een verzendbewijs, heb je dat?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door electomonteur »

als je met dat pakketje op de post agentschap komt
zeggen ze gewoon gooi maar in de post zak pas erdoor heen
dus heb je geen bewijs dat je het retour hebt gestuurd
indien je het als pakket retour stuurd eventueel aangetekend is de kans nog steeds aanwezig dat de post ophaler het gewoon in de zak gooit
viel me van de week op bij de supermarkt al hier
de post ophaler kwam alle post op halen en alle kleine pakketjes smeet deze gewoon in een zak en knoopte hem weer dicht

ik vroeg of dat altijd zo ging melde deze natuurlijk ik heb maar kleine bus en moet der rest van het dorp ook nog oden en anders dondert alles dadelijk uit mijn bus en dan heb ik gedonder als ik op het centrum kom
wat blek had de ophaler voor 30 supermarkten en 200 brieven bussen een kleine ford transit connect hij was op 60% en de bus lag al vol

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je niet het gratis retouradres van het bedrijf hebt gebruikt (neem aan dat ze dat hebben) en je wilde niet betalen voor het pakket, dan zou het goed kunnen dat ze het gewoon in de zak gooien zonder bewijs.

Niet echt heel slim want nu heb je dus geen bewijs dat je het pakket retour hebt gestuurd.

Had je wel dat adres gebruikt of betaald, dan heb je recht op een verzendbewijs en moet er ook op staan dat je dat krijgt.

Verder.............heb je gehandeld volgens de algemene voorwaarden waar je akkoord voor hebt gegeven met bestellen.

monique196758
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2012 18:12

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door monique196758 »

Nope ,dat is helaas mijn grote fout!
Ik heb meteen toen ik het pakket opende,dichtgeplakt..en retour afzender..ONBESTELD..! in een grote postzak bij de supermarkt gedeponeerd...

Alektum liet mij weten automatisch een lidmaatschap te zijn aangegaan bij mn eerste proefbestelling..maar zijn wél zo vrij geweest om deze stop te zetten...

Sjah..geen poot om op te staan dus..en mijn woord tegen dat van hen..
Maar we zullen zien wie er aan t kortse eind trekt!

Bedankt voor jullie reacties iig..denk dat dit nog wel een staartje zal krijgen..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door bprosman »

Alektum liet mij weten automatisch een lidmaatschap te zijn aangegaan bij mn eerste proefbestelling
Dat zal wel in de algemene voorwaarden gestaan hebben waar je mee accoord bent gegaan tijdens je eerste bestelling.
Maar we zullen zien wie er aan t kortse eind trekt!
Ik heb zo'n vermoeden.

IncassoBuddy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2012 10:45
Contacteer:

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door IncassoBuddy »

U hoeft zich nergens zorgen over te maken. U heeft een proefpakket ontvangen en betaald maar dit houdt niet automatisch in dat u akkoord gaat met een lidmaatschap en vervolgzendingen moet betalen.

Een verwijzing naar algemene voorwaarden of het argument dat u een button op een website heeft aangeklikt is niet voldoende om een lidmaatschap voor vervolgzendingen aan te maken.

Het bedrijf moet bewijzen dat u expliciet akkoord bent gegaan met een contract waarin u instemt met vervolgzendingen. Hier dient dus een apart en duidelijke overeenkomst van te zijn.

Het "zoekgeraakte" pakket is hun probleem, u heeft het ongevraagde terug gestuurd en meer hoeft u niet te doen.
Het zou te gek worden als u allerlei kosten moet gaan maken omdat bedrijven u maar ongevraagd zaken opsturen!

Komt de zaak ooit voor de rechter, dan zal een rechter hoogst waarschijnlijk van mening zijn dat de hele gang van zaken onduidelijk is voor u als consument en hebben zij de schijn tegen dat het pakket niet retour ontvangen is.

Het incassobureau dreigt wel met van alles, maar gezien de kosten die zij moeten maken plus het risico van verliezen denk ik dat zij nooit over zullen gaan tot een zaak voor de rechtbank.

IncassoBuddy.nl

Astrid1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:49

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Astrid1984 »

Hoi,

Hier ook een gedupeerde.

Nadat ik me had laten verleiden door 1 van hun advertenties dat ik een gratis proefpakket scheermesjes van 0 euro wou ontvangen, kreeg ik een email dat dit proefpakket geld koste.

Hier heb ik onmiddellijk op gereageerd, en een email gestuurd naar de klantenservice dat ik dit proefpakket niet wens te ontvangen, omdat ik niet van plan was hier geld voor te betalen.

Hier heb ik zelfs antwoord op gekregen, waarin letterlijk staat dat ik niets zou ontvangen en dus ook niets zou hoeven te betalen.

Proefpakket heb ik alsnog ontvangen en deze heb ik ook netjes terug gestuurd via retour afzender.

Inmiddels krijg ik nu ook dreigbrieven vaan alektum dat ik een bedrag van 62,52 moet betalen voor het betreffende scheermesje.

Ik heb telefonisch en via de email contact op genomen met alektum en ze zelfs een kopie gestuurd van de email waarin staat dat ik geen scheermesjes zou ontvangen.

Alektum trekt zich hier echter vrij weinig van aan en dreigt met een gerechtelijke procedure.

Mijn vraag is.. hoe sterk sta ik als er een gerechtelijke procedure word gestart? Ik heb namelijk heel diep in de schulden gezeten en ik heb heel hard moeten vechten om eruit te komen. Ik ben er dan ook bang voor dat ik dadelijk toch nog dure gerechtelijke kosten moet gaan betalen. Aan de andere kant vind ik het belachelijk om hier een bedrag van 62,52 te voor te betalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je staat sterk, zoals je denk ik zelf ook wel weet met je bewijs. Bewaar die bewijzen de rest van je leven. :P (Soms blijft het een tijd stil, denk je dat je er van af bent en dan begint het weer)

Waarom zou jij dure gerechtelijke kosten moeten betalen?
Omdat Alectum daarmee dreigt? Zoals je her en der kunt lezen doen ze dat vaker, zonder dat het er uiteindelijk van komt. Logisch, want Alectum heeft niks, noppes, nada om een procedure te winnen.

Astrid1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:49

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Astrid1984 »

Hoi,

Dank je wel voor je antwoord. De bewijzen zal ik zeker goed bewaren.

Ik ben zo bang voor een gerechtelijke procedure omdat ik ooit voor een onterechte rekening van 50 euro, uiteindelijk bijna 1000 euro gerechtskosten heb moeten betalen. Ik dacht dat ik toen ook heel sterk stond (het ging om een internetabonnement op een adres waar ik nooit heb gewoond, ik kon bewijzen dat ik daar nooit had gewoond en tevens kon ik bewijzen dat ik in die periode een internet abonnement had bij een andere instantie op mijn juiste adres)
De rechter stelde toen de eiseres in het gelijk, wat inhield dat ik de 50 euro rekening + de 1000 euro gerechtskosten moest betalen.

Ik ben er gewoon bang voor dat me zoiets nog een keer overkomt, en als ik mag kiezen betaal ik dan liever 60 euro dan 1000 euro.. maja.. dit is wel heel erg onterecht..

Astrid1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2012 19:49

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Astrid1984 »

Ik zie dat ze trouwens zijn aangesloten bij de nvoi

http://www.nvio.nl/leden-en-aspiranten

Geen idee om hier een klacht naartoe te sturen??

IncassoBuddy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2012 10:45
Contacteer:

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door IncassoBuddy »

De nvio is een club daar haar leden niet snel zal afvallen. Keer op keer zit de voorzitster Jet Cramer in tv programma´s als rader en kassa om fouten van haar leden af te zwaken.

Als het incassobureau lid is van deze club dan zijn de incassokosten sowieso te hoog! Er is een post opgenomen op je brief met 25 euro registratie kosten. Geen rechter in NL wijst dit toe!

Daarnaast zal er een bedrag van 37 euro opstaan voor incassokosten en een stukje rente.

Buiten het feit dat je aantoonbaar bewijs hebt dat het e.e.a. geen juridische grondslag heeft en de vordering dus niet bestaat. Ben jij waarschijnlijk ook nooit aantoonbaar in gebreke gesteld met een aangetekende brief.

Incassokosten kunnen pas worden toegewezen op het moment dat een vordering terecht is, en de schuldeiser je aantoonbaar in gebreken heeft gesteld.

De wettelijke rente mag ook pas worden berekend vanaf het moment dat je aantoonbaar in gebreke bent.

In 95% van de gevallen volgen incassobureaus deze procedure niet en bestaat er dus geen enkel recht op vergoeding van de incassokosten en rente (van toepassing op particulieren).

Op mijn site IncassoBuddy staat meer informatie over dit onderwerp en heb je nog vragen dan kan je die stellen via twitter @incassobuddy.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Jolijn »

Astrid1984 schreef:Hoi,

Dank je wel voor je antwoord. De bewijzen zal ik zeker goed bewaren.

Ik ben zo bang voor een gerechtelijke procedure omdat ik ooit voor een onterechte rekening van 50 euro, uiteindelijk bijna 1000 euro gerechtskosten heb moeten betalen. Ik dacht dat ik toen ook heel sterk stond (het ging om een internetabonnement op een adres waar ik nooit heb gewoond, ik kon bewijzen dat ik daar nooit had gewoond en tevens kon ik bewijzen dat ik in die periode een internet abonnement had bij een andere instantie op mijn juiste adres)
De rechter stelde toen de eiseres in het gelijk, wat inhield dat ik de 50 euro rekening + de 1000 euro gerechtskosten moest betalen.

Ik ben er gewoon bang voor dat me zoiets nog een keer overkomt, en als ik mag kiezen betaal ik dan liever 60 euro dan 1000 euro.. maja.. dit is wel heel erg onterecht..
Van 50 naar 1000, lijkt er op dat je flink te pakken bent genomen.

Kiezen voor NIKS betalen!
Lees je hier en op diverse andere sites een slag in de rondte omtrent Courlux/Stella lady, incassokosten e.d. en weet wat te rechten zijn.

RenateB71
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2012 20:59

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door RenateB71 »

Hai allen,

Ook ik ben erin getrapt, gratis scheermesjes tot ik daar maanden niets van hoorden en opeens een brief in de bus kreeg dat ik een of ander abonnement was aangegaan. Toen ik ging zoeken op internet zag ik dat het oplichters waren en er werd aangeraden om ze te laten weten dat je niets van ze wenst te ontvangen omdat je niets hebt besteld. Dit heb ik gedaan en gelukkig een printscreen gemaakt van de mail want dit gaat via een site en daar krijg je geen bevestiging van. Even niets meer gehoord (maand) toen opeens een pakje in de bus, ik dacht o, leuk. Scheermesjes!! Maar weer internet op, wat nu. Ik stuur ze terug (eigenlijk gooi ik ze liever weg want nu moet ik weer naar het postkantoor met m'n chronische tijdgebrek) en als ik dan nog een zending krijg gooi ik ze gewoon weg, misschien dat ik er nog een mailtje aan waag. Ondanks wat je allemaal leest ben ik toch wel bang, dat is natuurlijk ook waar zij rijk van worden.
Ik kan niet vinden wat voor advies TROS RADAR heeft gegeven, weet iemand dat misschien. Ik vind het advies van incassobuddy ook heel fijn, bedankt hiervoor.

nicolette68
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2013 15:54

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door nicolette68 »

Ik kreeg ook een rekening van Stella Lady van 3,90 euro.
Ik heb een mail gestuurd omdat ik niet wist waar de rekening voor was.
Het andwoordt: een rekening van 13,90!!!
En als ik niet snel betaal komt er nog 40 euro bij.
Hufters.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nicolette68 schreef:Ik kreeg ook een rekening van Stella Lady van 3,90 euro.
Ik heb een mail gestuurd omdat ik niet wist waar de rekening voor was.
Het andwoordt: een rekening van 13,90!!!
En als ik niet snel betaal komt er nog 40 euro bij.
Hufters.
Ja en?
Gewoon niet betalen.
Als jij niets besteld hebt, en zij niets geleverd hebben - is er zowiezo geen reden om te betalen.

Ik zou ze eenmalig een mail zenden dat je geen bestelling bij hen hebt gedaan, en daarom ook geen verplichting tot betalen hebt, en mochten zij doorgaan met rekeningen sturen je aangifte zal doen van oplichting.

lotgenootje35
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2013 12:24

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door lotgenootje35 »

Beste gedupeerden!

Hier mijn methode en ik denk zeer doeltreffend!

Na het pakketje scheermesjes dat ik dacht te hebben geannuleerd toch te hebben ontvangen zei iets me dit zou wel eens foute boel kunnen zijn en dat zag ik meteen toen ik het net op ging.
Ik wilde hier niet in verzeild raken en heb het volgende gedaan!
Het telefoonnummer gebeld en werd vriendelijk te woord gestaan door een dame die bevestigde dat het abonnement was stopgezet en ik geen correspondentie, aanmaningen of producten meer zou ontvangen.
Vervolgens heb ik haar verteld dat ik vanwege alle negatieve berichten op het net over het bedrijf het gesprek had opgenomen en nu dus bewijs heb dat het abonnement per direct wordt opgezegd.
Ze schrok maar zei dat het mijn goed recht was en zou een aantekening maken.
Tevens heb ik haar verteld dat ik de mesjes vandaag per aangetekende post retour ga sturen en mocht ik toch een brief of product of aanmaning ontvangen dat ik direct aangifte zal gaan doen bij de politie!
Hopelijk is dit een tip voor de gedupeerden!
Zij dreigen met de rechtbank en spelen in op de angst van mensen, wat hen helaas geen windeieren legt maar 2 can play that game! :evil:

groetjes een "bijna" lotgenootje

angelica-1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2013 14:20

Re: Courlux/Stella lady

Ongelezen bericht door angelica-1963 »

Hallo,
In september 2013 kreeg ik een brief van Stella Mood Scheermesjes, dat ik een bedrag van 17,80 moest gaan betalen voor scheermesjes die ik ontvangen heb in juli 2013.
Op 4 juli was ik op vakantie tot 3 augustus 2013.
Bij aankomst thuis heb ik geen scheermesjes gezien.Dus toen ik die brief heb ontvangen, wat ik ook niet meer zie, heb ik gelijk gebeld.Kreeg geen contact en werd in de wacht gezet.Tot ik dan de telefoonrekening kreeg van 8 euro aan belkosten voor dit bedrijf.
Heb toen op deze site van Stella een klacht ingediend dat ik deze scheermesjes nooit ontvangen heb, en daarbij ook gelijk gezegt dat ik mijn lidmaatschap wil beeindigen ( wat ik ook niet wist) dat je dus een lidmaatschap aangaat terwijl je een proefpakket heb gekregen.
Heb nooit meer wat gehoord.
Tot op vandaag 21-11-2013 kreeg ik een brief van Alektum incasso bureau dat ik een bedrag van 57,96 moest betalen, 17,80 van de scheermesjes, 10 euro administratiekosten, en 30 euro buitengerechtelijke kosten.
Heb daarop gelijk gereageerd en gebeld naar Alektum.
Heb het uitgelegt en hij zei daarop dat ik nu 3 verschillende verhalen zat te vertellen, terwijl ik het zo uit heb gelegt net als aan u.
Werd boos en hij zei ik moest maar naar hun mail adres gaan www.alektum.nl/planandpay maar mijn pc herkent het niet en zegt dat het niet bestaat.
Wat moet ik hier nu mee?
Moet ik nu gaan betalen of niet?

MVG Angelica.

Gesloten