LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DEBITEL Telefonische colportage

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

zie hier wat mij overkwam..pas op!!!

en..DEBITEL Klantenservice vind dit alleen maar VERVELEND zodat ik nu voor een jaar vast zit aan 75 belminuten via PTT voor 15 euro per maand..PAS DUS OP VOOR DEZE OPLICHTING!!!

Enige weken geleden werd ik s`avonds rond 19.00 uur gebeld namens Debitel met de mededeling dat ze en fantastisch aanbod voor mij hadden.
Ik had namelijk mijn Debitel abonnement opgezegd, deze man verklaarde dat Debitel weg ging bij Vodafone, en dat ze mij als actie een heel jaar geheel gratis bellen konden aanbieden bij de PTT.

Daar ik zelf een bedrijf run, ben ik nogal sceptisch met dergelijke aanbiedingen, maar deze man was zeer overtuigend , en verzekerde mij dat het absoluut gratis was.
Tot mijn grote verbazing ontving ik vandaag 22/-7/2006 een faktuur van 22,50 euro voor de periode 17-07-2006 t/m 31-08-2006

Ik ben dan ook van mening absoluut onjuist te zijn voorgelicht, en op deze wijze in de val te zijn gelokt door degene die mij heeft gebeld.

Ik had het volste vertrouwen in Debitel, het afgelopen jaar is prima verlopen, maar een handelswijze als deze kan beslist niet door de beugel.

:oops: :oops:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door AnnePanne »

dat je KPN nog steeds PTT noemt kan ook niet door de beugel

:oops: :oops:

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

dat je KPN nog steeds PTT noemt kan ook niet door de beugel


inderdaad!!!!!! sorry voor KPN dus...bedankt voor je correctie en een prettig weekend!

Rob

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door karr-2 »

En het is werkelijk nodig om je eigen fout in 2 onderwerpen tegelijk te posten?

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

dat was bedoelt als kwootje.. kom kom.. niet meteen op de achterste poten ;)

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Kika29 »

Aaah kijk aan hier wordt ik al een stukje wijzer over welke abo-vorm je hebt.Is het niet mogelijk dat de debitel medewerker je verteld heeft stap GRATIS over naar het netwerk van Kpn .Daarvoor krijgt u 75 belminuten voor 15 euro?Dit is namelijk een bekende actie.

Bel de klantenservice op en vraag om opheldering en stuur zowieso een klachtenbrief/mail naar de daarvoor bestemde afdeling.

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Kika 29

bedankt voor je reactie! sorry dat ik zo laat antwoord, maar ja..ik werk ook wel eens:)

Dat heeft die medewerker niet gezegd , alles was gratis ik zou het hele jaar niet betalen..

maar ja, intussen een aangetekende brief verstuurd, abo opgezegd per onmiddelijke ingang, kopie gevraagd van de (eventuele) geluidsopname van het gesprek, Interpay gebeld en bankafschrijving geblokkeerd.
Volgens mijn rechtsbijstand moeten zij aan kunnen tonen dat ik dat abonnement heb genomen, dus..laat ze maar een rechtzaak beginnen, ik kan je verzekeren dat dat de nodige gratis reclame voor Debitel oplevert.
Het gaat nu niet meer over die 15 euro per maand, maar over de wijze waarop mensen in de val worden gelokt.

groeten, Rob

ps: ik post nog wel hoe dit allemaal afloopt :D

blaat
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 jan 2006 19:47

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door blaat »

in de val lokken.. tja je bent er toch zelf bij. ga dan ook niet in op een telefonisch aanbod. dat gaat vaak snel snel, je wordt gepushed en voordat je het weet zit je ergens aan vast.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Kika29 »

Nou ben benieuwd wat het je gaat opleveren.Laat het me zeker weten . ik ben bekend in de wereld van telecom :D Wie weet heb ik nog wat tips.

Henneke
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jul 2006 19:54

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Henneke »

@annepanne, karr-2, kika29, en anderen
psst, niet te hard, dadelijk gaat Dhr. van Aarle zich ermee bemoeien....
(sorry, ben een beetje melig geworden door Dhr. van Aarle)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

in de val lokken.. tja je bent er toch zelf bij. ga dan ook niet in op een telefonisch aanbod. dat gaat vaak snel snel, je wordt gepushed en voordat je het weet zit je ergens aan vast.
Dit ben ik niet met je eens. Ook al zeg je geen interesse te hebben, ook al zeg je duidelijk NEE, voor sommige firma's maakt het niet uit.

Berucht in dit verband is Provea, of die advertentie-acquisiteurs, of FMS Je bent er zelf bij dat je NEE zegt, en toch splitsen ze je van alles in de maag, waar je niet om hebt gevraagd

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ Henneke hahahah idd. Straks wordt ik nog aangeklaagd voor intresse tonen :P

Umwoning
Berichten: 102
Lid geworden op: 18 aug 2006 20:12

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Umwoning »

Als ze je telefonisch aan dit abonnement hebben geholpen, moeten ze je sowieso een brief sturen, met een bevestiging van deze 'koop op afstand' (waarin dan natuurlijk moet staan dat het allemaal gratis is) en daarbij de voorwaarden geven van hoe je deze 'koop op afstand' kunt annuleren.

Doen ze dit niet...dan houdt het voor zover ik weet al op.
Ze kunnen je natuurlijk wel irriteren met allemaal incassobrieven op een dreigende toon en je een hoop administratief werk bezorgen, maar de aanhouder wint :P

meid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 19:19

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door meid »

hoe is het nou afgelopen met dat gratis abonnement?
mij is ook zoiets aangeboden nml

Radar
Site Admin
Berichten: 5514
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: DEBITEL Telefonische colportage

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Het is de moderator opgevallen dat er twee dezelfde topics over dit onderwerp bestaan. Daarnaast wordt er in dit topic off topic gegaan. Dit is echter niet toegestaan volgens de gedragsregels van het Radar forum en daarom wordt dit forumtopic gesloten en verwijderd. Wilt u verder discussiëren over dit onderwerp dan kunt u bij het volgende forumtopic terecht: Telefonie/PAS OP MET DEBITEL!!! telefonische colportage!!!!!!!!!!!!!!!. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

Gesloten