LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dirk van den Broek

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ed Creemers

Dirk van den Broek

Ongelezen bericht door Ed Creemers »

Laatst een Dirk van den Broek supermarkt binnengelopen, omdat het shoarmavlees in de aanbieding was. Dit stond op een poster van ongeveer 1 meter hoog, buiten de supermarkt. In grote letters stond erbij dat bij hun "de aanbiedingen nooit uitverkocht" zijn.

In de winkel nergens shoarma te vinden. Het bleek uitverkocht te zijn. Navraag bij een medewerker over het bord buiten de zaak leverde ons alleen een grote mond op, maar geen shoarma.

Als ze er niet speciaal reclame voor hadden gemaakt, dan had ik er niet zo'n probleem mee gehad. Maar wederom een zaak die beloftes doet en die duidelijk naar buiten brengt, maar ze toch weer niet waar kunnen maken. Doe die beloftes dan gewoon niet! Dag Dirk, weer een klant minder.

Gast

Re: Dirk van den Broek

Ongelezen bericht door Gast »

voor klantvriendelijkheid moet je ook helemaal niet naar Dirk gaan.
Okee een aanbieding kan zijn uitverkocht, ondanks de reclame tekst die het reclamebureau verzint.
Het personeel had niet tegen je moeten uitvallen, maar tegen het hoofdkantoor.

En dat je zegt dat ze 1 klant minder hebben da's natuurlijk niet zo, want je was daar geen klant.

de

Ongelezen bericht door de »

Ook bij Dirk van den Broek zijn ze klantvriendelijk. Een onaardig iemand kan je overal vinden.
Twee weken geleden heb ik een klacht ingediend bij Dirk over een artikel wat dinsdag in de aanbieding zou komen en maandagochtend al uitverkocht was. Ik ben op een hele aardige manier te woord gestaan door de klantenservice van het hoofdkantoor. (Ze hebben me zelfs verzocht me bij de bedrijfsleider van het filiaal te melden zodat hij me een presentje kon overhandigen. Iets wat ik niet gedaan heb want daar ging het mij niet om.) Mijn probleem werd erkend en dat was mijn bedoeling. Ach en in welke winkel komt het niet voor dat artikelen uitverkocht zijn of zelfs nooit in de winkel komen terwijl ze reclame maken.
Het is vervelend maar komt overal voor.

Ed Creemers

Ongelezen bericht door Ed Creemers »

Tja, ik kom er natuurlijk wel overheen dat ik daar geen shoarma kon krijgen en het zal wel niet zozeer aan de betreffende zaak hebben gelegen: het is maar wel medewerker (of moet ik zeggen: tegenwerker) je toevallig treft. In mijn geval werd het probleem dus niet erkend en het blijft vervelend als je niet serieus genomen wordt.

Verder maken zij speciaal reclame dat hun aanbiedingen nooit uitverkocht zijn en dat stoot me dan een beetje tegen de borst. Als je dit niet waar kunt maken kun je toch een iets andere reclame verzinnen?

Groeten,
Ed

de

Ongelezen bericht door de »

Ik moet zeggen dat ik dan door de klantenservice wel vriendelijk werd behandeld door een personeelslid werd ik op vreemde manier te woord gestaan. Ik vroeg of de kaarsen uit de aanbieding van dinsdag (het was pas maandag) nu al op waren. Zij antwoorde: ja we moeten ze wel eerder in het vak leggen anders trekken de klanten het uit je handen vandaan. Nou echt, mijn 'bek' viel open. Ben ik waarschijnlijk ook zo'n klant die ze bedoelde??
En ik vind ook dat als ze adverteren met een produkt dan moeten ze zorgen dat er voldoende voorraad is.

Groeten, Debby

(Maar vind jij vlees lekker bij Dirk?)

Gast

Ik vindt het vlees wel lekker. :D

anmike

Ongelezen bericht door anmike »

`wat is het leven toch zwaar!!!ooit wel eens gedacht aan al dat winkelpersoneel,die maar vooral vriendelijk,aardig en mierzoet "ja,
mevrouw/meneer.Sorry mevrouw/meneer moeten zeggen terwijl ze opmerkingen en scheldwoorden naar hun hoofd krijgen voor iets waar zij helemaal niets aan kunnen doen.Ja ze zijn daar zelf gaan werken ,maar de prijzenoorlog,die zo goed is voor de consument nekt alle winkelpersoneel.minder uren,hogere werkdruk en dan nog de klant die denk dat hij/zij de eerste is ,maar het is al de 32ste,waarvan 25 met een rotopmerking.JA,DAN KOM JE WEL EENS EEN MEDEWERKER TEGEN DIE ER EVEN GEEN (PITA)BROOD MEER INZIET.

Digros medewerker

Ongelezen bericht door Digros medewerker »

EINDELIJK IEMAND DIE HET BEGRIJPT, DANK JE WEL ANMIKE!!!

Zelf werk ik bij de Digros en dit is helemaal waar, als je de hele dag al dezelfde vragen / opmerkingen krijgt kan het je wel eens te veel worden. Het is niet goed maar de klant moet ook begrijpen dat ze niet de enige zijn en dat wij vaker rotopmerkingen of nog wel meer krijgen dan die ene keer bij die klant.

Gast

dan nog blijft de klant koning.

dat er prijzenoorlog is dat ligt niet aan de klanten maar aan jullie bazen die altijd de prijzen al kunstmatig hoog hebben gehouden.

kijk naar ah naar die moberg er moesten vorig jaar 1500 man uit ivm slechte resultaten, maar ondertussen wel van alles opkopen etc.
maar er was verlies?
ja verlies u leest het goed, als hij er 1500 uit zou gooien kon ie zelf weer een hoger slaaris toeeigenen dat is het probleem.

je moet bij je baas zijn die doen mee aan deze oplichterspraktijken niet de klanten

woman4life

Ongelezen bericht door woman4life »

de klant kan er ook niet meer tegen als het zo vaak eens is uitverkocht of soms helemaal niet is geweest, dus jij vind het niet gek Digros medewerker dat wij dan ook eens uitvallen???

nou begrijpen we mekaar

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Zelf werk ik bij de Digros en dit is helemaal waar, als je de hele dag al dezelfde vragen / opmerkingen krijgt kan het je wel eens te veel worden. Het is niet goed maar de klant moet ook begrijpen dat ze niet de enige zijn en dat wij vaker rotopmerkingen of nog wel meer krijgen dan die ene keer bij die klant.
Je hebt gekozen voor een vak waar je in contact staat met publiek, dat brengt bepaalde risico's met zich mee. Je levert een bepaald product in de aanbieding en daar kunnen mensen om vragen. Als je dat product niet in huis hebt dan zal je vaak nee moeten verkopen. Als je op een dag 2000 bezoekers krijgt en 20% komt o.a. voor die aanbieding zal je het risico lopen dat je 400 keer "nee" moet verkopen aan je klanten. Als je na 200 keer het wel gezien hebt dan moet je de rest van de dag maar naar huis gaan, want voor iedere nieuwe binnenkomer is dat gewoon een nieuwe vraag. Als je dan geagiteerd gaat reageren op vraag nr. 338 dan zal vraagsteller nr 338 zich minder coulant opstellen als laten we zeggen nr. 241.

Kunt u mij nog volgen? Mooi...
Als je zelf al moeite hebt met het herhalen van jezelf tegenover klanten, klanten die speciaal voor een product komen en dus al niet blij zijn dat het er niet is, dan bouw je een bepaalde spanning op. Wanneer je dan ook nog eens zoals je zelf zei " het teveel word" en je anders gaat reageren, dan veroorzaak je een kettingreactie die al snel tot vloeken of schelden leid en in extreem zeldzame gevallen tot geweld.

Wat kan je doen om dit te voorkomen?
  • Blijf ten alle tijden beleefd.
  • leg kort maar duidelijk uit waarom iets er niet is.
  • Verontschuldig je (alsof het je eigen schuld was)
  • Wijs de klant op een gelijkwaardig product, probeer de klant te helpen.
  • luister naar de klant, ook al lijkt het onredelijk
  • geef de klant gelijk maar leg jouw situatie uit en blijf beleefd.
  • bij agressief gedrag blijf beleefd!!! als de klant uitgeraasd is zal hij "leeg" zijn.
heb je hier een probleem mee dan is een publieke functie niet iets voor u.

Gast

Ik ben het helemaal eens met meneer Michellangelo ! :wink:

Edjuh

Ongelezen bericht door Edjuh »

Ik ben het wel met je eens maar bedenk wel dat een supermarkt medewerker ook maar een mens is met zijn/haar eigen grenzen.

Het HOUDT een keer op natuurlijk, zeker als je vaak achter elkaar alleen maar te maken krijgt met klanten die denken dat ze als mens zoveel beter zijn dan de mens achter die supermarkt medewerker.

Laten we elkaar gewoon respecteren.
Heb je een klacht over een supermarkt? Vraag dan naar de verantwoordelijke persoon en laat de kassiere en vakkenvuller en zo met rust.
Die zijn niet verantwoordelijk voor het beleid van de betreffende supermarkt.

Michellangelo

Edjuh schreef:Ik ben het wel met je eens maar bedenk wel dat een supermarkt medewerker ook maar een mens is met zijn/haar eigen grenzen.
Tuurlijk is een supermarktmedewerker ook maar een mens, maar wel 1 die in de uitoefening van zijn beroep is en daar hoort klantcontact ook bij toch? Als ik bijvoorbeeld onjuist bejegend word (mooi woord ;) ) door bijvoorbeeld een agent, parkeercontroleur, dan zijn we verbolgen (weer zo'n woord) erover en willen zelfs klachten in gaan dienen, maar omdat het hier om een supermarktmedewerker gaat moeten we begrip tonen...

Tuurlijk moeten we begrip tonen, maar dat begrip moet wel van 2 kanten komen. De supermarktmedewerker zal toch ook begrip moeten hebben dat er klanten zijn die vragen hebben. De supermarktmedewerker zal toch ook begrip moeten hebben dat een klant niet vrolijk word als wat hij nodig heeft niet meer voorradig is.

Als de klant nu eens zich wat meer in de schoenen van de supermarktmedewerker verplaatst en de supermarktmedewerker in de schoenen van de klant, dan zou het gesprek al een stuk vrolijker zijn denk ik....
Heb je een klacht over een supermarkt? Vraag dan naar de verantwoordelijke persoon en laat de kassiere en vakkenvuller en zo met rust.
Die zijn niet verantwoordelijk voor het beleid van de betreffende supermarkt.
Dat laatste is een lastige, het beleid word in veel gevallen niet ter sprake gesteld, wanneer jij een bon krijgt dan zal je niet het beleid aanvallen maar degene die de bon geschreven heeft, dat is wezenlijk hetzelfde. Het doorverwijzen naar allerlei anderen is misschien wel logisch maar veranderd niets. Mensen willen hun klacht kwijt, luister en help ze, breng ze van mij apart naar de leidinggevende toe.... dan weet de klant zeker dat hij de goede persoon heeft, de klant heeft het idee dat de supermarktmedewerker hem echt geholpen heeft en de chef... tja... die zal moeten doen waar hij voor betaald word ;)

lucy

Ongelezen bericht door lucy »

acht hou toch op als je zegt dat je hebt gekozen voor het beroep in een supermarkt!
7 van de 10 doen dit als bijbaantje en zijn 15 en 16 jaar. net als mijn dochter. studeert en werkt in de super om wat geld te verdienen. krijgt ze soms de hele dag gezeur van klanten aan haar hoofd en zo te horen zijn het echt zeurpieten. aan de andere kant vind ik ook dat ze haar veel te weinig leren over klantvriendelijkheid.
volgens mij is klantvriendelijkheid belangrijk maar je moet ook wel in de gaten houden bij welk bedrijf je klantvriendelijkheid verwacht.
voor het "de klant is koning" principe moet je betalen en dat willen we vaak niet bij de super.

Michellangelo

Lucy schreef:7 van de 10 doen dit als bijbaantje en zijn 15 en 16 jaar. net als mijn dochter. studeert en werkt in de super om wat geld te verdienen. krijgt ze soms de hele dag gezeur van klanten aan haar hoofd en zo te horen zijn het echt zeurpieten. aan de andere kant vind ik ook dat ze haar veel te weinig leren over klantvriendelijkheid.
Dat klopt ook wel, en dan doel ik zeker op de te weinig les in klantvriendelijkheid, maar je moet alles in redelijkheid kunnen vragen vind ik. Een klant die om 18:00 uur een vraag stelt heeft er weinig aan dat er al 400 voor hem zijn geweest toch?

Men kiest natuurlijk wel voor werk in een supermarkt, ook al is de keuze beperkt, en met die keuze loop je het risico om mensen te ontmoeten in alle vormen van de samenleving, dus pa Tokkie die bier wilt en Moes voor varkensvrij vlees en weet ik veel wat je allemaal tegenkomt.

En misschien is het personeelsbeleid wel wat strakker bij de duurdere supermarkten (het loon is dat niet) en minder bij de goedkopere zaken.. maar probeer wel een klant als klant te blijven zien, hoe lastig ook.

HeXa

Ongelezen bericht door HeXa »

Mijn ervaring is dat men tegen mij vriendelijk zijn..maar ze hebben regels die ze krijgen en een daar van is dat ze moeten zien wat je in je karretje hebt (normaal hebben ze daar voor een soort in kijk glaasje of een spiegel) zo dat mensen ook nog eens je pincode kunnen bemachtige ..gelukkige ben ik een groteman en zou het mij niet snel zo iets overkomen(hoop ik) maar nu zit ik bij een digros die zo iets nou niet heeft zon inkijk glaasje en moets ik me karretje naar vooren halen zo dat zei kan zien of ik steel ,maar dit idee dat ik iets zou stelen ? vindt ik al belachelijk ! ik vindt zon in kijk glaasje beter ..nou jah het valt niet zo op maar ik moet me karretje laten zien en krijg te horen dat ik alles weer in een ander karretje moet doen om dat ze dan makkelijker alles kan naar gaan..ik draag een grote rug tas zo dat ik me spullen in kan doen en een helm en handschoenen (rij moter) dus is het makkeijker me spullen in een kar te hebben en daar bij krijg is van de 50 cent die ik er in doe 20 cent terug (het ligt er aan welke digros je komt) maar ik kies tussen de enne en de andere wel en als ze over al zo doen ga ik weg bij de digros ,zulke dingen zeg je niet maar dat doe je wel uit eindelijk) Ik voel me er op aan gekeken en op me vingers getikt door een meisje van 15 jaar :shock: en sommige hebben een eigen muntje en het gaat 10 keer goed en de 11 de keer wordt ik er op aan gehouden ?Ik snap best dat ze alles in de gate moeten houden (en daar staat dan ook een vrouw bij in uniform)

tis wat

Ongelezen bericht door tis wat »

Een klant die om 18.00 iets vraagt is net zo belangrijk als die van 8.00 neem ik aan.
En over het algemeen komt er een verse ploeg om 17.00 of 18.00 DUSSS

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

mjah, maar een klant die een kwartier na sluitingstijd nog iets van 1,50 komt kopen en daar allerlei vragen over gaat stellen, heeft een niet zo'n vrolijke ik tegenover zich :)

Maar goed, dit is natuurlijk wel een situatie waarin je normaal kunt reageren. Artikel is op kun je op een normale manier brengen. Al weten we natuurlijk niet precies wat er gezegd is door beide partijenin dit geval.

kazana

Ongelezen bericht door kazana »

Weet niet waar je woont ofzo maar een kwartier NA sluitingstijd lukt hier niet hoor, om 5 voor staat er iemand voor de deur dat je heel snel moet zijn.
Over het algemeen staat het personeel een kwartier NA sluiting al op straat op weg naar huis :wink:
Het is nu eenmaal de "manager" die moet scoren over de ruggen van het jonge personeel.

Gesloten