LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] discount only, mag dat zomaar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
houwe445
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2007 22:22

discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door houwe445 »

De bekende gratis boxershorts en scheermesje....leuk een keer proberen, denk je dan? :evil:

Mijn man heeft een formulier op internet ingevuld, en vond het wel eens leuk een boxershort, om te proberen....na enkele dagen hebben we deze gekregen, en natuurlijk uitgeprobeerd!
Wij kregen ook een acceptgiro erbij voor de verzendkosten, ok, dat betalen we, prima!

In de mei vakantie zijn wij even weg geweest.....en hebben de acceptgiro nadien betaald.
Maar wat schets onze verbazing, dat we inloggegevens hebben gekregen.
Dus ik log in, ik kon deze boxershorts opzeggen en liep op 16-07-2014 af.
PARDON??? :shock: :shock:

Ik heb gebeld, en deze jonge man van het callcenter kon mij nadrukkelijk vertellen, dat dit op hun site stond, dus ik had dat kunnen lezen (sorry, maar wij zijn nog nooit op deze site geweest, het aanmelden ging via een andere advertentie site!!) en ten 2de in de wet staat dat ik binnen 7 dagen kon opzeggen, maar hun hadden er ZELFS 14 dagen in hun overeenkomst in staan.

DUS ABONNEMENT!!!

Dit via klachtenkompas gemeld, discount only verwijst weer naar hun site zowel dat ik moet bellen.
MAAR IK HEB AL GEBELD, dus ik schiet er niets mee op!

Ik vraag mij af of dit zomaar mag?!

Dit doen wij dus nooit meer.....we vonden het weer een keer grappig....want onze ervaring was dat dit gewoon eenmalig kon, ivm ooit een keer panty's oid besteld, en dat was 1x gratis een panty en je betaald de verzendkosten en klaar ben je!!!

Hoop dat iemand mij hierop een antwoord kan geven!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet afgevraagd waarom iemand iets gratis weggeeft ?

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Dirkie »

crazyme schreef:Niet afgevraagd waarom iemand iets gratis weggeeft ?
Gratis = oogkleppen op, oordoppen in en alle waarschuwingen vergeten.
En als het eenmaal duidelijk is, dan open je een topic op Radar, Kassa o.i.d.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door 16again »

houwe445 schreef: Ik vraag mij af of dit zomaar mag?!
Waarschijnlijk niet, mogelijk bied de wet oneerlijke handelspraktijken aanknopingspinten.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door gilas »

houwe445 schreef:(sorry, maar wij zijn nog nooit op deze site geweest, het aanmelden ging via een andere advertentie site!!)
Zelfs op advertentie sites waar je dat soort zaken "gratis" besteld staat erbij dat dit een abonnement is.
Gewoon een kwestie van lezen maar ja dat wordt moeilijk voor sommige mensen als ze Gratis zien staan.

piris
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2014 12:25

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door piris »

Ook ingetrapt. Mijn dochter van 16 zag gratis boxers incl verzendkosten. Na een paar weken kreeg ze die thuis , geen rekening niks v dat. Zeggen ze dit ging via email..wat weet een kind v 16 nou van dit , die denkt reclame. Geen rekening via de post dus niet door ouders gecontroleerd?? Ze kreeg een incasso wel via de post. De kosten van de hoofdsom is 5,95 nu komen de incassokosten dr bij v 40,-...... Hoe kan ik dit oplossen?? Boxers betalen oké maar niet de incassokosten. Dit is internet oplichting. Erg belangrijk denken wij ze is minderjarig

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door bprosman »

Erg belangrijk denken wij ze is minderjarig
Dus ze had helemaal nog niet mogen bestellen.

stofzuigertje

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de rekening van E5,95 niet ontving en deze wel gewoon oorspronkelijke bedrag betalen maar nooit aan de incasso firma!

Zij moesten een rekening sturen of vooraf betalen....
Heeft zij het soms per E mail gekregen en in de spam map?

Ook moet een rekening duidelijk zijn en niet in reclame verstopte betaalopdracht zijn.

Dus kijk eens in haar Mail Box en betaal alsnog de normale kosten...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef: Zij moesten een rekening sturen of vooraf betalen....
Heeft zij het soms per E mail gekregen en in de spam map?
piris schreef:Zeggen ze dit ging via email..wat weet een kind v 16 nou van dit , die denkt reclame.
Dus wel een rekening ontvangen maar niet gelezen.
piris schreef:Erg belangrijk denken wij ze is minderjarig
Dit is zeker erg belangrijk. Heeft ze haar eigen gegevens ingevuld? Dan vind ik het vreemd dat dit wordt toegestaan, omdat er namelijk wel een overeenkomst aan wordt gegaan.

Kijk ook eens op onderstaande link:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... ount-only/
Ze hebben aangegeven dat ze de melding zouden aanpassen. Vraag is nu even of uw dochter dit voor of na 20 mei heeft gedaan. Er staat namelijk nu op de website, direct op het bestelformulier:
* Voor het proefpakket betaald u €5.95 administratie- en verzendkosten. Daarna ontvangt u 3 maanden 2 GS sports dames boxershort per maand voor €15.16 + €5.95 administratie- en verzendkosten per maand. Wilt u niet 3 maanden van dit aanbod gebruik maken? Meld u dan binnen 14 dagen af na bestelling van uw proefpakket.
Dus het is geen verborgen voorwaarde meer. Tevens moet uw 16 jarige dochter het volgende aangegeven hebben:
Akkoord? Ja, ik ben 18 jaar of ouder en ga akkoord met de voorwaarden en privacy, -cookie beleid.
Op basis van die gegevens ga ik er van uit dat de website in goeder trouw heeft gehandeld.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: discount only, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door prem »

piris schreef:Ook ingetrapt. Mijn dochter van 16 zag gratis boxers incl verzendkosten. Na een paar weken kreeg ze die thuis , geen rekening niks v dat. Zeggen ze dit ging via email..wat weet een kind v 16 nou van dit , die denkt reclame. Geen rekening via de post dus niet door ouders gecontroleerd?? Ze kreeg een incasso wel via de post. De kosten van de hoofdsom is 5,95 nu komen de incassokosten dr bij v 40,-...... Hoe kan ik dit oplossen?? Boxers betalen oké maar niet de incassokosten. Dit is internet oplichting. Erg belangrijk denken wij ze is minderjarig
Incassokosten moet je nooit betalen, ze kunnen niks en mogen niks.
Ik lach ze altijd gewoon uit en stuur de hele handel terug, ik stel standaard voor de postzegel te betalen.
Meer niet.
Ik laatst een van een incassoburo uit Rotterdam, leentvaarstraat. Stuurden zelfs een concept dagvaarding g. Haha , ik heb na twee weken een mail gestuurd waar die dagvaarding nou bleef, hebben niet eens meer geantwoord.
Gewoon je factuurtje betalen direct aan het bedrijf en basta.

Gesloten