LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doe een origineel laagste BOD

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

onduidelijk bel-spellen verbieden

ja
21
60%
nee
3
9%
beperken
2
6%
verbieden
9
26%
adres voor direct te wissen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 35

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door prof »

Doe het origineels-te laagste BOD en win een auto op rtl4 om +/- 18.15 uur Het laagste is €0,01 Maar wat is origineel. en wie bepaald dat.
En wat vergeet men er bij te vertellen.
Stuur een bericht SMS je[met jou originele bod] dat je er dan Een mailtje terug krijgt dat is normaal [indien anders aan gegeven, mee deren]
Maar er staan nergens dat je er meer per dag krijgt en dat als je dat niet wil je af moeten melden en Heel belangrijk waar en hoe.

Het berichtje dat jij verstuurd heb kost € 0,55 plus alle die jij toegestuurd krijgt kosten ook €0,55 per bericht

Wat vind u van dit gene en wat zou er aan gedaan moeten worden en wat te doen met de organisaties oproepen die dit te weeg brengen.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door fuiduif »

Met origineel wordt bedoeld dat je het laagste unieke bod moet uitbrengen. Dus het laagste bod dat niet tweemaal is uitgebracht, wint.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wat is er onduidelijk aan dan? Ik snapte hem meteen de eerste keer al. 0,01 cent is inderdaad laag, maar dat doet natuurlijk iedereen al, dus is het niet uniek meer.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je kunt je ook opwinden over iets zinnigs: de daklozen in Pakistan, de honger in Afrika, het midden-oosten vraagstuk. Niet over belspelletjes die met het zoveelste nieuwe concept komen om geld te verdienen aan goedgelovige idioten.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door NAK »

Op het moment dat iemand mee doet aan dit soort doorzichtige belspelletjes, laat hij/zij onmiddelijk zien, voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten.

Iets bijna gratis kunnen krijgen maakt de mens inhalig.

Ja en dan komt er altijd weer het oude gezegde om de hoek:

"Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten"

nijntje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:26

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door nijntje »

Je weet dat je bij dit soort spelletjes altijd aan het kortste eind trekt. De commerciele omroep isgeen filantropische instelling!
Gewoon niet meer aan meedoen, hoe verleidelijk het ook mag klinken.

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door vd2006 »

Dat er nog mensen zijn die hier aan meedoen.
Als je zo nodig van je geld af wilt stort het dan op een goed doel.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als jij je rekeningnummer hier neerzet, en ik doe dat met dat van mij, zijn er al twee goede doelen.........

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Shareena »

Wat ik mij afvroeg bij dat spel en wat nergens terug te vinden is, is dit : als je een sms stuurt met bijv een bod van 11 EURO en het laagste unieke bod staat op dat moment op 9 EURO, blijft mijn 11 EURO dan staan tot dat dat het laagste is? Of heb ik dan gewoon niet het laagste bod en moet ik het nog een keer proberen?

Niet dat ik meedoe, want dit is pure geldklopperij, maar ik vroeg het me af!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

als je een sms stuurt met bijv een bod van 11 EURO en het laagste unieke bod staat op dat moment op 9 EURO, blijft mijn 11 EURO dan staan tot dat dat het laagste is? Of heb ik dan gewoon niet het laagste bod en moet ik het nog een keer proberen?
Dit moet je me even uitleggen, want ik snap hem niet. Als het laagste unieke bod 9 euro is, dan kan 11 euro toch nooit lager worden? Of bedoel je het anders?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wel als er meer mensen komen met dat bedrag van € 9.
Als er maar één persoon is met € 11 ben je het " laagste unieke bod "

Een uniek bod hoef dus niet echt laag te zijn.
Zou ook € 43 kunnen zijn, zolang je maar de enige bent die met dat bedrag een bod heeft gedaan ......

Lieske

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Bailey »

Als iemand daarna ook 9 euro biedt, is 9 euro dus niet meer het laagste unieke bod. Dit zou dan 11 euro kunnen zijn. Tenzij deze bieder opnieuw moet bieden.

Volgens mij blijft dat bod van 11 euro staan, maar zeker weten doe ik het niet.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ah zo op die manier. Nee dat weet ik niet of het dan blijft staan of niet.

delphicat
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 14:35

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door delphicat »

Natuurlijk blijft je bod staan tot de einddatum. Als dat niet zo was had toch altijd de eerste bieder gewonnen? Het eerste bod is per definitie uniek natuurlijk. Dus pas op de einddatum/tijd wordt er gekeken naar alle biedingen en daaruit wordt de laagste unieke gekozen.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door gerland »

@delphicat
Natuurlijk blijft je bod staan tot de einddatum
Als dat niet zo was had toch altijd de eerste bieder gewonnen? Het eerste bod is per definitie uniek natuurlijk
???
Het eerste bod kan dan wel per definitie uniek zijn, de eerste bieder verliest toch indien een latere bieder lager biedt en zijn bod uniek is (en blijft).
Ik begrijp niet dat als het bod niet zou blijven staan, dat dan de eerste bieder altijd wint???



Ik denk overigens wel dat gedane biedingen meetellen tot het eindtijdstip van het spel: en dan zal blijken wat het laagste unieke bod is

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De meeste van dit soort spelletjes zijn gebaseerd op lezen, lezen en nog eens lezen.

Je zou misschien weleens iets gewonnen kunnen hebben. In deze zin staan zoveel onzekerheden, en daar is het merendeel van dit soort ongein dus ook op gebaseerd. In hun hebberigheid, leest de gemiddelde deelnemer gewoon over dit soort dingen heen.

Ze zitten juridisch zo goed in elkaar getimmerd, dat de aanbieders ervan altijd gelijk krijgen.

Het zit hem in de woordjes: laagste en unieke. En zo moeilijk is dat toch niet, het is al diverse keren uitgelegd.

1 cent kan het laagste zijn maar als er nog iemand 1 cent biedt, dan valt dat bod al af omdat het simpelgezegd niet uniek meer is. Ik kan dus met een bod van 100 euro de prijs gewonnen hebben.

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door eliane »

de grootste onzin.

Volgens mij via TMF oid kon je een nieuwe xbox winnen.
na 3 WEKEN KON JE nog bieden..... op 1 en dezelfde xbox?
wat isde verstijktijd? wanneer weet je dat het stopt?

Als jou bod uniek is dan krijg je bericht, als dit na 3 dagen niet meer uniek is krijg je van hun ook dat bericht dus je weet wanneer je weer moet smsen... want je wil hem natuurlijk winnen.

Nee dit is echt onduidelijk, doe dan eens mee met idols ofzo.
te gek voor woorden deze belspelletjes.
Wel knap hoe ze het voor elkaar krijgen zoveel tijd aan elkaar te lullen terwijl er niemand terug lult!

groetjes Eliane

movieman
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 mar 2006 17:07

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door movieman »

Als ik goed geïnformeerd ben, worden dit soort acties/spellen officieel gecontroleerd door een notaris. Het is dus mijns inziens betrouwbaar.

Maar! Als ik mijn eerlijke mening mag geven, is dit erfgoed van *hoest* CALL-TV *hoest* één en al ellende. Ik zou eens graag willen weten wat er voor bedragen omgaan in die belspelletjes. De miljardenwinst van de telefoonbedrijven moet toch ergens vandaan komen, nietwaar? Ik denk dat SMS-en 0900-nummers goud waard zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: je kunt de spullen beter in de winkel kopen, dan ben je voordeliger uit.

Groetjes. :wink:

gerda2006
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 mar 2006 06:50

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door gerda2006 »

als ik het goed begrijp zijn dat die belspelletjes die 's nachts worden uitgezonden. Liggen normaal denkende mensen dan niet op 1 oor?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Doe een origineel laagste BOD

Ongelezen bericht door Bailey »

Nooit gehoord van mensen die avonddienst hebben en 's nachts thuiskomen? Niet iedereen die om 2 uur thuiskomt gaat direkt naar bed, maar zet nog even de tv aan. En kan dus dan in de verleiding komen.

En die veilingspelletjes zijn er al 's morgens vroeg. Rond kwart over 6 's morgens ontbijten wij altijd en zijn dan aangewezen om het nieuws op de Belgische zender. Op de Nederlandse zenders is er of teletekst of teleshopping of Shop for Nop (op 2 zenders na die een serie uitzenden).

Gesloten