LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doe NIET mee aan deze actie!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Doe NIET mee aan deze actie!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 07 Jul 2004 12:04 door Gast

Ik hoef geen smoesjes aan te voeren hoor.
Gaat mij erom dat een ander denkt dat hij/ zij mij kan en mag veroordelen over dingen waarop hij/ zij zelf ook niet veroordeeld wil worden.

Geplaatst op 07 Jul 2004 11:22 door Gast

Dat jij de tijd vindt om ieder dag boodschappen te doen vind ik goed hoor.
Mensen die de hele dag niks te doen hebben, kunnen dat inderdaad.
Maar ga niet over andere oordelen, zolang de situaties niet kent.
Is dit niet een beetje tegenstrijdig beste Gast??
De pot verwijt de ketel......

Gast

whahahahaha, wat ben jij zielig zeg.
Jij denkt dat jij mij kan vertellen hoe ik mijn tijd in moet delen.
Jij denkt dat je mij kan vertellen dat ik iedere dag boodschappen moet gaan doen.
Zal ik je eens iets vertellen, jij bent niet goed bij je hoofd wanneer je denkt dat je mij tot iets kan verplichten.
Ik bepaal zelf wat ik doe en hoe ik leef.
Dat jij iedere dag je pakkie melk op de fiets gaat halen, moet jij weten, maar ga mij niet tot dingen verplichten.

Je kan nu eenmaal niet over iemand oordelen terwijl je de persoon niet eens kent.
Je zal dus gewoon moeten accepteren dat het voor bepaalde mensen niet haalbaar is.
En de reden gaat je dan eigenlijk nog geen flikker aan ook.
Al zou het me niet lukken, omdat ik de hele dag op mijn nest zou liggen, dan nog.
Wie denk je wel niet dat je bent, om een ander te gaan vertellen wat ze wel en niet moeten doen?

Gast

Geplaatst op 08 Jul 2004 12:26 door Gast

Zal ik je eens iets vertellen, jij bent niet goed bij je hoofd wanneer je denkt dat je mij tot iets kan verplichten.

Je kan nu eenmaal niet over iemand oordelen, enz.
Zoals eerdere reactie hierboven: De pot verwijt de ketel....

Daarnaast: NIEMAND heeft iets gezegd over jouw manier van leven en NIEMAND heeft jou tot iets verplicht.
Wél zijn enkele opmerkingen gedaan m.b.t. de be-argumentering. Dat is iets totaal anders.
Dat jij dat ziet als "vertellen hoe jij moet leven cq oordelen of veroordelen" geeft alleen maar jouw bekrompenheid aan.
En DAT is wél een constatering!!

Ga jij maar lekker verder met bedenken van allerlei uitvluchten waarom je maar 1x per week boodschappen kunt doen, ga ik even een pak melk halen...

Trouwens die tijd die je hier aan het forum besteedt, zou je ook aan boodschappen doen kunnen besteden....Hoezo geen tijd????

Gast

hahahahahaha, misschien omdat ik werk en tijdens mijn werk uren dus niet even naar de supermarkt kan gaan...

En ja, ik kan tijdens mijn werkuren wel op het forum zitten, want dat is beroepsmatig.
dag mutsje!!! ga maar fijn naar de supermarkt op het fietsie.
Ik laat zaterdag alles wel weer in de auto!!!
Kan ik lekker op mijn gemak mijn boodschappen doen zonder stress.
in plaats van 's avonds om 5 voor 8 snel naar binnen te racen om nog snel het laatste pakkie melk te pakken.

de groeten, ook voor de supermarkt!!

Gast

En ja, ik kan tijdens mijn werkuren wel op het forum zitten, want dat is beroepsmatig.
Jaja, dat is weer zo'n bekende uitvlucht......

Gast

Geplaatst op 08 Jul 2004 12:59 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:

Jaja, dat is weer zo'n bekende uitvlucht.....
Inderdaad Gast 12:59!! Dat zien we hier vaker gebeuren. Wanneer iemand zich 'betrapt' voelt of is, is iedereen ineens beroepsmatig hier aanwezig op het forum.
Dat noem ik pas zielig! Maar dat is eigenlijk wel uit de reacties van die 'slechts 1x per week tijd'-gast te merken.

En dan dat taalgebruik: mutsje, fietsie etc. Beetje degenererend overkomend. Maar laten we er maar van uitgaan dat hij niet beter weet.

Gast

je kent me niet en toch denk je dat je alles van mij weet...
Vind ik toch knap.

Maar goed, jij hoeft ook niet te weten hoe het zit, zolang ik het zelf maar weet.

Alleen heel erg raar dat jij denkt dat jij kan beslissen wat een ander moet doen.

Gast

Inderdaad Gast 12:59!! Dat zien we hier vaker gebeuren. Wanneer iemand zich 'betrapt' voelt of is, is iedereen ineens beroepsmatig hier aanwezig op het forum.
Dat noem ik pas zielig! Maar dat is eigenlijk wel uit de reacties van die 'slechts 1x per week tijd'-gast te merken.

En dan dat taalgebruik: mutsje, fietsie etc. Beetje degenererend overkomend. Maar laten we er maar van uitgaan dat hij niet beter weet.
Dat ze kansloze zoals jou nog op het forum toelaten zeg....
Dat is echt zielig!!!

Gast

Geplaatst op 08 Jul 2004 13:09 door Gast

Alleen heel erg raar dat jij denkt dat jij kan beslissen wat een ander moet doen.
Fijn zo! Blijf jij maar vasthouden aan je eigen gedachten en reageren op de manier zoals hierboven ge-quoted. Ik stop met energie te verspillen aan iemand die steeds op andere golflengtes overschakelt en denkt dat anderen hem steeds vertellen wat hij wel/niet moet doen.
Ga eens de reacties goed doorlezen en kom ook eens tot de conclusie dat NERGENS staat wat jij MOET doen.
Niemand verplicht jou tot iets en niemand zegt hoe jij moet leven. Dat is al eens eerder gezegd, maar dat komt waarschijnlijk niet aan.

Niemand verplicht je ook om hier op het forum te verschijnen of te reageren, al dan niet beroepsmatig.
Wees eens zo "fair" en accepteer gewoon dat er opmerkingen kunnen komen op hetgeen je ZELF schrijft!

Kun je opmerkingen en/of kritiek niet verdragen kan ik je aanbevelen, puur omwille van je eigen hartslag, om met je muis naar de linker-benedenhoek te gaan en daat op Start te klikken en vervolgens Uitschakelen te kiezen........

Gast

Het vreemde is dat wanneer iemand zegt dat hij iedere dag boodschappen kan doen en dat ook doet, dit gewoon geaccepteerd wordt.
Wanneer iemand echter (met argumentatie) aangeeft dat het voor hem/ haar niet te doen is om iedere dag boodschappen te doen dan deelt hij/ zij zijn/ haar tijd verkeerd in en wordt het niet geaccepteerd.

Laat een ieder gewoon leven zoals hij/ zij dat zelf wilt en accepteer het gewoon.
De 1 is niet beter of slechter, alleen worden mensen die 1 keer in de week boodschappen doen bekritiseerd door de ander.
Doe gewoon je boodschappen wanneer jij dat wilt en maak je er niet druk om wanneer een ander dat doet.

Leven en laten leven.

Leek

Ongelezen bericht door Leek »

Naar ik mag aannemen ondersteunen jullie het onderwerp van deze topic.
Zolang jullie hier elkaar "te lijf gaan" met stellingen over het boodschappen doen hebben jullie
tenminste geen tijd om kettingbrieven door te sturen.

gr.
Leek

Gast

hahaha, kettingbrieven stuur ik nooit door.
Echter e-mail berichten met een intressante mededeling wel :wink:

Gast

Geplaatst op 08 Jul 2004 14:11 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

hahaha, kettingbrieven stuur ik nooit door.
Echter e-mail berichten met een intressante mededeling wel
Aha, u ondersteunt dus dit onderwerp door niet mee te doen aan postbusvervuiling per e-mail.

Gast

Zoals ik al zei, wanneer er een intressante mededeling in staat stuur ik hem door.
Ik zie deze actie niet als kettingbrief, maar als intressante mededeling...
Dus nog 1 keer raden wat ik met deze e-mail heb gedaan :wink:

Gast

Geplaatst op 09 Jul 2004 13:04 door Gast

Zoals ik al zei, wanneer er een intressante mededeling in staat stuur ik hem door.
Ik zie deze actie niet als kettingbrief, maar als intressante mededeling...
Dus nog 1 keer raden wat ik met deze e-mail heb gedaan
Dus u geeft toe dat wanneer de inhoud maar interessant genoeg gemaakt is, een kettingbrief ineens een mededeling wordt.
Tja, dan is te hopen dat uw gezond verstand gaat spreken en niet meedoet aan die vervuiling van vele postbussen....
Maar of u 'n gezond verstand heeft.......

Gast

heb ik jouw postbus "vervuild" dan?
Nee, heb het namelijk naar mensen gestuurd die er stuk voor stuk erg blij mee waren.
En ik weet niet of jij weet wat gezond verstand in houdt.
Zo niet, dan heb je dat zelf dus blijkbaar niet......

Gast

Geplaatst op 09 Jul 2004 15:24 door Gast

heb ik jouw postbus "vervuild" dan?
Nee, heb het namelijk naar mensen gestuurd die er stuk voor stuk erg blij mee waren.
Ik heb die brief, nu al enkele maanden geleden, via m'n postbus binnen gehad. Het toeval wil echter dat ineens zo'n brief ook hier weer opduikt, met precies dezelfde tekst en zelfde lay-out.
Het toeval wordt nog groter omdat recent die brief opnieuw ingebracht wordt als nieuw onderwerp.

En wat heeft die brief voor 'n effect (gehad)???
Nul komma nul. Er heeft nog steeds geen verlaging plaatsgevonden en iedereen tankt gewoon waar het hem/haar uitkomt.
Lekkere solidariteit is dat.

De media haakt gretig in als het gaat om verhoging van de bezineprijzen. En daar maken ook makers van kettingbrieven graag gebruik van.
En de consument laat zich keer op keer bedonderen en de overheid grijpt niet in zeker?
Zoiets als: "Iedereen wordt voor gek verklaard door de gek zelf".

Nergens kan bewezen worden dat er afspraken gemaakt worden en dat een of enkele merken de prijs bepalen.
Zolang niemand met dat argument of bewijs op de proppen komt, is het een kulverhaal.

Maak jij maar mensen zogenaamd blij met dooie mussen......
Tip: kijk eens op de website van Boycot nu, maar ook van Shell zelf, misschien dat je iets wijzer wordt.

Gast

Jaja, van zo'n oproep is niks te merken. Zeker niet nu de vakantieperiodes aangebroken zijn.
Ga eens een kijkje nemen hoe druk het is bij de grote "merk-jongens" aan de Belgische/Luxemburgse en Luxemburgse/Franse grens.
Als je dan zo tegen het merk bent, laat dan ook daar de merken links liggen.
Maar ja, dan moet je wel even 'n stukje omrijden....en dan geldt die actiebereid niet meer.
Gewoon kwatsj die actie. Tank gewoon wanneer het moet en zoek uit waar je het goedkoopst uit bent en laat anders de auto staan. Gezeur over.

Gast

Maar het ging hier toch over het NIET doorsturen van brieven die men per e-mail ontvangt, de zogenaamde kettingbrieven?
Er wordt hier op de inhoud van die brief gereageerd en dat is niet het onderwerp van dit topic.

Topicstarter heeft alleen opgemerkt dat dezelfde brief al eerder is verspreid en bekend is en dat deze steeds weer ergens anders opduikt.
Zo ook is dezelfde brief weer als nieuwe topic ingebracht door een andere gast.
Omdat de brief steeds weer opduikt en gevraagd wordt om de brief aan zoveel mogelijk mensen door te sturen, mag uitgegaan worden van een kettingbrief.
Topicstarter roep met dit onderwerp op tot het stoppen van verspreiding van dergelijke vervuiling.

Blijkbaar zijn er nog talloze mensen die argeloos een bijlage openen die bij hun e-mailbericht zit en "afkomstig" is van goede kennissen (althans dat denkt men). Daardoor kunnen virussen zich razendsnel verspreiden.
Een kettingbrief kan ook onder de groep "virussen" geplaatst worden, weliswaar meestal onschuldig, al heeft niet iedereen dat door.

Dus stop verspreiding van e-mailbijlagen als dat door anderen gevraagd wordt.

Gast

Geloof dat ik nog altijd zelf bepaal wat ik wel en wat ik niet doorstuur.
Wanneer de inhoud mij aanspreekt zal ik deze zeker doorsturen.
Wanneer de inhoud mij niet aanspreekt stuur ik ze niet door.
Dus de inhoud is wel degelijk belangrijk.

Gesloten