LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Epson (geen) cashback actie back to school
Epson (geen) cashback actie back to school
Eerste post hier maar weet niet goed wat ik moet doen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Epson heeft momenteel een cashback actie lopen. Bij aankoop van een printer kun je geld terug krijgen.
Zie omschrijving: http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corpo ... dex/10342/
Ik heb netjes 1 van de types gekocht zoals omschreven bij de in aanmerking komende modellen, met het oog op het bedrag wat we terug zouden krijgen. Dan was de printer opeens wel betaalbaar namelijk aangezien we eigenlijk best krap in budget zitten maar nog geen printer hadden.
Half augustus bon geüpload, serienummer doorgegeven.. Hoppa, klaar en geregeld dacht ik. Nu maar wachten tot het administratieve gedeelte van het geld overmaken zou worden afgehandeld.
Nee dus.. krijg ik nu een mail terug dat het serienummer niet in aanmerking komt voor de actie?!
Geen uitleg, meerdere malen om gevraagd. Het enige wat ik telkens terugkrijg is een e-mail in gebrekkig Nederlands dat elke aanvraag wordt verwerkt adhv het serienummer en dat mijn serienummer niet in aanmerking komt omdat hij ongeldig is voor de epson promotie dus dat ze het bedrag niet kunnen uitbetalen. Afgedaan met een "hopende op uw begrip".
Wat kan ik hieraan doen? In de voorwaarden wordt nergens ook maar 1 woord gerept over bepaalde serienummers. Slechts dat je een van de opgenoemde modellen moet kopen binnen de actietermijn. Ik heb me hier netjes aan gehouden en mijn aanvraag is ook ontvangen. Kan Epson mij nu alsnog zomaar uitsluiten van de actie? (zonder enige uitleg zelfs?!). Ik voel me zwaar genept! De cashback actie is de doorslaggevende factor geweest voor de printerkeuze, anders was ik wel voor een goedkoper model gegaan..
Ik heb dit ook teruggemaild naar de contactpersoon van Epson (er schijnt er maar 1 te werken, dus contact zoeken met een andere contactpersoon is me tot op heden ook niet gelukt) maar ik wordt gewoon genegeerd wanneer ik verwijs naar de voorwaarden en vraag om uitleg. Het enige dat ik terug blijf krijgen is dat ik niet in aanmerking kom.
Zo kan ik ook wel iedereen mooie dingen beloven, iedereen morgen bij mij voor 5 euro entree onbeperkt ipads afhalen. Na betaling krijg je dan wel te horen dat je niet de juiste schoenen aan hebt en dat je niet mee mag doen aan het feestje.
Epson heeft momenteel een cashback actie lopen. Bij aankoop van een printer kun je geld terug krijgen.
Zie omschrijving: http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corpo ... dex/10342/
Ik heb netjes 1 van de types gekocht zoals omschreven bij de in aanmerking komende modellen, met het oog op het bedrag wat we terug zouden krijgen. Dan was de printer opeens wel betaalbaar namelijk aangezien we eigenlijk best krap in budget zitten maar nog geen printer hadden.
Half augustus bon geüpload, serienummer doorgegeven.. Hoppa, klaar en geregeld dacht ik. Nu maar wachten tot het administratieve gedeelte van het geld overmaken zou worden afgehandeld.
Nee dus.. krijg ik nu een mail terug dat het serienummer niet in aanmerking komt voor de actie?!
Geen uitleg, meerdere malen om gevraagd. Het enige wat ik telkens terugkrijg is een e-mail in gebrekkig Nederlands dat elke aanvraag wordt verwerkt adhv het serienummer en dat mijn serienummer niet in aanmerking komt omdat hij ongeldig is voor de epson promotie dus dat ze het bedrag niet kunnen uitbetalen. Afgedaan met een "hopende op uw begrip".
Wat kan ik hieraan doen? In de voorwaarden wordt nergens ook maar 1 woord gerept over bepaalde serienummers. Slechts dat je een van de opgenoemde modellen moet kopen binnen de actietermijn. Ik heb me hier netjes aan gehouden en mijn aanvraag is ook ontvangen. Kan Epson mij nu alsnog zomaar uitsluiten van de actie? (zonder enige uitleg zelfs?!). Ik voel me zwaar genept! De cashback actie is de doorslaggevende factor geweest voor de printerkeuze, anders was ik wel voor een goedkoper model gegaan..
Ik heb dit ook teruggemaild naar de contactpersoon van Epson (er schijnt er maar 1 te werken, dus contact zoeken met een andere contactpersoon is me tot op heden ook niet gelukt) maar ik wordt gewoon genegeerd wanneer ik verwijs naar de voorwaarden en vraag om uitleg. Het enige dat ik terug blijf krijgen is dat ik niet in aanmerking kom.
Zo kan ik ook wel iedereen mooie dingen beloven, iedereen morgen bij mij voor 5 euro entree onbeperkt ipads afhalen. Na betaling krijg je dan wel te horen dat je niet de juiste schoenen aan hebt en dat je niet mee mag doen aan het feestje.
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Welk type heb je gekocht en waar heb je die gekocht?
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Expression Premium XP-605, gekocht bij een fotospeciaalzaak zou even de bon moeten terugvinden voor de naam.Harrie Kierie schreef:Welk type heb je gekocht en waar heb je die gekocht?
Maar maakt het dan eigenlijk uit waar ik hem heb gekocht? In de actievoorwaarden zie ik namelijk ook niets over bepaalde leveranciers die zijn uitgesloten van de actie (bij andere acties zie je dat soms wel, dus ik heb echt alles gecontroleerd voor ik hem kocht).
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Waarschijnlijk printer van parallel import en die serie nummers wijken dan af is dan geen nederlands model.
Had het zelfde met een Samsung Tablet kwam via webshop uit France en gold niet voor Cash back.
Hij was via website net zo goedkoop als Nederlandse winkel met geld terug dus uiteindelijk maakte het niets uit.
De prijs van uw printer varieert van 99 euro tot 161 euro ik weet niet wat uw prijs was,en adverteerde die winkel er wel mee, of heeft u daarover geïnformeerd in de winkel?
gr Henk
Had het zelfde met een Samsung Tablet kwam via webshop uit France en gold niet voor Cash back.
Hij was via website net zo goedkoop als Nederlandse winkel met geld terug dus uiteindelijk maakte het niets uit.
De prijs van uw printer varieert van 99 euro tot 161 euro ik weet niet wat uw prijs was,en adverteerde die winkel er wel mee, of heeft u daarover geïnformeerd in de winkel?
gr Henk
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Ik heb 91 euro betaald omdat ik hem heb opgehaald zodat ik de verzendkosten niet hoefde te betalen.henk51 schreef:Waarschijnlijk printer van parallel import en die serie nummers wijken dan af is dan geen nederlands model.
Had het zelfde met een Samsung Tablet kwam via webshop uit France en gold niet voor Cash back.
Hij was via website net zo goedkoop als Nederlandse winkel met geld terug dus uiteindelijk maakte het niets uit.
De prijs van uw printer varieert van 99 euro tot 161 euro ik weet niet wat uw prijs was,en adverteerde die winkel er wel mee, of heeft u daarover geïnformeerd in de winkel?
gr Henk
In de winkel heb ik er niet over geïnformeerd, achteraf stom maar ik dacht de actievoorwaarden goed te hebben gelezen en voorzag geen problemen.
Stond het bij de samsung actie wel in de voorwaarden dat buitenlandse artikelen buiten de promotie vielen?
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Nee en de internet site adverteerde er ook niet mee, dus ik wist eigenlijk toen al genoeg( waarschijnlijk parallel import). Toch geprobeerd te claimen nee heb je ja kun je krijgen blijf nederlander.
Als winkelier met aktie adverteerde had u een punt nu niet.
Op kieskeurig had u de winkeliers kunnen vinden met cash back van 20 euro had u voor 79 euro klaar geweest (na cash back)incl verzenden .
Veel printplezier
gr Henk
Als winkelier met aktie adverteerde had u een punt nu niet.
Op kieskeurig had u de winkeliers kunnen vinden met cash back van 20 euro had u voor 79 euro klaar geweest (na cash back)incl verzenden .
Veel printplezier
gr Henk
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Ik was op zoek naar hulp of antwoorden, helaas lijk ik in uw reactie toch een onaardig `eigen schuld dikke bult` toontje te horen.henk51 schreef:Nee en de internet site adverteerde er ook niet mee, dus ik wist eigenlijk toen al genoeg( waarschijnlijk parallel import). Toch geprobeerd te claimen nee heb je ja kun je krijgen blijf nederlander.
Als winkelier met aktie adverteerde had u een punt nu niet.
Op kieskeurig had u de winkeliers kunnen vinden met cash back van 20 euro had u voor 79 euro klaar geweest (na cash back)incl verzenden .
Veel printplezier
gr Henk
De printer heb ik hier gekocht:
http://www.fotoklein.nl/Catalogus/Bekij ... 363500074/
Er wordt dus wel degelijk geadverteerd met de actie door deze winkelier
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Ik zou die winkelier er maar eens op aanspreken.
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Wat was de reactie van de winkel waar je die gekocht hebt ?
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Kijk nu komen we verder,1 van mijn vragen was adverteerde de winkelier ermee,daar heeft u nu bevestigend op geantwoord.Alvorens een passend advies te kunnen gevenIk was op zoek naar hulp of antwoorden, helaas lijk ik in uw reactie toch een onaardig `eigen schuld dikke bult` toontje te horen.
De printer heb ik hier gekocht:
http://www.fotoklein.nl/Catalogus/Bekij ... 363500074/
Er wordt dus wel degelijk geadverteerd met de actie door deze winkelier
was er te weinig bekend.
Ik zou nu verhaal gaan halen bij de verkoper ,maak eerst wel even een printje van de advertentie.
Laat hij maar contact opnemen met Epson waarom op zijn verkochte printer geen cash back zit.
gr Henk
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Bedankt, morgen direct bellen. Ben benieuwd..
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 sep 2013 19:19
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Ik heb een soort gelijke bericht van Epson binnengehad, tot nu heb ik het in de nederlandse en Belgische actievoorwaarden niet terug kunnen vinden.
Ik herken de vanuit Engeland geregiseerde muur van onduidelijkheid en niets zeggende antwoorden, maar volgens mij overtreden ze de reclame code met betrekking tot misleiding en zelfs oplichting.
Informeel heb ik vernomen dat de serienummers gecontroleerd worden op diefstal, schimmige cirquit etc.
Ik heb het naar ik dacht gerenomeerd bedrijf Wehkamp aangeschreven dat de door hun geleverde geleverde Epson met serienummer de boel op Tilt en Njet zet bij Epson.
In antwoord vinden het heel vervelend dat Epson niet over gaat tot betaling van de cashback
Doch helaas kunnen zij hierin niks voor mij betekenen.
"Deze actie is vanuit Epson en u dient dan ook met hun tot een oplossing te komen.
Zij bieden het product van Epson alleen aan op onze website maar voor actievoorwaarden moet je echt bij Epson zijn".
Dit alles zonder verder in te gaan op de vraag waarom het door hun geleverde apparaat de serienummer "niet cash retourbaar besmet" is verklaard door Epson.
Kortom in algemeenheden naar elkaar wijzend voelen beide zich niks persoonlijk verplicht.
Mijn consumenten vertrouwen is door de houding beide bedrijven nu tot een minimum gezakt.
Hoewel ik denk in mijn recht te staan, was ik op zoek naar medestanders.
Doch mijn verbazing bij het zoeken op internet naar meerdere medeslachtoffers, om sterker te staan om je recht ook te krijgen is slechts hier een ander persoon.
Het lijkt mij dat meer personen een afwijzing op onduidelijke redenen moet gehad hebben .
In mijn geval gaat het om 50 Euro terug, maar al kost het vele malen meer ik wil niet door Epson c.q Wehkamp bedonderd worden.
Ik herken de vanuit Engeland geregiseerde muur van onduidelijkheid en niets zeggende antwoorden, maar volgens mij overtreden ze de reclame code met betrekking tot misleiding en zelfs oplichting.
Informeel heb ik vernomen dat de serienummers gecontroleerd worden op diefstal, schimmige cirquit etc.
Ik heb het naar ik dacht gerenomeerd bedrijf Wehkamp aangeschreven dat de door hun geleverde geleverde Epson met serienummer de boel op Tilt en Njet zet bij Epson.
In antwoord vinden het heel vervelend dat Epson niet over gaat tot betaling van de cashback
Doch helaas kunnen zij hierin niks voor mij betekenen.
"Deze actie is vanuit Epson en u dient dan ook met hun tot een oplossing te komen.
Zij bieden het product van Epson alleen aan op onze website maar voor actievoorwaarden moet je echt bij Epson zijn".
Dit alles zonder verder in te gaan op de vraag waarom het door hun geleverde apparaat de serienummer "niet cash retourbaar besmet" is verklaard door Epson.
Kortom in algemeenheden naar elkaar wijzend voelen beide zich niks persoonlijk verplicht.
Mijn consumenten vertrouwen is door de houding beide bedrijven nu tot een minimum gezakt.
Hoewel ik denk in mijn recht te staan, was ik op zoek naar medestanders.
Doch mijn verbazing bij het zoeken op internet naar meerdere medeslachtoffers, om sterker te staan om je recht ook te krijgen is slechts hier een ander persoon.
Het lijkt mij dat meer personen een afwijzing op onduidelijke redenen moet gehad hebben .
In mijn geval gaat het om 50 Euro terug, maar al kost het vele malen meer ik wil niet door Epson c.q Wehkamp bedonderd worden.
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Informeer Wehkamp dat je dit bij geschillencommissie wil laten toetsen , en gaat voor ontbinden van de koop.rattenvanger schreef: In mijn geval gaat het om 50 Euro terug, maar al kost het vele malen meer ik wil niet door Epson c.q Wehkamp bedonderd worden.
Zover zal Wehkamp het echt niet laten komen, en zullen ze zelf 50,- Euro vergoeden.
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Beste Rattenvanger,rattenvanger schreef:"..."
Erg jammer om te horen dat Epson jouw cashback-claim heeft afgewezen. Ik wil graag kijken hoe wij dit voor je op kunnen lossen. Als je van mijn aanbod gebruik wilt maken, mag je bovengenoemde klacht o.v.v. je klantgegevens mailen naar [email protected]. Mijn excuses voor de ontstane ongemakken.
Webcare-team wehkamp.nl
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
rattenvanger schreef:Ik heb een soort gelijke bericht van Epson binnengehad, tot nu heb ik het in de nederlandse en Belgische actievoorwaarden niet terug kunnen vinden.
Ik herken de vanuit Engeland geregiseerde muur van onduidelijkheid en niets zeggende antwoorden, maar volgens mij overtreden ze de reclame code met betrekking tot misleiding en zelfs oplichting.
Informeel heb ik vernomen dat de serienummers gecontroleerd worden op diefstal, schimmige cirquit etc.
Hoewel ik denk in mijn recht te staan, was ik op zoek naar medestanders.
Doch mijn verbazing bij het zoeken op internet naar meerdere medeslachtoffers, om sterker te staan om je recht ook te krijgen is slechts hier een ander persoon.
Het lijkt mij dat meer personen een afwijzing op onduidelijke redenen moet gehad hebben .
In mijn geval gaat het om 50 Euro terug, maar al kost het vele malen meer ik wil niet door Epson c.q Wehkamp bedonderd worden.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn winkelier via email en de dag erop gebeld. De email was in behandeling kreeg ik te horen van hen, maar inmiddels zijn we nu weer 2 dagen verder en heb nog niets teruggehoord..Waarschijnlijk lopen ze tegen dezelfde muur aan als ik eerst, maar goed.
In de tussentijd ben ik zelf ook niet stil blijven zitten en heb ik een klacht naar [email protected] gestuurd op advies van de technische afdeling die ik meerdere keren heb benaderd via de chatfunctie. Dit emailadres is van de technische afdeling maar zij kunnen hem doorsturen naar de juiste contactpersoon. De technische afdeling is telkens zeer behulpzaam geweest tegenover mij, in tegenstelling tot contactpersoon Ralli van de afdeling waar je eigenlijk zou moeten zijn met dit vragen (antwoorden krijg je van hem echter niet).
In de klacht heb ik én gesproken over de cashback actie en mijn probleem & daarbij ook over de contactpersoon persoonlijk beklaagd. Want dat vind ik nog steeds echt zo'n grandioze sukkel. Dat het serienummer niet kan worden ingevoerd begreep ik bij de melding op de website, ik mail hem juist voor uitleg niet om slechts die melding steeds teruggestuurd te krijgen. Hij had me toch ook gewoon kunnen doorverwijzen naar een andere afdeling of minstens zijn menselijke kant kunnen tonen door te zeggen dat hij helaas ook niet wist wat de achterliggende reden was etc. etc.
Deze klacht is doorgestuurd naar volgens mij de Duitse afdeling van Epson? welke mijn telefoonnummer heeft gevraagd en mij gisteren netjes te woord heeft gestaan. Meneer klonk in ieder geval Duits en landnummer 49, sprak overigens wel gewoon keurig Nederlands hoor.
Het schijnt bij meerdere mensen te zijn voorgekomen (zei hij tussen neus en lippen door, neem aan dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat ik weet dat het dus gewoon een zooitje is!) en doordat het geautomatiseerd is is het niet mogelijk tot uitbetaling over te gaan (gewoon onzin naar mijn mening, want naast het geautomatiseerde kunnen ze natuurlijk heus ook gewoon handmatig te werk gaan want er werken gewoon ook mensen..misschien is het dan lastiger, maar altijd mogelijk..) Anyway ik ben er niet meteen tegenin gegaan en heb gewacht op de oplossing die zij mij konden bieden.
Als het goed is krijg ik nu deze week een set cartridges twv 40 euro binnen. Nu zou ik zelf niet voor de merk-cartridges gaan, dus die twv 40 euro klinkt geweldiger dan het is, eigenlijk zie ik het gewoon als de 20 euro waar ik recht op had want mijn set huismerk/no-brand cartridges zou ongeveer 20 euro kosten en hoef ik nu 1 keer minder te kopen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 sep 2013 19:19
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Hoewel met in beginsel voor mij teleurstellende reactie, heb ik begrepen dat met stille diplomatie ook Wehkamp heeft meegewerkt aan een oplossings-gerichte actie.
Dus ook Wehkamp mijn dank voor hun inzet.
Hopelijk dat deze mailing nog tot steun kan wezen voor anderen met hetzelfde probleem, denk ik dat er nu inschikkelijker mee omgegaan wordt.
Dus ook Wehkamp mijn dank voor hun inzet.
Hopelijk dat deze mailing nog tot steun kan wezen voor anderen met hetzelfde probleem, denk ik dat er nu inschikkelijker mee omgegaan wordt.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 16 sep 2013 19:19
Re: Epson (geen) cashback actie back to school
Mijn eerste bericht is niet doorgekomen maar Epson contactpersoon heeft aangeven dat de aanvraag alsnog goed is gekeurd en men het snel naar behoren zal afwerken.
Ik had verder een heel verhaal, maar alles is naar mijn tevredenheid door alle partijen netjes afgewikkeld.
En dat mag dan ook gezegd worden.
Verder iedereen bedankt voor steun en advies.
Fia Keereweer
Ik had verder een heel verhaal, maar alles is naar mijn tevredenheid door alle partijen netjes afgewikkeld.
En dat mag dan ook gezegd worden.
Verder iedereen bedankt voor steun en advies.
Fia Keereweer