LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
aadflaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2005 09:56

Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door aadflaat »

Gisteren waren we bij esprit, de winkel waar ik altijd heel veel koop.

Er lagen veel spijkerbroeken voor 30 % korting. op een tafel.

1 broek wilde ik ervan kopen. (+ een vest en shirt nieuwe collectie)

Bij de kassa zegt de kassière, o, mevrouw deze is verkeerd geprijsd.
Op deze broek is geen korting.

Ik kreeg die korting echt niet. Ik vind wel dat ik die had moeten krijgen. Er zat immers een sticker op dat ie 30% was afgeprijsd.

Ik was zo boos dat ik niets heb gekocht.

MIJN VRAAG NU: HAD IK DEZE KORTING MOETEN KRIJGEN?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Afgezien van het feit dat Esprit een dure winkel is waar ik zoiezo niets zou kopen, zeg ik dat je die korting wel had moeten krijgen. De broek lag op die tafel, de sticker zat er op en jij kunt nergens aan zien dat het verkeerd geprijsd is. Lijkt me dus niet jou schuld en dus had je van mij die korting gekregen.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Angelic »

Als het op het artikel zelf staat dan behoor je de korting te krijgen.

aadflaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2005 09:56

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door aadflaat »

Ik baal ook als een stekker. Eindelijk een broek die goed past! en ook nog eens afgeprijsd!

Jammergenoeg kan ik er nu niets meer aan doen.
ze gaven die korting echt niet!!!

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door maybe »

Lijkt me dus niet jou schuld en dus had je van mij die korting gekregen.
Jij hebt makkelijk praten. Werk jezelf in zo'n soort winkel.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Nee maar daar gaat het ook niet om. De enige reden dat ze je die korting niet kunnen geven is als overduidelijk is dat de prijs niet goed is. Dat is in dit geval niet zo...

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Shareena »

Jij hebt makkelijk praten. Werk jezelf in zo'n soort winkel
Niks makkelijk praten, tis de waarheid! Zij prijzen verkeerd, dus moeten ze dat geven...Zo heb ik een keer een horloge voor 30 euro minder gekregen!Verkeerd prijsje... Niet mijn fout!

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik wilde bij Appie Heyn eens een keer netje mandarijnen kopen die in de aanbieding waren. Toen ik ze af wilde rekenen sloeg de kassiere een hogere prijs aan. Ik zei er wat van en toen zei ze dat dit een aanbieding was die pas de dag erna in zou gaan (het was 10 minuten voor sluitingstijd en bovendien nog in de tijd dat er bijna nog geen scanners waren). Ik heb ze mooi laten liggen. Hetzelfde met kattenkorrels die verkeerd geprijsd waren. Er lagen 2 verschillende merken waarvan de prijzen eronder stonden. Bleek bij de kassa dat de vakkenvuller het verkeerd gedaan had (dat zei men dan), want ik dacht dat ik de goedkoopste had, maar het bleek dus de duurste van de 2 te zijn. Heb ik ook laten liggen en gezegd dat ik dit een lage vorm van consumentenmisleiding vond. Maar ja, zo'n kassiere zit je dan ook alleen maar dom aan te kijken, want die interesseert het toch niet :roll:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

In kledingwinkels wordt alles voor inkoopsprijs x2 tot x4 verkocht. Als personeel 50% korting krijgt, wordt er nog steeds geld op verdiend...


In het midden latend of je die 30% had moeten krijgen, je had hem in elk geval kunnen krijgen (vanuit verkoop oogpunt)

daantim
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:44

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door daantim »

Niet zo slim van die verkoper... ik werk bij Esprit en inderdaad.. hij of zij had u beter die broek en de rest voor de korting die erop stond kunnen verkopen. Ik had u graag als klant gehouden...misschien een onervaren en/of jonge verkoper? Misschien had u naar de bedrijfsleider kunnen vragen? Volgende keer dan maar bij mij komen?! :wink: Zou toch graag willen weten bij welke Esprit zaak dit was?
Voor diegene die zegt dat we de inkoopprijs x2 of x4 doen voor de verkoopprijs...en dus dat we dat netto overhouden...dat zou heel mooi zijn...Zoals voor vele ondernemers gaat de inkoopprijs x2.2, soms 2.3. Wat dacht u van personeel, huur pand, en nog honderdduizend andere kosten?!!! En sinds oombelasting er met zn neus bovenop zit is ook die korting voor personeel landelijk niet hoger dan 30 %!! Al met al bent u als klant niet zo heel slecht af.. zeker niet in de uitverkoop, waar een hoop ondernemers op toe moeten leggen..
Dan nog 1 ding: Esprit is niet duur!! buiten dat duur natuurlijk voor iedereen anders is, behoort Esprit tot het middensegment, en voor de gemiddelde man/vrouw dus goed betaalbaar. t Gaat me een beetje te ver om alle vanaf prijzen te noemen, maar een spijkerbroek voor 59,95 is dacht ik toch gewoon 'goedkoop' te noemen...?!!!
Tot zover mijn Esprit promotie!
Met vriendelijke groet,
Een verkoopster in hart en nieren!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door karr-2 »

maar een spijkerbroek voor 59,95 is dacht ik toch gewoon 'goedkoop' te noemen...?!!!
60 euro voor een spijkerbroek en dat vind jij goedkoop !!! Daar heb ik er minimaal 2 voor, van vergelijkbare kwaliteit.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Shareena »

Ben het voorgaande eens... 59.95 voor een spijkerbroek vind ik niet goedkoop...

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door tienepien »

Het grappige is dat dat tegenwoordig een vrij normale prijs is, terwijl we "vroeger" een broek van 130 euro duur vonden. Een merk als cars werd toen ook nog als een duur merk gezien en tegewoordig is dat een goedkoper merk, terwijl die broeken nog steeds even duur zijn.

daantim
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:44

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door daantim »

best grappig dat de discussie nu overgaat in wat duur is of niet... maar goed, zoals gezegd, een relatief begrip dus, duur. Want die twee broekies voor 60 eurie...zou graag een prijs/kwaliteit onderzoekje daarop losgooien... en dan kijken hoe 'duur' je uit bent.. Misschien ideetje voor Radar??? En inderdaad..130 gulden(dat bedoelde je denk ik?) was vroeger duur voor een jeans..nu niet meer dus...maar dat geldt toch voor alles nu? betaalde vanmiddag 5 euro voor tosti en warme chocomel...das 11 gulden voor twee sneetjes oud wit met hamkaas en glaasje melk met een kleurtje!!! we zijn gek met zn allen dat we dat pikken...toch? Happy kerst (ik eet boerenkoolstampot...HEERLIJK!) en vrolijk oud en nieuw allemaal!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Voor diegene die zegt dat we de inkoopprijs x2 of x4 doen voor de verkoopprijs...en dus dat we dat netto overhouden...dat zou heel mooi zijn...Zoals voor vele ondernemers gaat de inkoopprijs x2.2, soms 2.3.
1.4 - 1.5 in de electronicamarkt... Echt andere koek dan kleren verkopen. Dat is een goudmijn.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Want die twee broekies voor 60 eurie...zou graag een prijs/kwaliteit onderzoekje daarop losgooien... en dan kijken hoe 'duur' je uit bent..
Kom maar op, ik genoeg mensen die dure broeken kopen waar binnen 2 maanden de gaten en de rafels bijhangen zelfs bij normaal gebruik. Dan doe ik met mijn goedkope broeken toch een stuk langer, die kan ik zeker een half jaar en soms langer gebruiken.

Een hoge prijs staat niet gelijk aan kwaliteit.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door tienepien »

En inderdaad..130 gulden(dat bedoelde je denk ik?) was vroeger duur voor een jeans..nu niet meer dus...maar dat geldt toch voor alles nu? betaalde vanmiddag 5 euro voor tosti en warme chocomel...das 11 gulden voor twee sneetjes oud wit met hamkaas en glaasje melk met een kleurtje!!! we zijn gek met zn allen dat we dat pikken...toch? Happy kerst (ik eet boerenkoolstampot...HEERLIJK!) en vrolijk oud en nieuw allemaal!
Ik bedoelde idd gulden.... Opgegroeid met de euro he :oops:
Het verschil tussen die melk en die broek is dat die melk hetzelfde product is gebleven, maar dat mensen met broeken opeens duurdere merken zijn gaan kopen, terwijl de dure broeken van "vroeger" nog steeds dezelfde prijs hebben. Dat doen mensen dus echt zelf.

daantim
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:44

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door daantim »

een half jaar met een spijkerbroek??? ik heb die van mij al zeker drie jaar!! maar ik bedoelde niet om te zeggen dat die van 'mij' beter zijn...dat zou ik in een onderzoek dan weleens willen zien..ik weet niet wat diegene koopt voor dertig euro, dus vandaar mijn opmerking. maar goed. jammer dat degene die de discussie startte niet meer reageert, ben echt erg ngierig!!

G. Slagter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2003 16:56

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door G. Slagter »

Wettelijk gezien had je recht op een spijkerbroek met korting.

Alléém als het om een erg duidelijke (kennelijke) fout gaat is een winkelier je niet verplicht dit voor dat bedrag te verkopen.

Bijvoorbeeld een LCD-TV van € 1500,- voor € 100,-
Hier is duidelijk ergens een cijfer vergeten.

Een broek die op een stelling licht met 30 % korting en met stikker van 30 % korting moet gewoon vrekocht worden met 30 % korting. Deze schade is voor de winkelier. Deze moet dan maar ná jou snel de broeken weghalen.

mcislief
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:59

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door mcislief »

Ik geef je groot gelijk dat je die broek niet hebt meegenomen. verkopers moeten wat meer nadenken voordat ze roepen dat je geen korting krijgt (klant was toch altijd koning). Ik heb 2 jaar geleden zoiets gehad in mijn vaste lingeriewinkel, in de uitverkoop iets meegenomen met een oranje sticker waar normaal 60% korting op zat en er maar 50% was berekend. Toen ik terug ging om te vragen waarom ik niet meer korting kreeg, vertelde ze me dat het de verkeerde kleur oranje sticker was. Ik ben nooit meer in de winkel geweest en je wil niet weten wat ik daar in het verleden aan geld heb gelaten. Ga ik toch naar een andere waar ik wel goed wordt geholpen en ze wel op mijn geld zitten te wachten

Gesloten