LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gemeenteregister.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
FlairS
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 sep 2005 09:39

gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door FlairS »

Afgelopen week stond er een nummer in mijn gemiste oproepen van iemand uit een gemeente welke grenst aan onze woonplaats.Ik belde terug en verwachtte een bekende aan de lijn te kijgen.Toen er opgenomen werd, zou het om het gemeentehuis van de aangrenzende gemeente te gaan volgens degene die ik aan de lijn kreeg.Het ging om een vermelding in het Gemeenteregister.nl en of ik daar met mijn bedrijf in vermeld wilde blijven staan .Ik vertelde de man dat dit niet het geval was en daarop antwoordde hij dat ik de fax die ik van hun gekregen had even terug moest zenden(ondertekend)Daarop antwoordde ik dat ik geen fax had.Hij zou me dan een brief sturen die ik moest ondertekenen.Inderdaad kreeg ik afgelopen zaterdag de brief in de bus.Het ging hier niet om een opzegging maar om een aanmelding waar ik,als ik hem ondertekend terug zou sturen,voor 3 jaar a € 59,00 per maand ex BTW aan vast zou zitten.de brief staat vol schrijffouten en ik zou dus iedereen die deze brief ontvangt willen waarschuwen!!!!!Er staat tevens onder dat de brief alleen ondertekend mag worden door een bevoegd persoon en dat als de brief door iemand anders ondertekend wordt, ze aannemen dat deze bevoegd is om te ondertekenen. Overigens het bedrijf zit in Hoogezand en het telefoonummer van het gemeentehuis was niet het telefoonnummer waardoor ik gebeld was.Dit riekt wel heeeel erg naar oplichting....... :twisted:

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door Xpert »

Hoi FlairS,

Klopt ......je wordt belazerd!

Afgelopen week ben ik ook gebeld met de opmerking; "of wij net zo wilde adverteren als vorig jaar".

Je raad het al. Geen opdracht verstrekt vorig jaar.

Niet op ingaan dus.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit is inderdaad een heel vieze oplichtings-truc. Ze gaan ervan uit, dat acceptgiro's die een relatief laag bedrag vermelden, door iedereen in een bedrijf kunnen worden ondertekend. Door dat relatief lage bedrag hebben veel bedrijven geen argwaan, en tekenen ze haast blind. Niet beseffend, dat ze daarmee een heel dure vergissing begaan.

Een natuurlijke vorm van argwaan werkt in dit geval nog het beste. Gewoon alles wat je aan post of telefoontjes binnenkrijgt, zeer kritisch bekijken.

Scheelt je een heleboel geld.

victor2
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2006 22:00

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door victor2 »

Ik ben ook opgelicht door dit bedrijf.

Wat kan ik hier tegen doen?

Ben ik nu verplicht om te betalen?

graag reacties om deze figuren aan te pakken

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Onder geen beding ben je verplicht om te betalen. Wie is er nou de oplichter?

Ik zou gewoon alles terug laten boeken, voor zover je daar nog toe in staat bent, de boel voor nu en in de toekomst blokkeren, en aangifte doen bij de politie.

Ik begrijp eigenlijk niet zo goed, hoe het toch mogelijk is, dat mensen hier na zoveel jaar nog steeds in trappen, maar dat is geen verwijt aan jou, Victor.

Misschien ben ik te wantrouwend, en houd ik ook goed willende bedrijven en aanbiedingen buiten de deur, maar ik stel me op het standpunt dat bedrijven die je zomaar spontaan opbellen, terwijl je daar vantevoren nooit contact mee hebt gehad, niet te goeder trouw zijn.

Ik heb mijn zwager (die een groot interieurbedrijf heeft) hiermee behoed voor een blunder, die had het dus evenmin direct gezien dat het op oplichting gaat.

Actie ondernemen dus, niet op zijn beloop laten. Gemeentegids.nl is per definitie oplichting.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

gemeenteregister.nl, bedoel ik dus, kan het in mijn beri chtje hierboven niet meer wijzigen, tot mijn verbazing.

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

ik ben op zoek naar mensen die ook zijn opgelicht door gemeenteregister.nl. Ook ben ik benieuwd over hun ervaringen met dit bedrijf.
Zelf hebben wij dit doorgegeven aan de Kamer van Koophandel.
De Kamer van Koophandel gaat pas aktie ondernemen als er minimaal 10 klachten zijn binnengekomen.
Dus mensen die zijn opgelicht graag ook contact zoeken met de KvK,
zodat zulke bedrijven worden aangepakt.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Ook ik ben zo stom geweest om papieren van gemeentegids.nl te tekenen. Had nooit mogen gebeuren, maar ik zit er nu waarschijnlijk voor twee jaar aan vast.
Heb geprobeerd om met die club een regeling te treffen, maar zo gauw als je zegt dat je met diverse instanties contact hebt gehad die gemeentegids.nl allemaal als oplichters bestempelen wordt de haak erop gegooid. Heb dit inmiddels ook allemaal aan de Kamer Van Koophandel gemeld en hen alle papieren doorgestuurd.
Zij hebben mij gemeld dat ze meerdere zelfde faxen hebben ontvangen ook vorig jaar al.
Dit wordt dan allemaal nationaal gemeld.

Groet,
Fonnie

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

In mijn bericht over gemeenteregister heb ik die per abuis gemeentegids gezet, dit moet zijn gemeenteregister.nl.

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Hoi Fonnie,
Heb jij inmiddels al geld overgemaakt naar het gemeenteregister ?
Ik vind dat er namelijk geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst.
Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die tot op heden nog niets betaald hebben en of zij daadwerkelijk incassobureau's aan de deur hebben gekregen.
Ze zijn volgens mij al een tijd bezig met deze praktijken.
Laatst gewijzigd door vossie op 02 mei 2006 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Hallo vossie,

Heb het geld inmiddels wel overgemaakt, maar kan het nog tot morgen door de bank laten blokkeren. Volgens de fraudeafdeling van de kamer van koophandel zal ik moeten betalen, maar ik kan het geld nog door de bank laten blokkeren.
Slapeloze nachten heeft die club me al bezorgd, en ik kan nog maar steeds niet begrijpen dat ik hier ben ingetrapt. Die film draait de hele tijd in mijn hoofd. Als ik het geld nou nog aan arme sloebers moest betalen zou het misschien makkelijker zijn, maar aan deze lui, vreselijk.
Heb jij nog telefonisch contact met deze club gehad?
Groet Fonnie

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Ik heb geen contact meer gehad met deze club.
En ik ga geen contact opnemen ook.
Wij zijn niet van plan om te gaan betalen
Het is namelijk geen rechtsgeldige overeenkomst.
Ik heb wel contact gehad met andere gedupeerden en die betalen ook niet. Het zijn oplichters.
Je moet je klacht doorgeven aan fraudemeldpunt.nl en zeker niet betalen. Gewoon die betaalopdracht intrekken.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Vossie bedankt voor de snelle reactie. Helaas misschien voor mij te laat.
Heb vandaag al het mogelijke gedaan om de betaling ongedaan te maken, maar dit is nog niet gelukt.
Heb wel met fraudemeldpunt contact gehad en deze hebben mij ook geadviseerd om te proberen mijn geld terug te krijgen. Ook heb ik met de fraude afdeling van mijn bank en van de ing bank, waar zij zaken mee doen, contact gehad en ook deze hebben mij gemeld te doen wat zij kunnen doen en mij ook geadviseerd om aangifte bij de politie te doen. Met politie aangifte erbij staan zij sterker. Gemeenteregister.nl had al de aandacht van de ing bank, omdat er al meerdere klachten zijn geweest. Zij zijn al met onderzoek naar deze club bezig.
Zijn jullie lid van het fraudesteunpunt?
Ik ben wel van plan om lid te worden, zodat zij mij in ieder geval voor mijn betaling van het komende jaar kunnen vertegenwoordigen.
Zij melden mij dat zij in ruim 90% met succes tegen deze club in verweer gaan.
Groet

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Hoi Fonnie,
Jammer dat het niet meer gelukt is om de betaling tegen te houden.
Wij gaan ook lid worden van het fraudemeldpunt.
Zij doen dan volgens mij ook gelijk de aangifte bij de politie regelen.

Groetjes,
Vossie

Let op Fonnie ik sta nu op de 2e pagina.
Ik heb weer op jouw reactie gereageerd.
Laatst gewijzigd door vossie op 05 mei 2006 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Hallo Vossie
Wil je toch vragen omzelf aangifte te doen bij de politie. De aangifte van het fraudemeldpunt is toch veel minder krachtig dan een eigen aangifte bij de politie. Dit is mij ook door het fraudemeldpunt gezegd. Wij doen het trouwens allebei en zelf bij de politie en via het fraudemeldpunt.
Ik probeer nu alles in het werk te stellen om die club te laten stoppen.
Zouden jullie trouwens ook 2 jaar moeten betalen?
Mochten jullie toch aangifte bij de politie doen het betrft volgens het fraudemeldpunt artikel 326. Oplichting.
Groet

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Hoi,
Bij ons was het ook voor een periode van 2 jaar.
Wij gaan ook bij beide aangifte doen.
Wat ik zo al hoor is dat er heel veel ondernemers zijn opgelicht.
Het wordt tijd dat gemeenteregister flink wordt aangepakt.
Gewoon actie ondernemen.
Laat je ook wat horen als je wat meer te weten bent gekomen !!!

Groeten

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Het allerbelangrijkste is AANGIFTE DOEN.
Zo snel mogelijk doen!!!!!!!

Groet

vossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 apr 2006 16:25

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door vossie »

Hoi,
Heb je ook al aangifte gedaan bij de politie ?
Wij hebben wel al aangifte gedaan bij het fraude meldpunt.
Bij de politie moeten we nog even langs.
Heb je nu alles geregeld.
Wordt je geld terug gestort ?

Groeten

fonnie
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mei 2006 11:10

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door fonnie »

Doe ook aangifte bij de politie a.u.b.
Heb dit ook gedaan. Geld zal ik waarschijnlijk toch niet meer terug krijgen.

jan h
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 20:12

Re: gemeenteregister.nl

Ongelezen bericht door jan h »

Beste Mensen,

mij is hetzelfde overkomen dom dom.
heb meteen het gemeldt bij de Kvk en wanneer iedereen dit doet kunnen ze nl. actie ondernemen.

Gesloten