Afgelopen mei, een gratis boek gehad van Natuurmonumenten.
Het was gratis, maar er zat wel een acceptgirokaart bij, met het vriendelijke verzoek om toch wat geld over te maken. Heb dit uiteraard niet gedaan, omdat ik het boek gratis kreeg voor mijn trouwe lidmaatschap, net als vele andere leden trouwens. Echter een maand later een envelop ontvangen van Natuurmonumenten met daarin... juist ja een acceptgirokaart of ik maar even wat wilde storten op hun rekening, omdat ik dat nog niet gedaan had. Als ik het goed begrijp krijg ik dus GRATIS een boek waarvoor ik dan verplicht VRIJWILLIG ook nog eens voor mag gaan betalen. Nou kan U dit mededelen, natuurmonumenten heeft een donateur (ruim 10 jaar) minder.. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dergelijke ervaringen..
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GRATIS VAN NATUURMONUMENTEN
Re: GRATIS VAN NATUURMONUMENTEN
Gewoon niet betalen, het is toch een gratis boek? Bovendien waarom zou je geld geven aan een dergelijke subsidiespons?
-
bodejosm43
Wat bedoel jij met subsidiespons, Karr?
Of interesseert de natuur om je heen jou geen laars?
Hier kun je zien dat je weer eens een keer aan het leuteren bent.
http://www.mnp.nl/mnc/i-nl-1284.html
Hier kun je dus lezen dat 30 procent van subsidies afkomstig is en 70 procent dus niet.
Voortaan eerst je licht opsteken voor je dit soort ongenuanceerde uitspraken doet.
Overigens slaat deze opmerking niet op de manier van doen van Natuurmonumenten.
Wat ik overigens wel gek vind: bij andere zaken roep je altijd op gewoon te betalen omdat mensen nou eenmaal een rekening hebben ontvangen. En nou roep je op om niet te betalen?
Merkwaardig.
Of interesseert de natuur om je heen jou geen laars?
Hier kun je zien dat je weer eens een keer aan het leuteren bent.
http://www.mnp.nl/mnc/i-nl-1284.html
Hier kun je dus lezen dat 30 procent van subsidies afkomstig is en 70 procent dus niet.
Voortaan eerst je licht opsteken voor je dit soort ongenuanceerde uitspraken doet.
Overigens slaat deze opmerking niet op de manier van doen van Natuurmonumenten.
Wat ik overigens wel gek vind: bij andere zaken roep je altijd op gewoon te betalen omdat mensen nou eenmaal een rekening hebben ontvangen. En nou roep je op om niet te betalen?
Merkwaardig.
Beetje kromme vergelijkig. Ik heb karr-2 nog nooit horen zeggen dat mensen moeten betalen "omdat ze nu eenmaal een rekening ontvangen hebben", wel omdat ze verplichtingen zijn aangegaan.Wat ik overigens wel gek vind: bij andere zaken roep je altijd op gewoon te betalen omdat mensen nou eenmaal een rekening hebben ontvangen. En nou roep je op om niet te betalen?
Merkwaardig.
Dat bent u hier niet, dus gewoon niet betalen, is zijn advies nu.
U kunt rustig donateur blijven hoor: u bent wel erg snel op uw teentjes getrapt.
U vindt Natuurmonumenten ineens geen goed doel meer?
Ik heb dat boek ook gekregen en gewoon retour afzender gestuurd.
Kleine moeite en kost niks.
Maar deze actie van Natuurmonumenten verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs.
Kleine moeite en kost niks.
Maar deze actie van Natuurmonumenten verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs.
Dank je wel Gerland, je hebt helemaal gelijk....Beetje kromme vergelijkig. Ik heb karr-2 nog nooit horen zeggen dat mensen moeten betalen "omdat ze nu eenmaal een rekening ontvangen hebben", wel omdat ze verplichtingen zijn aangegaan.
Dat bent u hier niet, dus gewoon niet betalen, is zijn advies nu.
-
bodejosm43
Ik zeg dus dat Karr-2 weer eens te ver doordraaft.
Subsidiespons suggereert: bodemloze put, waarin geld gestort wordt waar niemand iets aan heeft.
Ik vind Natuurmonumenten juist een prima doel.
Met het aanhalen van mijn tekst laat ik zien dat Natuurmonumenten voor 30 procent bestaat dankzij subsidies, en dus voor 70 procent niet. Die 70 procent komen van giften, en onder meer de Postcodeloterij.
Natuurmonumenten zorgt ervoor, dat niet ALLE stukjes groen ten prooi vallen aan projekt-ontwikkelaars.
In dat licht bezien is de opmerking van karr-2 weer van een ouderwets kortzichtig gehalte.
Natuurmonumenten doet tenminste iets voor onze leefomgeving. Karr-2 vindt dat (getuige de opmerking ''subsidiespons'') kennelijk niet nodig.
En wat betreft je andere opmerking, waarin je aangeeft dat Karr alleen oproept te betalen wanneer iemand verplichtingen is aangegaan: kijk er de forums over incasso maar eens op na, daar roept hij vrijwel steeds op om ''gewoon'' te betalen, wanneer een incassobureau op de stoep staat. Ik geef vaker aan, dat het eerst nog maar eens moet vaststaan dat er inderdaad verplichtingen zijn aangegaan, voor iemand je kan dwingen om te betalen.
Karr-2 gaat er zonder meer vanuit dat iemand die een rekening krijgt, dus ook verplichtingen is aangegaan, als je zijn opmerkingen in het subforum over incasso leest. Dat heb ik al vaker aangegeven, het is me te kort door de bocht. Dan neemt ie het voor een tijdje aan, maar na een paar weken waait ie met zijn opmerkingen weer de andere kant op.
Geloof je me niet? Lees het subforum over incasso er maar eens op na.
Subsidiespons suggereert: bodemloze put, waarin geld gestort wordt waar niemand iets aan heeft.
Ik vind Natuurmonumenten juist een prima doel.
Met het aanhalen van mijn tekst laat ik zien dat Natuurmonumenten voor 30 procent bestaat dankzij subsidies, en dus voor 70 procent niet. Die 70 procent komen van giften, en onder meer de Postcodeloterij.
Natuurmonumenten zorgt ervoor, dat niet ALLE stukjes groen ten prooi vallen aan projekt-ontwikkelaars.
In dat licht bezien is de opmerking van karr-2 weer van een ouderwets kortzichtig gehalte.
Natuurmonumenten doet tenminste iets voor onze leefomgeving. Karr-2 vindt dat (getuige de opmerking ''subsidiespons'') kennelijk niet nodig.
En wat betreft je andere opmerking, waarin je aangeeft dat Karr alleen oproept te betalen wanneer iemand verplichtingen is aangegaan: kijk er de forums over incasso maar eens op na, daar roept hij vrijwel steeds op om ''gewoon'' te betalen, wanneer een incassobureau op de stoep staat. Ik geef vaker aan, dat het eerst nog maar eens moet vaststaan dat er inderdaad verplichtingen zijn aangegaan, voor iemand je kan dwingen om te betalen.
Karr-2 gaat er zonder meer vanuit dat iemand die een rekening krijgt, dus ook verplichtingen is aangegaan, als je zijn opmerkingen in het subforum over incasso leest. Dat heb ik al vaker aangegeven, het is me te kort door de bocht. Dan neemt ie het voor een tijdje aan, maar na een paar weken waait ie met zijn opmerkingen weer de andere kant op.
Geloof je me niet? Lees het subforum over incasso er maar eens op na.