LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ni hao

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ni hao »

In China staan ze gewoon op het hoofdmenu, heerlijk met een beetje witte rijst, moet wel goed gegrild zijn, ik vind ze rauw wat taai !!! Bijkomend voordeel is dat je je eigen kat mee mag nemen in sommige restaurants, jammer dat het zoveel kost om er eentje over te vliegen, dus meestal vang ik een plaatselijke kat aldaar

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

En poezen niet, mijn hond valt de vogels en de kikkers niet lastig, hij beschermdt ze juist geheel volgens de wet tegen de poezen uit de buurt
Dus ook jOUW huisdier [hond] volgt de natuurwet.....

Omdat dit in jouw straatje past, wordt dus het gedrag van andere dieren die hun natuurinstinct volgen door jou afgekeurd....
Beetje hypocriet, niet dan?

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Nee, dat is niet hypocriet.
Als je zou kunnen lezen, iets anders dan alleen letters en woorden bekijken, kon je lezen dat het niet over een natuurwet maar over het wetboek van strafrecht ging.
Het is namelijk helemaal geen natuurwet dat een hond een kat aanvalt, in tegenstelling tot wat vaak gedacht en beweerd wordt, een kat is namelijk geen potentiële prooi voor een hond.
Hij zal uit jachtinstinct wel achter een kat aangaan, maar meer om hem weg te jagen en niet om hem te doden, mits de hond goed opgevoed is.
Mijn hond valt katten alleen aan als ze in onze tuin zijn, daarbuiten mag hij dat niet en doet hij het dus ook niet. Dit principe gaat ook op voor mensen, buiten ons terrein speelt hij ermee maar op ons (en dus ook zijn) gebied zal hij ze uitschakelen, tenzij hij te horen krijgt dat het goed volk is.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Hij zal uit jachtinstinct wel achter een kat aangaan, maar meer om hem weg te jagen en niet om hem te doden, mits de hond goed opgevoed is
Aha, dus tóch een instinct.... echter dat instinct wordt hem afgeleerd en dan heet het ineens een goede opvoeding....
Wat raar! :roll:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

beste joost

Mijn god, wat een onzin kan jij uitkramen over het belang van je vogeltjes en je natuurtuin. Als je zoveel van de natuur houdt, besef dan dat er zoiets bestaat als het recht van de sterkste en de voedselketen en ja daar staan vogels nu eenmaal wat lager op die lijst dan katten. Dus beste natuurliefhebber, waar jij zo over klaagt is een typisch voorbeeld van hoe alles reilt en zeilt in de natuur! Sterker nog, zoals jij nu bezig ebnt verstoor je een volkomen natuurlijk proces.

thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door thuis »

Gewoon al die st*nk katten in je eigen huis of tuin houden
je moet een ander met je eigen huisdieren niet lastig vallen

ver

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door ver »

juist ja de eigenaren van een kat zijn verandwoorderlijk voor hun beesten
de hond van een ander mag ook niet bij iemand zomaar loslopen in de tuin

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Opvoeding ja, het is namelijk een huisdier en geen wild beest.
Instinct ja, maar instinct is niet af te leren, wel het toegeven aan het instinct, het is tenslotte geen wild beest.

Welk natuurlijk-proces, het feit dat een huiskat een huisdier is geeft al aan dat het geen wild beest is, dus in huis met dat mormel, of buiten zonder overlast.
Als mijn paarden bij jullie in de tuin de sierplanten komen opvreten en de boel komen onder bemesten is dat volgens jou logica dus ook natuurlijk, dat ze onder invloed van het natuurlijk-proces ook nog even in je zojuist geschoffelde bloemperk een stofbad nemen verhoogt de vreugde over zo'n mooi natuurlijk-proces natuurlijk ook.

Ik denk niet dat jullie daar vrede mee zullen hebben, en logisch.
Waarom moet ik het dan wel goedvinden dat iemands huisdier mijn tuin als proviandkamer gebruikt en tijdens zijn jachtpartijtje op de kikkers de waterplanten uit mijn vijver sjort, jonge vogeltjes pakt en overal pist en kakt.

Als de poes zich niet in mijn tuin bevindt, is het best een leuk dier.
Is hij echter in mijn tuin dan is hij ongenood en ongenode gasten worden weggestuurd(als ze snel zijn).

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Mmmm, zo te zien houdt Joostw van [huis]dieren, behalve.......katten.
Waarom zo ophef maken over 'n soort huisdier. Nog even en dan is de kat het grootste gehate dier [althans hier op het forum in deze topic al wel] volgens sommigen. Tsjonge, klop de boel toch niet zo op!
Jullie kunnen echt sterk overdrijven met je antipathie voor katten! Jullie hebben gewoon "iets" tegen een poes. En dat ligt niet aan de poes maar aan jullie zelf!! Jullie zoeken gewoon een excuus.

thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door thuis »

kan wel zijn
maar gewoon binnen houden
Overlast van een ander is nergens voor nodig
En zeker niet van een HUISDIER

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Ik zal even in herhaling treden.

Als de poes zich niet in mijn tuin bevindt, is het best een leuk dier.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Mei 2005 16:59 door joostw


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal even in herhaling treden.

Als de poes zich niet in mijn tuin bevindt, is het best een leuk dier.
Ik zal ook even in herhaling treden.

Dan ligt dat dus niet aan de poes, maar aan jouw visie. :shock:

Vondee
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 mei 2005 22:27

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Vondee »

Poepen ze niet in je tuin, dan gebruiken ze een (klein) boompje als krab-paal. Resultaat: 35 euro naar de mallemoer.
DANK JE WEL!

Leuke dieren zeg!

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Vondee niet doen, niks zeggen over poezen.
Ze doen namelijk niks fout, da's de natuur, echt waar hoor.
Nu krijg jij misschien ook naar je hoofd dat je een kattenhater bent.
Let op, poezen zijn altijd lief, vertederend en vol natuur-driften, en jij , jij bent niet lief en ik ook niet.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik lees hier heel veel dingen, maar sommigen zijn onmogelijk.

Spreek de eigenaar aan :
Wie is de eigenaar van die ene kat en wie is de eigenaar van die andere kat? Bij ons in de tuin lopen i.i.g. 5 verschillende katten rond die allen hun behoefte in de tuin willen doen en onze konijntjes bang maken (de konijntjes hebben en lekkere ren om te dollen met gaas eromheen).

Gooi er water overheen :
De katten zitten natuurlijk nooit achter je raam/deur, maar achterin de tuin. Ik weet niet, maar 11 meter ver kan ik niet gooien, tenzij het een waterballon is. Maar ja, tegen de tijd dat ik mijn achterdeur open heb zijn die beesten al weg en ligt er een mooi hoopje stront in mijn tuin. Vanmorgen een heel brutale kat, die bleef gewoon zitten scheiten en je aankijken totdat ik de deur open had. Soms zou ik wel een sprinkler met afstandbediening willen hebben.

Er kwamen nieuwe buren met een kat. Wij hebben die verjaagd met veel lawaai en toen waren ze beledigd.
Opmerkingen die we kregen:

"Een kat kan je eenmaal niet binnen houden."
Dat kan makkelijk hoor. Ik zie het met mijn eigen ogen bij familieleden. Zelfs met de deur open gaat de kat pas naar het baasje in de tuin toe als deze hem roept.

"Je moet niet in een benedenwoning gaan wonen als je geen katten in de tuin wilt."
Vreemd dat zij vroeger op een etage woonden en naar een benedenwoning zijn verhuisd.

en natuurlijk dat we geen dierenvrienden zijn.
Vreemd, ff denken hoor. Hond en katten aan de ene kant bij de ouders, vogels, kippen, duiven, vissen, kikkers, salamanders ed. bij de andere ouders. Er ook mee opgegroeid (even de eenden, fazanten en konijnen niet meegerekend :))

En dan heb ik het nog niet met hen gehad over het feit dat ik al 3x hun konijn uit onze tuin heb moeten halen/verjagen omdat zij hun binnenkonijn(!) gewoon buiten in de met klinkers dichtgemaakte tuin(!) laten rondlopen zonder goede poort. En natuurlijk hun hond op zijn gemakje over straat (vrij rustig) laten lopen om ergens te scheiten en dan weer naar huis te sukkelen.

Het zijn lieve dieren, echte knuffelbeesten. Maar ik hoef hun ellende niet te hebben.

Klein voorbeeld hoe je een kat op kan voeden:
Voiliere met veel vogels, kat jaagt erop.
Klomp richting houten muur gooien waar kat in de buurt zit (ca. 2 meter ernaast).
Kat schrikt en jaagt niet meer de vogeltjes op.
Sterker nog, de kat liep zelfs tussen de binnenvoilieres om de muizen te vangen ZONDER ook maar naar de vogeltjes te kijken.
Een beest goed laten schrikken werkt dus wel, misschien rotjes in de grond verstoppen :twisted:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 18 Mei 2005 22:54 door Vondee


--------------------------------------------------------------------------------

Poepen ze niet in je tuin, dan gebruiken ze een (klein) boompje als krab-paal. Resultaat: 35 euro naar de mallemoer.
DANK JE WEL!

Leuke dieren zeg!
Heb je een leuke heg geplant en grasmatten gelegd, pissen die honden de struiken en het gras geel....
DANK JE WEL!!

Leuke dieren zeg....

thuis

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door thuis »

o ja, zitten er honden bij jou in de tuin?
kan mij eigen niet voorstellen
maar vervelend he!
weet je ook eens wat er is

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

katten en honden zijn eigenlijk GEEN huisdieren (en zeker niet in kleine ruimtes en minituintjes zoals in nederland!), in andere landen leven ze in t ' lekker buiten' , als mensen ze s hebben is het op hun eigen terrein en is er zoveel land omheen dat de kat en/of hond de buren geen overlast bezorgt, die heeft thuis genoeg ruimte!!!! (boerderijen etc) en de honden zijn voor de waak! (weer van een groot terrein)
Achterlijke gedoe hier om op een flat een paar katten te zetten, of in op enorme drukke plek met je katten en/of honden te gaan leuren en geen plek hebben om ze in je eigen tuin/terrein te laten schijten!!!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 19 Mei 2005 16:36 door thuis


--------------------------------------------------------------------------------

o ja, zitten er honden bij jou in de tuin?
kan mij eigen niet voorstellen
Aan je reactie te zien kun jij je niets voorstellen. Probleempje? :lol:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

eerst deden onze katten het bij ons in de tuin, nu hebben wij alles betegeld. :D

Gesloten