LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
vman
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2003 17:30

handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door vman »

ZIJN KATTEN BELANGRIJKER VOOR DE politiek en ministerie ALS KINDEREN?
Waarom de honden weren uit de openbare kinderspeelplaatsen en zandbakken terwijl de buitenlopende katten deze gebruiken als kattenbak. De ontlasting van de kat kan ziektes verspreiden met als gevolg blindheid, slechtziendheid etc. De ontlasting van de hond kan ook ziektes verspreiden maar deze honden worden nu geweerd uit de openbare kinderspeelplaatsen en zandbakken. Dus waarom niet de katten?

Inenting katten;
Slechts 25% van de katten zijn inge-ent tegen ziektes en spoelwormen.

Risicogroep en Spoelwormen;
De grootste risico groep zijn kinderen. Deze kinderen spelen in de openbare zandbak. Wat is mooier met de kinderen of kleinkinderen naar de openbare speelplaatsen te gaan om daar in de zandbak te gaan spelen?

Hoe kan de mens besmet raken?
De mens kan eitjes opnemen door contact met besmette grond. Uit bloedonderzoek is gebleken dat zoveel procent van de Nederlandse bevolking wel eens een besmetting heeft doorgemaakt. Na opname van de besmettelijke eitjes komen larven in het darmkanaal vrij. Soms zien we long- en lever aandoeningen. Bij uitzonderingen kunnen oogklachten optreden. Omdat kinderen meer contact hebben met de grond, is het risico met spoelwormen bij kinderen groter dan bij volwassen mensen (volwassenen).

Overal waar honden en katten hun behoefte doen, komen spoelwormen voor. Om besmetting te voorkomen, moeten wij onze aandacht richten op het weren van katten en honden uit de openbare kinderspeelplaatsen en zandbakken.
De hond wordt al geweerd door de ministerie en politiek maar de katten niet. Waarom de honden weren uit de kinderspeelplaatsen en zandbakken en de katten niet?

Was de handen altijd na het tuinieren en na het verwijderen van honden- en kattenpoep. Dus ook in andermans tuintjes zijn de katten en honden aanwezig met de honden- en kattenpoep. Er bestaat een hondenbeleid dus de inwoners kunnen bijna geen last meer hebben van de hondenpoep. Dan blijft alleen nog maar de kattenpoep over.
Er bestaat een hondenbeleid voor de honden te weren uit openbare kinderspeelplaatsen, zandbakken etc. Dus de kat blijft alleen over voor deze ook nog te weren uit de kinderspeelplaatsen, zandbakken etc.

Als U daar iets aan wilt doen (voor de bescherming van uw kleinkinderen en kinderen)?!
Wilt u deze brief wilt opsturen, samen met uw gegevens; naam, adres, geboortedatum en handtekening. U moet wel ouder zijn als 18 jaar. Ik zal met u gegevens vertrouwelijk omgaan en uw vertrouwen niet schaden. Heeft U opmerkingen of klachten, schrijf deze op de achterkant van deze brief. Ik wil door middel van een burgerinitiatief deze handtekeningen aan de politiek en ministerie geven dat deze ook iets aan de katten doet met de openbare kinderspeelplaatsen, zandbakken etc. Een kattenbeleid! Maar er is nog meer kattenoverlast, overal in Nederland

Opsturen naar;
KES
POSTBUS 6313
5600 HH EINDHOVEN

uhhh

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door uhhh »

jee hee, u ziet geen uitweg meer met uw hobby en dan worden de katten aangepakt. Zielig hoor.

Misschien moeten we met z'n allen een handtekeningen actie tegen u beginnen.

Ik neem mijn tip bij vrijetijdsbesteding terug. ZOEK HET MAAR UIT.

De honden moeten aan de lijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

helma

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door helma »

beste vman ik sluit mij bij je aan.
ik ben geen kattehaatster maar honden worden wel gediscrimineert.
mijn buurvrouw achter heeft 6 katten en die lopen allemaal los en doen hun behoeftes bij andere in de tuin.
en dan spreek ik nog niet van andere katten die hier los lopen.
moet ik dan mijn hond vast gelijnd laten BELACHELIJK.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

mijn naam is petra geen ahhh of uhhh. die persoon die zich zelf uhhh noemt heeft volgens mij geen kinderen maar katten.natuurlijk is het ongezond voor kinderen die in een zandbak spelen waar die lieve poesjes hun behoefte in doen .heeft persoon uhhh zelf wel eens met zijn uhhh handen in de katten stront gezeten? in zijn tuin of heeft u ook gen tuin?nog iets ze moeten niet alleen de katten aanpakken maar ook de eigenaars uhhh laat ze maar katten belasting betalen dat moeten honden eigenaars ook.petra

uhhh

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door uhhh »

Inderdaad Petra, ik heb geen kinderen en ja, ik heb 2 katten, maar deze komen nooit buiten, omdat ik heb gekozen voor huisdieren en deze niet tot last moeten zijn voor anderen.

Mijn reactie naar vman toe is, omdat hij in 4 verschillende rubrieken exact hetzelfde verhaal neerzet.

Ik heb niks tegen huisdieren, maar ze moeten niet anderen tot last zijn.
Dus dat een gemeente de honden aan de lijn wil, kan ik begrijpen.
Okee de belasting op honden is ook een discussie punt. Maar als ze belasting op katten gaan heffen moeten ze op alle huisdieren belasting heffen. Van mij mag de hondenbelasting eruit, maar dan wel honden aan de lijn en katten binnen of in eigen tuin!

En nog even over mijn naam, ik heet gelukkig geen petra.
En de letters u.h.h.h. zijn initialen, maar zonder de puntjes schrijft dat makkelijker en dit persoontje uhhh is geen hij!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

klik op vman !!!!!!!!!!!!

ik zie wat je bedoelt uhhh en ik moet toegeven, dit gaat vervelen met die vman.

p.e.t.r,a

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door p.e.t.r,a »

u heeft gelijk honden aan de lijn katten binnen.wij zelf hebben 1 hond en 2 katten ik ben dus ook een dieren vriend.mijn hond is altijd aan de lijn en mijn katten binnen.p.e.t.r.a zijn ook toevallig mijn initialen .van mijn hond en katten d.i.t.

henk b.

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door henk b. »

miauwww....

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

laat die katten toch met rust. Ze vormen bij lange na niet zo veel overlast als u denkt. Bovendien zijn ze best nuttig. Er is geen boerderij zonder katten en sinds ik 2 katten heb is het huis muis vrij!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

juist katten horen op een boerderij,daar hebben ze de ruimte om hun behoefstes te doen en niet bij de buren in de tuin.
sinds ik een hond heb voel ik mij veiliger.
het groepje op gelaten jongeren die iedereen lastig vallen gaan op de loop voor mijn hond,terwijl mijn hond echt niets doet.
mijn persoonlijke omgeving is dus crim...... hang jongeren vrij.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan heb je waarschijnlijk je hond aangelijnd, zodat ie dicht bij je is.

rachel

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door rachel »

:twisted: Nou ik ben het helemaal eens met het feit dat we wat aan die kattenoverlast moeten doen!
Inderdaad, ik heb bewust geen hond want ik kan er niet voor zorgen omdat we elke dag werken. We hebben geen kat, want is het niet zo dat elke katten bezitter dan meteen twee katten neemt. Want anders is het zo zielig.
De meeste kattenbezitters hier in de buurt hebben geen kattenbak, want een kat hoort buiten! Ja precies, en in mijn tuin dus!
Ik kan nog geen stukje tuin onbeplant laten of er ligt een kattendrol!
's zomers in de vakantie is het ronduit zielig. Want zo'n kat kan makkelijk drie weken op straat leven! Dan hebben we dus zwerfkatten die ergens door iemand in een schuurtje gevoerd worden.
Maar nee hoor zeg er maar niks van.
Ik zet mijn raam open 's nachts en hup twee katten binnen.
Zelfs een vreemde kat in de wieg van mijn kind!
Het moet allemaal kunnen.
Kattenoverlast? Ben je gek? We nemen gewoon nog een derde of een vierde. Het kost toch niks!
Kattenbelasting meteen! Of zoals in Australië elke kat die 's avonds niet binnen is, vangen en tegen een fikse bekeuring af te halen bij het asiel.
Dan zul eens zien welke echte kattenliefhebbers hun kat komen halen!
Dat kon nog wel eens tegen vallen.
:evil:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Wij van zwembad poessie miauw hebben 40 ratten en 10 muizen ook hadden we 3 katten, Sem, Cham en Jafet. Er komt nu geen hond meer in het zwembad. Tis toch wat.

Dubber

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Dubber »

Inderdaad, katten zijn vreselijk! Mijn buren sloegen eerst met stenen en stokken katten uit hun tuin. Toen kochten ze zelf zo'n geval. En die kakte mijn hele tuin onder, alle bollen eruit. OVeral viezigheid en stinken dat het een lieve lust was. Dus ik zei er iets van.... Nou toen waren de rapen gaar. Waar ik mij mee bemoeide....ja, ja, een half jaar ervoor sloegen ze de katten er dus uit! Zelf ben ik een grote dierenvriend maar ik vind wel dat een ander geen last van jouw dier(en) mag hebben. Dus laat die pokkenkatten binnen, Ze hebben dit jaar alle nieuwe vissen uit mijn vijver gevreten. En dat doet voor mij de deur dicht. Dus de oplossing: koop een PVC buis van ongeveer 15 - 20 doorsnede. Smeer deze aan de binnen zijde in met zwarte afgewerkte olie of vrachtwagenschotelvet. Leg er een stukkie vlees of vis in en de kat gaat erin, en er weer uit. Nu gaat hij lekker naar zijn baasje, springt daar op de bank en rolt over de vloer....lekker voor het baasje maar dan is daar dus alles vies en vet! Gevolg, je hebt niet de kat (een sopje en het is er weer uit) maar wel het baasje die het toch niets uitmaakt dat die kat jouw spullen molt! Eindelijk gerechtigheid!

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik begrijp hieruit dat u van katten houdt. Dan heeft u ook een lief karakter.

xenovanis
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2003 14:18

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door xenovanis »

Je kunt pas van mensen houden als je van dieren houdt... :)

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind apen ook wel leuk.

xenovanis
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 nov 2003 14:18

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door xenovanis »

Moet je voor je kat dan ook belastingaangifte doen? En kun je ook VT krijgen? :shock:

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb wel gemerkt dat wanneer het over katten gaat, mensen gelijk op hun achterste benen staan!
Waarom moet je kat per sé naar buiten?

Ik heb jaren twee katten gehad (helaas door ziekte en ouderdom overleden) en nu heb ik er weer één (eentje dus, geen twee, want één kat is helemaal niet zielig!) en alledrie mochten en mogen alleen in MIJN tuin. Hier staat ook een schutting omheen, en wee degene die daar overheen zou willen klimmen. Dat gebeurt dus niet, want IK ben de baas, niet de kat. Ik wil niet dat mijn kat bij een ander in de tuin komt, maar ik wil ook geen andere katten in mijn tuin. Dat gebeurt dus helaas wel. Gevolg: stont en gore pisluchten overal.
Logisch hè, baasje gaat naar z'n werk en Poekie mag naar buiten. Ja en als je dan moet piesen of poepen... tja...

Mijn kat mag naar buiten met mooi weer als ik zelf ook in de tuin zit. Met slecht weer als ik dus niet buiten ben is mijn kat ook binnen. Dus er zijn dagen dat ie niet buiten komt. En dat is helemaal niet zielig!

Mensen moeten eens beter nadenken voordat ze aan dieren beginnen.
Want de dieren kunnen er niets aan doen...

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb 2 katten en zij komen nooit buiten.

Gesloten