LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HCC en INTRUM JUSTITIA moeten aangepakt worden!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
RonaldZwolle

HCC en INTRUM JUSTITIA moeten aangepakt worden!

Ongelezen bericht door RonaldZwolle »

Beste TROSRADAR. Is het echt niet illegaal wat HCC doet met koppelverkoop? Is hier niets aan te doen? Zeker de combinatie met Intrum Justitia is heel kwalijk. Mijn ervaringen zijn zeer slecht. Ze reageren nergens op. Zeggen vervolgens dat je niet reageert en dreigen, dreigen, dreigen.

Kan iedereen je dan maar iets aansmeren of een rekening sturen? En vervolgens gewoon zo'n discutabel incassobureau op je dak. En het geld stroomt binnen.

Zie hieronder mijn beide brieven aan Intrum. Ben er best boos om, hoe er omgegaan wordt met incasso door Intrum Justitia.

Wat kun je hieraan doen? RADAR help!
-------------------------------------------------------
BRIEF 2, naar aanleiding van dreigement met binnen 5 dagen betalen of een deurwaarder!

7 oktober 2010,

L.S.,

Hallo, ik heb op 4-10 2010 uw dreigementbrief ontvangen. U zegt niets van mij gehoord te hebben. Echter al op 23 augustus mijn bezwaar via de website ingediend. Het bestand upgeload. De brief hieronder. Volgens jullie callcenter medewerker kwam het ZEKER goed zo. Niet dus. Nooit iets van jullie gehoord. Nu dreigen jullie met een deurwaarder. Ik stel voor dat jullie een keer netjes en eerlijk gaan werken. En jullie bedrijfsvoering op orde krijgen.

Nu wederom een callcenter medewerker die zegt dat HET GOED KOMT. Hij wil alleen zijn achternaam aan mij geven: OSTE. Een voornaam kreeg ik niet. En een bevestiging van wat hij mij beloofde ook niet. Een meerdere kreeg ik ook niet aan de lijn. Daarop slechts hoongelach. Fraaie werkwijze zo. Van alles beloven. Mensen laten reageren via een website, waar je vervolgens niets mee doet. En dan maar weer dreigen met een deurwaarder. En via de ‘consumer incasso’ telefoon alleen onbenullige types die achter een computerscherm zitten en een paar standaard dingetjes aanvinken.

Ik EIS dat jullie serieus met mijn klacht omgaan. Ik ben het met de oorspronkelijke rekening van de HCC niet eens. Met de aanmaning ook niet en met dreigen met de deurwaarder helemaal niet. Ik EIS een bevestiging ervan dat mijn klacht in behandeling is. Deze brief mag u ook beschouwen als EXTRA klacht. Over uw werkwijze! Ik EIS eveneens dat u mij geen aanmaningen of dreigbrieven meer stuurt, zo lang u mijn brieven aan u nog niet eens hebt ingekeken!

Mocht u hier niet aan voldoen dan schakel ik zelf rechtshulp in. Vooralsnog vind ik Intrum Justita een waardeloos bedrijf. Niet omdat u incassowerk doet. Maar omdat u het niet goed doet! Dat past dan overigens wel geheel bij de werkwijze van de HCC, met stiekeme koppelverkoop. Ik begrijp dat uw bedrijven elkaar gevonden hebben.

U begrijpt, ik ben boos. Wellicht kunt u nu eens echt serieus met uw werk bezig gaan en mijn bezwaar (voor UW gemak hieronder nogmaals) in behandeling nemen.

Groet, XXXX
----------------------------------------------------------
BRIEF 1, n.a.v. incasso HCC

Zwolle, 23 augustus 2010

BETREFT: Bezwaar incasso HCC

Geachte heer/mevrouw,

In reactie op uw incasso-opdracht VV/69797157, stuur ik u hierbij mijn bezwaarschrift.

Mijn vriendin xxxxxx gaf mij jaren geleden een proefabonnement op het fotoblad ZOOM. Toen woonden wij nog aan xxxxxxxxxx in Zwolle. Dat abonnement van 3 maanden liep niet door. Daar letten wij altijd goed op. Enige tijd later zijn wij verhuisd en naar nu blijkt zijn wij lid van de HCC. Dat is destijds bij wijze van koppelverkoop aan ons verkocht. Nooit geweten, want de post van de HCC krijgen wij niet op ons nieuwe adres (zie boven). Alleen de aanmaning van Intrum Justitia.

Ik heb contact gehad met HCC en daar zegt men doodleuk dat we dan destijds de kleine lettertjes maar hadden moeten lezen. Echter; dit soort koppelverkoop is m.i. illegaal; in strijd met de wet. Wat bij de DSB bank niet mag, mag bij de HCC ook niet. Bovenal is het niet fraai en niet voor niets staan op de site van TROS RADAR honderden klachten over deze koppelverkoop.
Zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=64917

Het bedrag dat werd afgehouden in januari 2010 heeft mijn vriendin overigens terug laten boeken, juist omdat we niet wisten dat we ergens lid van waren. Bij ons speelde het idee dat men bij ZOOM nog immer niet begreep dat wij geen lid meer waren. Een telefoontje naar hun abo-service maakte duidelijk dat het daar allemaal goed zit.

Kort gezegd: we wisten niet dat we lid waren. We kregen geen post van de HCC. Ook geen e-mails; want met de verhuizing is ook onze provider veranderd. Alleen de incasso komt op het juiste adres. Het zou overigens goed zijn als de juiste adressen, die Intrum Justitia vergaart, ook terug worden gekoppeld aan de opdrachtgever. Immers, vaak is juist dat verkeerde adres de oorzaak van de incasso! Maar ik begrijp uit alles dat voor de HCC de klanttevredenheid niet zo heel belangrijk is. Slechts de ledenaantallen.

Met het oog op bovengaande teken ik hierbij bezwaar aan tegen de vordering. Zo ik hier niet wettelijk aanspraak kan maken op kwijtschelding van deze incasso, dan toch zeker ook op basis van enige coulance van de kant van HCC. Dat laatste met de hoop dat er bij HCC toch nog enig inzicht aanwezig is over het toch niet zo fraaie systeem van koppelverkoop. En dat de servicebereidheid verder gaat dan het werven van leden alleen.

Groet, xxxx
---------------------------------------------------------

jlthkoch

Re: HCC en INTRUM JUSTITIA moeten aangepakt worden!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

RonaldZwolle schreef: Hallo, ik heb op 4-10 2010 uw dreigementbrief ontvangen. U zegt niets van mij gehoord te hebben. Echter al op 23 augustus mijn bezwaar via de website ingediend.
Dit is de bekende werkwijze van IJ, ze hebben nooit iets gehoord ook al heb je allang gereageerd.

IJ probeert alles te incasseren en het boeit ze echt niet of dit terecht of onterecht is.
Je hebt ze nu al twee keer een bericht gestuurd, ik zou het daar bij laten.

Ik zou het bij deze twee reacties laten, ze proberen dmv intimidatie jou te dwingen tot betalen en vaak betalen mensen maar om van het gezeur af te zijn, ook al is de vordering onterecht.

Als je verder niet reageert dan houden ze vanzelf op met je lastig te vallen!

Gesloten