LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotelgoldcard

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
melkster
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:22

hotelgoldcard

Ongelezen bericht door melkster »

ik zie hier zoveel klachten opstaan ik dacht nu wil ik mijn verhaal ook even kwijt ik ben september 2010 benaderd door hotel goldcard met veel aandringen mchten ze mij het opzicht toe sturen 8 november 2010 heb ik het pakket ontvangen en die zelfde 8 november weer retour gedaan het stond me niet aan en vond het erg duur 153 euro,dus retour gedaan en 10 november gebeld of ze het hadden ontvangen mondeling is toegzegt dat het in goede orde was ontvangen dus dacht zo daar ben ik weer vanaf...ja mooie gedacht maar was niet waar 13 december krijg ik de eerste brief van direct incasso binnen en heb telefoniche contact gehad met het incasso buro en heb ze uitgelegt hoe het zat heb nog wat over en weer gemailt en gevraagt om mij een overeenkomst of afdruk van de postzegel toe te zenden en dat ze binnen een week wouden reageren maar geen reactie meer gekregen.
gister 1 februari 2012 telefoniche benanderd door een ander incasso buro ruys collection die gelijk begindt te dreigen dat ik moet betalen en dat ik anders voor het recht moet komen ik heb gezegt ik heb geen overeenkomst en ga ook niet betalen ze hebben me mondeling toegezegt dat ze het in goede orde hebben ontvangen en dan ook nog meer als een jaar na dato te komen is helemaal van de zotte.
vandaag 2 februari 2012 weer gebeld door incasso buro ruys collection dat ik nu echt moest betalen en dat ze nu elke dag gaan bellen en aanmaningen gaan sturen en de kosten lopen op en die zijn voor mijn rekening ook de gerechtelijke stappen die ze gaan maken.
maar ik laat het hier niet bij zitten heb gelijk juridiche advies gevraagt bij het juridiche loket en die hebben mij doorverwezen naar consuwijzer en daar krijg ik morgen bericht van 3 februari 2012.

als er mensen zijn die net als ik in dit traject zitten wat doen jullie hiermee moeten we nu echt zelf naar de rechter toe stappen om dit te stoppen dit mag en kan toch niet zomaar voor bij gaan zo hadden we allemaal wel rijk kunnen worden het gaat niet om een 1 euro maar wel over honderden euro's

beste mede gedupeerde laten we samen sterk zijn en laten wij deze hotelgoldcard stoppen.....er gaat financieel meer stuk dan zij denken

groet een gedupeerde

Hjb1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:06

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Hjb1968 »

Bij deze reageer ik ook op de firma Hotel gold card en haar boeven broertjes Ruys incasso te zwolle en direct incasso in arnhem. Wat een stelletje oplichters. Vorig jaar heb ik gemaild en gebeld met direct incasso. Na vele mailtjes heen en weer zijn we gewoon gestopt met reageren en daarna nooit meer wat van gehoord. Nu in 2012 begint het verhaal weer van voren af aan alleen met Ruys incasso uit Zwolle. Na telefonisch onderhoud van deze week heb ik gedreigd om langs te komen in Zwolle. Uiteraard krijg je geen adres en is ook nergens een adres te vinden. Op hun website en briefpapier staat slechts een postbus. Verrassend....!. ook dit jaar ga ik niet meer reageren. We sluiten ook voor dit jaar maar weer eens het dossier. Ben benieuwd wat de Hotel gold card volgend jaar weer in petto heeft. Schandalig maar kennelijk mag dit gewoon in Nederland.

unitbaasje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012 12:12

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door unitbaasje »

Idem bij mij.
In 2010 heb ik een formuliertje ingevuld voor meer info over de hotel gold card.
Daar moest ik ook mijn rekeningnummer invullen. Geen handtekening gezet.
Toen begon de ellende.
Al 3 jaar op rij krijg ik de kaart thuis gestuurd en wordt er automatisch geld afgeschreven van mijn rekening. Dit geld stort ik vervolgens weer direct terug.
Dan komen de aanmaningen en vervolgens de brieven het incassobureau.
Ik heb gebeld en gemaild en heb zelfs van het incassobureau in 2011 een brief ontvangen, waarin staat dat ze een fout hadden gemaakt en dat ik niets schuldig was. Ik dacht MOOI dat is klaar dan.
Niet dus. Deze week doodleuk weer een kaart in de bus.
Het bedrijf heeft alleen een postbusadres en een duur telefoonnummer. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de Hotelgoldcard en het incassobureau onder 1 hoedje spelen. Volgens mij is er zelfs geen incassobureau.
Mijn advies: betaal NIETS en bewaar alle correspondentie en verspreid het verhaal dat ze OPLICHTERS zijn!
Ik ben alleen bang dat dit nu een jaarlijks ritueel gaat worden. En daar pas ik voor.
Update dd 15 april 2012: nu zijn we een betalingsherinnering en een brief van MKBusiness Incasso uit Zwolle verder. Ook dit incassobureau kan alleen maar gebeld worden met een duur telefoonnummer. Ik heb alle brieven gewoon genegeerd en vorige week werden we gebeld door dat Incassobureau. Na twee zinnen heb ik de dame ronduit uitgelachen en de verbinding verbroken. Tot nu toe niets meer gehoord.
Laatst gewijzigd door unitbaasje op 15 apr 2012 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

melkster
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:22

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door melkster »

voor de mensen die net als ik een bericht schreven met de klacht over hotel golcard...niet betalen geen antwoord aan geven gewoon contact opnemen of zeggen dat je contact hebt gehad met de consuwijzer is en was voor mij alweer genoeg....een incasso buro lijkt eng maar kunnen je niks maken laat je niet gek maken en komt er weer een brief schrijf er met grote letters op retour dan stopt het vanzelf

consumentenbond
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 12:04

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door consumentenbond »

De Consumentenbond heeft actie ondernomen tegen de onrechtmatige incasso's voor de Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport te beëindigen, zie het bericht op de site van de Bond:
De Consumentenbond (CB) heeft aan banken gevraagd alle onrechtmatige incasso's voor de Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport te beëindigen. Het bedrijf Sell It verkoopt de hotelkaarten telefonisch en daarbij is automatische incasso niet toegestaan. Via [email protected] kunnen gedupeerde consumenten een stappenplan aanvragen waarmee onterecht geïnd geld terug geboekt kan worden.
Uit klachten van consumenten blijkt dat zij geregeld betwisten dat er sprake is van een overeenkomst met Sell It terwijl het geld dan al is afgeschreven. Verkoper Sell It van de Hotelgoldcard en het Hotelgroup Passport reageerde niet op verzoeken van de CB om te stoppen met de onrechtmatige incasso's zonder schriftelijke machtiging. Uit meldingen van consumenten blijkt dat Sell It er verschillende bankrekeningen op nahoudt en verschillende bedrijven inschakelt om de incasso's uit te voeren. Daardoor is het nog niet duidelijk of alle onrechtmatige incasso's nu beëindigd zijn. De CB neemt verdere stappen als blijkt dat dit nodig is. Consumenten die geconfronteerd worden met een onrechtmatige incasso van Sell It voor de Hotelgoldcard of voor het Hotelgroup Passport kunnen via [email protected] bij de Consumentenbond een stappenplan aanvragen. Tevens hoort de CB via dit e-mailadres ook graag naar welk rekeningnummer Sell It (of een ander bedrijf dat de incasso's voor de Hotelgoldcard of het Hotelgroup Passport uitvoert) het geïncasseerde bedrag laat overboeken.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door plumber »

Vraag mij af hoe het kan dat banken het bedrag automatisch
afschrijven zonder toestemming.Er moet voor automatische incasso
toch toestemming gegeven worden.Bovendien kan men bij automtische
incasso het bedrag laten storneren dus ik begrijp die hele handel niet.

Roland53
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2012 21:58

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Roland53 »

Wanneer een bedrijf door de bank de mogelijkheid wordt gegeven om automatisch te incasseren, dan kan het bedrijf dat zonder een machtiging daartoe te hebben ontvangen van elke rekening, dus bijvoorbeeld ook van mijn rekening zonder dat ik daartoe toestemming heb gegeven. Het bedrijf handelt dan wel in strijd met de overeenkomst met de bank en ook in strijd met de wet. De bank heeft als sanctie-mogelijkheid het intrekken van de mogelijkheid tot automatische incasso, maar dat zal ze niet zo snel doen omdat ze dan waarschijnlijk een klant gaat verliezen. Aan de andere kant, wanneer er maar genoeg klachten komen, loopt de bank het risico de gedupeerden als klant te verliezen.

Roland53
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2012 21:58

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Roland53 »

Ik las zojuist dat de consumentenbond de banken heeft benaderd om te stoppen met het automatisch incasseren door MKBusiness in opdracht van Hotelgroup. Inmiddels alle banken hebben daar positief op gereageerd. Dus vanaf twee weken geleden kan MKBusiness (die èn de betalingen regelde voor de HotelGroup èn optreedt als incassobureau!!) geen automatische incasso's meer uitvoeren.
Het gedoe van de automatische incasso is dus afgelopen; ze gaan wel onverdroten voort met het versturen van juridisch krakkemikkige dreigbrieven.

unitbaasje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012 12:12

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door unitbaasje »

Klopt; ik heb nu reeds 4 brieven en 2 telefoontjes van het incassobureau MKBusiness ontvangen. Telefoontjes heb ik lachend afgebroken.
Ik heb NIET gebeld en NIET teruggeschreven. Ik ga geen geld en moeite in deze mensen stoppen.
Ze hebben al 2 keer gedreigd er een juridische zaak van te maken. Ik kan niet wachten! Maar dat zal zeker niet gebeuren.
Alles is gebaseerd op intimidatie en bangmakerij.
Ze hebben geen poot om op te staan.

jacob1955
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 21:56

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door jacob1955 »

Hallo mensen,
ook ik heb de zelfde ervaringen met g g card(kan de naam niet meer uitspreken).
Er blijkt weer een nieuwe ster bij te zijn. MK incasso ?????
Zeiden dat ze met ruijs collections waren samengegaan.
dus let op het bellen gaat weer beginnen van voor af aan.
Zelf heb ik Ruijs eens een bewijsmail van mijn aangetekend terugsturen doorgemaild naar het adres wat zij mij zelf gaven .
twee maanden daarna hadden ze niets ontvangen kreeg ik te horen.
daarna dezelfe mail nog 20x in minuut verstuurd.
Denk dat ze nogsteeds de mailbox dicht hebben want ze gaan gewoon door.
als ik het bewijs zelf naar Zwolle moet brengen gaat ze dat een hoop geld kosten denk ik. :oops: :twisted:

ckootstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2012 15:57

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door ckootstra »

Het fysieke adres van MKBusiness (het incasso bureau van HGC en Hotel Int. Group is:
Burgemeester Drijbersingel 25 T 0900- 222 33 31
8021 DA Zwolle

Succes met belegeren !

unitbaasje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012 12:12

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door unitbaasje »

Ik heb gisteren de allerlaatste waarschuwing gekregen van mkbusiness incasso.
Ze gaan mijn dossier ovedragen aan hun juridische afdeling om een gerechtelijke procedure te starten.
Nou, graag!!! Ik kan niet wachten.
Maar ik kan het nog voorkomen door binnen 5 dagen 148 euro te betalen ;0))) dacht het niet.
Daarnaast lijkt er weer een nieuw dossiernummer te zijn opgestart onder mijn naam. Ik kreeg 2 dagen eerder een brief van het ibcassobureau, alsof het de eerste brief was. Hierin stond een bedrag van zo'n 200 euro.
Dus nu lopen er 2 zaken van mij tegelijkertijd bij dat malafide bureau. Ze kunnen zelfs geen administratie voeren.
Als dit niet stopt, ga ik langs in Zwolle om te kijken of ik iemand persoonlijk kan spreken, zonder 30c per minuut te moeten aftikken. Het resultaat zal ik uiteraard op deze site delen.

naasz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2012 18:17

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door naasz »

unitbaasje schreef:Ik heb gisteren de allerlaatste waarschuwing gekregen van mkbusiness incasso.
Ze gaan mijn dossier ovedragen aan hun juridische afdeling om een gerechtelijke procedure te starten.
Nou, graag!!! Ik kan niet wachten.
Maar ik kan het nog voorkomen door binnen 5 dagen 148 euro te betalen ;0))) dacht het niet.
Daarnaast lijkt er weer een nieuw dossiernummer te zijn opgestart onder mijn naam. Ik kreeg 2 dagen eerder een brief van het ibcassobureau, alsof het de eerste brief was. Hierin stond een bedrag van zo'n 200 euro.
Dus nu lopen er 2 zaken van mij tegelijkertijd bij dat malafide bureau. Ze kunnen zelfs geen administratie voeren.
Als dit niet stopt, ga ik langs in Zwolle om te kijken of ik iemand persoonlijk kan spreken, zonder 30c per minuut te moeten aftikken. Het resultaat zal ik uiteraard op deze site delen.

ik heb ook mkb rotzooi gekregen!! hoe bent u nu op deze toestand want ik word er serieus gek van!!!

sandra28
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2012 10:57

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door sandra28 »

Hotelgoldcard en mkbusiness smerige oplichters

Ik ben ook benaderd door hotelgoldcard ,ze mochten mij een info pakket toesturen en telefonisch besproken dit bericht is ook opgenomen, infopakket ontvangen en daarbij zat meteen een hotel card bij en automatisch 153 euro geincasseerd dit heb ik meteen gestorneerd en de hotelgoldcard retour gestuurd ,ik heb contact met ze opgenomen idd een belachelijk duur nummer van 80 cent per minuut en daarbij durven ze te beweren dat ik in het opgenomen gesprek mijn toestemming heb gegeven om automatisch te incasseren (HEB IK NOOIT GEDAAN EN ZOU IK OOK NOOIT DOEN )
Nu zeiden ze dat ze mij het opnamen gesprek wel zouden toemailen , en maar wachten maar tot op hede helemaal niks ,in de tussen tijd wel al 2 aanmaningen gehad van mkbusiness ,ik kon ook maar jaarlijks opzeggen volgens hun .(ik heb er nooit mee in toestemd om uberhaupt z,n kaart te willen ontvangen.
afgelopen vrijdag belde ze mij van mkbusiness waarom het openstaande bedrag nog niet was voldaan ,dus ik legde de situatie uit en zei dat ik weer contact ging opnemen met hotel goldcard ,nu vanochtend belde ik naar hotelgoldcard en sprak mijn ongenoegen uit en vroeg waarom ik nog steeds geen mail heb gehad met daarin volgens hun mijn toestemming om automatisch te incasseren.
nu werd er mij verteld dat ze de opname niet konden ophalen bij hunzelf ,maar dat ze daar nog op wachten , maar als ik nu een opzeggings brief zou schrijven dat het dossier zou worden afgesloten en dat ze mij dan ook niet meer de opname hoefde toe te sturen!!!???? en dat ik ook niks meer hoefde te betalen ,maar wel heb ik al twee incassobrieven ontvangen met daarin administratiekosten , vreemd he nu in ene kan het wel ,ik ben des duivels en laat het hier niet bij zitten!!! wat een maffe mensen heb je hier toch op deze aardbol :shock:

unitbaasje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012 12:12

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door unitbaasje »

Even een update: ik ben afgelopen week maar even langs gegaan in Zwolle bij MKBusiness Incasso met al mijn papieren onder de arm. Ik wilde in een persoonlijk gesprek nu eens voor goed een einde maken aan deze dreig-onzin.
Ik heb diverse malen aan de deur gebeld, maar ze wilde mij niet binnen laten wegens security redenen. Wel twee verschillende dames gesproken over de intercom. Ze vonden mij onfatsoenlijk dat ik maar bleef bellen (heb wel 6 keer gebeld, nadat ze iedere keer de verbinding verbraken als het wat moeilijk werd).
Uiteindelijk heb ik de papieren in hun (overvolle) brievenbus gedeponeerd.
Nu komt het verrassende: twee uur later werd ik gebeld dat ze de stukken gelezen hadden en mij uit hun dossier gingen halen!! Dit is zelfs per mail bevestigd.
Dus ik zou zeggen mensen: OP NAAR ZWOLLE!!
Ik ga ervan uit dat zij dit bericht ook lezen en dat ze dit willen voorkomen en dus gaan stoppen met deze oplichtingspraktijken. Maar ook ik ben niet zo naïef. Ook ik verwacht in 2013 gewoon weer een Hotelgoldcard op mijn deurmat en weer precies dezelfde gang van zaken. Het vervelende van dit alles is, dat je steeds je bankrekening goed moet nakijken of er niet een bedrag af is geschreven tnv Sell_-IT.

naasz
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2012 18:17

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door naasz »

ik was naar het juridisch loket geweest, en heb een ''ontkennen van totstandkoming van overeenkomst'' formulier gehad van consuwijzer dat ik moest sturen naar hotelgold card. nu hebben zij mij een opname band gestuurd waar ik alleen ja ja ja antwoordde op de vragen van die mevrouw. NIET EENS MIJN STEM! en zo ging het gesprek niet eens en verschrikkelijk knip en plak werk gedaan. nu gaan ze er een rechtszaak van maken dat 510 euro gaat kosten! dus ik ben benieuwd of er een deurwaarder komt als ze zin hebben. ik maak geen cent over. wat zijn ze aggressief!!!! ik erger me zo aan :(

unitbaasje
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012 12:12

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door unitbaasje »

Er komt zeker geen rechtszaak. Alles is gebaseerd op intimidatie en bangmakerij.

Paul van der Zande
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2013 19:39

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Paul van der Zande »

Zelfde verhaal gehad bij HotelGoldCard (incasso, storneren, aangetekende brieven, incasso).
Duidelijk aangegeven dat ik niets met ze van doen wilde hebben... Niets meer van gehoord.

Deze week brief in de bus van Zjubi (zjubi.nl). Dat zij ''goed nieuws'' hebben, en het klantenbestand van HotelGoldCard hebben overgenomen. Een nieuwe kaart.... nieuwe aanbieding. En dat 153,- euro zal worden afgeschreven in 3 delen... 1e deel per 21 mei...

Direct mail gestuurd en zal brief retour afzender sturen, maar ga hier geen aangetekende brief aan verspillen...

5november2009
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2012 18:56

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door 5november2009 »

Paul van der Zande schreef:Zelfde verhaal gehad bij HotelGoldCard (incasso, storneren, aangetekende brieven, incasso).
Duidelijk aangegeven dat ik niets met ze van doen wilde hebben... Niets meer van gehoord.

Deze week brief in de bus van Zjubi (zjubi.nl). Dat zij ''goed nieuws'' hebben, en het klantenbestand van HotelGoldCard hebben overgenomen. Een nieuwe kaart.... nieuwe aanbieding. En dat 153,- euro zal worden afgeschreven in 3 delen... 1e deel per 21 mei...

Direct mail gestuurd en zal brief retour afzender sturen, maar ga hier geen aangetekende brief aan verspillen...
hoi paul ik heb t zelfde!heb t wel aangetekend terug gestuurd maar meer doe ik er niet aan.heb inmiddels 2brieven gekregen om te betale .heb n mail gestuurd maar daar reageren ze toch niet op.ik reageer nu helemaal niet meer want ze lezen de mails en doen r niets mee!ik wacht tot ze aan de deur komen

Dr Oetker pizza
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2013 18:27

Re: hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Dr Oetker pizza »

Ze komen niet. Kwamen ze maar. Ze werken liever vanuit een kantoor met goedkope arbeidskrachten die betaald worden op basis van no cure no pay. Vandaar ook de agressie aan de telefoon.

Gesloten