LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea aanbieding Hemnes bedbank

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
sylenlex

Ikea aanbieding Hemnes bedbank

Ongelezen bericht door sylenlex »

De Ikea aanbieding voor de Hemnes bedbank was geldig van 24 t/m 29 november. Van € 299 voor € 199. Wij kwamen maandag 24 november uit het werk maar toen bleken de banken bij Ikea Barendrecht al binnen een uur na opening uitverkocht te zijn. Vervolgens op internet gekeken en toen bleek dat alle filialen uitverkocht waren.
Gebeld met klantenservice en daar werd gezegd dat de bedden ook niet meer leverbaar waren en je kon niet intekenen voor deze prijs als de bedden wel weer kwamen. Ook werden er geen tegoedbonnen uitgedeeld.
KORTOM: een waardeloze reclame. Veel en veel te weinig voorraad.
Maar wat blijkt nu???? Op Marktplaats worden toch tegoedbonnen aangeboden......... In Amersfoort en Haarlem zijn blijkbaar wel bonnen uitgegeven. Veel mensen proberen hier nu een slaatje uit te slaan.

Ik vind het belachelijk van Ikea om landelijk in de brochure te vermelden dat de betreffende bank van 24 t/ 29 november 100 Euro goedkoper is en vervolgens heeft elk filiaal maar een paar stuks op voorraad.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?? En kunnen we hier nu niets tegen doen? Bij Ikea zeggen ze gewoon : "Het was nou eenmaal zolang de voorraad strekt. En we hadden niet zoveel voorraad"

Maar het is verdorrie toch gewoon een standaard artikel? Dan moeten ze toch bonnen uitgeven. Dat doet tegenwoordig elke zichzelf respecterende supermarkt ook.

Big-V

Re: Ikea aanbieding Hemnes bedbank

Ongelezen bericht door Big-V »

Maar het is verdorrie toch gewoon een standaard artikel? Dan moeten ze toch bonnen uitgeven. Dat doet tegenwoordig elke zichzelf respecterende supermarkt ook.
Ikea is geen supermarkt. Het gaat niet om veertig cent op een pak melk, maar honderd euro op een bank.

sylenlex

Verhoudingsgewijs komt dat dus op hetzelfde neer. 40 cent op een pak melk is ongeveer 30% en dat is de 100 euro op het bed ook!!! Dus die opmerking snap ik niet helemaal.
En Ikea geen supermarkt???? Zeker al een tijdje niet bij Ikea geweest? Ik hoorde van een personeelslid van Ikea dat er zelfs gevochten is om de bedden. Er is beveiliging en al bijgehaald om mensen uit elkaar te houden en naar de auto te begeleiden.
Geen supermarkt??? Ik krijg toch echt Russische visioenen.
Ze hebben het gewoon zwaar onderschat en geen extra voorraad ingeslagen. En sommige filialen hebben wel tegoedbonnen uitgedeeld en andere filialen niet. Dat klinkt niet erg als gelijke kansen toch?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als je geen bon hebt gekregen, beklaag je dan bij de consumentenautoriteit, op grond van wet Oneerlijke Handels Praktijken.

Indien met een artikel geadverteerd wordt, dient dit in voldoende mate aanwezig te zijn....

sylenlex

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels Tros RAdar, de consumentenbond en consuwijzer verwittigd. Gewoon door de manier waarop je te woord gestaan wordt door het personeel aan de telefoon. Echt zo onbeschoft beleefd..... Dat klinkt raar maar volgens mij hebben die mensen een cursus gevolgd of ze hebben een chippie geimplanteerd gekregen want er komen alleen maar voorgeprogrammeerde zinnen uit en op geen enkele manier blijkt dat je menselijk contact hebt en dat ze begrijpen dat je gewoon de pest in hebt omdat JIJ eerst moet werken en dus pas na je werk kunt, auto's geruild hebt met een vriendin omdat hij er bij ons niet inpast, opvang geregeld hebt voor de kinderen uit school en dan gewoon al misgrijpt op de eerste dag van de actie.....
Als er nou een menselijk iemand aan de telefoon komt die dat begrijpt heb ik er niet eens zo'n moeite mee.

Is consuwijzer de instantie waar je moet zijn voor die wet ongelijke behandeling of moet ik het ergens anders melden? Want dat sommige filialen wel - en andere filialen geen bonnen uitgeven vind ik niet kunnen.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Op = op. En het is op. Dan kun je je vreselijk druk gaan maken en overal achteraan gaan bellen en mailen om je verhaal kwijt te kunnen, maar de bank heb je dan nog steeds niet. Een winkel is niet verplicht om voor elke klant voorraad te houden (zonder kristallen bol hebben ze dan 16miljard stuks nodig van elk artikel) en is zelf niet verplicht om je uberhaupt iets te verkopen.

De Ikea is er echt niet op uit om jou lekker te treiteren. Ze willen tevreden klanten en als een aktie beter loopt dan verwacht dan is dat zo. Niets meer en niets minder. Volgende keer beter.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De winkel hoeft niet voor iedere klant een op = op actie product in voorraad te hebben, maar moet wel een voorraad in voldoende mate te regelen. Dat is hier in overduidelijke maten niet het geval aangezien het product al de eerste dag niet meer te verkrijgen was. De winkel maakt zich dan schuldig aan een oneerlijke handelspraktijk en een onrechtmatige daad. Je hebt dan recht op een schadevergoeding, maar daarmee heb je dan nog niet die bank. Kosten voor de opvang voor de kinderen zou je dus kunnen verhalen door zelf naar de kantonrechter te stappen, maar daarmee heb je de bank nog niet. Voor een echte bestrijding van deze praktijken kun je het beste een klacht neer leggen bij de consuwijzer. Met behulp van die klachten kan de consumentenautoriteit de winkel vervolgens een bestuurlijk boete opleggen.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

En waarop is dat gebaseerd? De fabeltjeskrant?

De winkel heeft geen verplichting zoals je die noemt en is ook niet schuldig aan oneerlijk handelen. Er is een artikel OP! Meer niet!

Denk je dat de consuwijzer met een doos tissues komt opzetten o.i.d.? En wat denk je van bewijslast, ook al is dat TOTAAL niet van toepassing? Heeft de winkel niet zijn best gedaan het spul te hebben?

Zal ik jou aangeven bij de kantonrechter vanwege verspilde moeite aan deze post?

Gesloten