LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kado-abonnementen sanoma

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Haibane
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 okt 2005 16:11

kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door Haibane »

Bij sites als zester.nl kun je een kado-abonnement aangaan, dat dan vervolgens door sanoma wordt geregeld. Er staat duidelijk: "Het kado-abonnement wordt aan het einde van de abonnementstermijn automatisch stopgezet."
Dit gebeurt dus niet. Bij ons schreven ze geld af voor een jaarabonnement. Ik erheen gemaild op 3 juli.
Toen moest ik van hun het laatst ontvangen nummer terugsturen en dan zou alles goedkomen.
Ondertussen (ook gedateerd op 3 juli) kregen wij twee brieven van sanoma. Op de ene stond dat het abonnement beeindigd was per nummer 13 en bij de andere per nummer 14.
Ondertussen had ik het blad ook al teruggestuurd.
Maar nu, 24 juli nog steeds geen geld terug.
Ik had hun vorige week al hierover gemaild, wanneer het geld terug kwam, maar je krijgt geen antwoord.
Ik vandaag gebeld. Eerst een apparaat dat beweerde dat er een wachttijd was van 2 minuten. Je moest je huisnummer opgeven, en niet veel later het bericht dat het veel te druk was en ik het later nog eens moest proberen.
Even later probeer ik het nog eens en krijg ik het bericht: "het door u gekozen nummer is voor deze aansluiting geblokkeerd"!
Ook bij het telefoonnummer van Zester kom ik er niet door. Daar zou het ook te druk zijn. Het is nota bene vakantie.
Waar zijn ze daar mee bezig?
Gaat het zo slecht met de bladenmarkt dat ze hun toevlucht moeten zoeken tot dit soort acties (onterecht geld van mensen innen en het dan zo lang mogelijk vasthouden, met alle mogelijke trucken die ze daarvoor kunnen bedenken)?
Vroeger had sanoma een goede service en ik ben nooit benauwd geweest een abonnement aan te gaan, omdat de service altijd uitstekend was. Het huidige beleid van Sanoma verbaasd mij dan ook zeer. Als ze zichzelf te gronde willen richten, moeten ze vooral zo doorgaan, dan durft niemand meer een abonnement aan te gaan.

gerlinde
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2007 22:46

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door gerlinde »

Graag wil ik reageren op dit artikel.

Ook mij is dit overkomen. Ik kreeg van degene die ik een kado abonnement had gegeven een telefoontje dat zij het blad na een jaar nog altijd ontving. Na zoeken in mijn bankpapieren bleek inderdaad ongevraagd en zonder mijn toestemming opnieuw een bedrag van mijn bankrekening te zijn geincasseerd. Ik heb in eerste instantie telefonisch contact gehad met de klantenservice. Het abonnement zou direct stop gezet worden en ik zou het bedrag onder aftrek van de reeds 3 verzonden nummers terugontvangen. Dat ik het hier niet mee eens was kon de telefoniste volgens haar niets aan doen zo waren de regels. Ik mocht wel de drie nummers alsnog terugsturen dan ontving ik de rest ook terug. De opzegging was zo binnen en gedeelte van mijn geld ook wel maar ik was het hier uiteraard niet mee eens.
Op emails werd niet gereageerd dus toen een hele boze duidelijke brief verstuurd. Binnen no time was het restant binnen zonder verdere reactie. Ik ben er nog boos over. Wat geeft deze mensen het recht om zonder toestemming geld van mijn bankrekening te halen. De regels van het kadoabonnement zijn heel duidelijk. Hier moet iets aan gedaan worden.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door Bailey »

Vind het wel vreemd dat je het niet eerder op je afschriften gezien hebt. Die kijk je toch elke keer na?

Ik heb het zelf ook een keer gehad. Een proefabonnemnt op Autoweek voor mijn vader. 1 Dag na afschrijving zag ik dat er een jaarabonnement was afgeschreven. Ik heb het bedrag direct laten storneren, contact opgenomen met de leverancier en het is meteen geregeld. Maar dit soort dingen moet je wel snel doen, niet pas na een jaar!

kAAtje_76
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 nov 2005 21:55

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door kAAtje_76 »

Hallo,

Een tip voor als zoiets weer gebeurd, allereerst bellen met de bank en het geld terug laten storten. Binnen 30 dagen kun je automatische incasso's laten terugstorten. Daarna ga je bellen met de betreffende instantie die geld van je rekening hebben gehaald.
Gaat deze een tweede keer incasseren kun je bij de bank vragen om het rekeningnummer te blokkeren, zij mogen dan geen geld meer van je rekening halen.

Karia
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:21

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door Karia »

Wij hebben de dochter van mijn vriendin een cadeau-abonnement van de Tina gegeven, deze zou automatisch stoppen na 10x.
Wilde dit zeker weten en heb hier over gebeld met Zester.
3 weken geleden is er abonnementsgeld voor een jaar afgeschreven.
Gelijk heb ik de firma Zester een mailtje gestuurd en de bank gebeld om het bedrag terug te laten storten en het nummer van hen te blokkeren.
Van de firma Zester kreeg ik een automatisch mailtje terug dat het in behanding is ( en nu nog, want heb ik niks meer van ze gehoord)
Wel hebben ze naar mijn vriendin een brief gestuurd met acceptgiro of ze even het jaarabonnement wilde betalen.
Zij heeft gebeld naar het genoemde telefoonnummer op de brief dat zij niet van plan is te betalen,want haar dochter heeft dit cadeau gekregen.
Ze hebben een uitzondering gemaakt en nu hoeft ze maar een kwartaal te betalen en daarna stopt het.
Dit is toch van de gekke !!!!
Dus iedereen kan je zo een abonnement in zijn maag splitsen bij Sanoma.
Heb vandaag gebeld met Sanoma,maar als ik geen bewijs heb komen we hier niet onder uit.
Dit was gelijk mijn laatste abonnement,wnat voel me behoorlijk bedonderd.

Kan dit zo maar en wat kunnen we doen om dit ongedaan te maken?
Misschien heeft iemand dit ook bij de hand gehad?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ze hebben een uitzondering gemaakt en nu hoeft ze maar een kwartaal te betalen en daarna stopt het.
Dit is toch van de gekke !!!!
Ja, dit klopt ook niet. Wanneer ze zeggen dat het abonnement automatisch stopt, dan mag je zelfs de boekjes die je na afloop van je abbonnementsperiode ontvangt OM NIET houden. Er is immers een overeenkomst dat jij betaalt voor de boekjes binnen de afgesproken abonnementsperiode.

Ze gaan gewoon in de fout, en die uitzondering hoort geen uitzondering te zijn,

Wanneer je nu nog ergens op papier hebt staan, dat het inderdaad automatisch stopt, wijs hen er dan op, en laat ze nadrukkelijk weten dat je ermee verder gaat, wanneer ze zich niet aan hun eigen voorwaarden houden.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door poespas »

Je hoeft de boekjes die je na de abo periode ontvangt NIET terug te sturen, en NIET te betalen. Immers, deze worden ongevraagd gestuurd.

Bav
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2006 20:27

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door Bav »

Ook wij hadden voor onze kleindochter een proefabonnement van 10 nummers besteld en betaald. Tot mijn verbazing werd er vandaag 101 euro afgeschreven voor een (vervolg) jaarabonnement terwijl wij daar geen toestemming voor hadden gegeven.
Na telefonisch onderhoud kon het jaarabonnement worden teruggebracht tot een kwartaal. Hoewel ik het daar niet mee eens ben heb ik hier onder voorbehoud en voorlopig in toegestemd.
Dit verwacht je niet van een grote uitgever als Sanoma, consumenten willen niet meer bedonderd worden.

sara b
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 12:49

Re: kado-abonnementen sanoma

Ongelezen bericht door sara b »

Ik heb net een heel frustrerend telefoongesprek achter de rug met de klantenservice van Zester. Ik heb eind 2007 een kado abonnement gegeven aan een vriendin van mij op Eigen Huis & Interieur. Het was een kado abonnement van 12 nummers. Ik heb het abonnement indertijd gekocht via de website, het zou eenmalig worden afgeschreven van mijn rekening (zodat zij het bedrag niet zou zien) en netjes elke maand afgeleverd worden op haar adres. Er stond heel duidelijk bij dat het abonnement automatisch zou stoppen na 12 nummers. Uiteraard ben ik daar dus ook van uitgegaan. Nu kreeg ik vandaag (11-09-2009) een mailtje binnen van Zester met een opzegbevestiging van mijn abonnement op Eigen Huis & Interieur. Nou heb ik zelf ook een abonnement, dus ik vond het nogal raar, want ik had het blad helemaal niet opgezegd. Ik ben toen in mijn bankafschriften gaan kijken om te zien wat er zoal naar Zester is gegaan en wanneer. Blijkt dat er in 2008 twee keer een bedrag voor Eigen Huis & Interieur is afgeschreven met 6 maanden tussentijd. Omdat ik meer abonnementen op tijdschriften of kranten heb en vaak ook halfjaarlijks daarvoor betalingen doe, heb ik hier eerder niet bij nagedacht, maar nu dacht ik, laat ik de bedragen eens nazoeken. Ik wist ook eigenlijk niet wat een jaarabonnement kost, ik ben namelijk al jaren lid. Blijkt dat ik het dubbele bedrag betaalde! En toen begon me iets te dagen natuurlijk. Ik blijk dus niet een kado abonnement voor 12 nummers te hebben gegeven maar een doorlopend abonnement waarvoor ik dus nog steeds betaal (!), terwijl het abonnement automatisch zou stoppen en ik ook niet beter wist dan dat dit gebeurde. Nu blijkt dat het abonnement telefonisch is opgezegd door diegene aan wie ik het kado heb gegeven. Maar dat had diegene helemaal niet moeten hoeven doen, het was toch een kado, dat vanzelf zou stoppen? Ik heb hier meteen over gebeld met de klantenservice van Zester. Die vonden het erg vervelend voor me, maar het kwam er op neer dat ze vonden dat ik het fout moet hebben gedaan, want in de algemene voorwaarden op de site staat gewoon dat een abonnement tot wederopzegging is. Ik heb die algemene voorwaarden bekeken en dat klopt inderdaad, dat staat er. Maar het is nogal misleidend en frauduleus dat als je aanklikt dat je een kado abonnement wilt kopen voor iemand dat er dan staat dat het abonnement automatisch stopt (met uitroepteken) en dat als je dan de algemene voorwaarden aanklikt je ziet dat het tot wederopzegging is... als ik dat had geweten had ik uiteraard het abonnement meteen opgezegd met de juiste einddatum. Na een jaar vergeet je zoiets tenslotte, dus ik had dat dan zeker meteen gedaan. Nu beweerde de dame van de klantenservice dat ik een welkomstbrief moet hebben gehad waarin 'ergens' vermeld moet hebben gestaan dat het abonnement tot wederopzegging was. Ik vind het vreemd dat als ik iemand anders iets kado geef, dat ik een welkomstbrief zou krijgen en niet diegene, en daarnaast: ik heb zo'n brief helemaal nooit ontvangen! Ook in de orderbevestiging die ik kreeg per e-mail op 17-11-2007 stond zoiets niet. Daar stond alleen maar het bedrag en het afleveradres waar ik het kado abonnement wilde laten bezorgen. Ik had zelfs expres goed gekeken of het automatisch zou stoppen omdat het bedrag afgeschreven zou worden. Ik vind dat het heel schandalig is om op zo'n manier kado abonnementen aan te prijzen. En nu ik op dit forum lees dat veel meer mensen dezelfde problemen ondervinden, vind ik het helemaal erg dat de dame van de klantenservice ook nog beweerde dat ze nooit dergelijke klachten ontvangt. Eigenlijk is dit gewoon fraude. Het erge eraan vind ik dat ik nu eigenlijk veel zin heb om al onze abonnementen stop te zetten die we bij Zester hebben lopen, ondanks dat ik de bladen gewoon leuk vind, omdat ik het idioot vind hoe dit afgewimpeld wordt. Ik krijg geen geld terug, en het kado abonnement loopt nog door tot begin december 2009!

Wat ik trouwens naast alles ook vreemd aan de zaak vind is dat de ontvanger van het kado blijkbaar een abonnement zomaar telefonisch stop kan zetten dat ik notabene betaal? Ik ben natuurlijk heel blij dat ze dit stopgezet heeft (want anders had ik het misschien nog veel langer betaald, ik wist tenslotte niet dat het nog doorliep), maar hoe kun je nu iets stopzetten dat je zelf niet eens betaalt?

Groeten, Sara

Gesloten