LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
marjanneke46

Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door marjanneke46 »

Onlangs nam ik een proefabonnement op Bingo, nu zit ik er nog een jaar aan vast omdat ik niet heb opgezegd. Zeg dus meteen op als je een proefabonnement neemt anders hang je. De Sanoma Uitgevers vinden het nodig om hun klanten op die manier te winnen, ze hebben er geen erg in dat ze mensen op deze manier tegen hun in het harnas jagen. Ze laten je iets proberen en smeren je vervolgens een vet abonnement aan. Stijlloos.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

of je moet beter de regels lezen waaronder je het proefabo aangaat??????

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

lezen wat je neemt ja.

Dus: eigen schuld. :roll:

Okke
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 mar 2005 10:34

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Okke »

Vaak wordt dit wel duidelijk aangegeven zoals op deze site: http://www.voordeelplaza.nl/. Je neemt een proefabonnement en indien het niet opgezegd word, word het automatisch verlengt in een (half) jaarabonnement.

dirkie

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door dirkie »

tja ze bieden je niet zomaar een proefabonnement aan, voortaan eerst goed lezen dus en tijdig opzeggen.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal geen eigen schuld. Uitgevers en aanbieders van allerhande troep moeten eens afstappen van het kwalijke systeem van Negatieve optie.

Het zou dus zo moeten zijn, dat je niets hoeft te doen om je proefabonnement automatisch te laten eindigen.

Bedrijven die er belang bij hebben dat een proef-abonnee ook na de proefperiode klant blijft, dienen daar zelf achteraan te gaan. ZIJ willen jou als klant, die klant heeft er in eerste instantie helemaal niet om gevraagd om zich te abonneren, maar werd gelokt door een relatief lage prijs of een kadootje.

Het zit hem in de mentaliteit van de bedrijven, dus. En in het kwalijke systeem van Negatieve Optie.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

sorry hoor
maar negatieve optie zou zijn dat ze je ongevraagd een blad toesturen en je het moet opzeggen als je het niet wilt

dit is geen negative optie

wel een goede tip trouwens want ik denk dat veel mensen zich verkijken op dat opzeggen

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Dan weet jij wat Negatieve optie is:

Negatieve optie houdt in: JIJ gaat akkoord met de voorwaarden van het bedrijf, TENZIJ jijzelf opzegt, of anderszins bezwaar maakt. JIJ moet moeite doen om ergens onderuit te komen, terwijl het de verkoper is, die eigenlijk moeite zou moeten doen om jou als klant vast te houden.


Of, wanneer je een proefabonnement neemt, gaan de bedrijven ervan uit, dat je tevreden bent, tenzij je aangeeft dat niet te zijn, en het proefabonnement niet te willen verlengen.

Dat is dus een heel erg irritant uitgangspunt. En dan is er weldegelijk sprake van Negatieve optie:

("WIJ dringen je iets op, waar je aan vast zit, tenzij je tijdig, en volgens ONZE voorwaarden bezwaar maakt"). Dat vind ik gewoon een onbehoorlijke manier om met mensen om te gaan, en het hoort dus andersom te zijn. Op die manier krijg je ook gemotiveerde klanten, die bewust ergens voor kiezen, en er dan ook voor betalen.

ZO zou men met anderen om moeten gaan, en niet op de opdringerige manier van die abonnementenverkopers, niet op de manier zoals de drie grote loterijen, met uitzondering van de Staatsloterij overigens, met hun klanten omgaan.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

je wordt helemaal niks opgedrongen

jij kiest voor een proefabbonement
jij vult de bon in
jij gaat accoord met de voorwaarden
niemand verplicht jou tot dat proefabbonement ook al is de prijs aantrekklijk


je kunt nl het blad ook in de winkel kopen maar dat doe je niet je wilt of de goedkopere prijs of een attentie wat er vaak bijzit.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Een negatieve optie is een ongevraagde zending of ongevraagd abo waar je zelf actie op moet ondernemen als je er vanaf wilt
Dat is tegen de wetgeving, je hoeft ook niet echt actie te ondernemen want er is geen contract

Het afsluiten van een proefabonnement waarin vermeld is dat het automatisch een gewoon abo wordt is geen negatieve optie. Het doorzetten van een contract per termijn is namelijk heel normaal.
Het bedrijf mag ervan uitgaan dat je dit abo neemt met de bedoeling het te blijven afnemen tenzij het niet bevalt. Dat mensen het gebruiken als goedkope manier om wat te lezen te hebben is niet het probleem van een bedrijf

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Bedrijven hebben een andere definitie van opdringen. Zij kennen het begrip eigenlijk in zijn geheel niet. Ze vinden HUN produkt namelijk ZO onweerstaanbaar interessant, dat ze het zich kunnen voorstellen, dat een mogelijke klant daar anders over denkt.

Juist het vanzelfsprekende dat achter die gedachte schuilgaat, dat zou anders moeten in mijn ogen. Ik wil als klant ZELF kiezen, en niet door een bedrijf worden benaderd zonder dat ik daarom heb gevraagd.

Zij weten heel goed dat veel mensen niet gemakkelijk NEE durven te zeggen, en daar wordt op de meest uiteenlopende manieren misbruik van gemaakt.

Om DIE reden ben ik van mening, dat het initiatief voor het verlengen van een abonnement bij de klant zou moeten liggen, en dat het niet stilzwijgend verlengd zou mogen worden. In welke vorm dan ook.

Om DIE reden vind ik, dat bedrijven die iets aan te bieden hebben, eerst een vrijblijvend abonnement zouden moeten aanbieden, en aan het eind van de proefperiode met een aanbieding zouden moeten komen die het voor de benaderde persoon interessant maakt om op de aanbieding in te gaan.

Dan kan de klant altijd nog ja of nee zeggen. Is het NEE, dan dient het bedrijf die persoon voortaan met rust te laten. Ik vind dat een kwestie van fatsoen.

Natuurlijk is het iets anders, als jij een bon invult. Dan heb jij ZELF namelijk het initiatief genomen. Dan liggen de zaken uiteraard heel anders. Maar ook dan zou het bedrijf zo netjes moetn zijn, door aan te geven: horen we niets meer van u, dan gaan wij ervan uit dat u geen belangstelling meer heeft.

Maar dat kost ze teveel klanten, en daarom gebeurt het niet zo.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Ze vinden HUN produkt namelijk ZO onweerstaanbaar interessant, dat ze het zich NIET kunnen voorstellen, dat een mogelijke klant daar anders over denkt.

Foutje van mij.

Gast van 14.01

Negatieve optie betekent: JIJ gaat akkoord, TENZIJ je bezwaar maakt. En dat is een principe waar bijvoorbeeld ook de Consumentenbond fel op tegen is, ik sta daarin beslist niet alleen.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

jouw ziektekosten verzekering oid belt je ook niet elk jaar voor het verstrijken van het jaar op om te vragen of jij wilt blijven bij hun of niet.

je neemt zelf een proefabbo en daar staat duidelijk onder in de voorwaarden dat indien u niet opzegt ± 2 mnd van te voren dat het dan stilzwijgend wordt verlengd met 1jaar.

u tekent zelf daarvoor.

nu kun je niet het bedrijf de schuld gaan geven u wist waar u aan toe was dat is niet verboden en zou ook niet verboden moeten worden.

zgn ongevraagde abbo´s of zendingen ja dat mag direct verbannen worden.

ik doe zelf koerierswerk maar als je kijkt hoeveel mensen zelf niet eens meer weten wat ze besteld hebben dat is gewoon dieptreurig.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Daar heb ik het toch de hele tijd over? dat stilzwijgen verlengen, DAT zou eens moeten veranderen.

Maar het is weer hetzelfde als in alle andere topics: geen ongelijk willen toegeven.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben zelf ook postbesteller, en ik weet maar al te goed dat mensen dat doen, maar ook worden mensen ongevraagd opgezadeld door allerhande troep.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Negatieve optie betekent: JIJ gaat akkoord, TENZIJ je bezwaar maakt. En dat is een principe waar bijvoorbeeld ook de Consumentenbond fel op tegen is, ik sta daarin beslist niet alleen.
en het leuke is: Jij krijgt geen proefabonement als je ook maar een beetje bezwaar hebt, want dan vul je het bonnetje helemaal niet in..

Als jij een proefabo aanvraagt, ken je neem ik aan het blad al......

huilebalk

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door huilebalk »

lekker de voorwaarden lezen voor je iets tekent ook al is het een proefabonnement en niet achteraf lopen zeuren als je dit hebt nagelaten en ergens aan vast zit je bent er tenslotte zelf bijgeweest. Niet altijd de schuld van je eigen stommiteiten afschuiven op anderen en lopen huilen bij consumentenprogramma's want die kunnen toch niets voor je doen.

Gast

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb het zelfde gehad met het blad "bingo". Een jaar of twee geleden werd ik gebeld met de vraag of ik interesse had in een proef abonnement. Aangezien ik het blad toch altijd kocht heb ik ja gezegd. De dame aan de telefoon vertelde er ook nog bij dat het proefabonnement automatisch zou stoppen na een half jaar. Het blad kreeg ik inderdaad niet meer, maar de rekening wel.
Nadien heb ik nooit meer ergens een proefabo op genomen. Koop het blad wel los als ik het hebben wil. Of ik neem een gewoon abonnement.

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door magda »

Gewoon nooit een proefabo nemen. Ga naar de boekhandel, als het een of ander blad betreft. Dan kan je toch ook kijken of het wat is? De meeste bladen liggen daar wel en anders bestellen zij het voor je.

M

curry1952

Re: Kijk uit met het nemen van een proefabonnement

Ongelezen bericht door curry1952 »

Dat je een proefabonnement neemt, doe je inderdaad zelf, maar dat gaat ook altijd ontzettend makkelijk. Alleen kom je een stuk minder makkelijk van dat zelfde abonnement af, dat mag best eens veranderen.
Een proefabonnement moet na die drie á vier maal eigenlijk automatisch ophouden en als je dan een gewoon abonnement van dat blad wilt, omdat je het blad zo leuk vindt, dan bel je echt wel weer.

Gesloten