LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijkshop laagste prijs garantie?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Extrosistee
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47

Kijkshop laagste prijs garantie?

Ongelezen bericht door Extrosistee »

Is het ook zo met produkten die al in de aanbieding zijn of eruit gaan ?
Heb je dan als klant nog steeds recht op : Ergens anders goedkoper betalen wij het verschil terug plus 25% van het verschil.
Want ik heb bij de kijkshop, een digitalen camara gekocht en wat blijkt nu dat de mediamarkt diezelfde camara voor z'n 30 € goekoper verkoopt.
Nou had ik die digitalen camara in de aanbieding gekocht van kijkshop,
dus nou weet ik niet of die regel van kijkshop over alle produkten gelden zowel als aktie en of afgeprijsde produkten gelden.

groeten,
Extrosistee

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Kijkshop laagste prijs garantie?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kijk even in de Algemene Voorwaarden van de Kijkshop, die vast te vinden zijn op www.kijkshop.nl

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijkshop laagste prijs garantie?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het hangt een beetje af van HOE zo'n artikel wordt aangeboden.

Voorop staat, dat de camera onder dezelfde voorwaarden, met dezelfde gebruiksaanwijzing, en wat ook belangrijk is: dezelfde software, wordt geleverd. Een prijsverschil kan heel goed verklaard worden door het ontbreken van een Nederlandse gebruiksaanwijzing of software, die bij de en wel, en bij de ander niet erbij geleverd wordt.

Dat is meestal niet het geval bij 5 euro prijsverschil, maar als ik bijvoorbeeld zie dat de Konica Minolta E500 bij een vakhandel hier in de buurt voor 199 euro werd verkocht, en een week later (maar net binnen de 8 dagen ''niet goed, geld terug-garantie'') bij Mediamarkt voor 129 euro staat aangeboden, dan wil ik weten waar dat verschil van 70 euro vandaan komt.

Scherp ingekocht, misschien? Nee, in dit geval bleek dat er bij de Mediamarkt alleen duitstalige software werd bijgeleverd. En dat het dus juridisch gezien niet om hetzelfde produkt gaat.

Overigens: een belangrijke voorwaarde is hierbij: dat het artikel dus zonder al te veel moeite (openbaar geprijsd, en niet ''onder de toonbank'' bedoel ik daarmee) gevonden moet kunnen worden.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Kijkshop laagste prijs garantie?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Idd dus niet het verhaal van "als je hem nu meeneemt dan is hij 150 euro"

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kijkshop laagste prijs garantie?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nou, nee. Maar er zijn nog wel zaken, waar je best wel kunt onderhandelen. Of, zoals ik het deed met een computersysteem: aangeven dat je een computer alleen koopt als ze voor het pakket een leuke prijs maken.

Eerst zeiden ze: Nee, dit is zo scherp geprijsd, er kan geen euro meer vanaf. Er was dus al 101 euro van de prijs af gegaan......vervolgens: hee, die monitor heb ik gezien voor 209 euro, hier staat hij voor 259. Meneer, waar een ander hem voor kan verkopen, dat kunnen wij ook.....

De all in one van HP had ik zodoende ongeveer kado.

Gesloten