LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderlaarsjes gekocht, 1 dag later 10 euro goedkoper #$%^^&

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
dee

Kinderlaarsjes gekocht, 1 dag later 10 euro goedkoper #$%^^&

Ongelezen bericht door dee »

Kinderlaarsjes bij Bristol gekocht voor 34,95 afgelopen zaterdag en nu (maandag) zijn deze plotseling in de aanbieding voor 24,95 MAG DIT????
Uiteraard heeft dochterlief er van het weekend op gelopen dus 123 terugbrengen onder het mom van ze passen niet gaat niet lukken.
Mag een winkel dit doen???

Gast

Re: Kinderlaarsjes gekocht, 1 dag later 10 euro goedkoper #$%^^&

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, het is toegestaan om prijzen te verlagen.

Gast

Andersom mag ook.

Ze mogen ze zelfs gratis weggeven.

Gast

Mijn tip is: koop nog een paar van die laarsjes en breng deze terug met de oude bon. Dan heb jij die korting ook.

Heb het zelfde mee gemaakt met speelgoed en zo gehandeld.

Gast

Nog een tip; Trek oude kleren aan bij het omruilen, loop een beetje gebogen en hoest een beetje. Dat staat nog zieliger. (grapje) :D

Maar bedenk wel; Toen je ze kocht vond je 34,95 nog een redelijke prijs.

Gast

Ik denk dat op dit forum een ander soort 'reclame' wordt bedoeld. 8)

dee

Ongelezen bericht door dee »

Hoi,

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
ik had mijn vraag zowel hier als ook bij de consumentebond gedeponeerd en kreeg vandaag keurig een telefoontje met hetzelfde antwoord als jullie mij gaven.
Je hebt dus gewoon vete pech echter men kan wel de verkoper aanspreken op zijn "klantvriendelijkheid". :lol: wie weet is deze dan coulant.

Gr.
D

Elco de Wit

Ongelezen bericht door Elco de Wit »

Nou je hebt gewoon pech gehad.
En dat met dat opnieuw kopen en terugbrengen met de oude bon??? Doeje dat in de supermarkt ook als iets in de aanbieding is en je hebt het toevallig de week ervoor gekocht???
Wat een overdreven gezeur

Gast

Misschien is ze wel een bijstandsmoeder die zuinig moet doen om rond te komen.

Maar dan wel een bijstandsmoeder met internet en die 34,95 uitgeeft aan kinderlaarsjes, en nog lid van de consumentenbond ook. :shock:

U zou ook alsnog met terugwerkende kracht gebruik maken van de PC-prive regeling neem ik aan? :wink:

Bertien

Ongelezen bericht door Bertien »

Als je een artikel koopt wat binnen 2 weken na aanschaf wordt
afgeprijsd,heb je recht op die korting en kan je gewoon teruggaan met de bon,dan moeten ze je het verschil terugegeven.
Ik heb die 2 keer meegemaakt in 2 verschillende winkels(c&a en miss etam) en beide keren netjes het verschil teruggekregen.

de

Ongelezen bericht door de »

Bij Miss Etam is dit gewoon regel en krijg je inderdaad je geld terug als het afgeprijsde rtikel precies hetzelfde artikel is wat jij gekocht hebt.
Ik denk niet dat ze dit verplicht zijn maar dit uit coulance doen.
Ik vind het een fijne regel want bij Miss Etam is wat je vandaag koopt regelmatig morgen afgeprijsd en zo loop je geen risico.

Jammer van die laarsjes bij Bristol, ik weet hoe je je voelt want volgens mij kennen we dit probleem allemaal.

de

MickyKanters

Ongelezen bericht door MickyKanters »

Ik vindt dat je inderdaad het altijd kunt proberen om het verschil in prijs terug te krijgen. Maar ik heb er wel begrip voor als je het prijsverschil niet terug krijgt want waar houdt het op 1 dag, 1 week, 1 maand.

Daarbij als je vandaag laarsjes koopt en ze worden 10 euro duurder ga je het verschil ook niet nog even naar de winkel brengen omdat je ze 10 euro te goedkoop gekocht hebt!

Gast

ik denk dat t veel vaker gebeurd met iets dat je koopt alleen kom je er niet altijd achter, dus weet je niet dat je verlies geleden hebt.

Gast

afgeprijsd,heb je recht op die korting en kan je gewoon teruggaan met de bon,dan moeten ze je het verschil terugegeven.
Ik heb die 2 keer meegemaakt in 2 verschillende winkels(c&a en miss etam) en beide keren netjes het verschil teruggekregen.
Kennelijk een neiuwe wet, die absoluut niet door het parlement is aangenomen, dus de stelling RECHT is onzin..

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Als dat een wet is ga ik snel naar de winkel waar mijn bankstel nu met 500 euro is verlaagd onder het mom van kerstactie! Tis volgens mij gewoon pech hebben zoiets!

Gast

De meeste grote bedrijven doen dat. Dus ga naar bristol en zeg hier wat van. Bij de Hema of ander winkel heb ik vaak gehoord. Niet kopen mevrouw,van de week wordt het afgeprijst. Ik vind het daarom ook erg lullig van de verkoopster dat ze je daar niet op de hoogte hebt gebracht.

Bij zaken als M&s MODE geeft de zaak het recht om een gedeelte van het geld terug te krigjen als het binnen 14 dagen goedkoper wordt.
Dat is tenminste service.

HET IS DUS EEN SERVICE geen recht.
Grote winkels willen graag dat je nog een keer komt dus zullen ze daarom makkelijker je het verschil teruggeven. Kleine winkels doen hier niet aan.

Gast

als je iets koopt, heb je een overeenkomst, je bent het dus eens met de prijs. Dan moet je niet achteraf gaan lopen mauwen. Als het nou de volgende dag een tientje duurder was geworden, had je dan ook netjes een tientje naar die zaak gebracht ????

wxndy

Ongelezen bericht door wxndy »

Ik werk in een kledingzaak, attendeer klanten er altijd op dat iets binnenkort word afgeprijsd. (mits ik het zelf ook weet natuurlijk) En als klanten binnen 14 dagen terugkomen met bon mogen ze het artikel ruilen of retour brengen. Dus krijgen binnen die termijn ook het verschil van de aanbieding terug. Maar zoiets maak ik weinig mee omdat klanten, nadat ze er attent opgemaakt zijn dat het binnenkort in de aanbieding is, wel willen wachten met kopen.

Gesloten