Leuke actie van Knorr.
Enkel, winnen kun je niet.
Indien je een land kiest, ga je automatisch naar een ander land. De kode doet er dan niets meer toe, want de bestemming klopt nooit.
Keuze Bestemming
------------------------
India China
China Thailand
Thailand India
Griekenland Turkije
enz..enz
Dat heeft Knorr toch niet nodig, zou je zo denken.
Je gaat naar http://www.knorr.nl/wereldbestemming/
Kies je linksonder je bestemming, en vervolgens tik je er naast een kode in (staat op ticket in het pak).
Maar de bestemming die je kiest, leidt vervolgens nooit naar het gekozen land, waardoor je dus never en nooit kunt winnen.
Klopt ik ben er ook ingetrapt. Wanneer je een code invoerd en vervolgens de bestemming kiest dan zal dit nooit de juiste zijn. Met de Back button kun je met dezelfde code het steeds opnieuw proberen en je zult zien dat het land steeds verspringt en er noot een match is.
Dit is dus een actie om aan je email adres te komen.
Waardeloze hap van Knorr, snap niet dat mensen dat kunnen eten, massaal niet meer kopen die rommel, als een buitenlander dit eet gaat ie acuut over z'n nek, lijkt er niet op...!
De actie is bedriegelijk doordat er wordt gesuggereerd dat de kans dat je een wereldreis wint 1 op 11 is (er zijn 11 bestemmingen).
De codes die er in omloop zijn, loopt in de honderduizend (misschien wel mijoenen, nu ze meer soep verkopen door deze actie.
Wanneer je een onjuiste code invoert, dan zegt de website dat de bestemming niet dat je code onjuist is, maar dat je een verkeerde bestemming gekozen hebt. Dus je wint nooit met een verkeerde code.
Deze boodschap is dus het bedriegelijke onderdeel van deze actie.
Alleen wanneer je een juiste code invoert EN de juiste bestemming kiest win je.
Foute actie dus van Knorr... (maar wel slim/geniepig bedacht!)
Bij dit soort acties helpt het om zelf eerst even logisch na te denken. Een wereldreis kost wel een euro of 10.000.
Als jij Knorr was, hoeveel geld zou je dan over hebben om je soep te verkopen? Dat is tenslotte het doel van de actie: soep verkopen. Niet wereldreizen weggeven, dat is bijzaak.
Nu, er van uitgaande dat er 100.000 mensen meedoen aan de actie, dan zou een winkans van 1 op 11 betekenen dat 9091 mensen een wereldreis zouden winnen. Dan kost de actie Knorr dus € 90.910.000 (bijna 91 miljoen euro). Dat is niet logisch.
Dus is de winkans aanzienlijk kleiner. Ga er van uit dat je een kans van één op 100.000 maakt en je komt in de buurt van de werkelijkheid. In dat geval zou namelijk maar één persoon winnen, en dan is het een hele leuke actie. Maar nog groter is de kans dat er helemaal niemand wint. De meeste blikjes soep met actielot (of hoe het deelnameformulier in dit geval ook heet) worden immers niet verkocht voordat de actie is afgelopen.
Ik heb zo'n ticket van Knorr voor me staan en je moet natuurlijk wel goed lezen. Er staat dat er 12 hoofdprijzen te winnen zijn van €3000,- per stuk. Knorr zal dus zo'n € 36000,- kwijt zijn aan deze actie (als alle prijzen er al uitgaan). Je kan dus geen wereldreis winnen, maar een reis naar je favoriete wereldbestemming....
Je kunt als je niet wint iemand anders ook gratis een actiecode sturen.
Deze wint vervolgens ook niet, maar mag ook weer iemand een actiecode toesturen.
Zo kun je elkaar eindeloos actiecodes toesturen.
Misschien is er iemand met veel tijd, die iemand anders kent met ook veel tijd. In theorie zouden ze dan toch en grote kans moeten maken "eens" een reis te winnen ...