LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

Hallo

De onderstaande email heb ik vandaag naar KPN gemaild


Zondag 25 Juni kreeg ik de Zonnesteekkfolder in de brievenbus met daarin de aanbieding een Fujitsu Siemens Amilo L1300 laptop normale prijs 599,90 afhankelijk van het weer b.v. 30c 419,93
Maandagochtend ben ik gelijk naar de dichtsbijzijnde Primafoon winkel gegaan namelijk Winkelcentrum Paddepoel
Dierenriemstr 200d, 9742AM Groningen daar vertelde de verkoopster mij het volgende, de bewuste laptop is al maanden niet meer leverbaar in geheel noord Nederland maar daarvoor in de plaats kwam de L1310G voor dezelfde prijs !!!
Zei vertelde mij dat de prijs in de computer nog niet was aangepast en dat dit een dezer dagen zou gebeuren, en ik het over een paar dagen maar weer moest proberen.

Vanmorgen ben ik weet terug gegaan echter ik sprak toen een verkoper en die vertelde mij dat elk filiaal 1 of meerdere Fujitsu Siemens Amilo L1300 laptop's zou krijgen en dat ze rond 11.00 binnen zouden komen, om 11.00 was ik terug en een andere verkoper vertelde me dat er geen Fujitsu Siemens Amilo L1300 laptop binnen was gekomen maar ik kon wel de L1310G meekrijgen normale prijs 950,- en dan nog de evt. zonnesteek korting eraf, terwijl mij Maandag was verteld dat die ook voor 599,90 zou worden verkocht !!!

Ook vertelde deze verkoper dat er slecht enkele flialen in Nederland de Fujitsu Siemens Amilo L1300 laptop nog maar hadden en mischien wel geen een meer, op mijn antwoord van: Dus we zijn door KPN gelokt om dan maar een duurdere laptop te kopen of om naar hun winkel te komen moest hij lachen en zei ja eigelijk wel.

Als deze laptop nergens meer te krijgen is waarom wordt hij dan toch in de folder afgedrukt !!!
Er staat niet bij net als b.v. bij de dvd speler op=op slecht's 3 per filiaal

Ik wil de Fujitsu Siemens Amilo L1300 laptop en als die niet meer leverbaar is de L1310G voor dezelfde prijs want dat is mij mondeling Maandag verteld !!!

naam
adres
tel

Wie is er nog meer voor niks geweest voor de laptop of overige zaken

superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

Geachte mevrouw Pijl,

Wij vinden het erg vervelend dat u op deze manier kennis heeft gemaakt met KPN. Onze excuses hiervoor.

Om voor u een juiste oplossing te vinden hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Zij zullen uw e-mail met goede zorg in behandeling nemen en u hier zo spoedig mogelijk over berichten.

Uw klacht is bij ons geregistreerd onder reactienummer 4184697.

Uw gegevens:


Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Elly Donkers
KPN

Even later de volgnede email:

De informatie uit de folder is onjuist.

De Fujitsu Siemens Amilo L1300 is een oude laptop, het betreft hier een drukfout.

De aangeboden laptop is de Fujitsu Siemens Amilo L1310g

De correcte verkoopprijs van de Fujitsu Siemens Amilo L1310g is EUR 949,90 incl. BTW, waarover de Zonnesteekkorting geldt. De prijs van EUR 599,90 is onjuist.

Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Kevin Bouayed
KPN


Wel erg vreemd die drukfout want zowel de laptop is fout als de prijs :?: :?

Noddy15
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2006 10:16

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door Noddy15 »

Ik heb hier ook een klacht over,

Wij kregen woensdagavond ! eigenlijk al te laat dus het foldertje en zijn er donderdag meteen na toe gegaan. Maar de man kon ons vertellen dan hij er niet meer was. Ik zeg dus dat we het krantje pas woensdagavond hadden gekregen en vroeg of er nog een andere was. Maar nee, hij probeerde ons een laptop aan te smeren van 950 euro de amilo 1310. Maar ik zei dus dat ik het erg raar vond dat ze nu allemaal al uit waren gekocht, want de actie duurt tot 6 augustus.

Nou wij naar een ander filiaal ook daar waren ze er niet meer en zeiden ze dat ze maandag al waren uitverkocht en er maar 350 in heel nederland zijn geweest. Ik vond dit dus ook niet kloppen en weer werd die amilo 1310 mij aangesmeerd. Ik vroeg dus hoe het kon dat ze nu allemaal al waren uitverkocht terwijl wij gister pas woensdag de folder kregen. Ze zij dat mensen dat via het internet in de gaten houden en dus precies weten wanneer de acties zijn, maar als ik op die site kijk zie ik nergens de laptop staan.

Ik vind dit heel erg slecht van de kpn, en het dan maar op een drukfout schuiven. Daar heb je niks aan er zijn duizenden mensen die teleurgesteld zijn denk ik.

Ik hoop dat ik mischien een andere laptop kan vinden ook voor ongeveer dat bedrag.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door Dutchie »

KPN heeft last van een zonnesteek?

superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

Stuur ook een klacht naar KPN dat kan via hun site, ik heb nog een email gestuurd omdat ze mij mondeling het andere type hebben aangeboden voor dezelfde prijs, ook heb ik inmiddels vernomen van een KPN medewerker dat die laptop in het grootste gedeelte van nederland al was uitverkocht bij sommige al maanden.

Ik houdt jullie op de hoogte

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door AnnePanne »

dat kan best kloppen vaak is het oude voorraad en op = op

superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

op=op ???

Ja dat staat in d folder maar de bewuste laptop was al maanden ja maanden niet meer te koop in ieder geval in het noordelijk deel van Nederland, dan is zo'n actie dus niet op zijn plaats.

Dan moet er staan b.v. niet verkijgbaar in het noorden van het land of max. 3 per filiaal zo staat dat ook in de folder bij een dvdrecorder

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door AnnePanne »

dus is het op = op

ze waren er toch niet meer??? dus ze waren OP

Noddy15
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2006 10:16

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door Noddy15 »

Ik heb nu al een andere laptop van de scheer en foppen, hier was de welliswaar wel wat duurder (599,00) maar de service was ook stukken beter, de laptop die in de folder stond was er niet meer maar ze hadden wel een andere uitvoering met verder precies dezelfde systeemeisen die ik ook voor 599 euro mee mocht nemen. Ik vond dit erg aardig.

De actie van de kpn is er gewoon op uitgeweest om de mensen naar de winkel te lokken te zeggen dat ze er niet meer zijn en dan een duurdere aansmeren. Dit vind ik erg laag vooral omdat de actie nog tot 6 augustus duurt.

wavebabe
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2006 21:52

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door wavebabe »

Tsja...
Ook ik toog vandaag vol goede moed richting Primafoonwinkel om gebruik te maken van de laptop-aanbieding.
Ook ik kreeg te horen, nadat de man die mij hielp 4 andere filialen had gebeld om te vragen of zij nog iets hadden, dat de laptop (eigenlijk al maanden) niet meer in het assortiment zat.
Ook ik kreeg te horen dat ik een andere laptop, degene die nu in het assortiment zit, kon kopen...welke momenteel ook uitverkocht was.
Ze waren echter besteld bij Siemens (500 st.) en ik kon er 1 reserveren als ik 10% aanbetaalde. Dit vond ik geen probleem.
De zonnesteekkorting zou gewoon gelden, een indicatie voor de levertermijn had de man niet maar hij zou het persoonlijk in de gaten houden.
Hij was mij echter vergeten te vertellen dat de laptop geen 599,90 maar 949,90 kost... dat werd duidelijk toen de reservering rond was. :shock:

Eenmaal buiten had ik het idee dat ik verschrikkelijk voor de gek gehouden was... en ik was er ingetrapt!! :?

Ik weet niet zo heel goed wat ik hiermee moet...
Zeker niet omdat ik nu eigenlijk niet weet wat ik heb besteld. :oops:
Iemand die de specificaties van de FS Amilo L1310G (die van KPN dus) heeft??
Ik hou me aanbevolen voor info!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Gewoon teruggaan en je reservering stopzetten. Je hebt gewoon bedenktijd hoor. Je moet dan je hele bedrag terugkrijgen. Ik meen binnen 7 dagen na levering van het apparaat. En er heeft nog geen levering plaats gevonden, dus je bent ruimer dan ruim op tijd :lol:

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ach ja... iedereen maakt fouten! We hebben zelfs zonnesteek camera gekocht van Samsung!! Was ook BIJNA op, we hadden de laatste te pakken en genieten nu ervan! Dus niet altijd kpn/primafoon afkraken! Alle winkels maken zulke fouten bewust of onbewust.. dat zou ik zelf ok doen als ik winkel had en omzetten wil/moet halen :)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het gaat er bij mij niet in dat er ''per ongeluk'' een verkeerd type laptop als lokkertje gebruikt wordt.

Ik heb het iedere jaar nog meegemaakt dat er artikelen ''al maanden'' niet meer leverbaar waren, en dan toch toevallig per ongeluk in die zonnesteekfolder terecht kwamen.

Oh ja mensen. Let op het volgende: wanneer je 34 procent korting verwacht omdat het bij jou in de buurt met toevallig 34 graden is: vergeet het maar, want in de Bilt is het dan net op het ''meet-moment'' 19 graden.

Resultaat: je kunt op je kop gaan staan, maar bij een leverbaar artikel krijg je dan gewoon 19 procent korting. Heb ik vorig jaar gehad. Ik ging voor een accessoire van 99 euro. Je denkt dus ongeveer 65 euro neer te tellen, en ze rekenen 79,50.

Later op de dag vond ik hetzelfde artikel elders ZONDER zonnesteekkorting voor 59 euro!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ik werk zelf in een primafoon en daar hadden we de laptop die in het krantje staat nog WEL
ja nu niet meer want hij is op
en op = op!!!

kortingspercentage word niet gemeten door de bilt hoor... er word een landelijk gemiddelde genomen want in groningen is het vaak wat frisser dan in limburg.. vandaar dat landelijke gemiddelde..

wat een gezeur om een paar graden korting... anders had je helemaal geen korting gehad hoor!!!!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door gerland »

Zeg tsjoekesjoek,

Is het niet verstandig om zelf even goed onderzoek te doen voordat je hier mensen blij maakt met een wel heel erg dooie mus:
Gewoon teruggaan en je reservering stopzetten. Je hebt gewoon bedenktijd hoor. Je moet dan je hele bedrag terugkrijgen. Ik meen binnen 7 dagen na levering van het apparaat. En er heeft nog geen levering plaats gevonden, dus je bent ruimer dan ruim op tijd
Larietsjoek!

ikbenik

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door ikbenik »

Gewoon teruggaan en je reservering stopzetten. Je hebt gewoon bedenktijd hoor. Je moet dan je hele bedrag terugkrijgen. Ik meen binnen 7 dagen na levering van het apparaat. En er heeft nog geen levering plaats gevonden, dus je bent ruimer dan ruim op tijd


De bedenktijd waar jij op doelt geldt alleen als je een product op internet koopt.
Maar in de winkel is dit niet van kracht.

Het probleem van die consumentenrecht is dat veel mensen nu zelf regels gaan verzinnen. En als de winkelier hierin niet meegaat, dan roepen ze gelijk: oplichting, je kent de wet niet!
Nee verwende consument! Je kent zelf de wet niet!
Je hebt gewoon bedenktijd hoor. Je moet dan je hele bedrag terugkrijgen. Ik meen binnen 7 dagen na levering van het apparaat.


Je meent dit, je meent dat! Er klopt totaal niets van je verhaal.
Als je een product in de winkel koopt, heb je totaal géén bedenktijd en je hebt er ook géén recht op. Je kunt dit ook niet claimen!

Dit bewijst maar weer hoe de consument maar steeds probeert om de winkelier op te lichten.
En dan maar roepen wat de plichten van de winkelier zijn en de rechten van de consument.
Jaja!
Ze hebben het dan wel over de plichten en de rechten die ze zelf verzinnen!

Het bewijs:
Je hebt gewoon bedenktijd hoor. Je moet dan je hele bedrag terugkrijgen. Ik meen binnen 7 dagen na levering van het apparaat.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik je hebt echt wat tegen je klanten he.
Je moet gewoon stoppen met je pc zaakje.
Overal waar je staat geef je af op de consument.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een consument heeft weldegelijk rechten.

Namelijk: datgene geleverd krijgen dat hem beloofd wordt in een advertentie of commercial.

Ikbenik mag het burgerlijk wetboek er eens op nalezen, om te zien wat er de laatste jaren zoal veranderd is ten gunste van de consument. Ik geef je niet in alles ongelijk hoor. Ook ik zie vaak dat mensen hun eigen regeltjes bedenken, en zich daaraan houden.

Natuurlijk heeft de winkelier rechten: wanneer die het door de consument gewenste artikel levert, dient daar de aankoopsom voor te worden neergeteld.

Maar een produkt moet voldoen aan de eisen die de wet daaraan stelt. En niet binnen een week al kapot gaan. En dat staat compleet los van de prijs. Wanneer het artikel niet voldoet, dan heeft de consument recht op vervanging door een artikel dat wel voldoet, en tegenwoordig is het ook zo dat er gekozen mag worden voor geld terug. Dat laatste legt iedere winkelier op eigen manier uit. Maar waar de consument beslist geen genoeg meer mee hoeft te nemen, is een tegoedbon.

De achterliggende gedachte erbij is: de consument kan zo teleurgesteld zijn in de winkelier, dat die nooit meer een aankoop zou willen doen in die winkel. Dan heeft ie ook niets aan een tegoedbon.

ikbenik

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door ikbenik »

ikbenik je hebt echt wat tegen je klanten he.
Je moet gewoon stoppen met je pc zaakje.
Overal waar je staat geef je af op de consument
Nee hoor! Ik ben tegen die personen die de wet misbruiken om er beter van te worden. Ik ben ook tegen die personen die hun eigen verantwoordelijkheden afschuiven op de winkelier. En als de winkelier deze dan niet overneemt, dat hij dan van de wet gestraft wordt!

Ik ga dingen niet beloven die ik niet na kan komen.
En volgens sommige consumenten moet ik dat dan wel doen.

Ook ik zie vaak dat mensen hun eigen regeltjes bedenken, en zich daaraan houden.
Dat is precies waar ik ook doel.
Een consument heeft weldegelijk rechten.

Namelijk: datgene geleverd krijgen dat hem beloofd wordt in een advertentie of commercial.
Tuurlijk heeft de consument ook rechten. Logisch.

Maar wat er nu gebeurd is dat de winkelier duidelijk de product omschrijft en wat de klant er van mag verwachten. Sommige consumenten zijn het er niet mee eens en bedenken hun eigen producteigenschappen.
Ze moeten wel naar de winkelier of fabrikant luisteren wat ze van een product mogen verwachten en niet naar die consumentenbelangeninstanties. Ik heb ze al diverse keren op misleidende en totaal verkeerde informatie betrapt.


Als ik nog een voorbeeld mag geven hoe sommige consumenten denken en handelen:
Zij kopen de goedkoopste printer en gaan daarna zeuren dat de patronen snel leeg zijn. Als ik dan aan die mensen gaan vragen wat ze allemaal met de printer doen, dan komt er bijvoorbeeld uit dat ze beter een laserprinter hadden kunnen kopen.
Dan zeuren ze weer dat de prijs zo hoog is.
ikbenik je hebt echt wat tegen je klanten he.

Ik ben helemaal niet tegen mijn klanten.
Alleen verdom ik het om de kosten van de fouten van de mensen zelf op me te nemen.

Het gaat erom dat ik me als winkelier aan de wet moet houden, en de consument moet dat ook.
Het is wel zo dat sommige consumenten hun eigen wetten en regels gaan bepalen (want de consument is toch zo goed beschermd?!) zodat de realiteit even vergeten wordt.
Hierdoor worden er regels bedacht die nergens op slaan. En de consument is dan echt overtuigd dat dat de wet is.
Wanneer het artikel niet voldoet, dan heeft de consument recht op vervanging door een artikel dat wel voldoet, en tegenwoordig is het ook zo dat er gekozen mag worden voor geld terug. Dat laatste legt iedere winkelier op eigen manier uit.


Dit heeft twee redenen waarom dat de winkelier dit doet.
- ten eerste als de klant zijn geld terugkrijgt, is het probleem nog steeds niet opgelost. Bijvoorbeeld. Iemand koopt een monitor, en die gaat in de garantieperiode defect, dan heeft de klant bij het geld teruggave nog steeds geen monitor.
- Ten tweede vind ik het behoorlijk onbeschoft dat een klant als hij z'n geld terug heeft gekregen, dat hij gelijk naar de concurrent gaat om een nieuwe product te kopen. Voor mij is dat een teken dat die klant in mij geen vertrouwen heeft. Als hij dat vaker doet, kan komt hij bij mij de winkel niet meer in, omdat ik dan hem ook niet meer vertrouw.


Ik heb al vaker mijn ongenoegen geuit tegen een bepaald groep consumenten.
En dat doen ze toch echt zelf! Ze willen gewoon dat de winkeliers zo over zich denken.
Daarnaast heb ik ook vaak mijn ongenoegen geuit tegenover de prijsvechters (die helemaal niet zo goedkoop zijn, dan ze beweren) en de dozenschuivers (die wel goedkoop zijn, maar slechte producten en slechte services hebben). Deze groep detaillisten maken wel de markt kapot en geven ook een totale verkeerde beeld van de markt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: KPN Zonnesteek weken laptop niet leverbaar

Ongelezen bericht door bot321 »

Daarnaast heb ik ook vaak mijn ongenoegen geuit tegenover de prijsvechters (die helemaal niet zo goedkoop zijn, dan ze beweren) en de dozenschuivers (die wel goedkoop zijn, maar slechte producten en slechte services hebben). Deze groep detaillisten maken wel de markt kapot en geven ook een totale verkeerde beeld van de markt.



Ben ik helemaal met je eens maar waarom geef
je dan de consument de schuld van alles.
Zo en nou ga ik voetballen kijken :lol:

Gesloten