LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop gekocht voor 850,00
laptop gekocht voor 850,00
Hallo,
Ik heb 10 dagen geleden een laptop gekocht voor 850 euro, nu krijg ik vandaag een folder van die winkel waar dezelfde laptop nu 699 kost. Ik kon 10dagen geleden niks van de prijs afkrijgen(geen marge werd er gemeld) IK vandaag naar de winkel om verhaal tehalen, wordt er dood leuk gezegt dat laptop niet meer leverbaar is(ik zei heb ik niks mee te maken, ik heb hem toch al) Maar ik kon hem dus niet krijgen voor die prijs kan dit allemaal zomaar?
met vriendelijke groet,
B vd werf
Ik heb 10 dagen geleden een laptop gekocht voor 850 euro, nu krijg ik vandaag een folder van die winkel waar dezelfde laptop nu 699 kost. Ik kon 10dagen geleden niks van de prijs afkrijgen(geen marge werd er gemeld) IK vandaag naar de winkel om verhaal tehalen, wordt er dood leuk gezegt dat laptop niet meer leverbaar is(ik zei heb ik niks mee te maken, ik heb hem toch al) Maar ik kon hem dus niet krijgen voor die prijs kan dit allemaal zomaar?
met vriendelijke groet,
B vd werf
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16
Re: laptop gekocht voor 850,00
Ja, dat kan. Met hardware loop je altijd een risico dat het na korte tijd flink in prijs daalt.
En 10 dagen geleden had je ook gewoon die laptop kunnen laten als je 850 euro te duur vond, maar dat deed je dus niet.
En 10 dagen geleden had je ook gewoon die laptop kunnen laten als je 850 euro te duur vond, maar dat deed je dus niet.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Als de laptop € 100,00 duurder was geworden, had je dan ook dat bijbetaald?
Re: laptop gekocht voor 850,00
Maar ik kon hem dus niet krijgen voor die prijs kan dit allemaal zomaar?
Tuurlijk!
Ik vind het nogal onbeschoft dat jij het verschil terugeist!
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: laptop gekocht voor 850,00
Normaalgesproken ben ik op de hand van de klant. Maar er wordt meestal gezegd: vindt u hetzelfde artikel binnen 8 dagen elders goedkoper, dan krijgt u van ons het prijsverschil terug, soms met een bonus.
Maar in dit geval is die periode van 8 dagen al verstreken. En het is niet ij een andere leverancier.
Het was natuurlijk netjes geweest van de leverancier, wanneer die had gezegd: als je nog een paar dagen wil wachten, gaat ie in de aanbieding. Want een folder wordt vaak weken op voorhand gedrukt, en de verkoper weet heus wel wanneer iets in de aanbieding wordt gedaan.
Dat heb ik een paar keer met andere artikelen meegemaakt, onder meer bij de Hema en bij Dixons. Het kan dus wel, maar in dit geval is het gewoon dikke pech.
Maar in dit geval is die periode van 8 dagen al verstreken. En het is niet ij een andere leverancier.
Het was natuurlijk netjes geweest van de leverancier, wanneer die had gezegd: als je nog een paar dagen wil wachten, gaat ie in de aanbieding. Want een folder wordt vaak weken op voorhand gedrukt, en de verkoper weet heus wel wanneer iets in de aanbieding wordt gedaan.
Dat heb ik een paar keer met andere artikelen meegemaakt, onder meer bij de Hema en bij Dixons. Het kan dus wel, maar in dit geval is het gewoon dikke pech.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Het was natuurlijk netjes geweest van de leverancier, wanneer die had gezegd: als je nog een paar dagen wil wachten, gaat ie in de aanbieding. Want een folder wordt vaak weken op voorhand gedrukt, en de verkoper weet heus wel wanneer iets in de aanbieding wordt gedaan.
Klopt, maar sommige mensen willen buiten de periode van de aanbieding die lage prijs hebben.
Soms staan ze echt te drammen.
En mensen die drammen en dingen gaan eisen, krijgen nooit de zin.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Ik heb ook ooit een 2-speed cd-brander gekocht voor 99 gulden.
Een week later hadden ze een 4-speed brander; ook voor 99 gulden.
Uiteraard wisten ze toen ik die 2-speed brander kocht wel dat ze de volgende week een 4-speed voor dezelfde prijs zouden gaan verkopen.
Maar blijkbaar had ik 99 gulden voor een 2-speed over en heb ik daarom destijds de koopovereenkomst gesloten.
Ik baalde wel een beetje, maar ik heb niet geklaagd. Ik had toch geen poot om op te staan en ik vond het verder ook niet oneerlijk.
Een week later hadden ze een 4-speed brander; ook voor 99 gulden.
Uiteraard wisten ze toen ik die 2-speed brander kocht wel dat ze de volgende week een 4-speed voor dezelfde prijs zouden gaan verkopen.
Maar blijkbaar had ik 99 gulden voor een 2-speed over en heb ik daarom destijds de koopovereenkomst gesloten.
Ik baalde wel een beetje, maar ik heb niet geklaagd. Ik had toch geen poot om op te staan en ik vond het verder ook niet oneerlijk.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: laptop gekocht voor 850,00
een Two-speed? Toe maar Frankkk, dat moet toch wel in de computer-oudheid zijn geweest.
Maar het hangt dus echt van de goodwill van de verkoper af, of je kunt onderhandelen over de prijs.
Er is weleens een item geweest bij een van de consumentenprogramma's (doet er even niet toe welk). Daarin liet met zien, dat je best een dealtje kan maken. Maar je moet er je tijd voor nemen. Tonen dat je belangstelling hebt, laten merken dat je iets graag wil hebben maar niet tegen die prijs, en dan later terugkomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Zo heb ik dus mijn computer vorig jaar voor 160 euro minder gekregen, terwijl er volgens de ene verkoper ook niets meer af kon, bij de ander lukte het wel. Achteraf had ik nog meer korting kunnen krijgen, maar ik vond het een goede deal, en ben na ruim een jaar nog steeds dik tevreden met mijn aankoop.
Maar het hangt dus echt van de goodwill van de verkoper af, of je kunt onderhandelen over de prijs.
Er is weleens een item geweest bij een van de consumentenprogramma's (doet er even niet toe welk). Daarin liet met zien, dat je best een dealtje kan maken. Maar je moet er je tijd voor nemen. Tonen dat je belangstelling hebt, laten merken dat je iets graag wil hebben maar niet tegen die prijs, en dan later terugkomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Zo heb ik dus mijn computer vorig jaar voor 160 euro minder gekregen, terwijl er volgens de ene verkoper ook niets meer af kon, bij de ander lukte het wel. Achteraf had ik nog meer korting kunnen krijgen, maar ik vond het een goede deal, en ben na ruim een jaar nog steeds dik tevreden met mijn aankoop.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Schandalig dat je uberhaupt je geld terug gaat eisen. gekocht is gekocht, wordt ie de volgende dag goedkoper dan heb je gewoon pech gehad, je hebt hem gekocht voor een prijs die jij op dat moment redelijk vond.
En de gewetensvraag is inderdaad, als ie duurder was geworden had je dan ook bijbetaald?
En de gewetensvraag is inderdaad, als ie duurder was geworden had je dan ook bijbetaald?
Re: laptop gekocht voor 850,00
Mensen op de vloer weten vaak helemaal niet weken van tevoren welke akties gaan komen. Ja, de folders worden weken van tevoren gepland, maar dat betekent niet dat dit altijd gecommuniceerd wordt richting de verkopers.
Re: laptop gekocht voor 850,00
@magel: in mijn geval weet ik nog heel zeker dat ik um bij de baas zelf heb afgerekend (hij is nog steeds de baas van die winkel). Dus je maakt mij niet wijs dat hij niet wist dat er de week erop 4-speeds verkocht zouden gaan worden voor dezelfde prijs.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Wat een gezeur!
Er moet ergens een lijn getrokken worden!
Want anders beginnen de klanten al te zeuren als er voor de periode al wordt gedoogd en wat dacht je na die periode?
Dit is echt het gedrag van een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (of nog erger, op het podium.)
Accepteer toch eens een keer dat je als consument pech wilt hebben en niet steeds zeuren over de kleine dingen!
Als ik iets ergens koop en een week later is dat product in de aanbieding, dan ga ik echt niet lopen ze*iken, maar dan heb ik pech.
Als ik iets koop en ik krijg te horen dat het artikel vorige week in de aanbieding was en nu niet meer, dan ga ik ook weer niet lopen ze*iken, maar dan heb ik pech.
Maar nee hoor, de mensen moeten weer eens nodig lopen zeuren om die korting!
Voor die periode beginnen ze al en als de aanbieding is afgelopen proberen ze het nog voor die aanbiedingsprijs te krijgen.
Krijgen ze die niet (wat ook heel logisch is) gaan ze lopen zeuren en dat de winkelier niet deugd.
Nee, de zeurkousen deugen dan zelf niet.
De kortingsperiode is voorbij.
Voor de aanbieding en na de aanbieding betaal je gewoon de volle pond!
Punt!
Geen discussie mogelijk!
Dit is mijn mening als consument.
Er moet ergens een lijn getrokken worden!
Want anders beginnen de klanten al te zeuren als er voor de periode al wordt gedoogd en wat dacht je na die periode?
Dit is echt het gedrag van een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (of nog erger, op het podium.)
Accepteer toch eens een keer dat je als consument pech wilt hebben en niet steeds zeuren over de kleine dingen!
Als ik iets ergens koop en een week later is dat product in de aanbieding, dan ga ik echt niet lopen ze*iken, maar dan heb ik pech.
Als ik iets koop en ik krijg te horen dat het artikel vorige week in de aanbieding was en nu niet meer, dan ga ik ook weer niet lopen ze*iken, maar dan heb ik pech.
Maar nee hoor, de mensen moeten weer eens nodig lopen zeuren om die korting!
Voor die periode beginnen ze al en als de aanbieding is afgelopen proberen ze het nog voor die aanbiedingsprijs te krijgen.
Krijgen ze die niet (wat ook heel logisch is) gaan ze lopen zeuren en dat de winkelier niet deugd.
Nee, de zeurkousen deugen dan zelf niet.
De kortingsperiode is voorbij.
Voor de aanbieding en na de aanbieding betaal je gewoon de volle pond!
Punt!
Geen discussie mogelijk!
Dit is mijn mening als consument.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Kocht vorige week een brood bij de bakker, en wat denk je?? Is ie deze week in de aanbieding!! Je zal wel een druk leven hebben als je elke week alle winkels afmoet gaan waar je vorige week iets hebt gekocht en wat deze week in de reklamekrantjes staat!!
Re: laptop gekocht voor 850,00
Ik zie het heel simpel.
Ik ga er vanuit van de normale prijs.
Is iet in de aanbieding, is die lagere prijs mooi meegenomen!
Ik ga echt niet zitten kijken waar het veel goedkoper is.
Als ik weet dat een tv in winkel A betere service heeft maar wel iets duurder is, dan ga ik voor die hogere prijs.
Ik ga er vanuit van de normale prijs.
Is iet in de aanbieding, is die lagere prijs mooi meegenomen!
Ik ga echt niet zitten kijken waar het veel goedkoper is.
Als ik weet dat een tv in winkel A betere service heeft maar wel iets duurder is, dan ga ik voor die hogere prijs.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: laptop gekocht voor 850,00
Ikbenik, jij gaat uit van je ervaring als leverancier, en geeft steeds aan, dat een hogere prijs meer en betere service betekent.
Dat kan zo zijn, maar het is niet altijd zo.
Wie bepaalt, wat een goede en gangbare prijs is, voor wat voor artikel dan ook? Ik denk dat die prijs tot stand komt door de marktwerking. Je hebt consumenten, die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, en die betalen dan ook meteen de introductieprijs, die vele malen hoger ligt dan een verouderd artikel, dat technisch nog prima voldoet. Zelf hoef ik overigens niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar dat is een ander verhaal. Het allerbeste voorbeeld is de prijs van een CD-speler, die bij introductie begin jaren 80 dus 2200 gulden kostte, en nu voor een paar tientjes te koop is.
Waar ik echter een gruwelijke hekel aan heb, is de gesuggereerde korting die winkeliers je voorspiegelen. Korting, gebaseerd op de adviesprijs. Tot mijn ergernis blijken er dus twee soorten adviesprijs te zijn (Biojvoorbeeld de Beertender, die zowel een adviesprijs van 320 euro als 380 euro bleek te hebben, je kan dat navragen bij Krups).
Nu schreeuwt een reclamefolder je bijvoobeeld toe: Onze keten bestaat 10 jaar, daarom krijgt iedere klant 10 procent extra korting op het gehele assortiment. Feestprijs, dus. Hoera, hoera.
Echter: bij de concurrent kun je dezelfde Beertender voor dezelfde prijs krijgen als de ''Feestprijs'' bij de jubilaris. Hoezo, viert de concurrent het feestje dan mee? Lijkt me toch van niet.
Ik geef dit als voorbeeld hoor, ik heb het vaak genoeg gezien bij computers, televisies en vergelijkbare apparatuur. Moraal van mijn betoog: een adviesprijs biedt geen houvast meer, de consument wordt een vette worst voorgehouden in de vorm van een korting, die er in werkelijkheid niet is omdat hetzelfde produkt bij de concurrent die geen feestje te vieren heeft, voor dezelfde prijs wordt aangeboden.
Waarom moet je als consument een hoge prijs voor een artikel betalen, wanneer je het bij een andere leverancier bij vergelijkbare voorwaarden een stuk goedkoper kunt krijgen? Wanneer de service en bijkomende zaken vergelijkbaar zijn, ga ik naar de zaak met de laagste prijs.
Dat kan zo zijn, maar het is niet altijd zo.
Wie bepaalt, wat een goede en gangbare prijs is, voor wat voor artikel dan ook? Ik denk dat die prijs tot stand komt door de marktwerking. Je hebt consumenten, die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, en die betalen dan ook meteen de introductieprijs, die vele malen hoger ligt dan een verouderd artikel, dat technisch nog prima voldoet. Zelf hoef ik overigens niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar dat is een ander verhaal. Het allerbeste voorbeeld is de prijs van een CD-speler, die bij introductie begin jaren 80 dus 2200 gulden kostte, en nu voor een paar tientjes te koop is.
Waar ik echter een gruwelijke hekel aan heb, is de gesuggereerde korting die winkeliers je voorspiegelen. Korting, gebaseerd op de adviesprijs. Tot mijn ergernis blijken er dus twee soorten adviesprijs te zijn (Biojvoorbeeld de Beertender, die zowel een adviesprijs van 320 euro als 380 euro bleek te hebben, je kan dat navragen bij Krups).
Nu schreeuwt een reclamefolder je bijvoobeeld toe: Onze keten bestaat 10 jaar, daarom krijgt iedere klant 10 procent extra korting op het gehele assortiment. Feestprijs, dus. Hoera, hoera.
Echter: bij de concurrent kun je dezelfde Beertender voor dezelfde prijs krijgen als de ''Feestprijs'' bij de jubilaris. Hoezo, viert de concurrent het feestje dan mee? Lijkt me toch van niet.
Ik geef dit als voorbeeld hoor, ik heb het vaak genoeg gezien bij computers, televisies en vergelijkbare apparatuur. Moraal van mijn betoog: een adviesprijs biedt geen houvast meer, de consument wordt een vette worst voorgehouden in de vorm van een korting, die er in werkelijkheid niet is omdat hetzelfde produkt bij de concurrent die geen feestje te vieren heeft, voor dezelfde prijs wordt aangeboden.
Waarom moet je als consument een hoge prijs voor een artikel betalen, wanneer je het bij een andere leverancier bij vergelijkbare voorwaarden een stuk goedkoper kunt krijgen? Wanneer de service en bijkomende zaken vergelijkbaar zijn, ga ik naar de zaak met de laagste prijs.
Beter goed gekopieerd, dan slecht zelf verzonnen...........dit argument komt van mij, uit het euro-afrond-topic.En de gewetensvraag is inderdaad, als ie duurder was geworden had je dan ook bijbetaald?
Re: laptop gekocht voor 850,00
als je toch de combinatie zout en slak gebruikt, kijk dan bij beterbed topic van 13-januari 2006 waar ik dit ook al zei (en ongetwijfeld iemand daarvoor ook wel eens)Beter goed gekopieerd, dan slecht zelf verzonnen...........dit argument komt van mij, uit het euro-afrond-topic.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: laptop gekocht voor 850,00
Heel goed mogelijk dat jij die eerder hebt gebruikt. Ok, dan heb ik hem van jou. En jij misschien weer van mij.........maar daar gaat het me niet om.
Ik gaf er destijds mee aan, dat mensen aan de ene kant principieel zijn, en als ze dan een bedrag van bijvoorbeeld 18,02 moeten betalen, en 18 euro afrekenen, ineens niet zo principieel meer zijn. De opmerking is in elk geval niet door Karr zelf verzonnen.
Maar ja, het is een opmerking die hij ongetwijfeld als belediging zal opvatten, terwijl het niet anders bedoeld is als even op zijn nummer zetten. Maar dat is aan Karr niet besteed.
Ik gaf er destijds mee aan, dat mensen aan de ene kant principieel zijn, en als ze dan een bedrag van bijvoorbeeld 18,02 moeten betalen, en 18 euro afrekenen, ineens niet zo principieel meer zijn. De opmerking is in elk geval niet door Karr zelf verzonnen.
Maar ja, het is een opmerking die hij ongetwijfeld als belediging zal opvatten, terwijl het niet anders bedoeld is als even op zijn nummer zetten. Maar dat is aan Karr niet besteed.
Re: laptop gekocht voor 850,00
je schijnt hem nog al goed te kennen, dat je deze conclusie kunt trekken? Ik ken hem niet, maar voor zover ik zijn bijdragen kan beoordelen lijkt het me geen type die meteen beledigd is.Maar ja, het is een opmerking die hij ongetwijfeld als belediging zal opvatten, terwijl het niet anders bedoeld is als even op zijn nummer zetten. Maar dat is aan Karr niet besteed.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: laptop gekocht voor 850,00
Ik ken hem niet, en wil dat ook zo houden. Maar heel vaak, niet altijd, vat hij een opmerking die een beetje negatief overkomt, beledigend op. Terwijl ze dat dus eigenlijk nooit zijn. Op je nummer zetten is namelijk iets anders als beledigen, dat laatste zal ik niet doen, tegenover niemand.
Iemand aan het denken zetten, iemand na laten denken over een opmerking die ie zelf maakt, zo zijn mijn opmerkingen in zo'n geval bedoeld.
Iemand aan het denken zetten, iemand na laten denken over een opmerking die ie zelf maakt, zo zijn mijn opmerkingen in zo'n geval bedoeld.
Re: laptop gekocht voor 850,00
Vandaar dat het een adviesprijs is. Dat is ook niet meer dan een advies.