Wij hebben in de eerste week van maart een salontafel besteld bij een bedrijf in Almelo. Levertijd 6-8 weken, standaard dus. We zitten echter nog steeds op de tafel te wachten. Meerdere keren hebben mijn vriend en ik het bedrijf gebeld en de belofte te horen gekregen dat het echt bezorgd zou worden.
We hebben nu minstens vier afspraken gehad, maar geen tafel. We hebben er tot vandaag telkens zelf achteraan moeten bellen dat ze ons vergeten waren. Vandaag belden ze zelf, weer vergeten het werd morgen.
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen in deze situatie en wat de richtlijnen zijn? Ik wil graag weten of ik kosteloos van de koop kan afzien of dat we het beste nog kunnen wachten.
Kate
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levertijd
Re: Levertijd
1) Het is al morgen geweest...........en ?????
2) Kijk in de verkoopvoorwaarden
3) Als het te lang duurt ga dan zelf de tafel halen.
2) Kijk in de verkoopvoorwaarden
3) Als het te lang duurt ga dan zelf de tafel halen.
Re: Levertijd
Beste Kate,
Er is in uw geval sprake van een vermoedelijke leverdatum. Als deze wordt overschreden, dan moet de verkoper een nieuwe datum inplannen. Als u de koop ongedaan wilt maken, dan zijn er twee scenario's mogelijk:
1) De winkel is aangesloten bij de CBW
Volgens de CBW-voorwaarden wordt, als de eerste leverdatum is overschreden, een nieuwe leverdatum vastgesteld die hoogstens 4 weken later is. Als deze niet gehaald wordt, dan mag u de koop ontbinden.
2) De winkel is niet aangesloten bij de CBW
Ik vermoed dat dit het geval is, gezien het feit dat er al meerdere keren een nieuwe levertijd is toegezegd. Eis van de winkel dat zij nu een exacte leverdatum voor u op papier zetten. ZOdra deze exacte datum wordt overschreden, dan mag u zonder meer de koop alsnog ontbinden.
Bron: http://www.staiksterk.nl
Mvgr - B
Er is in uw geval sprake van een vermoedelijke leverdatum. Als deze wordt overschreden, dan moet de verkoper een nieuwe datum inplannen. Als u de koop ongedaan wilt maken, dan zijn er twee scenario's mogelijk:
1) De winkel is aangesloten bij de CBW
Volgens de CBW-voorwaarden wordt, als de eerste leverdatum is overschreden, een nieuwe leverdatum vastgesteld die hoogstens 4 weken later is. Als deze niet gehaald wordt, dan mag u de koop ontbinden.
2) De winkel is niet aangesloten bij de CBW
Ik vermoed dat dit het geval is, gezien het feit dat er al meerdere keren een nieuwe levertijd is toegezegd. Eis van de winkel dat zij nu een exacte leverdatum voor u op papier zetten. ZOdra deze exacte datum wordt overschreden, dan mag u zonder meer de koop alsnog ontbinden.
Bron: http://www.staiksterk.nl
Mvgr - B