LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
mar0805

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door mar0805 »

Ongeveer 2 jaar geleden werd ik aangesproken door een aardige dame...die mij en mijn dochter een pakketje met tijdschriften (jetix) aanbood (zomeractie).
Dit werd midden op straat gedaan en aangezien mijn dochter er heel enthousiast van werd..heb ik geluisterd naar het vrouwjte en mijn handtekening eronder gezet!
Het bedrag werd binnen een week van mijn rekening afgeschreven en een tijdje daarna kwamen de tijdschriften binnen.

Een maandje daarna werd er weer afgeschreven ...dit was natuurlijk niet de afspraak...aangezien dit een ZOMERACTIE was, ik heb het bedrag gestorneerd omdat ik geen abonnement bij dit bedrijf wou, de tijdschriften zijn ook nooit binnengekomen. Ik heb wel een aantal brieven gekregen ,maar ik dacht ..ik heb geen product ontvangen en ook niet om een product gevraagd,dus die bekijken het maar! Nu zit het bij het incassobureau...dit kan toch niet !......ik weet meer dan 100 % zeker dat die dame mij niet heeft verteld dat het een abonnement zou zijn, anders zou ik het echt niet nemen..! Ik heb dit bedrijf op internet opgezocht en er zijn toch echt meer slachtoffers. Ik ben niet van plan dit te betalen,dat heb ik ook aan het incassobureau doorgegeven, maar ben toch bang dat ik dit bij de rechter moet uitvechten..? Kunnen jullie mij adviseren over wat ik nu moet doen??

Lyrix

Ongelezen bericht door Lyrix »

Wij zijn in augustus vorig jaar aangesproken door een jonge dame op de jaarmarkt bij ons op het haven festival.
Zij vertelde een mooi verhaal over proef pakketjes die wij tegen verzendkosten konden ontvangen voor onze kleine Max.
Het leek ons wel iets en de dame verzekerde dat het om maximaal 4 verzendingen zou gaan die wij tegen verzend kosten zouden ontvangen.
Het was geen abonnement en we zouden er niet aan vast zitten, het zou na 4 maanden gewoon stoppen.
Sterker nog, de dame vertelde zelfs dat we er niet eens lid van konden worden!!
Ook zouden we gebeld worden door iemand van het C & Z media kantoor of wij inderdaad het pakket wilde ontvangen en of we alles goed hadden begrepen van het verhaal dat de jonge dame ons had verteld. We moesten dan wel de naam van de dame noemen zei ze nog. Loona of Iloona heet ze. Kan niet helemaal goed lezen op het papier.
We zijn nooit gebeld door iemand van C&Zmedia.
Naar 4 zendingen is netjes het proefpakket bedrag afgeschreven van onze rekening zoals afspraak.
Maar nu blijkt dat de zendingen blijven komen.
Ik heb het kopietje van de inschrijving opgezocht en nu blijkt dat ik 1 maand voor tijd schriftelijk had moeten opzeggen!
Dit is niet door de dame verteld. Nu blijkt dat we dus gewoon weer 4 maanden stilzwijgend verlengd zijn.
Dit vindt ik echt een groot schandaal.
C & Z media medewerkers verkondigen leugens om mensen met kleine kinderen te binden aan hun abonnementen.
Ik vindt het zo onbeschoft dat C & Z media de goedgelovigheid van mensen gebruiken, misbruiken om abonnementen te slijten.
Wederom zijn we er in gestonken. Ik hoop dat ik ooit nog eens iemand van C & Z media tegen kom op straat tijdens een jaarmarkt of dergelijke.
Ik zal ze dan op een fatsoenlijke manier in het bijzijn van vele omstanders eens vragen of ze wel weten dat ze mensen staan te belazeren, want wat zij doen kan gewoon niet.
Ik heb er geen andere woorden voor dan onbeschofte lui!!!

Inmiddels heb ik een mail gestuurd naar het bekende mail adres met het verhaal van de colportage wet.
Hopelijk is dat voldoende om van die oplichters af te zijn.

Ik hoop dat radar hier binnenkort een item in hun programma aan besteed om andere mensen dit te besparen, want blijkbaar ben ik niet de enige die er in getrapt is!

iwan de prenter

Ongelezen bericht door iwan de prenter »

Dit is wat er bij mij is gebeurd en wat ik heb gedaan.

Ik wil mijn beklaagd doen van jullie werk wijze. Ik ken geen enkel bedrijf die drie maanden voor uitbetaald wild worden voor dat zij een product leveren. En bij het aan smeren van jullie product zijn er dingen gezegd die niet na te komen waren. De reden is dat jullie niet per maand incasseren en dat het een aanbieding was. Deze twee dingen klopte niet want het is dus per kwartaal voor uit betalen voor dat je de boeken krijgt. Dit is niet allemaal duidelijk gemaakt aan mij ik kwam net uit de GGD voor de Mexicaanse griepprik te halen voor en mijn dochtertje en wordt aan gesproken door een jonge dame een studente. Ik was met mijn hoofd helemaal niet er bij en mee bezig en heb niet goed geluisterd en heb alleen gehoord dat het per maand betaald zou worden. En dat het een aanbieding zou zijn met een cadeautje. Nadat ik een brief heb gehad dat er een bedrag van bijna 40 euro werd afgeschreven dat het voor uitbetaling is waar na je dan pas je zending zou binnen krijgen. Ik heb hier over gebeld met een medewerker gesproken en zegt dat ik binnen 8 dagen moest reageren. Dit is mij ook niet mede gedeeld. En het werd dus ook niet per maand geïncasseerd.

Ik weet niet wat voor bedrijven dit nog zo doen wie gaat eerst iets betalen wat zijn niet eens eerst krijgen. Ik ben niet verplan dit te gaan betalen want ik heb hier ook geen zin in. Iets wat ik niet heb betaal ik ook niet en zeker niet vooruit van drie maanden. Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is dat mijn lidmaatschap hier bij geannuleerd wordt en dat ik dit dus niet hoe te betalen. Ik denk dat jullie het betaling systeem moeten wijzigen dan trekken jullie meer klanten dat weet ik 100% zeker. Er zijn meerdere verhalen bekent op de site van TROSRadar. Dat betekent dat de werkwijze van jullie door meerdere mensen niet goed wordt bevonden. Ik begrijp ook iets niet helemaal als een klant niet het product wilt en dus niet betaald dan is het toch gelijk ik heb geen product en jullie geen geldt. Als het hier niet word gestopt door jullie dan laat ik het tot de rechter komen met al die verhalen die bij radar bekend zijn en die mensen zullen hier ook in getuigen dat jullie werkwijze niet klopt. Laat het hier stoppen dat is beter voor jullie en wij zullen jullie niet meer benaderen voor niks. Deze brief stuur ik trouwens ook door naar radar en kassa.

Het gaat waarschijnlijk naar de rechter. Willen jullie ook mijn verhaal ondersteunen als dat gebeurd door meer mensen met een zelfde verhaal zal de rechtbank eerder beslissen in het voordeel van mij. En zullen zij hier niet meer mee wegkomen. alvast bedankt Iwan de Prenter

kaycorsten

Ongelezen bericht door kaycorsten »

Het is niet te geloven, maar ik ben eindelijk van CenZ media af.
Na een paar telefoontjes en e-mailtjes verwijderen ze me eindelijk uit hun systeem.

Onderstaand bericht heb ik van hun ontvangen.
Geachte heer/mevrouw ....,

Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement.
U mag de acceptgiro als niet verzonden beschouwden.
Al uw gegevens zijn inmiddels uit ons systeem verwijderd.
We zullen de klacht doorgeven aan de desbetreffende colporteur en onze excuses voor het ongemak.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Lyrix

Ongelezen bericht door Lyrix »

Ik ben ook inmiddels van ze af (althans dat heeft iemand bevestigd).
Dit heb ik ontvangen per mail nadat ik mijn boze beklaag heb gedaan en heb geschermt met het colpertage verhaal hier eerder beschreven op het forum.

Geachte heer,
Zoals u achter op het formulier kunt lezen die u getekend heeft, moet het abonnement één maand voor het einde van de abonnementperiode opgezegd worden.
Daarom is het bedrag nogmaals van uw rekening geïncasseerd.
U ontvangt voor uw betaling in de maand februari nog pakketten tot en met de maand juli, dit bevat één extra pakket ter compensatie. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden.
Hierna is uw abonnement definitief beëindigd en zult u nergens meer aan vast zitten.
Tevens zullen wij uw klacht doorgegeven aan de desbetreffende colporteur.
Onze excuses voor het ongemak.

Wij wensen u veel plezier met de leveringen.

Ik heb dit nog geantwoord maar blijkbaar intreseert ze dat niet zo veel,
er is niet meer gereageerd.

Mensen,

Volgens de wet zijn zulke regels op een dergelijk formulier helemaal niet rechtsgeldig.
Zeker gezien het feit wij door de desbetreffede persoon verkeerd geinformeerd over het abbonement en voorgelogen. Want dan kan er op de overeenkomst wel staan, mondelinge afspraken zijn niet geldig, het feit dat dit op het gele papiertje staat is al enorm verdacht.
Volgens de wet zijn mondelinge afspraken wel degelijk geldig.
Bovendien is het wel enorm toevallig dat een 20 tal mensen (bron radar website) die elkaar niet kennen en elkaar nog nooit gezien hebben precies het zelfde verhaal vertellen en verklaren over GEEN abbonement en U ZIT ER NIET AAN VAST!!!
Vaststelling bij deze en door u bevestigd dat ik dus wel degelijk aan een abbonement vast zat, verklaart u in uw voorgaande email, ik citeer "Hierna is uw abonnement definitief beëindigd en zult u nergens meer aan vast zitten."
Er word door de verkopers op straat een *** verhaal opgehangen en uiteindelijk in de kleine letters staat heel iets anders. Als de verkoopster eerlijk had gezegd dat ik 1 maand van te voren moest opzeggen had ik nooit mijn handtekening gezet. Dit heeft ze met opzet verzwegen. Ze stelde zelfs dat ik niet eens lid kon worden. Dit verhaal kunnen meerdere mensen bevestigen!
Het verhaal wat u nu vertelt is een standaard verhaaltje wat veel gedupeerde te horen krijgen als ze een klacht bij u neer leggen.
Het schandalige aan het dit alles is dat jullie de goedgelovigheid misbruiken en enorm beschadigen door met dit soort praktijken abbonementen proberen te slijten.
De medewerkers op straat verzinnen het verhaal echt niet zelf en worden door jullie geinstrueerd om de proefpakketen,cq abbonementen te slijten.
Uiteindelijk hebben julle je doel bereikt, 2 maanden geld afgetroggeld van nietsvermoedende mensen die jullie bewust voorliegen en misleiden. En dan achteraf gaan schermen met het verhaal, ja maar op het contract staat dit en dat!! Daar is maar een woord voor, ONBESCHOFT! Natuurlijk zal C & Z media deze werkwijze ontkennen, maar bewijs is geleverd dat een 20 tal personen onafhankelijk verklaren dat het verhaal heel anders is verteld.Zoals ik al stelde, ik hoop ooit nog eens iemand van C & Z media op straat tegen te komen. Dan zal ik eens een vriendelijk praatje houden met de persoon. In Augustus is er weer havenfestival bij ons in het dorp.
Misschien kunt u die vast in de planning zetten?

Mensen hou C & Z media buiten de deur!!!

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

@Lyrix, zo is het mij dus ook vergaan, alleen dan bij Go Planet in Enschede, net voor een K3 concert, 16 oktober 2009.
Er kwam een meid naar ons toe, hypervrolijk, en zij vertelde over het proefpakket met daarin het Meidenmagazine en een leuke cd rom.
Het ging om een proefactie die 4 maanden duurde, daarna zou het automatisch stoppen, want je kon er geen vast abonnement op krijgen, je zou het dan elke 4 maanden opnieuw moeten aanvragen.
Ik heb dat vodje ingevuld en zij gaf me een kopie er van.
De pakketjes kwamen binnen, een Meidenmagazine van wat? 3 euro of zo? En een cd rom die je bij de speelgoedwinkel kunt kopen voor 1,99 euro.
Dat was het dus.
Daarbij waren de cdroms in het engels, had er dus niks aan want mijn kinderen beheersen die taal nog niet.

Vorige week zag ik dat CZ Media tóch weer bijna 40 euro had afgeschreven voor de komende 4 maanden (de zendingen die ik had ontvangen waren in januari al afgeschreven). Ik dacht het dus niet!!!
Ik heb het bedrag terug laten boeken bij m'n bank en ja hoor...3 dagen later een brief van CZ. Dat was afgelopen maandag. En vandaag ontving ik een herinnering.
Ik heb ondertussen een mail gestuurd met de argumenten die hierboven ook al aangegeven waren en ik hoop dat ik snel uit hun bestand gehaald word, want dit is geen manier van werken :evil:

Nicole1971

Ik heb inmiddels tegenbericht gehad van C&Z, ze willen mijn abonnement beëindigen nadat ik het bedrag heb overgemaakt.
Ondanks dat ik hen heb geconfronteerd met de colportagewet, blijven ze beweren dat ik een abo heb bij hen :?

dannyn

Ongelezen bericht door dannyn »

laat aub geachte weg als er iets niet gemeend wordt.

Zie onderstaand hoe het geen geschreven staat met citeer u tekst:

Dit staat duidelijk op het contract die wij ondertekend heeft.

Mijn reactie is hierop u geeft zelf aan een contract WIJ (u organisatie) dus getekend heeft kortom juridisch gezien dus onjuist.

Er staat ook dat er binnen 8 dagen gereageerd moet worden.

Mijn reactie is hierop op wat had mijn vrouw moeten reageren op dat boodschappenbriefje wat haar snel werd voorgeschoteld en misleiding

Alleen al de reactie doet mijn nog geen seconden aan betalen denken.

Nogmaals mijn vrouw zou informatie krijgen om te beslissen u denkt toch zeker niet dat ik mijn bankgegevens bekend maak aan u. Ik las op verschillende sites dat u gewoon met handtekeningen automatisch incasseert nogmaals met dit soort bedrijven toen we geen zaken. Mensen geld aftroggelen die met kinderen naar een voorstelling gaan schande schande.

Ik had u al gewaarschuwd met bij de volgende voorstelling waar ik naar toe ga. Als ik u zogeheten personeel aantref bel ik de politie. Gezien er vandaag een herrinnering in de brievenbus lag met een schandelijke tekst. Dit geeft zondermeer nogmaals aan hoe u organisatie is meld ik u nogmaals dat ik onder protest/oplichting niet ga betalen. Tevens ga ik de mening polsen bij seetickets en andere ticketsburo's want dit soort praktijken mogen bij evenementen met kleine kinderen niet gebeuren.

Reeds vandaag ook mijn rechtsbijstand ingelicht over deze gang van zaken.

Ook de ondertekening laat zien dat u klanten niet serieus neemt gezien geen ondertekening met naam.

Met vriendelijke groet,

Danny Nauta

--------------------------------------------------------------------------------
Date: Thu, 22 Apr 2010 14:36:31 +0200
From: [email protected]
Subject: RE: Protest/oplichting geen betaling

Geachte heer/mevrouw Nauta,

Uw vrouw heeft getekend voor een proefactie voor 4 maanden. Dit staat duidelijk op het contract die wij ondertekend heeft.

Iedereen heeft na het tekenen 8 dagen bedenktijd, om de overeenkomst alsnog ongedaan te maken.

Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement na betaling van de acceptgiro.

U ontvangt voor deze betaling vier pakketten.
Hierna is uw abonnement definitief beëindigd en zult u nergens meer aan vast zitten.

Wij wensen u nog veel plezier met leveringen.

Met vriendelijke groet,

C&Z Media Kids Club

Splinterlaan 154C

2352 SM Leiderdorp

071-581 45 01

[email protected]

www.cenzmedia.nl

P Please consider the environment before printing this e-mail

Van:
Verzonden: donderdag 22 april 2010 12:36
Aan: infoCenZ
Onderwerp: Protest/oplichting geen betaling

Mijnheer/Mevrouw,

Mijn vrouw is bij de theatervoorstelling van Kabouter Plop bij het World Forum Center Den Haag duidelijk door jullie opgelicht.
Een jonge vrouw zaken laten verkopen met leugens terwijl me eigen dochter van 3 jaar erbij staat. Dan ben je een held hoor!!!!

Me vrouw zou meer informatie krijgen en nu gelijk een nota sturen. Ik dacht het niet met oplichters doe ik geen zaken.

KVK niet geregeld ik lees er heel veel over bij Tros Radar en andere sites.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=76671

Kortom op deze manier abbonnenmenten scoren werk ik niet aan mee.

Wederom mijn vrouw gewaarschuwd hier nooit in te trappen.

Sterker nog in november 2010 ga ik naar K3 met het gezin in AHOY. Ik waarschuw jullie als ik verkopers van jullie zie lopen bij AHOY. In het bijzijn van deze zogeheten verkopers bel ik de politie met een aangifte tot oplichting en vervalsing. Je bent gewaarschuwd.

De Accepteergiro gaat nu samen met deze mail op de post naar u toe.

Met oplichters doen wij geen zaken.

Acceptgiro is gericht aan

Met vriendelijke groet,

d.nauta

Nicole1971

Ook ik heb vandaag weer een mail ontvangen waarin ze aangeven dat ze vasthouden aan hun regeltjes en ik dus moet betalen.
Ik heb hen gemeld dat ik Studio100 op de hoogte heb gebracht van hun werkwijze en dat zij zich uitgeven voor Studio100 medewerkers.
Reken erop dat ze daar in Belgie niet blij mee zullen zijn ;)
Ik wil nog wel eens zien of zij straks weer te vinden zijn in Enschede.

riemslag1

Ongelezen bericht door riemslag1 »

Ook ik ben misleid bij verkoop door deze firma. De bij verkoop gebruikte mondelinge toezegging van een telefoontje binnen 8 dagen waarin e.e.a. alsnog geannuleerd zou kunnen worden, wordt seconden later teniet gedaan door de kleine lettertjes op het formulier waarop je tekent.....pure misleiding dus ! Ik heb besloten niks te betalen en ben flink met deze firma in discussie. Inmiddels acceptgiro ontvangen met verhoging na stornering....ook niet betalen dus ! Inmiddels mijn beklag gedaan bij de consumentenauthoriteit (google maar eens). Keurig antwoord binnen 1 dag....ik raad zoveel mogelijk gedupeerden aan het zelfde te doen. Misschien helpt het ons niet maar kunnen we ellende besparen in de toekomst voor andere goedgelovige ouders. Beraad me nog op verdere stappen tegen dit bedrijf.....ik betaal in ieder geval niks. wellicht een collectieve procedure opstarten ? Gedupeerden genoeg, zo lees ik. Alle correspondentie ligt al bij mijn advocaat........die 40 € interesseert met niet eens zoveel, maar dit is gewoon een principekwestie geworden.......misleiding hoeft niet te worden beloond. Van mij krijgen ze in ieder geval helemaal niks !

riemslag1

Oh ja, ik zal morgen nog even proberen mijn volledige emailcorrespondentie met deze boefjes op dit form te plaatsen........zal wat leesplezier opleveren. Succes allemaal met het bestrijden van deze firma !

riemslag1

toevoeging 2 : het verkregen antwoord van de consumentenauthoriteit zal ik morgen ook gaan plaatsen..........staan handige tips in voor het vervolg als je eenmaal in de c&z-molen bent beland

riemslag1

Nog 1 tip voor al degenen die met C&Z zitten de bakkelijen over de eerste fase : het zgn. "gratis" proefabbonnement. Is het herkenbaar voor jullie dat op het moment van verkoop verteld is dat dit inderdaad een gratis proefabbonnement is, waarvoor alleen (een bijdrage in) de vrachtkosten (vooraf voor 4 maanden ?!) in rekening worden gebracht ? Even logisch beredeneren dan : er wordt niks verstuurd als er niks betaald is. Als er niks verstuurd wordt zijn er ook geen vrachtkosten gemaakt door C&Z en logischerwijs kan daar dan dus never-nooit een incasso uit voortvloeien, en worden we dus bestookt met inhoudsloze herinneringen en incassodreigingen. Redelijk aan de prijs trouwens die zgn. vrachtkosten voor een, naar ik gelezen heb van andere schrijvers op dit forum, flutpakketje. Die boefjes van C&Z zouden toch nog niet meer gejokkebrokt hebben en winst maken op alleen al die vrachtkosten zonder dat ons te vertellen. Nee, dat zou een bonafide bedrijf toch nooit doen ?........ of zit in die laatste vraag eigenlijk al het antwoord inbegrepen ? Het komt er op neer : relax, laat je niet opfokken door inhoudsloze briefjes van C&Z over verhoogde herinneringen en dreigende incassos.......het gaat helemaal nergens over !

riemslag1

Zoals beloofd hierbij de emailriedel met C&Z van de afgelopen tijd (zoals gebruikelijk met opvolgende emails onderaan beginnen met lezen). Zodirect nog even in een volgend berichtje de klant aan de consumentenauthoriteit en het daags daarop ontvangen antwoord. Veel leesplezier en doe je voordeel er mee !

Beste,

Deze week inderdaad een acceptgiro van u mogen ontvangen.
Of u kon deze administratief niet meer tegenhouden, of u bent net zo koppig als misleidend bij verkoop.
Maakt verder niet uit, ik had u al uitgelegd wat er mee zou gaan gebeuren. Niks dus !
Ik zal deze week een schriftelijke klacht gaan indienen over de praktijken van uw bedrijf bij de consumentenauthoriteit.
Als eerste stap op een eventueel langere weg zullen we maar zeggen.

W. Riemslag

----- Original Message -----
From: Marijke Sluyp
To: infoCenZ
Cc: [email protected] ; [email protected]
Sent: Wednesday, April 21, 2010 8:24 PM
Subject: Re: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010

Beste,

Dank u wel voor uw bericht.
U kunt zich de postzegel voor het toesturen van de acceptgiro besparen.

Uw laatste bericht maakt een hoop duidelijk : uw verkoopmethode is door mij abusievelijk als dubieus ervaren, want er blijkt zelfs sprake te zijn van bewuste misleiding ; kennelijk zijn uw verkoopsters geinstrueerd een mooi babbeltje af te steken over een telefoontje op korte termijn waarin een moment zou worden ingebouwd waarop men alsnog kan afzien van de getekende overeenkomst (op zich een goede klantvriendelijke stelling), wetende dat er mbt dat telefoontje geen opvolging zal plaatsvinden en er momenten later een overeenkomst zal worden getekend waarin datzelfde praatje wordt gekenmerkt als strijdig met uw voorwaarden.
Ronduit verwerpelijk en zelfs strafbaar in dit land : doelbewuste misleiding dienende tot verkoop.
Menig advocaat zou er wel raad mee weten.
Het bedragje in kwestie is het mij (vooralsnog) niet waard om er werk van te gaan maken.
Neem lekker een ander in de maling !
Mocht u de verkoopactiviteiten contractueel hebben vastgelegd met een derde partij, zoals ik uit uw berichtje meen te begrijpen, dan weet u nu ook direct waar u uw claim voor een kleine 40 € kunt gaan neerleggen.
Nogmaals voor degenen die moeite hebben met "begrijpend lezen" : ik betaal niks aan en wens niks niks te ontvangen van een onbetrouwbaar bedrijf dat zich BEWUST bezigt met misleidende verkooppraktijken. Mijn voorgevoel vertelt me dat uw bedrijf wellicht koppig toch pakketjes zal gaan opsturen ; belanden deze pakketjes onverhoopt in mijn huis, dan zal ik u dat melden en u de kans bieden ze weer ongeopend bij mij af te halen op een moment dat mij uitkomt......gebeurt dat niet, dan belanden ze ongeopend in de vuilnisbak.
Heel leuk dat u uw kennelijke interne beslissingsbevoegdheid ook op een schooljufferige manier op mij van toepassing acht ; dat is echter een misvatting uwerzijds ; u kunt deze bevoegdheid wellicht beter aanwenden om een oprechte transparante verkoopmethode voor uw bedrijf te ontwikkelen. Het niet voldoen aan bij bij verkoop door de verkoper zelf geuite voorwaarden, is in principe genoeg grond om van rechtswege de tot stand gekomen overeenkomst eenzijdig te ontbinden.
Ik heb hier nu genoeg tijd aan verspilt, ben er helemaal klaar mee en wens hierover geen verdere berichten te ontvangen dan een bevestiging dat wij hierover met rust worden gelaten.......besteed uw verdere moeite en aandacht maar aan mensen waar wel wat valt te halen.

W. Riemslag
From: infoCenZ
To: Marijke Sluyp
Sent: Wednesday, April 21, 2010 10:49 AM
Subject: RE: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010

Geachte heer Riemslag,

De voorwaarden die wij hanteren staan op het contract beschreven. Wij zijn zelf niet aanwezig tijdens de verkoop aanwezig.
Mondelinge afspraken zijn niet geldig, dit staat duidelijk op het contract.

Fijn dat u niet bij een bepaalde categorie behoord, maar mijn beslissing zal hierdoor niet aangepast worden.

Nogmaals: Uw vrouw heeft getekend voor akkoord, heeft dus toestemming geven om dit abonnement in te laten gaan.
Zodra de storno bekend is zullen wij u een acceptgiro sturen.

Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement na betaling van de acceptgiro.

Met vriendelijke groet,

C&Z Media Kids Club
Splinterlaan 154C
2352 SM Leiderdorp
071-581 45 01
[email protected]
http://www.cenzmedia.nl

 Please consider the environment before printing this e-mail

Van: Marijke Sluyp [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 20 april 2010 11:25
CC: [email protected]; [email protected]
Onderwerp: Re: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Urgentie: Hoog

Uw verkoopster is bij u in dienst en/of werkt namens uw bedrijf.
Is dat niet zo, dan kan zij ook niet voor u of namens u verkopen.
Dit soort flauwekul zal ongetwijfeld een hoop indruk maken op een bepaalde categorie mensen ; ik behoor niet tot die categorie.
Uw bedrijf en/of uw verkoopster is in gebreke gebleven inzake een mondelinge toezegging dat er gebeld zou worden en dat er tijdens dat telefoontje nog van de verbintenis afgezien zou kunnen worden.
Op diverse forums op internet is te lezen dat uw bedrijf standaard deze dubieuze techniek gebruikt, dus verschuil u niet achter deze flauwekul.
Ik acht mij nergens aan verbonden indien de tegenpartij strijdig handelt medt zelf gedane toezeggingen die van invloed kunnen zijn op het wel dan niet afsluiten van een overeenkomst tot koop.
De incasso is inmiddels gestorneerd en ik wens ook niets van u te ontvangen.
Nogmaals : met bedrijven die hun eigen ter verkoop dienende toezeggingen niet nakomen wens ik niets van doen te hebben.
In mijn vorige bericht heb ik u gewezen op de gevolgen als er wel iets geleverd gaat worden en/of als u mij gaat lastig vallen met herinneringen en incassos.........ik adviseer u dringend daar notie van te nemen en juist te handelen.
Ik ben er klaar mee.
Eerst je eigen organisatie op orde hebben en niet consumenten er in luizen met deze dubieuze praktijken.

W. Riemslag, Weesp
From: infoCenZ
To: Marijke Sluyp
Sent: Tuesday, April 20, 2010 11:06 AM
Subject: RE: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010

Geachte heer Riemslag,

Dat er beloofd is aan uw vrouw dat zij gebeld zou worden, is een afspraak die de verkoper zelf gemaakt heeft.
Hij of zij hoort deze afspraak na te komen. Wij bellen alleen steekproefsgewijs.
Niet voor een extra akkoord, deze heeft uw vrouw namelijk gegevens tijdens het tekenen.
Bijgaand vindt u een kopie van de overeenkomst met onze abonnementsvoorwaarden, tevens staan de kosten hierop ook duidelijk vermeld.

U ontvangt voor uw betaling in de maand april nog pakketten tot en met de maand augustus.
Wij wensen u veel plezier met de leveringen.

Met vriendelijke groet,

C&Z Media Kids Club
Splinterlaan 154C
2352 SM Leiderdorp
071-581 45 01
[email protected]
http://www.cenzmedia.nl

 Please consider the environment before printing this e-mail

Van: Marijke Sluyp [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 19 april 2010 11:06
CC: [email protected]; [email protected]
Onderwerp: ontvangst van uw welkomst(?)brief dd 16 april 2010
Urgentie: Hoog

L.S. ,

Uw hierboven genoemde brief ontvangen.
Zelden zo'n qua betaling agressieve zogenaamde welkomstbrief onder ogen gehad.
Dat maakt nieuwsgierig en wekt tot zorg en verbazing na even gegoogled te hebben.
Het zal u allemaal niet verbazen, want kennelijk weet u heel goed waar u kennelijk bewust mee bezig bent.

Dat brengt mij op het formele vervolg.

Dit zgn. gratis proefabbonnement is mijn vrouw aangesmeerd op een voor colportage zeer gunstig moment......met de kindertjes opgewonden op weg naar een show in de RAI. Daar is toegezegd door de vriendelijke verkoopster dat er op korte termijn gebeld zou worden om een en ander nog eens rustig door te nemen en dat in dat telefoongesprek het aangaan van het proefabbonnement terstond heroverwogen zou kunnen worden. Gezien het moment en de omstandigheden van verkoop een op zich vriendelijke aanvullende geste op de gangbare colportage-regels van uw bedrijf, zo dacht mijn vrouw en dit was dan ook het argument van haar om de formulieren te ondertekenen. Dit telefoongesprek heeft echter nooit of te nimmer plaatsgevonden, waardoor uw bedrijf zich niet aan de mondelinge afgegeven voorwaarden bij verkoop heeft gehouden. Gelukkig zijn in dit land ook mondelinge afspraken en toezeggingen die leiden tot het aangaan van een overeenkomst bindend. Dat deze manier van werken bij u een standaardwerkwijze betreft wordt gelukkig op diverse forums op internet honderden keren bevestigd.

Ik ben niet gewoon mij gehouden te voelen aan enig contract waarbij de tegenpartij zich niet houdt aan gedane afspraken en toezeggingen die juist tot het aangaan van datzelde contract hebben geleid. Ik ben NIET van plan uw bedrijf het eerste misleidende bedrijf te maken waarbij dat wel het geval is.

Daarom het volgende :
- ik acht vanwege uw bovengoemde ingebrekeblijving het onder valse voorwendselen afgesloten contract niet bindend.
- ik zal elke afschrijving derhalve DIRECT wel degelijk storneren
- ik zal geen enkel pakket of levering aan de deur accepteren ; wordt er bij mijn buren afgeleverd, dan wordt de levering niet geopend mag u het zelf terug laten halen (ik ga niet naar een postagentschap om zelf iets te retourneren !).
Gezien het feit dat u op zijn vroegst levering in mei aankondigt in uw brief, bent u hierbij dan op tijd gewaarschuwd !!!!
- dreigen met incassos en bijkomende kosten maakt op mij GEEN ENKELE INDRUK.

U bent niet de eerste die dit bij ons probeert........soortgelijke gevallen zijn door mij in het verleden op een zelfde manier afgehandeld.........bij verdere escalatie van dit door u bewust veroorzaakte vervelende voorval maakt u geen enkele kans.

Bij geen reactie op en/of bevestiging van dit bericht zal ik het naar u toefaxen.

met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor een correcte opvolging,

Wim Riemslag

riemslag1

ConsuWijzer.nl: Vraag
• Stuur door
• Print
Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief
Persoonlijke gegevens
Achternaam: Riemslag
Voorletters: W. J.
Geslacht: Man
Postcode: XXXXXXXX
Telefoonnummer: XXXXXXXXX
E-mail: XXXXXXXXXXXXXXX
Uw vraag aan ConsuWijzer
Onderwerp van uw vraag: klacht mbt misleiding bij verkoop
Betrokken bedrijf: C & Z Media Kids Club
Uw vraag (Beschrijf uw vraag in maximaal 350 woorden): L.S. , Deze klacht heeft betrekking op misleiding bij verkoop door bovengenoemde firma. In het kort : om verkoopkans te vergroten doet de verkoopster op straat toezeggingen die seconden later door ondertekening worden uitgesloten. Ik ben graag bereid u van nadere details en/of mijn correspondentie met deze firma te voorzien. Momenteel ben ik dus in conflict met deze firma, wiens praktijken ik als leugenachtig en misleidend ervaar. Diverse forums van consumentenorganisaties doen blijken dat ik zeker niet de enige ben. Ik zou graag zien dat u deze firma, indien binnen uw bevoegdheden en mogelijkheden, zou aanspreken op deze praktijken. Deze firma zorgt op deze manier voor een slechte naam van de gehele branch. m vr gr/bvd W. Riemslag, weesp
Terug naar formulier
Verzenden

Geachte heer Riemslag,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 28 april 2010. In uw e-mail schrijft u dat u achter bent gekomen dat het bedrijf C & Z Media Kids Club de verkoopkans vergroot om op straat toezeggingen te doen die later door een ondertekening worden uitgesloten. U bent momenteel in conflict met deze firma. Ook heeft u ondernomen dat u niet de enige bent die conflict heeft met deze firma. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer.
Wat gebeurt er met uw melding ?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken met ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.
Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?
Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:
In welke sectoren zijn de meeste problemen?
Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
Waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:
een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u zelf uw recht kunt halen. En ConsuWijzer registreert uw melding en geeft dit door aan de toezichthouders. U kunt zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.
Wat kunt u zelf doen om uw probleem met dit bedrijf op te lossen?
Wij adviseren u het volgende te doen:
Dwaling
U hebt een overeenkomst gesloten, maar u had hierbij niet de goede informatie. Als u alle informatie had gehad, had u de overeenkomst niet gesloten. Dit noemen we dwaling. Dwaling kan dus ontstaan doordat de ondernemer:
niet de goede informatie heeft gegeven of
niet alle informatie heeft gegeven
Let op: de ondernemer moet wel hebben geweten, dat deze informatie voor u belangrijk was. Twee voorbeelden:
U koopt een auto om hiermee met uw caravan op vakantie te gaan. De auto is goed, maar hij kan geen caravan trekken. De ondernemer heeft dit niet aan u verteld, terwijl u voor de aankoop nog hebt verteld waarvoor u de auto zou gaan gebruiken. De ondernemer wist dus dat dit belangrijk voor u was.
Het kan ook zijn dat de ondernemer zelf geen goede informatie heeft gekregen, en dat hij u daarom verkeerde informatie geeft. Ook dan is er sprake van dwaling. De ondernemer is er verantwoordelijk voor dat hij u de goede informatie geeft.
U bestelt een proefnummer van een tijdschrift. Maar u hebt ineens een abonnement voor een jaar afgesloten. Dit had de ondernemer er niet bij verteld. De ondernemer had kunnen weten dat u een proefnummer bestelt om iets te proberen, niet om een abonnement af te sluiten.
Hoe kunt u dwaling voorkomen?
Hebt u speciale wensen? Laat dit dan altijd aan de ondernemer weten. En twijfelt u of u met het product kunt doen wat u ermee van plan bent? Vraag dat dan voor de aankoop altijd na.
Wat kunt u doen als u te maken krijgt met dwaling?
Als u te maken krijgt met dwaling, mag u de overeenkomst vernietigen. U krijgt dan uw geld terug, en u moet het product teruggeven. Als het om een dienst gaat, kan dit lastig zijn. Bespreek uw klacht in ieder geval eerst met de ondernemer. Probeer samen een oplossing te vinden. Lukt dat niet? Dan kunt u het volgende doen:
Schrijf de ondernemer een brief met daarin uw klacht. Schrijf ook het volgende in uw brief:
- Dat de ondernemer verkeerde informatie heeft gegeven, of dat hij belangrijke informatie niet verteld heeft. Of dat hij zelf ook geen goede informatie had, als u dat weet.
- Dat u de overeenkomst niet zou hebben gesloten als u alle (goede) informatie had.
- Dat de ondernemer wist dat bepaalde informatie voor u juist belangrijk was. En hoe hij dat kon weten.
- Vraag de ondernemer een oplossing voor een bepaalde datum. Let op: de tijd die u de ondernemer geeft moet redelijk zijn.
- Schrijf ook welke vervolgstappen u neemt als de ondernemer geen goede oplossing biedt. Bijvoorbeeld dat u de overeenkomst dan vernietigt.

U kunt de brief aangetekend versturen. Dan hebt u een bewijs dat de brief is gestuurd.
Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kan deze u misschien helpen met uw brief.
Kijk voor voorbeeldbrieven op www.consuwijzer.nl
Komt u er samen niet uit? Dan kunt u deze vervolgstappen nemen:
Leg uw klacht voor aan De Geschillencommissie. Let op: dat kan alleen als de ondernemer is aangesloten bij een brancheorganisatie die toegang geeft tot De Geschillencommissie. Of als de ondernemer rechtstreeks is ingeschreven bij De Geschillencommissie. Kijk voor meer informatie over De Geschillencommissie op: www.degeschillencommissie.nl

Kunt u of wilt u niet naar De Geschillencommissie? Bekijk dan of het zin heeft om naar de rechter te gaan. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Schakel die dan eerst in.
Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze ?
Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.
Welke acties hebben de toezichthouders de afgelopen jaren gedaan?
Wilt u weten welke acties de toezichthouders de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u meer informatie.
Uw mening over ConsuWijzer?
Wij horen graag wat u van onze dienstverlening vindt! Daarom hebben wij onderzoeksbureau Blauw gevraagd dat voor ons te onderzoeken. U kunt binnenkort een e-mail krijgen. Daarin nodigt Blauw u uit om een aantal vragen te beantwoorden over ConsuWijzer. Wilt u niet meewerken aan het onderzoek? Dan kunt u de e-mail gewoon verwijderen. ConsuWijzer en Blauw zullen uw e-mail adres niet voor andere doeleinden gebruiken.
Hebt u nog vragen?
Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100056482. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031 2260 BA
Leidschendam
www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument

corien40

Ongelezen bericht door corien40 »

Pas geleden leuk naar Disney on Ice in Ahoy Rotterdam geweest.
Worden we aangesproken om een proefabonnement te nemen.
OK misschien wel leuk voor Euro 9,95. Het zou ook automatisch stoppen na deze 4 maanden. Later blijkt dit ook valse info te zijn. Meisje heeft alles ingevuld incl. mijn bankrekening.
Ik hoefde alleen nog maar mijn handtekening te zetten. En dus ging ik toch maar even de kleine lettertjes lezen. Al snel zag ik Euro 39,80 staan!!! Dus ik zeg tegen dat meisje: dit doe ik niet. Ik heb mijn handtekening dus niet gezet.

Wat schetst mijn verbazing? Na enkele weken krijg ik een brief, waarin ik welkom wordt geheten als abonnee en dat het geld al van mijn rekening is afgeschreven!

Ik heb dit door de bank laten storneren en heb telefonisch contact gezocht met CenZ. Het hele verhaal uitgelegd. Dit ging overigens niet in 1x want ik werd continue in de rede gevallen. Nadat meneer mijn formulier erbij pakte, gaf ie wel toe, dat de kleur inkt van de handtekening toch wel lichter was dan de rest van het ingevulde formulier. Of ik dan maar even kopie van mijn identiteitsbewijs wilde faxen, zodat ze konden vergelijken. Dit doe ik natuurlijk niet. Ik heb geen vertrouwen in deze onderneming. Ik zei: we draaien het om. Stuur jij eerst het formulier naar mij! Dat zou meneer doen per mail. Ik moest vervolgens even reageren, dat ik ontken dat het mijn handtekening is. Maar tot op de dag van vandaag natuurlijk niets ontvangen.

Wel kreeg ik heden een brief of ik zsm Euro 44,75 wilde overmaken, want ze hadden de Euro 39,80 niet ontvangen. Ik zeg, laat de deurwaarder maar komen, dan kan deze man mijn handtekening met die van het formuliertje vergelijken!!!

Kortom ook valsheid in geschrifte komt bij dit bedrijf voor!!!

Hogewoning

Ongelezen bericht door Hogewoning »

Ook mij is deze wijze van oplichting overkomen. Gelukkig niet mijn bankrekeningnummer gegeven.

Na ontvangst van acceptgiro heb ik gegoogeld en werd mij duidelijk dat ik niet de enige was.

Direct onderstaande mail verzonden aan C&Z Media.

Van: XXX
Verzonden: zaterdag 1 mei 2010 22:11
Onderwerp: abonnement kinderpakket

Geachte heer/mevrouw,

Tot mijn grote verbazing ontving ik vandaag een welkomstbrief van de Kids Club van C&Z Media, waarop aangegeven stond dat ik een abonnement had afgesloten op een kinderpakket met een acceptgiro om € 39,80 over te maken.

Na afloop van een GGD prik van mijn dochter op 15 april 2010 werd ik door één van uw verkoopsters aangesproken om een eenmalig proefpakket te ontvangen voor een bedrag van nog geen € 10,00. Indien ik mijn gegevens en handtekening zou verstrekken, zou ik binnen 8 dagen gebeld worden voor mijn daadwerkelijke toezegging op dit pakket.

Tot op heden ben ik niet door C&Z Media gebeld, maar heb ik wel bovengenoemde brief en acceptgiro ontvangen.

Het is evident, dat er onjuiste misleidende en mondelinge informatie is gegeven door uw verkoopster. Zoals bekend mag worden verondersteld bij de Nederlandse Wet zijn mondelinge afspraken en toezeggingen, die leiden tot het aangaan van een overeenkomst, bindend.

Na gegoogled te hebben op internet blijken wij hierin helaas niet de enige te zijn.

Dit brengt mij tot het volgende.

- ik verklaar het afgesloten contract niet bindend vanwege de onjuiste en misleidende informatieverstrekking.
- ik zal de acceptgiro niet betalen en als niet verzonden beschouwen.
- ik zal geen enkel pakket of levering aan de deur accepteren; wordt er bij mijn buren afgeleverd, dan wordt de levering niet geopend en mag u het zelf terug laten halen (ik ga dus niet naar een postagentschap om zelf iets te retourneren!).

Bij geen reactie op en/of bevestiging van dit bericht binnen 3 werkdagen zal ik het naar u toefaxen en overgaan tot aangifte bij de politie van oplichting.

Indien het op een nette manier wordt afgehandeld zullen wij dit kenbaar maken op het forum van Kassa en Radar.

Hoogachtend,

XXX

Hierop vandaag onderstaande reactie ontvangen waarmee alles voor ons op een nette wijze is afgehandeld. Ik zou zeggen doe je voordeel met deze informatie.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: XXX
Verzonden: vrijdag 7 mei 2010 13:01
Aan: XXX
Onderwerp: RE: abonnement kinderpakket

Geachte mevrouw Hogewoning,
U mag de acceptgiro als niet verzonden beschouwden.
Al uw gegevens zijn inmiddels uit ons systeem verwijderd.
We zullen de klacht doorgeven aan de desbetreffende colporteur en onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

XXX
C&Z Media Kids Club
Splinterlaan 154C
2352 SM Leiderdorp

Nicole1971

Nou Hogewoning, heb jij ff mazzel, bij mij blijven ze volhouden dat ik moet betalen en daarna pas mijn abonnement beeindigd wordt.
Wat ik ook schrijf, ze sturen telkens hetzelfde stukje terug:

Geachte heer/mevrouw,

Het abonnement kan niet eerder beëindigd worden.

Met vriendelijke groet,

XXX

C&Z Media Kids Club

Splinterlaan 154C

2352 SM Leiderdorp

XXX

Ditzelfde mailtje heb iknu al 3x gehad :?

popa

Ongelezen bericht door popa »

Geachte dames en heren,

Hartelijk bedankt voor alle waarschuwingen !

Wij waren er vandaag ook ingetrapt, (ggd prik broek op langedijk) maar ik ben terug gegaan en heb even goed uitgelegd dat ze de boel aan het belazeren zijn.
Zonder aarzeling kreeg ik het bonnetje terug.....

Nicole1971

Update: de mensen van CZ waren zo vrij om een incassobureau in te schakelen, namelijk CrediFixx.
In plaats van 49,75 euro mag ik nu 112,50 euro betalen, en dat meteen al bij de eerste brief.

Hoofdsom 49,75
Wettelijke rente 0,75
Incassokosten 37,00
Bureaukosten 25,00
BTW 0,00

Ook zo grappig, ik moet het meteen overmaken!
Iemand nog tips hoe ik van deze randdebielen afkom? Want betalen ga ik zeker niet.
Er staat trouwens ook nog: voor de geleverde diensten....welke geleverde diensten? Er is mij niks meer geleverd, ik moest eerst betalen, dan pas zou ik weer iets krijgen :?

Gesloten