LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

Er kwam hier een jongen aan de deur die mij vroeg of ik de stichting altijd is kortjakje ziek kende. Deze stichting zou iets doen voor ongenezelijk zieke kinderen.

Of ik voor deze stichting een setje ansichtkaarten wilde kopen. Hij liet de ansichtkaarten zien, donkere foto's van kinderen. Ze waren niet mooi, maar ik heb moeite met nee zeggen en ik geef wel vaker voor het goede doel. Ik schrok wel even van de prijs: E 5,95 maar goed, ik heb ze toch gekocht.

Al direct begon ik te twijfelen, en na het lezen van de informatiefolder werd dat alleen maar versterkt. In de folder een verhaal over een aantal bekende nederlanders die samen een benefietconcert zouden geven voor de stichting. Achterop de folder in kleine lettertjes de mededeling dat mij deze kaarten zijn verkocht door een commerciëel bedrijf, MarMedia.

MarMedia verkoopt ansichtkaarten en stort vervolgens slechts 2000 Euro + de opbrengst van 6 geveilde schilderijen (dat kan dus ook heel weinig zijn) op de rekening van de stichting. Verder ging 25% van het door mij betaalde bedrag naar de verkoper.

Dan de stichting zelf: Ze zouden geld inzamelen voor onder andere het Emma kinderziekenhuis. Op hun internetsite ongeveer het zelfde verhaal als in de folder. Op google vindt ik inderdaad een vermelding van de stichting op een site over het emma kinderziekenhuis, alleen deze heeft een wel heel vreemd internetadres http://xnet.nb-com.nl/ekz terwijl er ook een site www.steunemma.nl bestaat. Verder is er over deze stichting of haar activiteiten helemaal niets te vinden.

Ook als de stichting inderdaad bestaat en goede bedoelingen heeft dan is het belachelijk hoeveel geld MarMedia opstrijkt. MarMedia heeft wel een internetsite, maar die gaat vooral over hoe ik geld kan verdienen als verkoper.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat het allemaal meevalt, maar ik heb het gevoel dat ik flink in de maling ben genomen.

MarMedia : www.marmedia.nl
Stichting: www.stichting-altijd-is-kortjakje-ziek.nl

Gast

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

Ben zelf ook een van de kopers van de kaarten geweest. Het zijn inderdaad niet de mooiste kaarten, die ik ooit gekocht hebt, maar het gaat uiteindeijk om het goede doel.

Ben zelf ook rond gaan bellen naar stichting altijd ik kortjakje ziek dat zij zeer content zijn met de actie en dat zij middels deze actie weel naamsbekenheid zouden krijgen. Tevens is volgens zijn zeggen een behoorlijk extra bedrag beloofd aan de stichting als de actie goed loopt.

In de folder die wij te zien kregen, was bij ons in een oogopslag te zien welk bedrag de stichting ontving. Tevens is verteld door stichting dat zij de kunstwerken die zij zouden krijgen voor de actie, zouden veilen en dit ook nog een aanzienlijk bedrag op zouden leveren. De website van marmedia geeft ook veel openheid van zaken.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wie koopt er dan ook aan de deur? Das wel het domste dat je kunt doen, als ik de behoefte heb om aan een goed doel te geven maak ik het zelf wel over. Ik ga geen rommel aan de deur kopen omdat er donkere kindjes opstaan.

Je bent dus inderdaad gewoon genept !!!!

obf

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door obf »

Volgens mij is dat het bedrijf die ook van die kaarten voor gehandicapte paarden verkoopt. Op google valt hier het een en ander over te lezen. Volgens mij klopt dit "zaakje" niet. Volgens de reclame spotjes op tv, moet je letten op het CBF Keurmerk. Hebben ze deze niet dan niet kopen.

alkmaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2005 09:44

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door alkmaar »

:shock: Hallo, afgelopen weekend hebben zij geprobeerd kaarten te verkopen in alkmaar. Hier ging het inderdaad om kaarten voor gehandicapte kinderen die willen paardrijden. Ik heb ze niet gekocht omdat ik ze te duur vond, 5 kaarten voor 5,95. Daarnaast vertrouwde ik de persoon die ze probeerde te verkopen niet helemaal.

frodo

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door frodo »

Ik heb net ook kaarten gekocht van iemand die vertelde dat de stichting Altijd is Kortjakje ziek wensen vervulde voor terminaal zieke kinderen en aidspatientjes. Dure kaarten, 5,95, maar ja het was voor een goed doel. Ik voelde me dan ook behoorlijk genept toen ik het verhaal van Marmedia las dat bij de kaarten bijgevoegd was. Het slaat echt nergens op. De stichting ontvangt blijkbaar slechts 2000 euro en 6 kunstwerken van de opbrengsten van de kaartverkoop! En de jongen die bij mij aan de deur was krijgt blijkbaar 25% van de verkoopprijs. Kortom, het is gewoon een bedrijf dat kaarten verkoopt onder het mom van een goed doel! Ik voel me dan ook erg belazerd. Ik adviseer dan ook iedereen om deze kaarten niet te kopen, want de zieke kindertjes hebben hier helemaal niets aan, alleen Marmedia verdient er aan en de verkopers. Ik kijk wel uit voor ik weer wat geef aan een goed doel! En in de folder heb ik ook niets kunnen ontdekken over wensewn voor terminaal zieke kinderen of aidspatientjes, dus die verkoper fantaseerde er ook vrolijk op los!

Gast

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij zijn belazerd. Mensen koop die rommel NIET!!!!! Groeten uit Alkmaar

fc-Gr

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door fc-Gr »

:twisted: ut gruningen

Twentenaartje

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Twentenaartje »

Ongeveer een half uur geleden ging de bel. En jawel, ook in Twenthe is deze Stichting aktief. Ik heb niets gegeven omdat ik het niet vertrouwde en nog nooit van deze Stichting had gehoord. Mijn wantrouwen blijkt dus terecht.

Peter__

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Peter__ »

Jongens jongens... niet zo aanstellen. Dit is voor hun gewoon een manier op geld bijelkaar te krijgen. Sommigen halen lege flessen op, anderen oud papier, weer anderen verkopen koeken, en zij verkopen kaartjes. Wees blij dat ze door weer en wind dat willen doen. En tuurlijk gaat niet al het geld naar de doelgroep, maar ze zullen vast van te voren berekend hebben hoeveel ze kunnen opbrengen als de kosten er vanafgetrokken zijn.
Goed.... je kunt de mening hebben dat er misschien procentueel gezien te weinig naar de doelgroep zelf gaat. Is misschien ook wel zo, maar je hebt dan zelf de keuze om aan de actie mee te doen.
Ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die actie ondernemen voor deze doelgroep.

hario

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door hario »

slaap zacht peter......

Mocht ook de ternminale kinderen willen steunen, stort het dan rechtstreeks op een van de bekende doelen, hoeven die kinderen ook niet door weer en wind met alle risico's op ongelukken. Kunnen ze gewoon hun schoolwerk doen en later gewoon hun geld verdienen ipv van een opleiding doen "zielieg verhaaltjes verzinnen"

exmarmedia

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door exmarmedia »

Ben zelf als teamleider bij Marmedia werkzaam geweest, en kan vertellen dat men weinig opheeft met het goede doel dat men pretendeert te promoten of steunen. Jongeren van 16-20 dienen per dag minimaal 20 setjes kaarten te verkopen, redden ze dit niet, dan werd ons opgedragen ze te ontslaan.
Per kaartje is 1.25 voor de verkoper, per dag kost een teamleider, ook gewoon een student, €60, er wordt gewerkt vanuit alle vier standplaatsen in twee groepen van 8 verkopers met ieder een teamleider, en uitgaande van een gemiddelde verkoop van 15 setjes per verkoper wordt er dus (5.95-1.25=) 4.70*15setjes*8verkopers*2teams - (60(loon)*2temleiders)*4standplaatsen= € 4032 per dag over voor meneer Marmedia.

Er wordt een vast bedrag afgedragen aan 't goede doel, of de actie uiteindelijk succesvoel is maakt niet uit, er wordt geen hoger bedrag gedoneerd wanneer er meer dan een x-aantal kaarten is verkocht ofzo. Daaruit zou je kunnen afleiden dat het bedrag dat 'geschonken' is uiteindelijk dient als een soort afkoopsom voor 't gebruiken van de naam van het goede doel in kwestie.

Gast

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

vergeet je niet heel toevallig de kosten van vervoer eraf te halen?

Gast

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

Kosten van welk vervoer?

De verkopers hebben toch een eigen benenwagen?

Hier stond vanmorgen een meisje aan de deur met exact het verhaal dat ik hier las. Ik ben van nature allergisch voor dit soort flauwekul, en het misbruiken van de naam van een goed doel. Dat dient slechts om twijfelaars over de streep te trekken, maar bij mij lukt ze dat echt niet.

Hoe hardnekkig ze te werk gaan, bewijst het voorval van vanmorgen: ik had de deur amper gesloten, een teleurgestelde studente was net afgedropen, of de bel ging opnieuw. Dit keer was het een jongeman met een grote mond. Het eerste wat hij zei: zit het er niet aan, soms, om 5,95 voor die kaarten uit te geven?

Toen ben ik een beetje kwaad geworden, en heb hem gezegd dat ik niet gediend was van dit soort praktijken. Ik had toen het onderwerp over Marmedia hier nog niet gelezen, en was van plan er een topic over te openen, toen ik zag dat er al meerdere klachten over die figuren zijn.

Iets soortgelijks gebeurde me kortgeleden met stickers ''tegen dierenleed''. Op die stickers staat alleen dat het zielig is om zeehondjes dood te knuppelen, maar ik vroeg vervolgens naar welk goed doel de opbrengst ging. Het antwoord verbijsterde me: er gaat niets naar het goede doel, deze stickers geven alleen aan dat men tegen onnodig dierenleed is, verder niets.

Daar ga ik geen stickers voor kopen, zei ik toen, en daar was de verkoper weer niet van gediend.

Gast

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

de kaarten kosten toch 4,95 euro?

Gast

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Gast »

sommigen vragen kennelijk 5,95, dus ze proberen een euro exra in eigen zak te steken.

Mookie

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Mookie »

Wat een vreselijke naam voor een stichting zeg. Maar goed. Ook bij mij in Alkmaar is er een jongen aan de deur geweest. Dat is denk ik ergens in april geweest.

Ik heb gevraagd wat het voor stichting dan is.
Kwam neer op: er worden kinderen in Nederland mee geholpen.

Ik heb nagevraagd wat er met mijn geld zou gebeuren.
Kinderen in derde-wereldlanden zouden hiermee geholpen worden.

Nadat hij zo hard door de mand gevallen was heb ik 'm 50 eurocent gegeven en gezegd dat hij ook gewoon om geld mag vragen. Deur dicht.

Hij had overigens ook geen collectebus bij zich en een heel goedkoop uitziende identificatiebadge opgespeld. Die 50 cent heb ik 'm gewoon in zijn hand gedrukt...

tsss.... 't moet niet veel gekker worden!

h.v.v. tub
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2005 18:04

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door h.v.v. tub »

hengelo-rules; die gasten vezinnen ook steeds iets anders; zocht een vakantiebaantje in twente, via de website www.vifo.nl of www.vifo.nl.nl kon je reageren :arrow: direct doorgelinkt naar www.marmedia.nl EN voor dat bedrijf wil je niet werken :!:

HenkTjebben
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:04

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door HenkTjebben »

Wat is er toch mis met het Marmediaprincipe?? In feite doen ze niks anders als wat die zogenaamde geldinzamelingacties op tv, bijv. de postcodeloterij, ook doen. Men betaalt aan het goede doel éénmalig een som geld in ruil voor het gebruik van de naam. De TV-programma's doen precies hetzelfde hoor en daar hoor je niemand over!!!

heddy
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2005 21:15

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door heddy »

Blijkbaar in twente toch collectanten gevonden. kreeg vanavond (20-7) een meisje aan de deur. na een korte afwijzing mijnerzijds ontving ik enige minuten later een briefje (op de achterkant van een antwoordkaart van de stichting) in de bus met uiterst beledigende opmerkingen en verwensingen aan mij en mijn gezin. dagvaarding wegens smaad (stichting en collectante) zal ik morgen met mijn advocaat bespreken..

Gesloten