LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] media connect

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
J. Schrauwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2010 11:48

media connect

Ongelezen bericht door J. Schrauwen »

Wij worden misleid door media connect te schiedam.
Wij (als bedrijf) zijn gebeld of we onze melding in de mkb bedrijvengids wilden opzeggen. Dit wilden we wel want we weten nergens van dat we daar vermeld staan. Een fax zou komen ter bevestiging. Hierin staat een gedeelte omcirkeld namelijk: Bijzondheden! Zoals gewenst hierna geen automatische verlenging en na afloop uit bestand. Ondertekend en terug gefaxt.
1 maand later volgt de 1ste factuur, terug gefaxt, geen interesse betalen niet.
2 de factuur volgde en daarna de aanmaning. Na telefonisch contact hebben ze de ondertekende fax terug gestuurd. Staat er boven looptijd tot 01-06-2011 ipv 01-06-2012. Er kan een credit nota worden gestuurd van 900 euro voor de tot nu toe gemaakte kosten. Nou vraag ik je.
Hoe kunnen deze mensen gestopt worden?!

amar
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2010 15:23

Re: media connect

Ongelezen bericht door amar »

Waarom wordt er niet ingegrepen?te
In onze regio (Twente) zijn de oplichters van Media Connect ook actief.
Zij benaderen telefonisch kleine bedrijfjes en zzp'ers (die helaas juridisch gezien ook als bedrijf worden gezien en daardoor niet de bescherming van de ' gewone consument' genieten) met de dreiging dat als er niet snel een fax geretourneerd wordt er en een advertentie-contract van 2 jaar is. Het gaat hierbij om de zogenaamde MKB-index. Een digitale index op internet die bovendien niets met het 'MKB' te maken heeft. Er loopt dan ook een proces van het MKB maar het probleem is dat dat gewoon een afkorting is die moeilijke te 'beschermen' is. Buiten dat licht deze club gewoon de boel op. Het is lastig om erachter te komen hoe het de bedrijfjes vergaan is die op grond hiervan weigeren te betalen. De verhalen staan wel op de diverse fora , maar niet de afloop. Hierbij roep ik dan ook alle slachtoffers op het verloop hier te melden.
Zullen wij ook doen.
Wat we niet begrijpen is dat iedereen wordt doorverwezen naar het SAF, een organisatie die de klachten bundelt en de strijd aanbindt met de oplichters. Een goede zaak dus. Maar om hiervan deelnemer te worden kost ook weer het nodige.
Buiten het feit dat gedupeerden zich kunnen beroepen op dwaling (zij zijn immers misleid) en de rechter de overeenkomst kan vernietigen, is oplichting ook strafbaar! Waarom is er geen officier van justitie die op basis van alle bekende gevallen deze oplichters aanklaagt. Hoeveel kleine ondernemers en zzp'ers hebben er nu geen slapeloze nachten omdat ze slachtoffer zijn van deze gewetenloze oplichters met hun verbale pressie en dreigementen.
Ik zie dat het ministerie van EZ dit forum ook leest. Ik zou zeggen: Doe er ook van die zijde iets aan i.p.v mensen uitsluitend door te verwijzen naar de SAF.
Waarom zouden slachtoffers kosten moeten maken terwijl de daders vrijuit gaan?
Laten we elkaar op de hoogte houden!

Amar, Hengelo

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: media connect

Ongelezen bericht door tennis »

Dit is een consumentenforum, en niet voor bedrijven!

amar
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2010 15:23

Re: media connect

Ongelezen bericht door amar »

Eens met de laatste 'spreker', maar het probleem is juist dat zzp'ers eigenlijk ook maar gewone consumenten zijn! Ze hebben immers geen personeel en vallen dus tussen wal en schip, vandaar mijn noodkreet.

Amar

Riane80
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 20:05

Re: media connect

Ongelezen bericht door Riane80 »

Ik ben vorige week benaderd door de oplichters Media- Connect. Helaas wist ik te laat dat dit oplichters zijn:( Ze zeiden dat als we geen vermelding op de site wilde binnen twee uur een ondertekende verklaring moesten mailen. In alle snelheid ondertekend en gefaxt. Een week later ontving ik tot mijn grote verbazing een factuur van € 1300,-. Ik heb gelijk gebeld, ze kunnen me een korting aanbieden van 30% maar meer niet. Ik ben een startende ondernemer, wat kan ik doen nu?? Moet ik echt betalen, ik heb inderdaad ondertekend of kan ik er binnen een bepaalde tijd toch vanaf?

Wie kan mij helpen??

Groetjes Rianne

MAXIEM

Re: media connect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Riane80

Je zou het met een pittige brief kunnen proberen:

Model voorbeeldbrief: (zelf naar eigen situatie aanpassen)

Plaats en datum:

Onderwerp: uw factuur de dato

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de ontvangst van uw factuur de dato XXXX, delen wij u mede geen prijs te stellen op enige betaalde vermelding.

De wijze waarop u ons heeft benaderd is dermate misleidend geweest, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn.
Zo er al een overeenkomst zou bestaan, dan achten wij deze vatbaar voor vernietiging op grond van dwaling/bedrog alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming. Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden tot betaling.

Wij eisen van u, dat u de rekening vernietigt en onze gegevens uit uw administratiebestand verwijdert.

(Naam en adres)

Zet wél je naam onder de brief, maar niet je handtekening.

Of: zet je handtekening op een kruisjesachtergrond of dwars door de adres gegeven. Op die wijze kunnen deze onbetrouwbare bedrijven niet knippen en plakken en een vervalste overeenkomst in elkaar knutselen.

Sukses, Maxiem.

holwerda1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 15:30

Re: media connect

Ongelezen bericht door holwerda1 »

Ook ik ben er in getrapt. Heb ze gefaxt en kreeg 3 wkn later een rekening van 1788 euro ex.
Ga uiteraard niks betalen, heb ze gemaild en geen reactie. Nu 2e brief en ga ik bellen. Het is idd te belachelijk voor woorden.

Deze lui moeten toch gestopt worden zou ik zeggen :oops:

Paul

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: media connect

Ongelezen bericht door Guardian72 »

holwerda1 schreef:Ook ik ben er in getrapt. Heb ze gefaxt en kreeg 3 wkn later een rekening van 1788 euro ex.
Ga uiteraard niks betalen, heb ze gemaild en geen reactie. Nu 2e brief en ga ik bellen. Het is idd te belachelijk voor woorden.

Deze lui moeten toch gestopt worden zou ik zeggen :oops:

Paul
Niet bellen. (tenzij je kan opnemen en dit van te voren meld)
Meld je bij het SAF, en desnoods ook bij de politie (oplichting/misleiding, en straks als een incassobeunhaas zich meld, ook nog afpersing).

Enige communicatie per mail (met verzend en leesbevestiging) of per aangetekende (handtekening retour) post.

Dit in verband met jouw bewijs.

Bewaar alles in een dossier - en hou je poot stijf. Geef deze oplichters geen stuiver.

Jeroen van den Berg
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:22

Re: media connect

Ongelezen bericht door Jeroen van den Berg »

Ook ik ben eerder deze maand (begin oktober) telefonisch benaderd door de heren van Media Connect. Zo stom als ik was, ben ik er van huis uit van uitgegaan dat ik te maken had met de 'echte' mannen van de MKB en dus niet een stelletje oplichters. Maar helaas... hoe stom en goedgelovig heb ik kunnen zijn.

Er werd mij verteld dat als ik de verklaring, die zij mij inmiddels al hadden toegezonden, ondertekend naar hun terug zou sturen (per fax), dat ik daarmee dan aan zou geven dat ik niet langer meer in hun bedrijvengids vermeld zou staan. Dus heb ik de verklaring ondetekend (zonder deze eerst goed te hebben doorgelezen!!!), inclusief bedrijfsstempel en deze per fax naar hun toegezonden. En nu krijg ik ineens een factuur voor... (hou u vast) € 2127,72. Of ik dit bedrag even binnen 8 dagen naar hun wil overschrijven.

En het ergste van alles is, dat ik normaliter altijd (ALTIJD!!!) alles eerst goed doorlees alvorens ubperhaupt te reageren. Meestal gun ik mijzelf een goede nachtrust om dingen eerst even goed tot mij door te laten dringen. Maar de heren van Media Connect weten je dusdanig te manipuleren dat je niet langer meer op je hoede bent. En dan slaan ze toe! Je MOET van hun zo snel mogelijk dat formulier ondertekenen en terug sturen.

Graag zou ik van onze vrienden bij radar en/of lotgenoten willen weten wat ik... wat WIJ allen hier nog aan kunnen doen om hier onderuit te komen. Want ik heb dit geld niet en ben ook niet van plan te betalen.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen, Amsterdam.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: media connect

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jeroen,

er zijn (helaas, moet ik zeggen) meerdere soortgelijke topics.

Basis actieplan:
- aangeven dat er geen overeenkomst is, omdat de wilsovereenstemming ontbreekt, vanwege misleiding.
- contact zoeken met het SAF voor hulp.
- aangifte doen bij de politie wegens oplichting (ze doen zich voor als een legitiem bedrijf...)

Wat je vooral niet moet doen:
- betalen
- zaken per telefoon bespreken - handel alles schriftelijk af.

Dan een vraag- werken er meer mensen? Zo ja, ben je dan wel tekenbevoegd (of net op die dag niet :) ).

Jeroen van den Berg
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:22

Re: media connect

Ongelezen bericht door Jeroen van den Berg »

Beste Guardian72,

Allereerst bedankt voor uw reactie. Het is een schande dat er nog steeds mensen zijn die dit soort praktijken blijven uitoefenen.

Heb Zaterdag een klachten formulier ingevuld op de website van het SAF en op Maandagochtend (vanmorgen dus) al een reactie van ze gehad. Ik heb vandaag ook lang telefonisch contact gehad met een van hun medewerksters. De strekking van het verhaal is dat gedupeerden uiteraard niet gaan betalen, dat alle correspondentie uitsluitend schriftelijk en aangetekend dient te gebeuren en dat er voor de rest eigenlijk weinig aan te doen is. Ik ben niet erg gerustgesteld na het spreken met het SAF. Het is nu volgens hun een kwestie van afwachten. Maar toen ik daarom vroeg, vertelden ze mij dat het ook weleens voorkwam dat een rechter de gedupeerden in het ongelijk stelden. Dus nu ben ik maar bezig met mijn eigen rechtsbijstand (de DAS).

Heb in ieder geval gelijk als eerste een aangetekende naar hun brief gestuurd met de eis om het contract met onmiddelijke ingang te ontbinden. Even afwachten dus...

Verder raad ik iedereen aan om eens goed de algemene voorwaarden die op hun eigen website staat vermeld door te lezen. Volgens mij kun je met een aangetekende brief binnen dertig dagen het contract ontbinden (zie artikel 15. Looptijd en beeindiging van de overeenkomst). Ik bid tot God op mijn blote knietjes dat ik gelijk heb.

En, oh ja.... ik ben dus WEL tekenbevoegd (ZZP'er).

MAXIEM

Re: media connect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jeroen van den Berg

Je zou in elk geval een afwijzende brief kunnen schrijven. Doe dit wel aangetekend en met bewijs van ontvangst.

Modelbrief Aquisitiefraude

Model voorbeeldbrief: (zelf naar eigen situatie aanpassen)

Plaats en datum

Onderwerp: uw factuur van (datum)

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de ontvangst van uw factuur de dato XXXX, delen wij u mede geen prijs te stellen op enige betaalde vermelding.

De wijze waarop u ons heeft benaderd is dermate misleidend geweest, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn.
Zo er al een overeenkomst zou bestaan, dan achten wij deze vatbaar voor vernietiging op grond van dwaling/bedrog alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming. Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden tot betaling.

Wij verzoeken u de rekening te annuleren, alle correspondentie met ons te staken en onze gegevens uit uw bestanden te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Zet wél je naam onder de brief, maar niet je handtekening.

Of: zet je handtekening op een kruisjesachtergrond of dwars door de adres gegeven. Op die wijze kunnen onbetrouwbare bedrijven niet knippen en plakken en een vervalste overeenkomst in elkaar knutselen.

Maxiem.

Jeroen van den Berg
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:22

Re: media connect

Ongelezen bericht door Jeroen van den Berg »

Beste Maxiem,

Ik was vergeten te zeggen dat ik voor de aangetekende brief, die ik afgelopen Zaterdag al gelijk geschreven had en deze morgen (Maandag) heb verstuurd, uw voorbeeldbrief heb gebruikt. Leek mij wel zo makkelijk. Mijn dank daarvoor.

Ik heb op het laatste moment nog een gesprek gevoerd met het echte MKB. Ze weten ervan af, maar zeggen tegelijkertijd ook dat ze zelf eigenlijk maar weinig aan dit soort praktijken kunnen doen (?). Daarop heb ik een duidelijke mail gestuurd naar mevrouw (secretaris) Els Prins van het MKB. Niet veel later kreeg ik al een mail van haar terug waarin ze mij door verwees naar het SAF, waar ik al de hele middag mee aan de telefoon heb gehangen. Die adviseren je op dit moment alleen maar om een aangetekende brief te sturen, om de reactie hierop af te wachten en zeker NIET te betalen. Maar mevrouw Prins heeft mij toch gevraagd of zij mijn verhaal aan een of meerdere 2e kamerleden mag doorsturen om aan te geven hoe deze organisaties te werk gaan. Natuurlijk mag ze dit doen. Sterker nog... ik raad iedereen aan om dit te doen. Zoals ik ook iedereen aanraad om geen cent te betalen aan dit soort oplichters, getekend of niet! Het mail adres van mevrouw Prins is: [email protected].

Verder raad ik iedereen aan uw klacht te melden bij websites als klachtenoplossing.nl, het SAF (voor zover u dat nog niet gedaan had), zo snel mogelijk een aangetekende brief (zie voorbeeldbrief van Maxiem) naar Media Connect te sturen en zeer zeker ook aangifte te doen bij de politie. Als onze aantallen blijven groeien, dan ben ik ervan overtuigd dat iemand dit zal oppikken en er iets mee zal gaan doen. Ik hoop eigenlijk nog steeds op onze vrienden van Tros Radar.

Doe jullie best en houd de moed erin.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: media connect

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jeroen van den Berg schreef: En, oh ja.... ik ben dus WEL tekenbevoegd (ZZP'er).
maar de vraag is - weten zij dat?

EN ja, ik realiseer me dat het mogelijk niet eerlijk is - maar dat zijn zij ook niet.

Jeroen van den Berg
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:22

Re: media connect

Ongelezen bericht door Jeroen van den Berg »

Beste Guardian72,

Als wij straks met z'n allen voor de rechter zullen staan en als deze er dan vervolgens achterkomt dat wij sommige dingen verdraaien om er zelf beter uit te komen, dan ben ik bang dat dat sterk in ons nadeel zal werken. Dus laten we dat maar niet doen.

Probeerde vanmorgen aangifte te doen van misleiding en bedrog en wat denk je? Ze wilden mij aangifte niet doen omdat ik het contract zelf heb ondertekend. Geen speld tussen te krijgen. Daar beginnen de eerste gaten in mijn plan de campagne te vallen. Slaap ineens ook niet meer zo lekker. Wat als we straks toch moeten betalen? Wie neemt het voor ons gedupeerden op?

Ik lees ook overal (website SAF, website Tros Opgelicht en ga zo maar door) dat je altijd eerst de kleine lettertjes kmoet lezen en nooit zomaar iets moet tekenen. Maar ik lees nergens een op maat gemaakt adves wat je moet doen als je wel zo naief geweest bent om te tekenen. Ja, niet betalen, maar dat is dan ook alles. Ga nu mijn DAS rechtsbijstand bellen. Mij benieuwen.

Groeten, Jeroen.

Jeroen van den Berg
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:22

Re: media connect

Ongelezen bericht door Jeroen van den Berg »

Ben ik weer.

Heb gisteren nogmaals (na een eerdere poging) aangifte gedaan bij de politie. Niet wegens acquisitiefraude, maar wegens 'bewuste misleiding'. En dat mogen ze simpelweg niet weigeren. Doen ze dit wel, dan kun je een klacht indienen. Even de naam en het nummer van de desbetreffende agent opschrijven en klagen maar.

De agente die de aangifte bij mij afnam, heeft telefonisch contact gehad met Media Connect. Dit schijnt normaliter niet de procedure te zijn, maar ze vond het zo'n vreemd geval dat ze dit toch heeft gedaan. En dit werd een kort, bondig en zakelijk gesprek. Tevens heeft ze hun erop geattendeerd dat er in hun eigen voorwaarden staat vermeld dat er een opzegtermijn van een maand is, middels een aangetekende brief (er was nog geen maand verstreken sinds ik mijn handtekening had geplaatst). En kennelijk heeft dit gesprek indruk gemaakt op de firma list en bedrog. Want vanmorgen kreeg ik al een creditnota van Media Connect van het totale bedrag. Ik kan niet omschrijven hoe opgelucht ik mij nu voel. Ik hoop van ganser harte dat er voor de rest van de gedupeerden ook snel een einde zal komen aan dit hoofdstuk. Ik wens iedereen hierbij heel veel sterkte.

Met vriendelijk groeten,
Jeroen van den Berg.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: media connect

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jeroen,
dit is goed nieuws.

En, de credit nota geeft al aan dat ze toch niet helemaal zuiver zijn - en bang zijn voor justitiele inmenging.

Bewaar alles - al was het maar om straks in te lijsten.
Er zijn helaas veel meer "bedrijven" met dit verdienmodel, en je zal er gerust nog wel eens een treffen.

astriddietist
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010 10:36

Re: media connect

Ongelezen bericht door astriddietist »

Ook ik ben benaderd door de bedrijvengids, ik dacht dat dat gewoon het bedrijvengedeelte van de telefoongids was.
Dit blijkt nu niet zo te zijn, want ik heb een factuur gekregen, terwijl je normaal gesproken altijd een bevestiging voor dit soort dingen moet geven.
Ik ben daarom ook niet van plan om te gaan betalen.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

fleepicker
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2010 18:32

Re: media connect

Ongelezen bericht door fleepicker »

Ook ik ben slachtoffer geworden. Heb al een afspraak met de politie gemaakt en ga morgenavond aangifte van oplichting doen. Ik heb ook een klacht ingediend bij Steunpunt aquisitiefraude.
Ik vraag me af waar Jeroen iets over die 30 dagen heeft gezien? Er staat nu namelijk alleen iets over 8 dagen op hun website onder hun algmene voorwaarden. Ik heb de factuur nu enkele dagen in huis (29-10-2010). Ze krijgen echt geen cent van me!!!
Zal ook iets naar mevrouw Prins gaan sturen.
Wat een stress dit veroorzaakt; een hoop tijd verlies en ik krijg echt haat gevoelens terwijl ik toch best een vredelievend persoon ben.

Jeroen van den Berg
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 okt 2010 13:22

Re: media connect

Ongelezen bericht door Jeroen van den Berg »

Beste fleepicker,

Erg vervelend dat de firma list en bedrog gewoon door lijkt te gaan met slachtoffers maken. Ik denk dat de meeste oplichters zoveel mogelijk slachtoffers in een zo'n kort mogelijke periode proberen te maken, om er dan (na een paar maanden) als een dief in de nacht vandoor te gaan.

Ik heb dat over die maand opzegtermijn stomweg en toevallig gelezen op hun eigen website, bij de algemene voorwaarden (Artikel 15, lid 2, Looptijd en beeindiging van de overeenkomst). Er staat letterlijk:

Indien de overeenkomst niet schriftelijk aangetekend wordt opgezegd binnen de initiele contractsperiode, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, zal de overeenkomst met een zelfde looptijd als die van de initiele contractsperiode verlengd worden, waarbij opnieuw een opzegtermijn van een maand zal gelden.

Dus simpel. Stuur ze een aangetekende brief, desnoods twee aangezien ze twee verschillende adressen schijnen te hebben. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de voorbeeldbrief van Maxiem, heb ik ook gedaan. Als je dit binnen die eerste maand doet dan zit je eigenlijk al goed.

Vergeet ook geen aangifte te doen bij de politie van bewuste misleiding en laat je niet afschepen met onzin verhalen als dat het je eigen schuld is. Ze zijn verplicht om je aangifte te doen. Zo niet vraag dan naar hun naam en nummer en stuur hier dan een klacht over naar mevrouw Prins ([email protected]) van het MKB. Die zal waarschijnlijk zo aardig zijn om je hiermee te wilen helpen. Mijn mazzel was dat de dienstdoende agente de heren van Media Connect heeft gebeld waar ik bij was. Kennelijk was dit zo bedreigend voor ze dat ik een dag later al een credit nota kreeg voor het volledige bedrag.

Ik hoop voor jou dat jij er ook een zal krijgen nadat je dit allemaal gedaan hebt. Meer dan dit kun je eigenlijk niet doen. Het heeft mij vier dagen van telefoneren en uitzoeken gekost, maar dit heeft uiteindelijk dus wel zin gehad. Maar ook ik was, net zoals jij, geenzins van plan om hun ook maar een rooie cent te betalen. En dat moet je ook vooral niet doen. Wat er ook gebeurd.

Heel veel sterkte en geluk.
Jeroen.

Gesloten