LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Media Markt aanbiedingen die niet bestaan
Media Markt aanbiedingen die niet bestaan
Op 26-07-2016 ontvang ik de Media Markt folder met aanbiedingen gelding van 25-07-206 tot 31-07-2016.
Hierin een aanbieding van een Seagate Externe Harde schijf van 5 TB voor € 149,-.
Op de site naar de aanbieding gezocht want ik wil het wel bestellen. Je vind aanbieding wel heb plaatje van de website van 12:30 UUR, maar meteen zie ik al staan dat de aanbieding on-line is uitverkocht en dat je naar de winkels kunt gaan om te kijken of ze het daar nog hebben. Een aantal winkels geprobeerd maar nergens is de schijf te koop laat de site weten. Bestellen kan wel maar dan tegen de originele prijs die € 154,50 is.
Dit moet een bewuste actie zijn!
[attachment=20160726 Mediamarkt aanbieding.pdf[/attachment]
Hierin een aanbieding van een Seagate Externe Harde schijf van 5 TB voor € 149,-.
Op de site naar de aanbieding gezocht want ik wil het wel bestellen. Je vind aanbieding wel heb plaatje van de website van 12:30 UUR, maar meteen zie ik al staan dat de aanbieding on-line is uitverkocht en dat je naar de winkels kunt gaan om te kijken of ze het daar nog hebben. Een aantal winkels geprobeerd maar nergens is de schijf te koop laat de site weten. Bestellen kan wel maar dan tegen de originele prijs die € 154,50 is.
Dit moet een bewuste actie zijn!
[attachment=20160726 Mediamarkt aanbieding.pdf[/attachment]
- Bijlagen
-
- 20160726 Mediamarkt aanbieding.pdf
- (118.32 KiB) 124 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Media Markt aanbiedingen die niet bestaan
[Offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn (zogenaamde lokkertjes) is WEL DEGELIJK verboden.
Terechte klacht dus van de klant.
Bij reclame code comissie kun je deze klacht neerleggen. Zij kunnen er hopelijk wat mee.
Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn (zogenaamde lokkertjes) is WEL DEGELIJK verboden.
Terechte klacht dus van de klant.
Bij reclame code comissie kun je deze klacht neerleggen. Zij kunnen er hopelijk wat mee.
[Bericht aangepast door Moderator: verwijderde quote]
Bij reclame code comissie kun je deze klacht neerleggen. Zij kunnen er hopelijk wat mee.[/quote]
D'r zit een subtiel verschil tussen "niet" en "niet meer". Ik zie -zeker gezien het geringe prijsverschil- geen probleem.
Bij reclame code comissie kun je deze klacht neerleggen. Zij kunnen er hopelijk wat mee.[/quote]
D'r zit een subtiel verschil tussen "niet" en "niet meer". Ik zie -zeker gezien het geringe prijsverschil- geen probleem.
Hier is sprake van een misleidende reclame. Zelfs als er in de reclame op=op staat. Dat is anders als duidelijk was dat het ging om een (zeer) beperkt aanbod. Dit aanbod kan niet herroepen worden omdat het een termijn voor aanvaarding bevat. Misschien kun je aanspraak maken op de regeling voor dekkingskoop. Wat stond er in de MM folder?
-
De aanbieding is geldig tot en met zondag? Misschien een leveringsprobleem? Ik zou zeggen, ga vrijdag nog even naar de winkel met de folder in de hand, misschien is hij er dan wel. Mocht hij niet in de winkel liggen, claim je dat je hem later op wilt halen voor de aanbiedingsprijs.
Alhoewel ik me afvraag of je niet meer aan benzine kwijt bent als dat je voordeel hebt aan die aanbieding.
Het verschil is volgens mij niet zo groot dat ze 'de klant' doelbewust op het verkeerde been zetten omdat ze er niet genoeg op verdienen of zo.
Alhoewel ik me afvraag of je niet meer aan benzine kwijt bent als dat je voordeel hebt aan die aanbieding.
Het verschil is volgens mij niet zo groot dat ze 'de klant' doelbewust op het verkeerde been zetten omdat ze er niet genoeg op verdienen of zo.
Volgens mij moet je eerst je laatste vraag beantwoorden voordat je je voorafgaande conclusies kunt trekken.alfatrion schreef:Hier is sprake van een misleidende reclame. Zelfs als er in de reclame op=op staat. Dat is anders als duidelijk was dat het ging om een (zeer) beperkt aanbod. Dit aanbod kan niet herroepen worden omdat het een termijn voor aanvaarding bevat. Misschien kun je aanspraak maken op de regeling voor dekkingskoop. Wat stond er in de MM folder?
wat een onzin dat die alleen voor de duurdere prijs te bestellen is, ook al is die online uitverkocht, hij is gewoon voor de aanbiedingsprijs te bestellen. En zoals gezegd, ook bij verschillende vestigingen gewoon op voorraad.
Ook gechecked. Product is gewoon voor de juiste prijs te bestellen.
25-07 ging de aanbieding in, 26-07 12.30, 1½ dag later, kon je hem niet online bestellen. Om je vrij zware beschuldiging te onderbouwen, zal je tenminste moeten zien te achterhalen of in die tussenliggende tijd, deze harde schijf toen wel voor die prijs te krijgen was. Overigens zie ik in de onvolprezen tweakers pricewatch dit model voor die prijs ook bij andere webshops, dus dan bestel je daar toch? En dan kan je altijd nog dit melden bij de reclame code commissie zoals al geopperd, die zijn ervoor om hier wat van te vinden.
Dit is geen misleiding. Een reclame aanbieding kan altijd uitverkocht zijn.
Omdat?sjohie schreef:Om je vrij zware beschuldiging te onderbouwen, zal je tenminste moeten zien te achterhalen of in die tussenliggende tijd, deze harde schijf toen wel voor die prijs te krijgen was.
Het anders geen misleiding / lokkertje is. Als je 2000 hdd inkoopt, rekent op bijvoorbeeld 20 per filiaal (gemiddeld), en het gaat sneller dan gedacht, dan kan een aanbieding snel uitverkocht zijn. Dat gaat zo bij grote bedrijven die vooral voor omzet gaan en niet voor service. Kopen dit soort producten voorzichtig in omdat ze anders met grote voorraden blijven zitten.alfatrion schreef:Omdat?sjohie schreef:Om je vrij zware beschuldiging te onderbouwen, zal je tenminste moeten zien te achterhalen of in die tussenliggende tijd, deze harde schijf toen wel voor die prijs te krijgen was.
Heel veel bedrijven adverteren met aanbiedingen die maar beperkt beschikbaar zijn om je naar de winkel/webshop te lokken.
Zo kan ik me het kinderfietsje voor onze jongste nog herinneren. In de aanbieding bij Bart Smit. Mijn man, die met openingstijd voor de deur stond, had de laatste! Ze hadden drie meiden en drie jongensfietsen. Lekker goedkoop, dat wel.
Het is misschien niet netjes, maar ze doen volgens mij niets wat niet mag. Als het product gewoon voor de aanbiedingsprijs beschikbaar was, al is het maar even, dan had je het voor die prijs kunnen kopen. Had je maar eerder moeten zijn.
Zo kan ik me het kinderfietsje voor onze jongste nog herinneren. In de aanbieding bij Bart Smit. Mijn man, die met openingstijd voor de deur stond, had de laatste! Ze hadden drie meiden en drie jongensfietsen. Lekker goedkoop, dat wel.
Het is misschien niet netjes, maar ze doen volgens mij niets wat niet mag. Als het product gewoon voor de aanbiedingsprijs beschikbaar was, al is het maar even, dan had je het voor die prijs kunnen kopen. Had je maar eerder moeten zijn.
@mh73 zoals al eerder gezegd is het product weliswaar uitverkocht, maar gewoon voor de aanbiedingsprijs te bestellen via de website en is die ook in een deel van de winkels gewoon verkrijgbaar. En zeer waarschijnlijk is die in de winkels ook gewoon tegen het actietarief beschikbaar, maar ik lees nergens dat ts ook daadwerkelijk een filiaal heeft gezocht en het gevraagd heeft aldaar.
ts heeft gewoon op de site van de mediamarkt de eerste de beste die op voorraad was aangeklikt en is er van uit gegaan dat hij opeens 5 euro meer moet betalen, wat helemaal niet zo is, hij kan gewoon op de bestelknop klikken en gewoon de bestelling afmaken.
maar wellicht heeft ts de bestelling al gedaan, want hier is hij niet weer geweest.
ts heeft gewoon op de site van de mediamarkt de eerste de beste die op voorraad was aangeklikt en is er van uit gegaan dat hij opeens 5 euro meer moet betalen, wat helemaal niet zo is, hij kan gewoon op de bestelknop klikken en gewoon de bestelling afmaken.
maar wellicht heeft ts de bestelling al gedaan, want hier is hij niet weer geweest.
In de onderstaande zaak bood theater Voorhyns (rond Sinterklaas) gratis kaartjes aan in ruil voor goede schoenen. In de voorwaarden was de "op=op" voorwaarden opgenomen. Het verweer van het theater was dat ze slechts acht gratis kaartjes beschikbaar hadden gesteld. Naar het oordeel van de Voorzitter was de reclame misleidend, omdat dit niet was gecommuniceerd.mh73 schreef:Heel veel bedrijven adverteren met aanbiedingen die maar beperkt beschikbaar zijn om je naar de winkel/webshop te lokken. (...) Het is misschien niet netjes, maar ze doen volgens mij niets wat niet mag. Als het product gewoon voor de aanbiedingsprijs beschikbaar was, al is het maar even, dan had je het voor die prijs kunnen kopen. Had je maar eerder moeten zijn.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 568&acCode
In deze zaak was reclame gemaakt voor een navigatiesysteem. Onder vermelding van opruiming en "op=op". Er was een voorraad van 1.927 exemplaren. Maar toch was het product in tenminste twee filialen niet verkrijgbaar. Naar het oordeel van de Commissie was deze reclame misleidend.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 088&acCode
In deze zaak waren zitzakken aangeboden voor een periode van twee weken, omdat daar voorraad voor was aldus de verkoper. Wederom onder vermelding "op=op", maar ze waren op het filliaal niet aanwezig. De Voorzitter achte de reclame misleidend.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 654&acCode
Reclamecodecommissie heeft geen wettelijke status. Lekker belangrijk dus.
zoals ik al zei, de schijf is gewoon te koop. de schijf die ts noemt als voor de originele prijs, is een totaal andere harde schijf, gezien de specs, enige overeenkomsten zijn het merk en de opslagcapaciteit, verder zijn het 2 verschillende artikelen.
ts baseert zich uitsluitend op de info op de pagina, zonder te informeren in de filialen. nergens staat op is op, dus waarom de discussie opeens daarover gaat is mij een totaal raadsel. Het is gewoon te koop voor de aanbiedingsprijs, alleen niet uit voorraad. ts heeft de filialen via de website geraadpleegd, maar niet aldaar geïnformeerd.
daarnaast heeft ts na het plaatsen ook nog niet echt de moeite genomen om de antwoorden te bekijken, niet online geweest na het plaatsen. wellicht is ts half nederland door aan het rijden tot die een filiaal heeft waar die op voorraad is.
ts baseert zich uitsluitend op de info op de pagina, zonder te informeren in de filialen. nergens staat op is op, dus waarom de discussie opeens daarover gaat is mij een totaal raadsel. Het is gewoon te koop voor de aanbiedingsprijs, alleen niet uit voorraad. ts heeft de filialen via de website geraadpleegd, maar niet aldaar geïnformeerd.
daarnaast heeft ts na het plaatsen ook nog niet echt de moeite genomen om de antwoorden te bekijken, niet online geweest na het plaatsen. wellicht is ts half nederland door aan het rijden tot die een filiaal heeft waar die op voorraad is.
In dat geval stel ik voor om dit topic een week of twee aan te houden ?berndv schreef:wellicht is ts half nederland door aan het rijden tot die een filiaal heeft waar die op voorraad is.
Ik weet dat de winkel en online vaak hetzelfde product met een iets andere code verkopen, een paar letters of cijfers erbij en het is
niet meer hetzelfde product, dit wegens laagste prijs garantie en zo.
Ook weet ik dat voorheen er tussen Media Markt vestigingen vaak prijsverschil zat... of het nu nog zo is?????
niet meer hetzelfde product, dit wegens laagste prijs garantie en zo.
Ook weet ik dat voorheen er tussen Media Markt vestigingen vaak prijsverschil zat... of het nu nog zo is?????
Maar kan wel opmaat zijn voor een boete uitgedeeld door de ACM. Dit samen met bijbehorende negatieve publiciteit.crazyme schreef:Reclamecodecommissie heeft geen wettelijke status. Lekker belangrijk dus.
Lijkt me belangrijk genoeg dus.