LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
J. Buskes
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2009 14:11

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door J. Buskes »

Goedemiddag allemaal,

Ik lees dat mijn aangifte bij de politie Wolvega op het forum staat. Jammer, dat jullie er geen aangifte kunnen doen. Het is alleen bedoeld voor bedrijven hier in de omgeving die door deze man opgelicht worden. Maar doe allemaal in ieder geval aangifte bij de politie in jullie woonplaats. Samen staan we sterk. Na een heel onplezierig telefoontje van xxx, heb ik onmiddelijk aangifte gedaan. Ik ben er helemaal klaar mee. Afgelopen vrijdag de eerste aanmaning binnen gekregen. Mijnheer doet zijn best maar. Ik betaal geen cent! Tijdens mijn laatste telefoongesprek met xxx, gaf ik aan dat ik zijn gangen had nagetrokken via internet. Toen gaf hij aan, deze mensen moeten ook betalen. Dus mijnheer wist gelijk waar ik het over had. Hij leest dit dus ook. Tot mijn verbazing vond ik in ons archief een zelfde aanmaning van een bedrijf in Arnhem. Precies zo opgesteld en zelfde vormgeving als de rekeningen en aanmaningen van media source nederland. Zelfde persoon dus. Als mijnheer mij weer belt ga ik ook alsnog aangifte van stalking doen. Dus nogmaals: doe allemaal aangifte.

Groetjes Judith

bladiebladiebla
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2009 03:20

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door bladiebladiebla »

goedemiddag allemaal ,

ff nieuwsgierig, is er al met Trosradar gebeld? kunnen hun hier niks mee doen? Het zou toch schelen als dit landelijke bekendheid kreeg.

W. Mirer
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2009 11:32

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door W. Mirer »

Vandaag hebben wij een aanmaning ontvangen! Deze per omgaande post retour gestuurd met nog maar eens een brief erbij!

Zijn er al mede-gedupeerden "uitgenodigd" om bij de rechter te komen?

snowfever
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:19

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door snowfever »

Zie Handelsregister, bedrijf is op 7 april opgeheven

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Nu het bedrijf uitgeschreven is bij de KvK wat betekent dat voor zijn "facturen"?

Gistermiddag nog gebeld door Media Source Nederland met het "vriendelijke" verzoek om te betalen.....Heb hem een beetje belachelijk gemaakt...... Hij is dus nog steeds bezig ondanks de opheffing om geld te innen, althans proberen... :twisted:

snowfever
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:19

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door snowfever »

Wel of niet ingeschreven, de nota nooit betalen. De eigenaar zal hier nooit mee naar een rechtbank durven te gaan.

rieleke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 17:00

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door rieleke »

Op 01.04.09 werden wij gebeld door uwondernemers.nl met de mededeling dat wij reeds jaren met een gratis vermelding op de website uwondernemers.nl stonden. Vanaf 1 april 09 echter zou dit niet meer gratis kunnen en zou er € 95 per maand berekend worden als wij hiermee door wilden gaan. Ik heb vermeld dat ik van de hele site nog nooit gehoord had en er ook geen interesse in had. Ook dat ik zeker niet geïnteresseerd was in een nieuwe periode.
Indien wij dit niet wensten zou hij een fax sturen waarop wij enkel aan moesten kruisen geen automatische verlenging te willen. Dan zou alles in orde zijn.
Zouden wij deze niet ondertekend terugsturen dan zou de vermelding automatisch doorgaan voor de nieuwe periode. Het zou puur om een formaliteit gaan.

Na het ontvangen van de fax toch achterdochtig geworden maar twijfelde aangezien hij nogal dwangmatig aangaf dat de nieuw periode automatisch in zou gaan als wij niet reageerden.

Na 1 week werd ik weer gebeld door dezelfde meneer. Hij las ter verifiëring alles nog een keer voor, want dat zou moeten om misverstanden te voorkomen. Weer aangegeven dat wij toch zeker ook geen nieuwe periode wilden, maar het zou weer alleen om de verlenging gaan.

Op 14 april j.l. tot mijn verbazing de faktuur ontvangen. Meteen het telefoonnummer proberen te bellen dat op de faktuur vermeld staat, maar geen enkele keer werd er opgenomen. Hierop hebben wij de faktuur met een aangetekende bief dezelfde dag retour gestuurd. Op 15 april werden wij weer door dezelfde Heer gebeld met de boze mededeling dat wij zeker zouden moeten betalen en dat hij, indien wij dit niet zouden doen, alles uit handen zou geven bij een ncassobureau. Gezegd dat wij zeker niet van plan zijn te betalen.

Op internet blijkt dat het bedrijf bij de KvK is uitgeschreven. Ook via google blijkt dat de postcode die op de faktuur vermeld staat niet klopt. Hierop staat 9714 XD in Groningen hetgeen 9714 DX moet zijn. Als naamgever staat vermeld Media Source Nederland. Ook onder deze naam zijn wij benaderd met hetzelfde verhaal.

Inmiddels aangifte gedaan van oplichting bij politie en Steunpunt Acquisitiefraude

coop
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2009 13:53

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door coop »

Hallo allemaal!

Net zoals zovelen hier hebben wij dezelde ervaring met www.uwondernemers.nl. Ik zit met verbazing te lezen naar al jullie reactie's. Deze praktijken moeten gewoon landelijk bekend worden! Ik hoop dat tros radar er oren naar heeft!
Ook wij hebben de fout gemaakt door het faxbericht te ondertekenen. Ik voel me echt misleid, maar baal ontzettend dat ik die kleine lettertjes niet goed heb gelezen ondanks ik het niet helemaal vertrouwde!
Net de eerste herinnering gekregen. Het bedrag dient direct over gemaakt te worden t.n.v L Terseimas / Media Nijholt. Wat wij dus echt niet doen.
Zal zo aangifte doen bij politie, SAF en aangetekend stuk sturen. Ik hoop dat we samen sterk zullen staan en dan dit niet langer doorgaat. Want dat gaat het al veel te lang! Ze zullen al vele aangifte's ontvangen hebben dus ik neem aan dat het niet lang meer duurt...

Groeten Johanna

Me-only
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2008 11:16

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door Me-only »

Hallo gedupeerden (en anderen),

Op internet vond ik het volgende bericht van 27 maart 2009:

Noordwolde: poging oplichting door internetbedrijf

De politie onderzoekt een poging tot oplichting. Een 39-jarige ondernemer uit Noordwolde werd onlangs gebeld. Volgens de beller zou zijn bedrijf een jaar lang gratis hebben geadverteerd op de internetsite van “Media Source Nederland “(MSN). De ondernemer kreeg de vraag of hij nog een jaar lang gebruik wilde maken van MSN, terwijl hij van de plaatsing niets afwist. Toen de 39-jarige aangever hier niet op in ging, werd hem dagen later een dikke rekening gepresenteerd. Hij kreeg tevens het verzoek om deze zo spoedig mogelijk te betalen. De politie wil graag in contact komen met bedrijven die ook te maken hebben gehad met deze oplichtingpraktijken van MSN.

Zij kunnen kontact opnemen met de politie 0900-8844.

[Einde bericht]

Bron: http://www.politie.nl/friesland/nieuws/ ... 7maart.asp

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb contact gehad met politie Noordwolde en de bedoeling is dat een ieder bij zijn/haar EIGEN politiebureau aangifte doet. Dat is nu natuurlijk ook vrij goed gespeeld door Dhr. H. om uit iedere plaats maar een paar ondernemers op te lichten en dan er maar vanuit gaan dat de politie er zo niets aan doet. Ik heb wel mijn dossiernummer door mogen geven aan politie Noordwolde. Dus laat nu alsjeblieft iemand deze oplichterij aanpakken.... :evil:

coop
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 apr 2009 13:53

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door coop »

Vrijdagochtend heb ik aangifte gedaan bij de politie in Stiens. Gelukkig werd ik wel degelijk serieus genomen. Ik had allerlei papieren meegenomen. Een kopie van het aangetekende stuk (die ik dhr. Hartholt ook heb gefaxt). Ik heb ook al de reactie's van dit forum over dit onderwerp uitgeprint en overgegeven. En een kopie van de factuur en een kopie van de fax die we hadden ondertekend.
Vrijdagmiddag kreeg ik al reactie van dhr Hartholt op mijn aangetekende brief (die ik ook per fax had verstuurd). Deze heb ik ook opgestuurd naar de politie.
In de brief stond o.a dat hij toch niet schrikt dat wij aangifte gedaan hebben bij de politie, omdat ze het toch alleen ter kennisgeving aannemen en er verder niets meedoen.
Verder beroept hij zich idd op een uitspraak van de rechter in 2006. En hij was uiteraard wel bereid een oplossing te vinden in dit geschil en daarvoor moest ik maar contact op nemen met hem op telnr. 050-5417981.
Zaterdag kwam de polite bij ons persoonlijk langs om de aangifte door te nemen. De politieman die mij ter woord stond gaf aan dat hij zich wel degelijk interesseert in deze zaak. En zou nagaan of er elders meer aangiftes zijn gedaan m.b.t. deze praktijken.
Na veel pogingen heb ik eindelijk iemand te pakken gekregen op het nr van dhr Hartholt.
Hij zei dat dhr Hartholt er niet was. Dat zou ik ook zeggen antwoorde ik. Ik heb hem alles wat me dwars zat nog eens even duidelijk gemaakt en dat ik niet wens te betalen. En ik heb hem gewezen op een andere uitspraak van de kantonrechter in febr 2009. Dit telefoongesprek zal niets uithalen maar ik kon wel even mijn verhaal aan hem kwijt.
Ik zag net op internet dat 'advies en bemiddelingsbedrijf Eriche nu ook op het adres Bieslookstraat 31, 9731 HH staat vermeld.
Wordt vervolgd....

Groeten Johanna

miep2003
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 18:45

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door miep2003 »

Ook wij zijn er ingetrapt.
Er wordt vriendelijk gebelt met de mededeling u heeft een gratis vermelding. Maar wordt om gezet in een betaalde vermelding van 95 euro per maand. Als wij dat niet willen moeten wij direct de fax terug faxen met de mededeling geen automatische verlenging.
Veel te druk en vlug ondertekend omdat wij niet zitten te wachten op een dure advertentie. Die ook nog eens niks opleverd.
Maar ja een week later hadden we de factuur al binnen. Direct gebelt maar helaas je hebt het ondertekend. Het verhaal nog eens uitgelegd en dhr E. H. werd erg boos. En zei, dan had je het beter moeten lezen en je kunt het niet bewijzen dat wij dat aan de telefoon hebben gezegd.
Maar het leukste is. ik de vriendin van heeft het getekend met naam van vriend dus ten eerste staat er een valse handtekening op papier. en ben al helemaal niet gemagtigt om ook maar iets te tekenen in het bedrijf.
Wie weet wat we moeten doen????

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Beste Miep2003,

Doe aangifte bij de politie/SAF en KvK. Stuur een aangetekende brief naar MSN waarin je aangeeft dat er geen wilsovereenstemming is en dat wat hij doet onder oplichting/bedrog valt. Daarna doe je helemaal NIETS, laat Dhr. H maar in zijn eigen sop gaarkoken, mocht hij bellen dan gewoon ophangen..... Hij dreigt met van alles maar heeft geen poot om op te staan.

sterkte

summels
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2005 23:04

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door summels »

Lieve mensen....

Blijf op je hoede voor dit bedrijf (ofwel bedrijven). Ze blijven waarschijnlijk wel bestaan onder een andere of nieuwe naam. Website hebben ze ook al aangepast en wie weet wat er nog meer komt of aangepast wordt. De lijst met slachtoffers wordt alleen maar langer.

Inmiddels hebben wij sinds februari 2009 niets meer van MSN, Hartholt of incassobureau gehoord. We zijn het zat om ons hierop te ergeren en kunnen onze tijd (en geld) wel beter besteden.

Wij hebben aangifte bij politie (Maastricht) en SAF gedaan. Politie Groningen heeft contact met me opgenomen en de zaak is lopende. Er blijken heel veel slachtoffers te zijn en het spreidt zich echt over heel Nederland. Wij gaan nog eens informeren hoe het met de zaak staat en laten jullie wel iets weten.

Laat je niet uit het veld slaan en een heel prettig Hemelvaart-weekend !

Cinderella120
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2009 16:12

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door Cinderella120 »

Hallo,

Ik heb dit dus ook meegemaakt bij het bedrijf waar ik werk:

Rond 23 april zijn wij benaderd door Advies en Bemiddelingsbureau Eriche, Groningen. Er is gevraagd of wij een vermelding wilde op een website: www.uwondernemers.nl
Zeer nadrukkelijk hebben wij aangegeven hierin GEEN belangstelling te hebben. De heer Hartholt heeft daarop gevraagd of wij de door hem toegestuurde faxen wilde tekenen als bevestiging dat wij geen belangstelling hadden.
Het ondertekende document blijkt nu een contract van 3 jaar te zijn.
Inmiddels hebben wij per aangetekend schrijven bezwaar gemaakt en de vermeende overeenkomst nietig verklaard!!!!!

Wij hebben inmiddels melding gemaakt bij Fraudemeldpunt.nl en gaan ook nog aangifte doen bij de politie!

eljootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 12 mei 2007 02:17

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door eljootje »

Beste mensen, zie ook het topic 'trade publicity holland en ned. incasso service'. Volgens mij zijn dit dezelfde idioten. In 2007 hebben ze ons geprobeerd erin te luizen op dezelfde wijze, ik heb helaas ook getekend toen.
De incassomedewerker hoorde er gewoon bij, die heb ik een paar keer aan de telefoon gehad, ook met een dubieus bandje wat ie mij liet horen, van een eerdere gedupeerde. De telefoonnummers en adressen lijken erg (of zijn in dezelfde buurt) op de gegevens van deze 'nieuwe' oplichters. Na een aantal pittige brieven die ik per fax en per aangetekende post heb gestuurd, heb ik uiteindelijk nooit meer iets vernomen tot de dag van vandaag. Trouwens, een aangetekend schrijven kun je natuurlijk wel versturen naar een postbusadres, de eigenaar van de postbus krijgt dan een briefje waarmee ie bij de balie van het postkantoor de brief kan ophalen.
Advies aan iedereen: BESLIST NIET BETALEN !! dus ook niet een beetje, je geeft daarmee alleen maar aan dat je een overeenkomst heb !
HOU VOL, BETAAL NIKS !
Sterkte allemaal !

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Network Online zet onderdernemers op verkeerde been
Het verhaal van Network Online is dat zij van iemand hebben gehoord dat
de ondernemer zijn vermelding op genoemde site niet zou willen verlengen.
Of de ondernemer dat maar even per fax wil bevestigen.
De beller zal daarvoor een fax toesturen en de ondernemer wordt verzocht om
die te ondertekenen en vervolgens retour te zenden. Als de ondertekende fax niet
snel genoeg wordt ontvangen, wordt de ondernemer wederom gebeld. Het gevaar
is dat de neiging groot is om het maar snel te regelen. De ondernemer wist toch
al niets van de vermelding. TLN adviseert ook hier weer om de fax goed te lezen.
Dat kan veel problemen voorkomen. Onder de dik gedrukte bedrijfsgegevens
staat net onder het kader ‘Volgens afspraak hierna geen automatische verlenging’.
Leest men ook de kleine letters, dan staat er dat men een overeenkomst sluit
voor 3 jaar en dat men daarvoor per maand 99 euro exclusief BTW verschuldigd
is. Daarna wordt niet automatisch verlengd. Deze werkwijze lijkt veel op die van
het Nederlandse Provincieregister waarmee C&E Consultancy uit Groningen ondernemers
benadert. In alle gevallen is het verstandig om uw medewerkers
te instrueren om advertentieaanbieders nooit iets toe te zeggen en zeker
niets terug te faxen. Ook niet als de druk wordt opgevoerd, want dat is sowieso verdacht.

:cry:

S. de Vries
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2009 18:15

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door S. de Vries »

Hallo,

Nadat ik begin dit jaar benaderd ben door uwondernemers.nl en alle ellende doorstaan heb en de site uit de lucht is, was ik opgelucht.

Vandaag werd ik jammer genoeg benaderd door bedrijvenpagina-online.nl en ja hoor dezelfde s..., exact hetzelfde verhaal, gratis vermelding tot nu toe, moet vanaf nu geld kosten en of ik dat even via een toegestuurde fax wil bevestigen dat ik dat niet wil.

Ik heb gemeld dat ik dat sowieso niet ging doen, dat ik op hun pagina sta is HUN probleem en toen brak er tijdens het telefoongesprek nog een meerdere in die mij probeerde te vertellen dat ik dan blijkbaar niet diegene was die over de reclame voor ons bedrijf ging. Ik heb de wens uitgesproken verwijderd te worden van de pagina en opgehangen. Ik heb geen toestemming gegeven om mij kosteloss te vermelden dus kunnen ze mij ook zonder toestemming verwijderen.

Wat schetst mijn verbazing...... een uur later belt er wéér een van diezelfde bedrijvenpagina, hij schrok toen ik hem alles kon vertellen wat hij aan mij wilde vertellen en heeft "netjes" het gesprek beeïndigd met de belofte mij van de lijst af te halen om te bellen.

Beste collega's wees op uw hoede en spreek met medecollega's over dit soort praktijken, eenmaal getekend betekent gewoon een hoop ellende.

:cry:

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

@poisonic: Natuurlijk zijn de personen achter deze bedrijven te traceren. Kwestie van opzoeken in de registers van de Kamer van Koophandel op kvk.nl. En dat je boos bent snap ik helemaal, maar eigen rechter spelen mag in dit land echt niet. En al helemaal niet met een vuurwapen. Ik vind je reactie dan ook uitermate ongepast.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Media Source Nederland / www.uwondernemers.nl

Ongelezen bericht door jor »

Helemaal mee eens, als jij de reactie niet gemeld had zou ik het zeker gedaan hebben.Oproepen tot geweld is Not Done.

Gesloten